karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:20:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-01 17:35:38 
Poissa
karppipakara
karppipakara
Avatar

Liittynyt: 2004-12-28 10:38:48
Viestit: 1029
Paikkakunta: Forssa
marika_ kirjoitti:
Onhan se kuitenkin fakta, että jos syö enemmän kun kuluttaa niin lihoo. Mut kyseenalaista sit on se, onko kalori aina kalori. Eli onko kalori hyvä kulutuksen mittari.
Ei kuitenkaan voi sanoa, että karpilla vois syödä miten paljon vaan ja kaloreita pitäs laskea vaan siinä mielessä, että saa tarpeeks. Joidenkin nimittäin vaan kertakaikkiaan laihtuakseen täytyy laskea kaloreita myös siinä toisessa mielessä. Toki sillä on eroa saako 1800kcal hiilareista vai rasvoista, koska vaikutus insuliiniin ja siten varastoituminen on erilaista. Eli kalori ei ehkä ookaan ihan kalori. Mut kuitenkin jos ajatellaan, että kulutus on 1 ja syö 2, niin väkisinhän siinä lihoo. Jokaisen pitää vaan selvittää itelleen se oma kulutuksensa ja syömisensä lähinnä yrityksen ja erehdyksen kautta, koska kalori mittatikkuna ei tosiaan aina kerro ollenkaan koko totuutta.

Niin ja kyllä normaalipainossakin on mahdollista karpilla laihtua, ihan hyvin. Kunnollisella karpilla ei varmaan päästä johonkin BMI 16 -tuloksiin, mutta kyllä normaalipainon ylärajoilta on mahdollista laihduttaa aika paljon sinne alaspäin. Näin ihan niinkun omalla kokemuksellakin tää. Voi olla et normaalipainosen laihdutuskarppaus vaatii hiukan enemmän kytistelyä kun reilusti ylipainosen, mut ihan hyvin se on mahdollista.

Mut höh kun ei nyt jotenkin osaa antaa mitään enempiä neuvoja Marinalle :( Kuulostaa kuitenkin että otat aikamoisesti stressiä tästä kaikesta, mikä tietysti sekin voi aiheuttaa aika paljon jumia. Mulla henk. koht. meiningin löysääminen ja fiilispohjalta meno on joskus auttanu jumeihin. Siis se, että syö sen verran ja sellasia ruokia, kun tuntuu hyvältä miettimättä ja laskematta (kuitenkaan sortumatta turhiin mielitekoihin).
Uskon kyllä että turhauttaa.


Normaalipainoa ei ole nähtykkään sitten yläaste aikojen ja miinuskaloreillakaan ei laihdu. Kyllä tässä on kokeiltu kaikenlaista monen vuoden aikana. Kaksi vuotta sitten sain painon viimein laskemaan monen vuoden kärvistelyn jälkeen kun viikon oksennustaudin jälkeen söin vain 500 kaloria päivässä. Kyllä sillä laihtui mutta tuli rytmihäiriöt jäädäkseen ja hiukset lopetti kasvamisen joksikin aikaa. Tuota enempää syömällä en saa painoa enää alas.

Nyt kun on tarkoitus laihduttaa terveellisesti eikä kitumalla niin mitään ei tapahdu. Proteiiniakaan ei tule syötyä liikaa ja rasvanmäärää on joutunut jopa lisäämään. Hiilarit on siinä 25-35 välillä. Maitotuotteitakaan en syö liikoja. Koomakulutus on minun painoiselle päälle 1500 kaloria ja normikulutus 1700 luokissa, treenipäivänä pitäisi syödä n. 2700 kaloria kalorilaskureiden mukaan.

