karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:57:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 11:54:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Kiitos Mamma kommentoinnista!

Mä toivon että kaloreiden nosto auttaisi. Mulla koomakulutus 1400 kcal. Laskurit antaa ton lukeman ja melkein pilkulleen myös eilinen kehonkoostumusmittaus joka myös antaa BMR luvun. Yritän nyt saada nostettua tuon kalorimäärän 2000 mutta ei tää helppoa ole. Musta tuntuu että ilman aamiasta se on melko mahdotonta. Pähkinöitä olenkin käyttänyt kaloreiden ja rasvan nostoon kun muuten ei meinaa onnistua. Maapähkinät ovat hyviä (joskin vaikea löytää ilman suolaa) samoin pähkinäsekoitukset. Töissä on tarjolla siemeniä joita heitän aina pari lusikallista salaatin päälle. Toi avokado on ainoa sellainen jota en ole oppinut syömään. Pitäisi taas pitkästä aikaa kokeilla.

Kuinkahan pitkään mun tarttis tätäkin taas kokeilla että voisi sanoa että EI toimi? :lol: En siis tosiaan tahdo mikään pessimisti olla mutta hieman on usko vähissä kun laskua ei ole tapahtunut vaan pelkkää nousua.

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 12:30:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-06 18:23:02
Viestit: 325
Paikkakunta: Vantaa
Hankala tapaus olet :roll: :smt022
Toivottavasti löytyy joku jippo, millä saat tulosta. Tsemppiä! :smt023

_________________
Kokonaistavoite:
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 13:42:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Marina78 kirjoitti:
Kuinkahan pitkään mun tarttis tätäkin taas kokeilla että voisi sanoa että EI toimi? :lol: En siis tosiaan tahdo mikään pessimisti olla mutta hieman on usko vähissä kun laskua ei ole tapahtunut vaan pelkkää nousua.

No mä ehkä odottaisin kesän loppuun asti. :wink: On tietty helppo vain sanoa, että älä stressaa, mutta en mä nyt oikein muutakaan osaa... Sanoit varmaan heti ekassa viestissäs yrittäneesi jo kaikkea, mutta kun nyt yritän katella läpi näitä juttuja, niin oot tainnut tosiaan ihan koko ajan olla miinuskaloreilla: "3 kuukautta lähellä normikulutusta eli n 2000 kcal ja sitten on kokeiltu kalorivajetta n 1400 kcal" -- toi siis ekassa viestissä, ja nyt vielä tarkensit, että "kalorit ovat siis keskimäärin olleet ensimmäiset 3 kuukautta 1700 kcal/päivä". :shock:

Mun tekis nyt kovasti mieli ehdottaa, että hankkiudut vaa'asta eroon edes pariksi viikoksi ja seurailet painon kehittymistä pelkästään mittanauhan avulla. Ja koetat tosiaan pitää huolen siitä, että syöt vaikka muutaman viikon ajan reilusti yli 2000 kaloria päivässä; se on kieltämättä vähän vaikeampaa ilman aamiaista, mutta toisaalta mulla tulee parituhatta kaloria täyteen pelkästä aamiaisesta ja yhdestä lämpimästä ateriasta. Tosin mä saan molemmat valmistettua itse, eli meillä on töissä pikkukeittiö, jossa voin lämmitellä eväitä mikrossa ja paistaa makkaraa pannulla. Ilman aamiaista ja työpaikkaruokailun varassa juttu menee kieltämättä aika haastavaksi... Partaäijäsmoothie vois aamulla olla kokeilun arvoinen, jos suinkin saat siihen yhdistettyä jonkin proteiininlähteen.

Kato varmuuden vuoksi vielä uudelleen siitä Riekon tekstistä kohta "Mutku tässä on kamalasti kaloreita!". Tärkein juttu on siinä heti alussa:
snowgrouse kirjoitti:
Kaloreita ei karpatessa kannata laskea muuta kuin sen verran että tulee varmasti oma päiväkulutus täyteen.

