karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:43:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-09 12:25:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
katar81 kirjoitti:
Näkyykö sulla Premnas vielä sitä valkoista siellä kolossa? Mulla tänä aamuna irtosi tuolta pala joko hammasta tai luuta tms. :sick: , aikaisemmin se on ollut kiinni, kun oon sitä rapsutellut. Nyt siellä ei näy enää mitään ylimääräistä, joten josko tuo kolo nyt pääsisi umpeutumaankin. Toinen puoli on jo melkein ummessa.


Ei oo näkynyt enää pitkään aikaan. Enkä ole muuten muutenkaan viittiny sinne koloon koskea/tökkiä, olisko pitänyt? Jotenkaan en viitti, ei kestä kantti tökkiä. Hyvin toi on lähtenyt umpeutumaan.

Tikit on kyllä vieläkin, tosin nyt sen tikin toinen, myös solmussa oleva pää on uponnu posken sisään tai jotain :shock: Voiko oikeasti käydä niin ettei tikit ikinä sula ja ne jää posken sisään? Olen mä välillä yrittänyt hiukan nyppiä niitä mut tiukassa on, eikä kantti riitä enempää repimään. En vaan saa aikaiseksi soittaa hammaslääkäriin että pääsiskö poistattamaan ne, eikä toisaalta huvita maksaa vielä tikkien poistostakin kaikkia käynti- ynnä muita maksuja, kun ei toi viisurinpoistokaan mitään halpaa lystiä ollu..vaikka kävinkin julkisella puolella.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-09 12:41:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-04 18:27:51
Viestit: 1243
Kannattais ehkä kuitenkin ainakin soittaa ja kysyä, että onko normaalia. Kyllä mullakin kauan kesti, että toiselta puolelta tikit suli, mutta ei kai noin kauaa kuitenkaan. Mutta kyllä se tosiaan kirpaisi, kun toiselta puolelta kävin tikit poistattamassa, operaatio kesti ehkä minuutin ja kävelin pois reilun 30 euron laskun kanssa (yksityisellä kylläkin).

_________________
Päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-09 13:32:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
^ No huh miten kallista!

Tänään ei oikeen voi soittaa. Melkein jo ajattelin että pitäiskö kokeilla noiden tarkkojen pinsettien kanssa yrittää nyppästä tota pätkää pois, vaikka vähän iljettää. Ei minua se vetäminen häiritte ajatuksena mutta jos se sattuu ni..toisaalta jos joku muu alkaa ropaa suussa ja vetää sitä lankaa pois ja se sattuu niin ei sekään sen parempi ole. Ite vetäessä ainakin tahdin sais määrätä.

Mulla maksoi ton ekan viisurin leikkauksellinen poisto jo 65 euroa (plus tutustumiskäynti ku edellinen käynti toisella oli niin järkyttävä, juteltiin sen hammaslääkärin kanssa, makso jotain 40 muistaakseni)..yksityisellä maksaa varmaan paljon enemmän mutta siitä huolimatta, mulle toi 65 euroa on jo TOSI paljon. Ei olis varaa käydä jatkuvasti lääkärissä, melkeen menee kuukausibudjetti jo tosta nurin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-20 19:00:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-26 12:01:28
Viestit: 71
Paws kirjoitti:
Kerrankin ei yhtään uutta reikää!! :smt041 Yks juurihoito oli äskettäin, mutta tuntuu, että mun karmea hammastilanne on korjaantumaan päin.



Samma här! Hammaslääkärillä käynti takana ja reikiä 0. Olin järkyttynyt :shock: , ensimmäinen kerta yli kymmeneen vuoteen, kun puolta suuta ei tarvi korjata. Myöhemmin itkin ilosta. :D

_________________
1. tavoite -8kg saavutettu keväällä 2011 :)
-----------------------------------------------------------
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-20 19:33:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Oho, unohdin päivittää. En siis käynyt ollenkaan poistamassa toiselta puolen tikkejä vaan sinne ne upposivat posken sisään kun tarpeeksi kauan odotti. Seuraavalla viisurinpoistolla hammaslääkäri sitten vaan totesi kun kysyin niistä poistamattomista tikeistä, ettei siellä mitään näy ja näyttää oikein hyvältä. Nyt kun toinen viisuri alhaalta poistettiin, varattiin samalla aika viikon päähän tikkien poistoon. Kaiken kaikkiaan vaikka nuo ekan poiston tikit lähtivätkin sitten pitkän ajan kuluessa ittekseen, on tämän toisen kanssa ollut paljon vaivattomampaa kun viikon jälkeen jo sai tikit pois kiristämästä ja syöminenkin helpottui kummasti, sitä myötä paraneminen. Julkisella tikkien poisto maksoi 13,70.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-21 07:49:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
-Mursu- kirjoitti:
Myöhemmin itkin ilosta. :D