Raskauden aikana todettiin sokeriaineenvaihdunnan häiriö joka kertoo että jotain häikkää kehossa on, tietäiskin vain tarkalleen että mitä ja miten sen saa loppumaan... :roll:

_________________
Skies opened, red started to flow
It is murder
Sun she'd it's last rays, the seraphs fall
The angels are gone
The end will surely catch us all


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-01 23:16:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Nohin aineenvaihdunnan häiriöihin Roope-setä ehdottelee jo aiemmin mainittua rasvapaastoa. Sitä sai muistaakseni kirjan mukaan jatkaa maks. 5 vrk. Sen jälkeen normaali induktio.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-02 12:23:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Marika, kiitos kommenteista! Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Mä en ole ikinä saanut painoa alas laskematta. Kun edellisen kerran karpilla tiputin niin tein senkin kalorivajeella. En itseasiassa tiedä olenko ikinä syönyt normikaloreita, koska olen luonnostani aika pieni ruokainen vaikka siis aivan hurjasti nautin syömisestä. Olisin itse tyytyväinen kun edes pääsisin siihen mulle luonnolliseen BMI 25 luokkaan. En valittaisi ollenkaan. Mutta kun ei vaan nyt lähde. Ja toki tässä kierroksetkin rupeaa nousemaan (ja stressitekijät) kun sattuu olemaan luonnoltaan tällainen joka kun päättää niin sitten kanssa tehdään eikä luovuteta ennen kuin homma on hanskassa. On hirveän epätavallista mulle etten pysty saavuttamaan itselleni asettamaa tavoitetta joten kyllä rupeaa myös turhauttamaan. Mä veikkaan että itse kokeilen seuraavaksi (tämän kokeilun jälkeen) tuota rentoa meininkiä. Mulla kun alkaa uudet työt niin mulla ei ole aikaa keskittyä syömisiini eikä painooni joten jos söisi karpisti sellaisia ruokia kun mieli tekee ja katsois tapahtuuko sitten mitään.

Minkie, tulehan ehdottomasti tänne raportoimaan kuinka sun kokeilussa käy! Mulla pitäisi tuo BMR olla 1400 kcal ja siitä nostaminen tänne 2000 kaloriin on ollut hieman haastavaa psyyken kannalta. Miten saa itsensä vakuuttumaan että enemmän syöminen ja kalorivajeelta poistuminen voisi olla mitenkään laihduttavaa? Siinä on pääkopalle vähän haastetta. Ja onnittelut oikein hienoista mittaustuloksista! Mä tuskin noihin tulen ikinä pääsemään.

Keiukainen, mä kanssa yritän tolkuttaa itselleni että terveys ennen kaikkea. Että tiputetaan sitä painoa läskistä eikä lihaksista syömällä kuitenkin hyvin. Ja siis tämähän se ideaali olisi mutta kun ei paino vaan tipu tai siis mun tapauksessa vaan nousee. No ei se painon nouseminen vanhojen päälle nyt ole myöskään terveellistä vaikka ruokailutapa sitä olisikin. Tsemppiä sinnekin! Käyhän raportoimassa jos paino yhtäkkiä lähteekin laskuun!

Nepsukka, mä kävin jo vähän rasvapaastosta lukemassa mutta itse tarvitsisin sellaisen ajankohdan tolle että pystyn sen toteuttamaan. Vähintää pitäisi olla uuden työn jo melko hanskassa että on aikaa ja kapasiteettia keskittyä asiaan. Olen kuitenkin tässä kohdin jo valmis kokeilemaan ihan mitä vaan.

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-03 15:03:10 
Poissa
karppipakara
karppipakara
Avatar

Liittynyt: 2004-12-28 10:38:48
Viestit: 1029
Paikkakunta: Forssa
No eipä oo ollut kalorien nostamisesta apua, paino vaan nousi kilon... :cry:

Kai se mulla vaikuttaa tää jatkuva stressi töiden takia miks paino ei laske. Pitäis päästä täältä pois ja ottaa riittävästi hermolomaa jotta sais pääkopan rentoutettua.