Sullahan on tosiaan tainnut ihan koko ajan jäädä syömiset päiväkulutuksen alle, kun liikutkin paljon. Tiedän, että tuntuu "väärältä" syödä suuria määriä, jos yrittää laihtua -- mutta niin se vain tuntuu karpatessa toimivan. :wink: Tsemppiä! Ja anna itelles tosiaan jonkin verran aikaa ilman vaakastressiä, niin että vain syöt paljon hyvää ruokaa ja annat kropan tottua siihen, että omista vararasvoista uskaltaa päästää irti. Kyllä se siitä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 14:50:03 
Poissa
karppipakara
karppipakara
Avatar

Liittynyt: 2004-12-28 10:38:48
Viestit: 1029
Paikkakunta: Forssa
Marina78 kirjoitti:
Hei kaikille kanssakarppaajille!

Tuo 6 kuukautta otsakkeessa....

Tässä siis dilema. Kaikilta teiltä viisailta ja kokeneilta, jotka olette oman tapanne löytäneet ottaisin mielellään vastaan ajatuksia. Kiitos, kumarrus ja niiaus jo ihan etukäteen! :respect: :respect:


Täältä löytyy kohtalotoveri. Ekalla kerralla vuosia sitten karppailu onnistui ja sain pudotettua lähemmäs 9 kiloa. Nyt ei enää tapahdu mitään ja olen myös kokeillut eri variaatioita. Paino ja sentit pysyy samassa. Ainoastaan selluliitti silottuu mutta muuta ei tapahdu. Olisi kiva tietää miten sen painon tai edes ne sentit saisi pienenemään :roll:

_________________
Skies opened, red started to flow
It is murder
Sun she'd it's last rays, the seraphs fall
The angels are gone
The end will surely catch us all


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 16:14:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Kiitos Mamma tsempistä! Ei auta kuin jaksaa yrittää.

Nelilehti, mä olen tällainen mullekaikkihetinyt -tyyppi joten odottaminen tuonne kesän loppuun on varmasti hankalaa. :lol: Mutta toisaalta, onhan nyt jo puoli vuotta mennyt. Olet ihan oikeassa noiden kaloreiden suhteen. Ensimmäiset 3 kuukautta meni niin että joinain päivinä syötiin yli 2000 kcal ja sitten joinain päivinä 1500 kcal. Katsoin viikottaisia kalorimääriä niin ne olivat yllätyksekseni melkoisen tasaisia koko tuon jakson ja keskiarvo oli n 1700 kcal. Mä olen itse sitä mieltä että vaaka on kaikkien syömishäiriöiden äiti. Olen välillä ottanut siitä patterit pois ja onnistunutkin olemaan pitkään ilman mutta sitten on aina joku paniikki iskenyt kun joku vanha kolttu tai housut ei olekaan päälle mahtuneet ja sitten sitä on kaivettu se vaaka naftaliinista ja seurattu silmäkovana ettei paino nouse. Ulkomailla työreissaaminen auttoi kun vaakoja ei ollut näköpiirissä mutta siellä mun ruokavalioni oli taas lähempänä virallisterveellistä. Mitat eivät siis ole muuttuneet tänä aikana. Niin tarkkaan kun siis ikinä pystyt vertailukelpoista tulosta saamaan mittanauhalla. Farkut kuitenkin ovat kiristyneet varmaan juuri tuon kahden kilon verran mitä vaakakin näyttää. Sain itseasiassa tuossa nyt blenderin lahjaksi, joten ajattelin ryhdistäytyä ja nostattaa päivittäistä kalorimäärää aamusmoothiella. Resepti on ehkä hieman hakusessa vielä. Partaäijää, maitoa, kermaa, marjoja? Mistähän sen protskun ottas....? Itseasiassa sitä protskuahan mulle tulee päivässä jo ihan riittämiin joten näinkö se on tarpeen? Jos mä anna vaa'alle lomaa ja vedän karppiruokaa niin paljon kuin ikinä suinkin niin ei teistä satu kukaan olemaan kauneuskirurgian alalla että pääsisin sitten helposti (ja halvalla) rasvaimuun jo se paino edelleenkin vaan jatkaa nousuaa? :lol: :wink:

Kiitos kaikille taas tuesta! Menen tästä nyt kauppaan ostamaan pähkinöitä ja siemeniä yms jotta saan noita kaloreita ja rasvoja hiukan ylös.

