karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:36:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:53:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
tuulimumma kirjoitti:
suopursu kirjoitti:
Olen lukenut kaikki Heikkilän vähähiilarista ruokavaliota koskevat kirjat ja tullut siihen tulokseen että hän ei ns. läträä rasvalla, kuten näillä sivustoilla monesti neuotaan, vaan käyttää normaalisti pelottomasti oikeita rasvoja.

Diabeteksen hoito ruokavaliolla kirjasta esimerkki päivä.
AAMIAINEN
Kahvia, teetä, vesi, munakokkelia, savuporoa, juustoa (ja kookosrasvaa sanoo käyttävänsä joka aamu 2 ruokalusikkaa.)

LOUNAS
Puolikas broileria ja vihanneksia

PÄIVÄLLINEN
Höyrytettyä lohta, vihanneksia, kahvia 4 palaa Lindtin 85% suklaata

Mulle Heikkilä sanoi, että 70% energiasta rasvana on hyvä!


En kyllä ole saanut tuollaista kuvaa Heikkilän rasvamääristä hänen kaikki kirjat luettuani.
Tuo yllä laittamani päivän ruokaohjeistuskin (Diabeteksen hoito...)puhuu aivan muuta, ja ne muut ojeet kirjoissa ihan samassa linjassa.
Niitä kertaillessani minulla alkoikin hälytyskellot soida!!! Esim. puolikas kanaa vihanneksilla, on kyllä enemmän proteinivoittoinen kuin rasvallaläträysateria.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:56:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Mä taas olen otaksunut, että Annika Dahlqvist ja kumppanit pitää rasvaa erittäinkin arvossaan. Just tsekkasin LCH-f-lehdestä, että suositus on saada 70E% rasvasta. Nyt en voi tarkistaa asiaa kirjasta, koska kirjani on lainassa. Muistaakseni hiilarisuositus oli 5%. Mutta Annika jakaakin nää jutut muistaakseni neljään eri kategoriaan hiilarien määrän perusteella ja eroaa siinä täysin Heikkilästä. Tuskin Heikkilän metodi Dahlqvistista on enää hänen näkemyksenä mukaista oikeaa karppaamista. Minun suuni ja kroppani taas tykkää hieman vähempirasvaisesta ruuasta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:56:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Mirka kirjoitti:
Joo fisun numerot toimii, jos kulutus on suurta. Minä lihoisin noilla kuin pullataikina. 80 g rasvaa taas on varsin vähän, miksi kutsuvat sitä runsasrasvaiseksi? 2000 kcal kulutuksella jo virallisterveellisessäkin on melkein 70 g rasvaa. Aikuisen miehen kulutuksella ylikin.



Ymmärtääkseni tuo Annikan 80g on miniimiraja ja neuvo laihdutettaessa, jos paino ei putoa!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:58:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Pitää vielä lisätä sen verran, että kun mulla prodemäärän saaminen kasaan on haasteellista, mun on ruokahalun pysyttämiseksi parempana syötäväkin rasvaa vähän vähemmän, koska muuten kaikki ruoka etoo. Nälättömän olotilan yritän saada, mutta jos se menee siihen, että ruoka alkaa etoa tai ajatuskin ruuasta ja syömisestä ällöttää, on pakko vähentää rasvaa ja lisätä prodea tai hiilareita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:59:11 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Okei, siis tilapäinen paastorutistus. Sitten ymmärrän.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 14:04:41 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Jos katsoo Annikan ohjeita niin esim. kotisivullaan hän aika pitkälle ohjaa samalla tavalla kuin Atkins eli mitä "saa" syödä ja mitä ei kuin keskustelee makrosuhteista. Ja makrosuhteethan aina muuttuu jos hh ja proteiinit on vakio (tai lähelle) energiatarpeen mukaan. Eli ainakin niillä LCHF foorumeilla missä pyörin harvoin keskustellaan kaloreista tai makroista, enemmänkin ruoan laadusta ja siitä että syödään kun on nälkä mutta ei sen enempää.

Muoks. Siis sanotaan että LCHF on runsasrasvaista verrattuna VTeen mutta ei minusta sen runsasrasvaisempaa kuin muutkaan VHH tyylit.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)