_________________
Skies opened, red started to flow
It is murder
Sun she'd it's last rays, the seraphs fall
The angels are gone
The end will surely catch us all


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-03 16:11:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Mulla punnitus huomenna ja ei varmaan auta asiaan että söin juuri ison palan omaa läksiäiskakkuani. Ei oikein kehtaa kieltäytyä kun työkaverit ovat sellaisen hankkineet. :roll:

Mulla ei ole työstressi ikinä vaikuttanut painoon mitenkään. Vaikka kävin läpi vaikean avioeronkin, milloin ihmiset laihtuu tavallisesti hurjia määriä, niin multa lähti 4 kg. :lol: Tää on sitkee kroppa. :roll:

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-14 14:39:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-03 12:41:51
Viestit: 54
Paikkakunta: Vihti
Heihei,
Mitä tänne kuuluu?!
Ajattelin raportoida mun kalorien nostamisen seurauksia. Eli edellisviikonloppuna kävin perjantai-aamuna vaa'alla, joka näytti 64,7kg. Sit lähdin pe-illalla laivaristeilylle, jossa söin oikeasti valehtelematta n.700g karkkia. Johtui kyllä myös siitä, että kun join alkoholia niin mulla oli pelko seuraavan päivän krapulasta jos meen tyhjällä mahalla nukkumaan... :) Aikuisten oikeasti. No, sit lauantaipäivä meni myös enemmän tai vähemmän mässytellessä, ja päätin etten käy ollenkaan vaa'alla. Sit koko viime viikon risteilyn jälkeen söin sellasta 1700-1900kcal päivässä, ja lauantai-aamuna vaaka näytti 64,7kg, eli täsmälleen samaa kuin viikko aikaisemmin!! :D
Eli kyllä tässä tapauksessa taisi todellakin kaloreiden nostot auttaa, oli se laivareissu sellasta hiilarisokerifestia... :shock:
No, nyt tietenkin kävin synttäreillä viikonloppuna ja viikonlopun aikana kertyi 2,4kg, toivottavasti nesteitä... :cry: Eipä kannata hiilarimättöpäivien jälkeen heti vaa'alla käydä näköjään, tulee vaan paha mieli. Mutta nyt aloitan tämän viikon sovelletulla rasvapaastolla, eli tämän päivän noudatan Atkinsin "virallista" linjaa, eli 100kcal joista 90% rasvaa, huomenna nostan 1200kcal ja keskiviikkona 1400kcal ja sitten syön normaalit 1700-1900kcal määrät siitä eteenpäin. Ensi viikonloppuna en myöskään aio repsua, en suunnitellusti enkä muutenkaan!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-26 22:05:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Hei kaikille!

Edellisestä on jo tovi. Olin viikon lomamatkalla ja nyt pari viikkoa uusia töitä takana. Ei ole juuri ollut aikaa keskittyä ruokavalioon. Syön kyllä karpisti mutta mitään ei tapahdu. Tilanne + 4 kg lokakuun alusta milloin karppauksen aloitin. Eikös ole aika huvittavaa. Mä en oikeasti tiedä itkeäkkö vai nauraa. Ennen reissua siis nostin kaloreita reilusti. Paino nousi hieman muttei radikaalisti. Lomalla söin yllättävän karpisti. Lautaselle ei eksynyt pastaa eikä perunaa. Paellaa tuli syötyä kyllä mutta kohtuudella. Pääpaino oli vihanneksilla ja proteiinilla (ja sangrialla :roll:) Paino nousi lomalla 2,5 kg mutta siitä lähti kättelyssä heti nesteitä (ilmeisesti) kilon verran pois.

Paino on siis nyt 73 kg. Lähtöpaino 69,5 kg. Mä en oikeasti tiedä mitä tehdä. Housut ei mene jalkaan ja hävettää käydä yksissä ainoissa housuissa töissä, kun mä vielä tässä yritän uskoa että nää kilot lähtiskin. Neuvoja saa antaa ja pitää antaa!! Onko nyt parempi idea kalorivaje vai reippaat kalorit? Hiilareiden nosto vai lasku? Mikä ihme tässä auttaisi?