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 16:17:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
keiukainen, tsemppiä sullekin! Voi kun voisin jotenkin sua auttaa. Ois varmaan meininki vähän "sokea ohjaa sokeaa". :roll: En itsekään vaan tajua miten paino ei vaan suostu putoamaan. Tää kaloreiden nostaminen on mun viimeinen tsänssi saada jotain tolkkua tästä hommasta.

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 16:51:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Jos lisäät aamusmoothieen proteiinijauhetta/rahkaa/kananmunan, niin siitä tulis ainakin jonkun verran protskua. Eli pitäis nälkää paremmin, kuin pelkkä hh-rasvakombo :)

Kieltämättä kuulostaa hieman hankalalta toi sun tilanne, otan osaa :( Ja koita jaksaa! Kyllä se sieltä vielä putoaa, ihan varmana. Halituksia!

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 21:09:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Anniem, kiitos halit täältä takaisin! On tää jotenkin niin omituisen hankalaa. Mä todella toivon että paino vielä putoaa.

Tulin juuri saunasta ja peilistä tuijotti joku aivan vieras tyyppi. Yritin etsiä haastatteluun vaatteita kaapista ja niitä sovittelin ja totesin että kaikki kirraa. Tuli itku. Siis ihan oikea kunnon itku ensimmäistä kertaa. Turhautumiskerroin on ihan julmettu. Mulla ei ole varaa ostaa uusia vaatteita. Tällä hetkellä jalkaan menee kahdet farkut. Rupeavat aika nopeasti katsomaan uudessa duunissa (jos sen saan) että onpa köyhä akka. :lol: Ei ku oikeasti. Ihmisenä mä pidän itsestäni, ulkonäöllisesti just tällä hetkellä en. Mä tiedän ettei pitäisi olla pinnallinen mutta vielä näin sinkkuihmisenä sitä vaan laskee jokusenkin verran arvoa omalle ulkoiselle olemukselleen. No, enpä mä tässä just ollut baanalle lähdössä miehiä pokaa. :mrgreen:

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 22:42:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-06 18:23:02
Viestit: 325
Paikkakunta: Vantaa
Marina78 kirjoitti:
Tulin juuri saunasta ja peilistä tuijotti joku aivan vieras tyyppi. Yritin etsiä haastatteluun vaatteita kaapista ja niitä sovittelin ja totesin että kaikki kirraa. Tuli itku. Siis ihan oikea kunnon itku ensimmäistä kertaa. Turhautumiskerroin on ihan julmettu........
Mä tiedän ettei pitäisi olla pinnallinen mutta vielä näin sinkkuihmisenä sitä vaan laskee jokusenkin verran arvoa omalle ulkoiselle olemukselleen. No, enpä mä tässä just ollut baanalle lähdössä miehiä pokaa. :mrgreen:


Voi Marina, ymmärrän täysin sun tunteen ](*,)
Olen niin monesti ollut samassa tilanteessa, mutta jostain sitä sisäistä voimaa saa sitten kuitenkin kaivettua ja elämä näyttää valoisatkin puolensa.
Itse ajattelen, että "kaikella on tarkoituksensa". Monesti olen kyllä miettinyt, mikä helv..tin tarkoitus tälläkin voi olla. Mutta täytyy toivoa, että se tarkoitus jossakin vaiheessa selviää. Minä käännän kaiken huumorille. Se on minulle selviytymistapa. Yksin ollessa, naamari saattaa sitten hetkellisesti väistyä ja tulee pohjaton tuska. Mutta onneksi harvoin ja tosi pikaseen :smt010 Täytyy yrittää vain miettiä niitä hyviä asioita.

Uskon, että kyllä se "päivä paistaa risukasaankin" :smt026 Jatketaan urakkaa ja toivotaan, että ihan piankin saadaan tulosta, niin sinä kuin minäkin. Auringon paistetta!!! (ulos ja mieleen)
Ja eikös sellainenkin sananparsi ole, kuin "mikä ei tapa, niin se vahvistaa" :smt017 ...eli meistä tulee tosi vahvoja joskus :smt005