Mäkin olisin voinut. :D

Multa on jouduttu vegeaikoina yks hammas poistamaankin, ja se kyllä avasi silmiä jonkin verran, varsinkin sen jälkeen kun törmäsin Stephanin hammasjuttuihin (http://wholehealthsource.blogspot.com/s ... l%20health). Nyt odottelen, saako siihen laitettua implantin ja jos, niin luutuuko se supernopeasti ruokavalion ansiosta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 15:04:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Kaikkeen ei karppauskaan auta: kutakuinkin joka toisessa hampaassa karies, neljä hammasta juurihoidettu joista kolme kahden viime vuoden sisään. Lisäksi syventyneet ientaskut ja mahdollinen parodontiitti http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/310804_a.htm Seuraavaksi otetaan nähtävästi joku bakteerinäyte, joka paljastaa kannanko parodontiitin aiheuttavaa bakteeria. Sydän- ja verisuonitautien ja parodontiitin välinen etiologia kiinnostaa erityisesti, jos kerran näitä esiintyy samoilla ihmisillä. Isä sai laakin alle 50-vuotiaana ja isän äiti kuoli samaisesta syystä. En ole vielä onnistunut löytämään mitään kovin valaisevaa infoa tästä asiasta.

Mutta ei siis hirveesti naurata. Haluaisin periaatteessa omat hampaani h*ttiin ja jotain implanttia tilalle ja tekisin näin jos olisin tyyliin miljonääri. Näistä on todella paljon vaivaa ja ne on kaiken lisäksi rumat. :cry:

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 15:59:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-29 10:52:17
Viestit: 36
Kyllä parodontiitin ja sydänverisuonitautien välillä on yhteys. Samat pöpöt, jotka viihtyvät ientaskussa, viihtyvät myös esim. sydämen läpän pinnalla. Kun sinulta otetaan mikrobinäyte, saat sitten piiiitkän ja vaffan antibiootin, joka puree siihen nimenomaiseen pöpöön joka sieltä löytyy. Suosittelen, että etsit käsiisi erikoishammaslääkärin, parodontologin, joka hoitaa hampaasi, suuhygienistikin hoitavat, mutta kyllä parodontologi osaa asiansa ja hammaslääkärillä on lupa puhdistaa myös syvät taskut (suuhyg.ei). Kun hammaskivi ja muu "mömmö" sieltä ientaskuista on poistettu ja olet ehkä syönyt antibiootin, alkaa paraneminen joka kestää jopa vuoden, rauhassa vain ja vaadi kontrollointi lääkäriltäsi.

Kotihoitoon suosittelen ehdottomasti sähköhammasharjaa ja lankaukseen ihan erillisiä lankaimia, ne on helppoja ja nopeita käyttää. Hammastahnaa vähintään 2 cm (joka on aika iso kökkö) ja harjaten 2 min kerrallaan. Opettaisin oikean harjaustekniikankin, mutta näin virtuaalisesti se on hankalaa :wink:

Semmosia vinkkejä ensi hätään...ette ehkä arvaa mikä olen ammatiltani :evil: :lol:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSVdiCZ/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 17:41:02 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
snowgrouse kirjoitti:
Onko muuten kellään kokemusta siitä että pääsisikö nukutuksessa juurihoitoon julkisellakin puolella jos hammaslääkäri kirjoittaa lähetteen (tai jos saa toiselta lääkäriltä, vaikka neurologilta lappua että puudutus ei tällä potilaalla toimi)? Jollain oli kuulemma onnistunut, mutten ole muista tapauksista kuullut. Tää vihlonta alkaa pänniä.

en tieda juurihoidosta mutta oletan etta kylla koska mun siskolla on hammaslaakarifobia ja silla tehdaan kaikki hoidot (paikkauksia) nukutuksessa. Kalliiksihan se tulee kun pitaa olla nukutuslaakari paikalla mutta silla on onnistunut.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 18:09:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Hyatintti: Hoidosta oli jo puhetta alustavasti, mutta käsittääkseni ei ole vielä kiveen kirjoitettu, että minulla olisi tuo. Ymmärsin, että syventyneet ientaskut saattavat viitata parodontiittiin, mutta se mikrobinäyte kertoo enemmän. Diagnoosi kyllä selittäisi sen, miksi hampaat on aina reikiintyneet helposti. :|
Olen viime aikoina langannut hampaita huolella lähes joka ilta telkkaria katsellessa ja sähköhammasharja on tilauksessa. Voi elämän kevät, jos joudun käymään läpi jonkun rankan antibioottihoidon! :smt088