Itse tiedän vain sen miten mun elimistöni reagoi tiettyihin asioihin. Matalilla hiilareilla (alle 40 g) väsymys on kaamea. Ei meinaa päästä aamulla ylös sängystä eikä urheilu kulje. Pelkkä proteiini ja rasva ei vie multa nälkää vaikka söis kuinka. Tunnin päästä on jo vatsassa sellainen kumea olo. Pieni hiilarilisä auttaa kaikkiin näihin vaivoihin. Se vie myös mun naaman turvotuksen pois joka ilmestyy heti kun hiilarit on liian matalalla. Jos urheilupäivänä kalorit jää liian matalalle niin seuraavana päivänä on heti aamusta nälkä ja väsyttää enemmän. Tässä on siis se mitä olen kropastani oppinut. Muusta en sitten mitään tiedäkkään.

Yhdet sanoo että lisää kaloreita, toiset vähemmän. Lisää rasvaa, lisää proteiinia. Vähemmän rasvaa, vähemmän proteiinia. Älä käytä maitotuotteita jne. Se joka väittää että laihtuminen on helppoa puhuu aikamoista bullshittiä. Tai sitten ei vaan ole elänyt mun housuissa. :lol:

Yritän uskoa viimeisimpien tutkimuksien mukaan proteiinien hyödyllisyyteen laihdutettaessa ja painonhallinnassa. Mulla olisi myös tarkoitus saada painoa pois siitä rasvamassasta eli saada rasvaprosenttia pienemmäksi. Eikö proteiinin pitäisi siihen auttaa? Mutta mikä on hyvä ja mikä liikaa? Nyt protskua menee 70-90 g päivässä. Joskus toki jää alle edellämainittujen.

Tällä hetkellä mä en taida toivoa muuta kuin pääseväni edes sinne mistä lähdin. Eikö olekin huvittavaa. Lähdin laihduttamaan ja lopputulos on jotain ihan muuta. Mä jaksan edelleen uskoa vähähiilihydraattiseen elämäntapaan ja kaikki muut tavat mitä olen nyt tsiigaillut aiheuttavat vain hilpeyttä. Olen siis aivopesty vaikkei todisteita tämän toimivuudesta mulle juuri nyt näy.

Pliiiiiiis ottakaa kantaa! Mulla ei kertakaikkiaan ole paljon enään hävittävänä vaikka mitä kokeilisin.

Minkie, miten sulla menee?

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 08:25:44 
Paikalla
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Vaikea on sua neuvoa vaikka haluaiskin kun me kaikki ollaan yksilöitä. Sun täytyy vaan määrätietoisesti kokeilla aina jonkin aikaa (2vko-1kk) kutakin systeemiä, kunnes löydät sulle sopivan tavan laihtua.Kokeile eri proteiinimääriä, eri määriä rasvaa ja hiilareita. Tsemppiä kovasti!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 09:57:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-06 18:23:02
Viestit: 325
Paikkakunta: Vantaa
Todella ikävä ja hankala tilanne sulla :cry:
Nyt pitäisi varmaan ottaa tiukka linja hetkeksi, eikä yhtään repsahdusta (mm. paellan, viinin tai suklaan puolelle). Ihan totaalinen kieltäytyminen kaikesta "ei sallitusta". Jos se elimistö sitten saisi sykähdyksen, että olet tosissas. Sitten pikkuhiljaa voisi lisätä jotain muuta.
Mä olen niin untuvikko vielä tällä saralla, että en muuta osaa sanoa. Kaikkea olet tainnut jo kokeillakkin.
TSEMPPIÄ! :smt023

_________________
Kokonaistavoite:
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 11:55:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Hei Kirrimirri ja Mamma!

Kyllä tosiaan on vaihtoehdot vähissä. Olen kokeillut aina n kuukauden yhtä vaihtoehtoa. Ekaksi mentiin korkealla rasvalla, matalilla hiilareilla. Sitten nostin proteiinin ja hiilarin määrää kun väsymys oli ihan älytön. Rasvan määrää aavistuksen pudotin koska nostin hiilareita. Sitten kokeilin ekaksi kalorimäärän laskemista ja kun se ei tehonnut niin nostin niitä reilusti.

Lomareissu sattui väliin ja sen jälkeen palasin taas ruotuun. Suklaata en ole kotiin kantanut pariin viikkoon ja viiniä ei ole tullut juotua. Tuo Paellahan oli vaan loma-ajan herkku. Mun ruokavalio ei siis sisällä mitään herkkuja joskin jonkun pitäisi määritellä ekaksi mikä on herkku.