_________________
Kokonaistavoite:
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-24 08:50:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Mamma, kiitos tsempistä! :smt049 Mä olen hyvinkin positiivinen ihminen mutta kyllä tämä nyt kysyttelee poikkeuksellisen paljon hermoa. Mäkin uskon että kaikella on tarkoituksensa mutten kertakaikkiaan ymmärrä mikä tarkoitus sillä on että kun tahtoo elää tervettä ja tasapainoista elämää ja näkee paaaaaaaljon vaivaa yrittääkseen itselleen oikeaa ruokailutottumusta löytää, niin lopputuloksena vaan lihoo?! Mulle se kertoo sen että hyvä ihminen tee jotain muuta jos lihot mutta sitten täällä kuitenkin on niin paljon viisaita ihmisiä, jotka tietää mistä puhuu ja tsemppaavat niin jaksan jatkaa yrittämistä. Oma katkeamispiste vaan rupeaa olemaan suhteellisen lähellä. Tsemppiä hurjasti sullekin! Ollaan me vaan pirun vahvoja joku päivä. :lol:

Kävin tänään vaa'assa. Normaalisti käyn perjantaisin mutta nyt vähän lintsasin. Tulos viime perjantaihin nähden +900 g. Että silleen. Osa tosta on varmasti nestettä kun nyt sattuu olemaan se aika kuukaudesta mutta viimeistään parin päivän päästä ton normaalirytmin mukaisesti pitäisi olla pois.

Sitten hieman omituisista kropan tuntemuksista. Mulla eilen rupesi kivistämään päätä. Ja tänään se näyttää jatkuvan. Mulle kaikki pään alueen kivut ovat hyvin harvinaisia. Sen lisäksi mä rupesin saamaan kuumia aaltoja?! :shock: Mä nyt kuitenkin olen kolmekymppinen että vaihdevuosista ei varmaankaan ole kyse. :lol: Mä luulin ekaksi että olen tulossa kipeäksi ja laitoin mittarin kainaloon mutta lämpö oli oikein nätit 36,5. Eikä siis olo ole ollenkaan sairas. Mulle tulee vuoron perään sellaisia kuuman hohkauksia ja melkein heti perään saattaa tulla vilunväreet. Peiton alla tuli hiki ja kun otti peiton pois niin kävi palelemaan. Basket case. :lol: Osaisikohan kukaan selittää mitä tää tarkottaa? Tää on mulle nimittäin ihan vierasta. En moista ole aiemmin kokenut. En edes ketoosissa. Mä vaan yritän aina tulkita näitä mun kropan signaaleja, koska loppujen lopuksi oikean elämäntaparuokailun etsimiseksi mun on opittava kuuntelemaan mun kropan antamia signaaleja. Tämä siis oli ensimmäinen kerta kun mulle moisia tuli. Eilen nämä tuntemukset siis tulivat ekaa kertaa 4 tuntia ruokailun jälkeen ja tänään jatkuivat kun olin ekaa kertaa aamusmoothieni juonut. Omituista.

Osaisikohan joku tulkita näitä oireita??!!

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-24 10:57:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Nuohan voi olla ihan kuule sitä kehon stressiä siitä että tarttis se rasvakone yskähdellen laittaa käyntiin. Joten pidä nyt edes jonkin aikaa sama linja? Kun kerran tiedät, että hiilarimäärä on hyvä 50-70g ja prodea tarvitset varmastikin sen 100g. Siihen vielä kun lisätään se kaloritarve eli reilusti yli 2000 kcal, niin saat rasvan määrän. Aluksi rasvaripuli on jopa normaalia, keholla vie aikaa tottua. Mutta kyllä sun pitäs syödä reilummin :)