Nyt järkytän hammashoitajaa/lääkäriä ja kerron, että olen yli vuoden käyttänyt fluoritonta hammastahnaa.. :oops: Terveyshaitoista lukeminen pisti miettimään ja eipä ole säännöllinen fluorihammastahnan käyttö ja lapsena fluoritablettien syönti näitä legoja pelastanut (liekö käynyt jopa päinvastoin.. :roll: ) Nykyisin käyttämäni hammastahna sisältää ksylitolia, jota olen alkanut käyttämään muutenkin purkkana ja pastilleina. Tiedän, että hammaslääkärit eivät tästä fluoriasiasta ole samaa mieltä. Jotenkin haluaisin uskoa, että se mekaaninen hankaus ja hammasvälien puhtaana pitäminen on nimenomaan se, joka pitää hammaskaluston kunnossa. Paras asia fluorihammastahnan käytön lopettamisessa oli se, että vihlonta loppui lähes kokonaan :!: Kieltämättä nyt vaivaa, olenko mennyt ojasta allikkoon fluorin välttelyllä. :? Jos tietäisin, että fluori auttaisi jatkossa pitämään hampaat paremmassa kunnossa, niin käyttäisin sitä tietenkin! (Mielipiteitä saa esittää, varsinkin kaikki fluoriasioista perillä olevat..)

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 19:19:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-29 10:52:17
Viestit: 36
Kyllä, ientaskut voivat syventyä vaikka niissä ei pöpöä kasvaisikaan, itseasiassa se pöpön esiintyminen on verrattain harvinaista ja siksi usein aloitetaan eka ihan mekaaninen hoito ja jos se ei tepsi, otetaan vasta sitten mikrobinäyte ja sitten antibiootti. Ei se hoito nyt ole kun muutaman viikon ja joskus 2 eri antsaa yhtäaikaa,selviät kyllä! Mutta siis, parodontiitti on jo silloin kun on syventyneitä ientaskuja.

Fluorin käytön puolesta puhuvat kyllä useat hyvät tutkimukset. Olen tosiaan hammaslääkäri ja siis fluori on ihan ykkösjuttu :lol: MUTTA, lukisin tosi mielelläni myös fluorin terveyshaitoista, olisiko sulla linkkiä niihin juttuihin mitä olet lueskellut? Koskaanhan ei mikään asia voi olla varma kun pläkki tai niin yksinkertainen, vaikka sitä meillekin kuinka tolkutetaan.

Xylitol on kyllä hyvästä hampaille, mutta se ei korvaa fluorin käyttöä :)

Mekaaninen puhdistus, huolellinen sellainen ja tarpeeksi pitkään kestävä fluorin vaikutus on kaiken kulmakivi 8)

Ja siis juu, mulla on itelläni ollu koko iän todella huonot hampaat, joten en paheksu ketään missään nimessä. Mutta mä en aikanani hampaita juur hoidellu , en pessy enkä langannu enkä mitään :lol: Sittemmin kyllä oon ottanu sähköhammasharjan, fluorihammastahnan ja lankaimen käyttöön ja ei oo enää reikiäkään tullunna =D>

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSVdiCZ/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-24 11:11:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-26 11:50:42
Viestit: 624
Paikkakunta: Vantaa
Tämä on jo ihan aiheen vierestä, mutta Dublinissa asuessani näin lyhtypylvässää tarran, jonka asiasisältö oli, että vastusta fluorin lisäämistä kaupungin juomaveteen, se tappaa lapsesi. Tjsp. Siellä kun oli keskustelua siitä, pitäisikö lisätä vaiko ei. En kyllä koskaan käynyt katsomassa linkistä, että mitä kaikkea pahaa se fluori tekisi.
Muistaakseni sitäkin on uutisoitu, että kun ihmiset on siirtyneet juomaan paljon pullovesiä vesijohtoveden sijaan, on hampaiden ongelmat lisääntyneet, kun monissa paikoissa vesijohtoveteen lisätään fluoria, mutta pullovedessä ei ole.
Itse olen kyllä kasvanut melko fluorittomasti, vesi omasta kaivosta, jotain fluoritabletteja muistaakseni joskus, fluorihammastahnaa silloin kun nyt edes tuli hampaat harjattua... hampaat on hyvät, mutta se lie perintöä - onneksi tuli hampaat isältä, koska äidillä on huonot hampaat. Silmät sitten tuli äidiltä, lasit jo ala-asteella. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-24 13:35:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-29 10:52:17
Viestit: 36
Joo ei sitä fluoria toki tarkoitus ole mättämällä mättää, fluori hammastahnassa riittää, joskus voi ottaa fluoritablettejakin. Mutt siis, on selvää, että jos sitä lisäillään esim. vesiin jne, niin onhan sillä sillon haittoja, myöskään sitä ei pitäis juur nieleskellä, vaan joko jättää hampaiden pinnalle tai sylkästä poijes :)