Etsiydyin tuossa lukemaan veriryhmään perustuvaa luokittelua sopivista ruoka-aineista. En tiedä onko tälla minkäänlaista todenperäisyyttä mutta mielenkiintoista tekstiä kuitenkin. Etenkin kun tuo kuvaus osuu muhun kuin nenä päähän. Eli olen sitä toooosi harvinaista tyyppiä B-. Ajattelin ettei kai kovasti voi olla haittaa siitä jos soveltaa noiden ruoka-aineiden osalta juttua vähähiilariseen. Käytän hurjasti kanaa ruokavaliossa kun toi liha ei ole ihan lempparia. Ja nimenomaan kana ja broileri on kiellettyjen listalla B-tyypin ihmisille. Maitotuotteiden sieto pitäisi taas olla kaikista paras B-tyypin ryhmällä muihin verrattuna. Etenkin hapatetut maitotuotteet olivat positiivisten listalla. Ja maitotuotteita olen itse syönyt hurjasti ihan lapsesta asti koska ne vaan tosiaan maistuu ja hyvin. Kaikissa muodoissa. Tiedä häntä. Aika kurja olo tästä kaikesta. Ehkä osaisin ottaa tän asian rennommin jos en laskisi syömisiä ja kaloreita mutta kun noi housut muistuttaa heti siitä että kiloja on aivan liikaa. Virallisterveelliselle en vaan pysty palaamaan joten mikä on sitten se keino mitä voi vielä kokeilla?

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 11:58:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-15 20:13:46
Viestit: 861
Paikkakunta: Kuopio
Marina78 kirjoitti:
Etsiydyin tuossa lukemaan veriryhmään perustuvaa luokittelua sopivista ruoka-aineista. En tiedä onko tälla minkäänlaista todenperäisyyttä mutta mielenkiintoista tekstiä kuitenkin. Etenkin kun tuo kuvaus osuu muhun kuin nenä päähän. Eli olen sitä toooosi harvinaista tyyppiä B-. Ajattelin ettei kai kovasti voi olla haittaa siitä jos soveltaa noiden ruoka-aineiden osalta juttua vähähiilariseen. Käytän hurjasti kanaa ruokavaliossa kun toi liha ei ole ihan lempparia. Ja nimenomaan kana ja broileri on kiellettyjen listalla B-tyypin ihmisille. Maitotuotteiden sieto pitäisi taas olla kaikista paras B-tyypin ryhmällä muihin verrattuna. Etenkin hapatetut maitotuotteet olivat positiivisten listalla.


Pistätkö linkkiä, kiinnostaa ja oon samaa veriryhmääkin kun sinä. :) Harmittaa pirusti sun puolesta, en voi ymmärtää miten tää voi olla jollekkin noin mahdottoman haastavaa. Kiitän onneani että itse oon päässyt helpolla.