Tuo aamusmoothie vois olla hyvä idea. Proden siihen saa hyvin munasta tai vaikka siemenistä? Eli surauta sinne blenderiin esim. auringonkukansiemeniä, turkkilaista, kermaa, marjoja (+muna) ja ehkä jotain proteiinijauhetta. Noita proteiinijauheita saa kaikilta kuntoiluosastoilta, mä suosisin maustamatonta. Mua allöttää ne kaikki esanssit. Tollaseen saap lykättyy yllättävän helposti jonkun 500 kcal. Jos tuo smoothie on liian paksua, ohennukseen käy esim vissy, vesi ja maito.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-24 12:10:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-03 12:41:51
Viestit: 54
Paikkakunta: Vihti
Voi vitsit, pakko tulla kertomaan maailman parhaan smoothien ohje! Eli blenderiin laitan 250g Ehrmannin maitorahkaa, 14g vadelmanmakuista whey-80 proteiinijauhetta, ruokalusikallisen vehnäleseitä, ruokalusikallisen pellavansiemeniä ja n.30-40g viinimarjoja. Sekaan lorautan tilkan vettä (tai mustaherukkamehua, esim. fun light), jotta sekoittuu paremmin ja sekoitan, kunnes on ihanaa ja kuohkeaa!! Nams! Noista on tullut sellanen iltaherkku, jota olen alkanut odottaa koko päivän... :D :lol:
Ja ainiin, jos kalorirajat antaa myöden, lisään 30-40g saksanpähkinöitä, ai että... Vesi tulee kielelle vaan reseptin kirjoittamisesta! ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-24 12:17:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Minkie kirjoitti:
Ja ainiin, jos kalorirajat antaa myöden, lisään 30-40g saksanpähkinöitä, ai että... Vesi tulee kielelle vaan reseptin kirjoittamisesta! ;)

Ihan pikaisesti pakko kysyä: mitkä kalorirajat? :shock: Eiväthän ne karppaukseen kuulu -- paitsi siltä kannalta, että syö varmasti tarpeeksi paljon kaloreita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-24 12:21:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-03 12:41:51
Viestit: 54
Paikkakunta: Vihti
Lainaa:
Ihan pikaisesti pakko kysyä: mitkä kalorirajat? Eiväthän ne karppaukseen kuulu -- paitsi siltä kannalta, että syö varmasti tarpeeksi paljon kaloreita.
Minkie kirjoitti:
Ja ainiin, jos kalorirajat antaa myöden, lisään 30-40g saksanpähkinöitä, ai että... Vesi tulee kielelle vaan reseptin kirjoittamisesta! ;)

Ihan pikaisesti pakko kysyä: mitkä kalorirajat? :shock: Eiväthän ne karppaukseen kuulu -- paitsi siltä kannalta, että syö varmasti tarpeeksi paljon kaloreita.


No näin olen vähän ymmärtänyt tässä kuukauden karpattuani, tähän asti olen pyrkinyt pitämään kalorit kulutuksen alapuolella, koska päähän ei vain mahdu että syömällä kulutuksen verran voi laihtua?? Mutta koska laihdutusvauhtini ei päätä huimaa, ja vaikka normaalipainon sisärajoilla rasvaa poltankin, niin voisin koittaa kaloreita tuosta nostaa. Vaikea niitä on ollenkaan olla huomioimatta, koska kalorilaskurissa, jota käytän nähdäkseni proteiinin ja muiden makrojen suhteet, ilmoittaa ne automaattisesti.. :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-24 12:43:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Ihan pieni huokaus. Joo, ymmärrän toki tilanteen. Sun pitäis nyt onnistua melkoisessa aivopesussa: kalorit on ystäviä! :D Siis ainakin, jos ne tulevat rasvasta ja proteiineista.

Täytyy tosin myös varoittaa, että normaalipainon sisällä laihtumiseen karppaus ei välttämättä ole se paras vaihtoehto, ainakaan jos haluaa nimenomaan päästä kiloista eroon. Karppaamalla kun ylipainoiset pääsevät kiloistaan ja alipainoiset saavat kiloja -- ja normaalipainoiset oletettavasti pysyvät kiloissaan ja saavat muuten vain nauttia parantuneesta elämänlaadusta ja muuttuneista muodoista. Käytän (taas kerran) esimerkkinä Sydney-Matea, koska nää kuvat kertoo niin paljon. Paino on noussut, mutta kroppa näyttää paljon solakammalta.

Kannattaa siis vaa'an sijasta keskittyä mittanauhaan, jos siis oikeasti tuntuu siltä, että kropassa on jotakin ylimääräistä. Ja ihan oikeasti kannattaa syödä -- paljon ja herkutellen. Niin että nauttii siitä elämästään. =D>


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-24 16:04:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Heips taas kaikille!