Lapsien hampaanpesussa senkin takia pitäs äiskän tai iskän olla apuna ja seuraamassa, ettei lapsi niele fluoria. Samasta syystä kannattaa miettiä niiden lasten hammastahnojen tarpeellisuutta, semmonen karkinmakunen ei oo mun mielestä hyvä juttu, joku lapsonen voi vaikka kiskasta semmosen ihan hyvännälkään..

Mutta Suomessa ei lisäillä fluoria veteen tahi muuhunkaan, eli kyllä sillä hampaat voi todellakin pestä ja pitääkin pestä :P Muuten mennään ojasta allikkoon helposti. Tämä siis sen tiedon valossa mitä mulle on asiasta annettu.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSVdiCZ/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-24 22:09:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-02-11 15:43:52
Viestit: 150
Hammastahnaa hyvän nälkään? Itellä kaksi lasta ja kumpikaan ei kyllä syö hammastahnaa,melkoisen määrän sais muuten veellä että siitä olis haittaa. Mut kyllä töissä karpiksi tunnistaa henkilökunta ja potilaatkin varmaan. Puhun kyllä lautasmallista mut keskityn hh ja mutans bakteerin yhteistoimintaan. ja poistun tästä ketjusta. tää on mun vapaa aikaa enkä jaksa miettiä töitä :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-24 22:22:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
Milläs ne bakteerit karpin suussa elää, kun sokeria ei ole saatavilla? :-k


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-25 17:16:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-29 10:52:17
Viestit: 36
Sparkle kirjoitti:
Hammastahnaa hyvän nälkään? Itellä kaksi lasta ja kumpikaan ei kyllä syö hammastahnaa,melkoisen määrän sais muuten veellä että siitä olis haittaa. Mut kyllä töissä karpiksi tunnistaa henkilökunta ja potilaatkin varmaan. Puhun kyllä lautasmallista mut keskityn hh ja mutans bakteerin yhteistoimintaan. ja poistun tästä ketjusta. tää on mun vapaa aikaa enkä jaksa miettiä töitä :D


Ootko maistanut omaan suuhun niitä uusia lasten hammastahnoja, ne todellakin maistuu ihan karkilta...ja jos jonkun lapset ei syö hammastahnaa, niin ei se tarkota sitä, etteikö jonkun toisen lapset vois syödä :? Mutta semmonen karkinmakunen tahna...oon tosiaan sitä mieltä, että se voi aiheuttaa onkelmia ja tiedänkin tapauksia, että naperot on vetässeet sitä..samoin kun niitä coca-colan makusia aspiriinipulvereita.

Hengenvaaraa on vasta isommista annoksista, mutta kyllä tommonen 40 ml fluorihammastahnaa nieltynä voi jo myrkytyksen ja esim. ripulin aiheuttaa,riippuen tietysti myös lapsen koosta.

Mutta juu, mäkin poistun tästä ketjusta :lol:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSVdiCZ/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-25 18:02:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Tottakai lapset on varmaan kautta aikain niitä hyvän makuisia lasten hammastahnoja nielleetkin. Kyllä muistelisin itsekin jotain Pepsodent supergeeliä maistelleeni, vaikka edelleen olen tässä. :lol:

Lainausta: "Jos 10 kiloa painava lapsi nielee 50 mg fluoria (vastaa noin kolmasosaa 100 ml:n tuubista 1500 ppm:n hammastahnaa), hän on jo todennäköisesti saanut toksisen annoksen. Pienten lasten intoa niellä hammastahnaa lisätään vielä vastuuttomasti höystämällä tahnat appelsiinin, purukumin tai mansikan makuiseksi." Lähde: http://www.iskuryhma.com/search/label/fluori (Tosin tuo juttu on jonkun kiinalaiseen lääketieteeseen perehtyneen Elina Hytösen, ei blogin pitäjän).