_________________
Meidän talossa ihmiset karppaa, koirat lähes barffaa ja rotat toimii bioskina.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 14:50:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-03 12:41:51
Viestit: 54
Paikkakunta: Vihti
Heips,
Mä olen nyt ottanut sen linjan, etten käy vähään aikaan vaa'alla ollenkaan. Mulla oli tällä viikolla 3 erilaista työpalaveria/seminaaria jotka kesti koko päivän, ja joissa tarjoiltiin kaikenlaista. En ottanut ollenkaan esim. riisiä tai perunaa ruoan kanssa, mut muuten tietty hiilarit nousi reilusti. Lisäksi, kun ei oo sitä joka-aamuista punnitusta, niin annoin itselleni vähän liiankin vapaat kädet syödä suklaata... :?
Lisäksi miehen sukulaisia oli innostunut karppauksesta, ja luvattiin tehdä heille kunnon karppauspäivällinen tuossa keskiviikkona, eli halloum-saksanpähkinäsalaattia, peurapaistia punaviinikastikkeessa ja kukkakaalimuusia. Jälkkäriksi olikin sit karppijuustokakku brownie-pohjalla, et tulihan niitä kaloreita siinäkin... :D
Eilenkin oli vielä yhdet valmistujaisjuhlat joissa piti rellestää, Mut nyt palaan ruotuun huomenna! Eli vaa'alla en vieläkään käy, mut lasken taas makrot tiukasti ja punnitsen kaikki ruoat. Lisäksi voisin ottaa taas herkkulakon käyttöön, tuntuu et se on ainoa keino pitää suklaa kokonaan pois ruokavaliosta.. :oops:
Jotenkin mua on tässä lähiviikkoina lohduttanut hirveästi ajatus siitä, että jotta kehoon varastoituisi kilo sitä itseään, eli ihraa, niin pitäisi syödä 7000kcal ylimääräistä. Eli 1000kcal päivässä, jotta lihoisi (sanan varsinaisessa merkityksessä) sen kilon viikossa. Eli nestevaihtelut on huimia päivittäin, joten se vaaka ei ehkä olekaan se paras mittari.
Tsemppiä Marina, toivotaan että se oikea karppauslajike sieltä löytyy niin sulle kun mullekin! :roll:
Ite aion kyllä jatkaa noiden kaloreiden pitämistä siellä lähes kulutuksessa, koska nii kroppa ainakin tottuu riittävään ravintoon, ja voi reagoida jonkin ajan kuluttua herkemmin kalorivajeeseen kun laittaa laihdutuksen päälle.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 19:12:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Antarn, tässä linkki http://www.eu.gw.com/laihis/vryhma.html

Minkie, kiva kun kerroit kuulumisia! Tsemppiä hurjasti sullekin! Mä en tiedä pitäisikö mun lopettaa laskeminen nyt kokonaan jos se vaikka auttais. En tiedä mikä tässä on oikea tapa mutta painoa on saatava sen verran pois että housut mahtuu jalkaan. Mä vähän toivoin että kun olin vetänyt ton kulutuksen mukaan reippaat kolme viikkoa niin että jotain olisi tapahtunut kun otti taas vajeen käyttöön mutta ei.....

Kai mä sitten vaan olen ihan pirun luupää kun vedetään seitsemättä kuukautta ilman tuloksia ja silti pitää vaan yrittää. :roll:

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 19:41:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-03 14:27:24
Viestit: 27
Hei, tulin vain tänne moikkaamaan ja lohduttamaan, että meitä on muitakin jotka taistelevat "ei niin vakuuttavalla" karppilinjalla. Harmittaa vietävästi kun ympärillä ihmiset kehuvat kuinka paino tippuu vain sillä kun jättää leivät ja pastat pois...Itse olen yrittänyt laskea joka suupalaa, tarkistella makrot oikeaisiin suhteisiin, liikun paljon, välillä enemmän välillä vähemmän, oikeasti. Yritän tehdä ihan kaikkeni. Mutta eipä ei, paino vain nousee, vuoden alusta aloitettuani karppauksen, paino on ollut ennätyslukemissa. En ole IKINÄ painanut näin paljoa...:-/

No, taustalla on killparivaivaa, joten siinä on varmaan yksi syy kropan hitauteen. Mutta jollain tapaa mulla on vahva tunne, että mun kroppa ei toimi niin kuin fysiikan lakien mukaan. Omituista, mistähän se johtuu, tai mitä ihmettä sille voisi tehdä...Okei, täytyy tsekata tuo Riekon vinkit :-) Jos sieltä löytyisi jotain.

Ajattelin, että kroppani tarvitsee "shokkiherätyksen" ja olin nk. sairaaladieetillä viikon (kaalisoppaversio). Ei mitään vaikutusta. Siitäkin kaikki (siis siltä ainakin tuntuu) sanovat, että sen rääkin käytyä kilot tippuvat kohisten. Joopa joo. NÄkis vaan :-))) ELi ei tehoa. Mutta ajattelin tuon soppadieetin jälkeen palata takaisin Atkinsin induktioon, liityin Kalorilaskuriin, ja aion todella vahdata kaikki ruokani, kulutukseni ihan viimeisen päälle.