Minkie, mä olin tuolla piirun verran ylipainon puolella painoindeksin mukaan mutta lipsahdin jo ihan kivasti yli sen tässä uusia uria kokeillessani. Nyt indeksi 27,7. Mullakaan ei matkaa siihen normipainoon ole kuin se 6 kg ja jos siihen pääsisin niin heittäisin volttia. Mutta kiva kuulla että muitakin kalorivammaisia löytyy! :lol: Mulla kanssa sielu huutaa vastaan kun yrittää noita kaloreita nostella. No, mulla ei tässä kohdin ole paljonkaan menetettävää joten yritetään tätä nyt. Toi ohje on kovin herkullisen kuuloinen joten kiitokset siitä! Tsemppiä sullekin! Olen mäkin joskus normaalipainon sisällä tällä 5 kg pudottanut.

Nepsukka, no toivotaan että nää oireet on vain ja ainoastaan toivoa siitä että kone yrittää saada itseään käyntiin. Toivotaantoivotaan!! Näillä makroilla on ainakin nyt hyvä olla. Jaksaa vaikka mitä! Ei väsytä eikä palele. Toi sun smoothie vinkki on kanssa hyvä. Tänään kokeilin ekaa kertaa ja hyvää siitä tuli! Laitoin partaäijää, jäisiä vadelmia, seesaminsiemeniä, kermaa, täysmaitoa ja lirauksen vadelma-persikka mehukeittoa. Nannaa oli!

Nelilehti, voi kun olis toi omakin kohtalo! Mua ei haittaa kilot ollenkaan kun tiivistymistä vaan tapahtuisi. Mulla se läski vaan näyttää olevan ikuista. Mutta yrittämistä en lopeta. En ainakaan vielä. Luupää hämäläinen ja silleen. :lol:

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-28 20:12:47 
Poissa
karppipakara
karppipakara
Avatar

Liittynyt: 2004-12-28 10:38:48
Viestit: 1029
Paikkakunta: Forssa
Onkos mitään muutosta tapahtunut olotilassa? Itse nostin myös noita kalorimääriä kun ketjussa oli siitä puhetta. Jospa se auttaisi jossain vaiheessa :roll:

Kummempia ei ainakaan itsellä ole vielä tapahtunut. Ekat pari päivää pyörrytti hirveesti ja voimat oli kadoksissa. Nyt on hyvä olo ja jaksoin harkoissakin paremmin kun pitkiin aikoihin. Tiedä sitten oliko tästä kalorien nostosta johtuvaa vai siitä että kunto nousee... :?

_________________
Skies opened, red started to flow
It is murder
Sun she'd it's last rays, the seraphs fall
The angels are gone
The end will surely catch us all


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-01 10:53:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Hei keiukainen!

Valitettavasti ei mitään muutosta. Kokeilin sattuneesta syystä hiilarimässyjä viikonloppuna jos se laukaisisi jotain kropassa mutta ei. Tai en itse ainakaan huomannut muuta vaikutusta kuin nesteen pakkautumisen ja pirun raskaat jalat. Ensimmäinen pulla aiheutti vatsan tyhjentymisen melkein heti mutta toinen pulla ei aiheuttanut mitään (juujuu, piti viikonloppuna syödä kaksi laskiaispullaa kun äiti toi :roll:). Nestettä pakkasin viikonlopun aikana + 1,8 kg. Toivon että nyt jo suurin osa olisi lähtenyt pois kun jalatkin ovat kevyemmät. Tuon turvotuksen ja nesteen pakkautumisen lisäksi ei mainittavia sivuvaikutuksia ollut mutta eipä musta mitään buustaustakaan tapahtunut. Kalorit olen siis nyt pitänyt siinä 2000 paikkeilla ja hiilarit n 60 g/päivä, protsku n 70 g ja loput rasvaa. Menen seuraavan kerran vaakaan perjantaina. En uskalla ottaa painoa kuin kerran viikossa, koska jos muutoksia ei numeroissa näkyisi niin iskisi varmaan pakokauhu. Omalta osaltani olisi varmaan järkevää heittää koko pirun vaaka roskiin tai ottaa patteri pois ja laittaa se sellaiseen paikkaan että on mahdollisimman vaikea sitä käyttää tai hakea. Treenaaminen kyllä sujuu köykäisemmin mutta nyt kun syön aamupalana ton smoothien tulee nälkäkin ennen lounasta mitä mulle ei aiemmin tullut tällä ei aamupalaa -tyylillä. Pari päivää oli niitä kuumia/kylmiäaaltoja mutta nekin meni ohi.