No kuitenkin, minusta tuntuu jokseenkin epäloogiselta ylipäätään laittaa suuhun jotain, joka ei ole tarkoitettu nieltäväksi; väkisinkinhän sitä imeytyy mm. syljen mukana verenkiertoon!? Entäs kun hampaissa on reikiä joiden kautta bakteerit muutenkin pääsevät verenkiertoon ja sydämeen, niin pääseehän sinne myös fluori ja muut myrkyt.. :|

Niin, fluorista ja sen terveyshaitoista löytyy monenmoista tietoa ihan googlehaulla. Osa tästä saattaa olla ihan foliohattuilua, eli en nyt lähde sen enempää linkittelemään. Pitäisi itsekin perehtyä enemmän. Kuitenkin, tässä on samanlaista ristiriitaa havaittavissa kuin rasvasodassa ja kolesteroliteoriassa. On joku tietty lääketieteessä vallitseva konsensus, jota ei saa kyseenalaistaa. Kuitenkin tiedetään, että useilla alkuperäiskansoilla on hyvät hampaat, vaikka ei fluoria ole nähtykään. Oikeanlainen ravinto lienee tässäkin kaiken a ja o. Sokeriton ja viljaton karppiruoka ja säännölliset ruoka-ajat ilman napostelua on varmasti oikea tie. :)

Joka tapauksessa fluori on ollut minulla poissa käytöstä jo jonkin aikaa. Sanoinkin jo, että vihlonta loppui ja nyt muistin myös, että yhtään aftaa ei ole suussa ollut aikoihin! Kun vaan tietäisin onko hampaat menneet huonompaan kuntoon fluorihammastahnan hylkäämisen jälkeen vai onko reikiintyminen syntynyt ennen sitä. Ja jos tosiaan tietäisin, että fluori lopettaisi reikiintymisen, niin olisin sitä valmis käyttämään, olkoonkin toksinen. Tällä hetkellä en vaan ole lainkaan vakuuttunut fluorin erinomaisuudesta.. :evil:

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-25 18:14:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-29 10:52:17
Viestit: 36
Emmä poistunukaan :lol: 8) Mun puolesta tottakai saa kyseenalaistaa ja pitääkin kyseenalaistaa, se on mun mielestä just parasta. Mä kun en ole fluorin terveyshaittoihin perehtyny enkä tiedä tähän hätään tutkimuksia, joita siitä ois tehty, niin en voi sitä puolta kommentoida. Puolesta taas olen lukenut tosi monia tutkimuksia. Ihan kutkuttava keskustelu. Itseäni kiinnostaa myös erityisesti eri paikkamateriaalien vertailu. Amalgaami on uusimmissa tutkimuksissa osoittautunut muovia paremmaksi ja vaarattomammaksi paikka-aineeksi.

Kyllä varmaan osa fluorista imeytyykin, mutta se onko haitallisempaa se pikkuhipsaus fluoria vai ne kariesbakteerit, olis mielenkiintoista (mikäli mahdollista), joskus tutkia.

Aftojen taas on tutkittu tulevan semmosesta aineesta kun natriumlauryylisulfaatti. Sitä ei ole ihan kaikissa hammastahnoissa, ainakin apteekista saa semmosia joissa sitä ei oo.

Ehkä kannattais kokeilla tuota fluorin käyttöä kuitenkin ja katsoa mitä tapahtuu? Reiäthän pitää paikata, muuten ne etenee fluorista huolimatta. Kannattaa myös miettiä sitä, että onko se pikkunen määrä fluoria pahempi vai paljon paikkoja ja bakteereita hampaissa. Koska eihän ihmisen suuhun paikka-aineetkaan kuuluis. Mä en tiedä kumpi on pahempi tai parempi, mutta näitä kannattaa aina miettiä ja puntaroida monelta eri kantilta.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSVdiCZ/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-25 18:19:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-29 10:52:17
Viestit: 36
Ai niin Riikkis, sitä piti vielä muistaa sanoa, että parodontiitti voi johtua myös kovasta purentarasituksesta. Eli jos esim., narskuttelet öisin tai puret hampaita voimakkaasti yhteen (tästä ei kuulu edes ääntä mutta voima on mahdoton), niin sekin aiheuttaa taskumuodostusta. Siihen auttaa purentakisko yökäyttöön tosi tehokkaasti :smt023

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSVdiCZ/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-25 18:35:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-15 20:13:46
Viestit: 861
Paikkakunta: Kuopio
Mä oon ollu yli puoli vuotta "hoito kesken" jonossa johon mun veli lisättiin mun jälkeen. Ja sillä oli silti aika jo kk sitten. Mulla ois jäljellä mun purentakiskon oikeanlaisuuden tarkistus. Pitää soitella hampilekurille että mitä ihmettä :shock:

_________________
Meidän talossa ihmiset karppaa, koirat lähes barffaa ja rotat toimii bioskina.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)