Mutta sinulle tahtoisin vain lähettää kovasti tsemppiä, tiedän tunteen kun mitään ei vain tapahdu. Tai jos tapahtuu, niin se menee väärään suuntaan....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 19:47:17 
Paikalla
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Jos on kilppariongelmia ei missään nimessä kannata alkaa kaalisoppadieetille tai vastaaville kitukuureiile. Ne on paras keino saada elimistö yhä enemmän sekaisin. Kilppariongelmissa on tärkeeää saada ravitsevaa ruokaa riittävästi. Paino putoaa sit kun elimistö on tervehtynyt riittävästi.Tiedän.Vaatii pitkää pinnaa.Ei kannata laihduttaa keinolla millä hyvänsä, kun sillä aiheuttaa vain itselle lisää ongelmia terveyden kaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 20:19:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
satuhoikistuu, tässä tapauksessa ei tietysti ole kiva kuulla että kohtalotovereita löytyy mutta kyllähän se lohduttaa. Mä en ole kanssa ikinä ollut näin iso. Mä en niin panikois jos tosiaan mahtuisin vaatteisin ja voisin ottaa homman rauhallisesti mutta nyt kun ei mahdu enään housuihinkaan niin paniikki rupeaa iskemään. painon noususta on tullut vaan liian todellinen ongelma. ja huvittavinta siinä on juuri se että lähdin pudottamaan painoa ja lopputulos oli aina päinvastainen. Mä kuitenkin peukutan sulle että homma lähtis toimimaan. Kyllä tässä tietysti vähän uskoakin kaivattaisiin.....

Kirrimirri, pitkää pinnaa tässä tosiaan kysytään. Mä sitä olen jo venyttänyt äärirajoillensa tänä aikana. Mun ongelma vaan on se että koska uskon karppaukseen en tästä osaa lupua ja vaikka toisinaan ajattelen että olisi hyvä kokeilla ihan jotain muuta että kroppa lähtisi shokissansa jotain tekemään niin ajatus hiilareiden syömisestä ei vaan houkuttele. Eikä vedä puoleensa vähärasvaisuuskaan. Huoh.

Olenkohan mä nyt vähän vankkumattoman uskoni orja tai jotain....?

Mä pyörin kokoajan epävarmuudessani seuraavien ajatuksien sekasorrossa, kalorivaje vai normaalit kalorit? Maitotuotteita lisää vai kaikki pois? Hiilareita lisää vai vähemmän? Proteiinia lisää vai vähemmän?

Mä olen yrittänyt tarkastella omaa historiaani kokonaisuutana. Mä tiputin 15 kg Painonvartijoilla mutta sain sillä kitistelyllä 10 vuodessa myös kropan sekaisin. Iski atopia, närästykset, palelu, huimaus jnejne. Olen täysin tietoinen siitä että karppaus on parantanut kaikki nämä edellämainitut vaivat ja ehkä siksi niin vahvasti tähän uskonkin. Mä olen myös tarkastellut näitä kolmea karppivuotta kokonaisuutena. Mä sain painoa pois n 5 kg kaksi vuotta sitten. Miten, on mullekin nyt täysi arvoitus. Muistan ettei ekana kolmena kuukautena lähtenyt mitään vaikka huumassa kiskoin karppisafkaa. Paino oli tuolloin max 69 kg. Kun otin uuden vuoden jälkeen kalorivajeen käyttöön niin paino rupesi hyvin hyvin hitaasti putoamaan. Kesään mennessä olin 65 kilossa missä on mulla hyvä olla. Kesällä tuli ehkä +1,5 kg takaisin. Syksyn ja talven olin jatkuvasti työreissussa. Söin karpisti mutta aivan liian vähän (näin jälkikäteen laskettuna). Paino kuitenkin pysyi. Sitten tuli toiselle paikkakunnalle muutto. Oli stressiä, eikä aikaa muutenkaan, joten söin edelleen karpisti mutta edelleen tosi vähän (näin jälkikäteen laskettuna). Aloitin uudelleen siis lokakuussa ja siitä eteenpäin ollaan siis menty vain ja ainoastaan ylöspäin. Jos siis kroppa yrittää korjata itseään niin aika hiton hyvin se on näiden kilojen edestä jo korjannut. Prkl.