Yritän olla kärsivällinen mutta hankalaa se on. Ensi viikon olen lomareissulla, joten tietää että se syömisen valvominen on hyvin hankalaa ja sen jälkeen aloitan uudet työt, joten voi olla motivaatio oman syömisen seurantaan melkoisen pieni. Toki jatkan karppiruoalla mutta eri asia jääkö aikaa kaloreiden laskemiseen. Tsemppiä sullekin ihan hirmuisesti!!

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-01 14:18:11 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Onhan se kuitenkin fakta, että jos syö enemmän kun kuluttaa niin lihoo. Mut kyseenalaista sit on se, onko kalori aina kalori. Eli onko kalori hyvä kulutuksen mittari.
Ei kuitenkaan voi sanoa, että karpilla vois syödä miten paljon vaan ja kaloreita pitäs laskea vaan siinä mielessä, että saa tarpeeks. Joidenkin nimittäin vaan kertakaikkiaan laihtuakseen täytyy laskea kaloreita myös siinä toisessa mielessä. Toki sillä on eroa saako 1800kcal hiilareista vai rasvoista, koska vaikutus insuliiniin ja siten varastoituminen on erilaista. Eli kalori ei ehkä ookaan ihan kalori. Mut kuitenkin jos ajatellaan, että kulutus on 1 ja syö 2, niin väkisinhän siinä lihoo. Jokaisen pitää vaan selvittää itelleen se oma kulutuksensa ja syömisensä lähinnä yrityksen ja erehdyksen kautta, koska kalori mittatikkuna ei tosiaan aina kerro ollenkaan koko totuutta.

Niin ja kyllä normaalipainossakin on mahdollista karpilla laihtua, ihan hyvin. Kunnollisella karpilla ei varmaan päästä johonkin BMI 16 -tuloksiin, mutta kyllä normaalipainon ylärajoilta on mahdollista laihduttaa aika paljon sinne alaspäin. Näin ihan niinkun omalla kokemuksellakin tää. Voi olla et normaalipainosen laihdutuskarppaus vaatii hiukan enemmän kytistelyä kun reilusti ylipainosen, mut ihan hyvin se on mahdollista.

Mut höh kun ei nyt jotenkin osaa antaa mitään enempiä neuvoja Marinalle :( Kuulostaa kuitenkin että otat aikamoisesti stressiä tästä kaikesta, mikä tietysti sekin voi aiheuttaa aika paljon jumia. Mulla henk. koht. meiningin löysääminen ja fiilispohjalta meno on joskus auttanu jumeihin. Siis se, että syö sen verran ja sellasia ruokia, kun tuntuu hyvältä miettimättä ja laskematta (kuitenkaan sortumatta turhiin mielitekoihin).
Uskon kyllä että turhauttaa.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-03-01 16:33:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-03 12:41:51
Viestit: 54
Paikkakunta: Vihti
Mulla tänään tehdyn inbody-mittauksen tuloksena koomakulutus oli 1623,8kcal/vrk, josta olin aika yllättynyt. Koska vähintään tuon verran pitäis syödä, ja enemmänkin reilusti, jotta kroppa jaksaisi ja pysyisi hyvässä kunnossa. Mulla lihakset tarvii enemmän ravintoa kuin samanpainoisella ei lihaksikkaalla naisihmisellä, siksi varmaan tuo korkeampi koomakulutuslukema kun luulin että se on siinä 1400kcal/vrk. Sanoin mittaajalle et oon syönyt sellaset 1500kcal päivässä, ja hän oli kyllä aika järkyttynyt ja sanoi että noin alhaisilla ei kyllä ainakaan paino tipu, päinvastoin.
Eli taitaa totuutta olla siinä kaloreiden nostamisessa. Rasvaprosenttihan mulla oli 20,3, eli laskenut vuodessa kokonaisen prosentin!! Vuosi sitten keväällä mitattuna oli 21,3. Lihasmassa lisääntynyt vuodessa 200g, mikä on sinänsä hyvin, jos ajatellaan et oon syönyt ehkä liian vähän... :shock: Proteiini tehnyt tehtävänsä..
Mut nyt aion nostaa kalorit eka johonkin 1700-1800 välille, ja katsotaan sit mitä tapahtuu! Tsemppiä Marinalle, eiköhän se oikea tie sieltä vielä löydy!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)