Eipä tää valittaminen kai mitään auta mutta saapahan hieman purkaa itseään. Miksi mä en voi olla luovuttajatyyppiä? Tuntuu tässä kohdin että olisi helpompi lyödä hanskat tiskiin mutta kun ei luonto periksi anna. Olisiko järkevää edes jotenkin yrittää ruveta rakastamaan omaa painoaan ja kaikkia makkaroitaan eikä jatkuvasti kokea surua ja pettymystä tän asian tiimoilta? Mä en siis tahdo olla mikään mallimittainen. Toi 65 kg on mun pituus/painoluokan yläraja. Se ei mua haittaa koska omasta mielestäni olen vetävä silloin ja tunnen oloni oikein hyväksi. Painoindeksi 25 sopii mulle oikein hyvin. Musta mä en pyydä paljon mutta ilmeisesti mun kroppa on eri mieltä.

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 20:45:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-03 14:27:24
Viestit: 27
Niin, kyllä mää periaatteessa tuon tiedänkin. Eli ei mihinkään kitukuureille. Mutta minkäs teet, epätoivoissaan tarttuu siihen viimeisenkiin huojuvaan oljenkorteen :shock:
No, ei auta. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa. Karpataan, karpataan! :-)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 21:01:22 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-11-30 19:03:27
Viestit: 39
Täällä kanssa yksi kohtalotoveri, kymmenen vuotta ikää päälle, 160 cm ja 69 kg...
Ongelmana on se että kiireisen elämänrytmin takia en tahdo saada syömisiä kohdalleen...
Ja kyllä, tunnustan, ongelmana myös lipsuilu...
Mulla tahtoo tulla liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Ja vettä pitäisi juoda enemmän.
Valkka oon laittanut tavoitteeksi 62, olisin tosi iloinen jos pääsisin ees 65.een... :)
Vuoden alusta ei ole oikein tapahtunut mitään... :?
Mutta periksi en aio antaa!!
Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, eteenpäin kuin mummo lumessa!! :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 22:07:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-25 22:26:00
Viestit: 82
Hei Marina!

Turhauttavalta kuulostaa sinun tilanteesi. Kerroit kyllä, että tosi vähät hiilarit väsyttää, mutta voisiko tuo 75 olla liikaa? Mikä sinulla oli proteiinin ja rasvan suhde kun viimeksi yritit tosi matalilla hiilareilla?

Yksi vaihtoehto voisi kuitenkin olla hiilareiden vetäminen minimiin ja optimoida proteiinin ja rasvan suhde sekä säätää kalorit juuri kulutuksen mukaan. Tuohon lisäisin vielä nollatoleranssin kaikkien repsahtamisien ja alkoholin suhteen. Väsymys on ikävää, mutta kyllä sitä vähän aikaa kestää.

Ei mulla varsinaisesti tietoa tai kokemusta ole asiasta, mutta eipä kokeneempien vinkeilläkään toistaiseksi ole paino lähtenyt uudelleen laskuun. Ehkäpä näin nöösinä ei pitäisi yrittää neuvoa, mutta tuskin tästä kovin suurta vahinkoa silti on. Tsemppiä, mitä ikinä seuraavaksi yritätkin!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-27 22:20:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-18 00:35:32
Viestit: 144
Huomasin että jos käytän 'liikaa" rasvaa ja liian vähän hiilareita, paino nousee tai painonlasku pysähtyy. Mulle ei passaa pekonin mättö ja metukan syönti. Yritän siis terveyskarppailla :wink:

_________________
Astma vuodesta -86
Refluksioireet alkoivat 2010 lopulla.
-eksyin hiilarimaahan uudelleen syksyllä 2011, ja painoa tullut takaisin 9kg,
Kun jo välillä oli -15kg ja astmalääkkeet puolitettuna. Olen taas alussa... *prkl*


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)