karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:12:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-09-28 15:52:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-23 19:34:22
Viestit: 12
Paikkakunta: tampere
Itse oon ihan uus karppi(toinen viikko menossa), mut oon harrastanu hiukan yli puoli vuotta astanga-ja integraljoogaa 3-6krt viikossa. Todella toimiva mielen ja kehon hyvinvointiin, varsinkin kun itse teen fyysisesti raskasta duunia ja stressi on kova.Pakko päästä melkein joka päivä rentoutuun joogasalille töiden jälkeen ja kyllä on seesteinen olo sen jälkeen :) .Lisäksi paikat notkistuu uskomattoman nopeesti ja voimaa tulee lisää. Auttaa tehokkaasti myös selän,niskan ym jumituksiin.Suosittelen todella lämpimästi ja sopii ihan kaikille.Itse asiassa lajiin sain kipinän 55-vuotiaalta isältäni :D .


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-09-28 16:53:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Mä harrastan joogaa nyt kolmatta vuotta, tosin vaan kerta viikkoon. Yritän vapaa-ajalla omatoimisesti joogata, mutta se tuppaa aina jäämään. Ois kyl hyvä useammin käydä ohjatuissa joogaryhmissä, mut ku aika ei oikein riitä.
Käyn voimakkaassa joogassa joka on hathajoogan dynaamisempi muoto. Mulla on syvät vatsalihakset vahvistuneet todella paljon, mitkään istumaannousut sun muut jumppaliikkeet ei kyl ole yhtä tehokkaita, kuin joogan liikkeet.
Ja on ihana rentoutunut olo joogan jälkeen :D

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-09-28 19:01:08 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Se todellakin on ihanaa. :smt060 Mulla oli monta vuotta selkävamma niin pahana etten päässyt joogailemaan (tein astangaa ihan himona tuommoiset kymmenen vuotta sitten). Tänä kesänä ja syksynä kohotin pikku hiljaa kuntoa pyöräilemällä ja tekemällä auringontervehdyksiä ja about kuukausi sitten sain vihdoin rääkättyä itseni uuden astanga-alkeiskurssin läpi. Ja oli sen arvoista :smt007 Oudointa oli kyllä huomata että ainakaan tämän painoisena en sitten pystykään tekemään astangaa kuutta kertaa viikossa kuten silloin ennen, vaikka silloinkin ketoilin, nyt on yli 20 kg enemmän painoa mukana :( Keho ei vain palaudu tarpeeksi nopeasti vaikka pitäisi hiilarit maksimissaan ja vaikka lappaisi rasvaa 200 g/pv koska kulutus menee niin valtavaksi. Elikkä nyt pitää jättää 3-4 kertaan viikossa. Mutta hyvää tulosta on silti tullut ja siihen rentoutumiseen ja hyvään oloon jää koukkuun! Odotan innolla niitä päiviä jolloin "saan" joogata ja kotona teen ne liikkeet parhaiten kun mieli pysyy niissä liikkeissä ja saa tehdä oman hengityksen tahtiin.

Ja kyllä joogasta tulee ainakin vatsalihakset ja selkä parempaan kuntoon kuin monesta muusta liikuntamuodosta, IMHO. Mulabandhan ja uddiyana bandhan harjoittaminen on tähän mennessä vähentänyt selän rusahtelua aivan älyttömästi. Selkä ei edelleenkään kestä kävelyä hirveän hyvin koska liike on sitä yhtä ja samaa ja välilevyt painuvat kasaan, mutta jooga onnistuu kun siinä taivutellaan ihan joka puolelta ja se selkä aukeaa. Kun krooninen kipu kaikkoaa ainakin joksikin aikaa niin se on ihan euforinen tunne. :smt049

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-09-28 19:56:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
täällä on kanssa yksi astangajoogaan hurahtanut :smt049

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-09-28 20:12:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Mä olen jo pitkään halunnut kokeilla joogaa, mutta täällä periferiassa ei moista tunneta. Muttamutta: ennen vuodenvaihdetta on siirtyminen Kuopioon, joten kertokaapa minulle, minne siellä kannattaa mennä noviisin kokeilemaan?!

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-09-28 20:29:53 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Kuopijossakin on näköjään astangasali:

http://www.kuopionjoogasali.fi/

Tosin kansanopistoillakin ja vaikka missä lienee tavallista hathajoogaa tarjolla yllin kyllin :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-11-24 22:37:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-10-23 20:32:12
Viestit: 219
Täällä myös yksi joogan ystävä. Hyötyliikunnan (mulla ei ole autoa, joten tulee käveltyä paljon, nykyään useimmiten vieläpä elävän lisätaakan kanssa :)) ja astangan lisäksi en oikeastaan kaipaa muuta liikuntaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-12-01 20:33:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-29 12:04:48
Viestit: 22
Mie kanssa ilmottaudun astangan ystäväksi! Mikään muu (kokeilemani) liikuntamuoto ei tuo yhtä kokonaisvaltaista hyvinvointia.
Ja vaikka unohdettaisiinkin se henkinen puoli, niin onhan se pelkkänä fyysisenä harjoituksenakin äärettömän tehokas.

_________________
"I was lost and I'm still lost but I feel so much better"
- Dj Tiësto - Just Be -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-12-01 23:37:16 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
En koskis kepilläkään !

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-12-10 01:06:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-11-03 23:04:47
Viestit: 653
Täällä kans yks joogailija. :D

Ite aloittelin muutamia vuosia sitten hathalla, sitten voima jogaan ja viimesenä astangaa.
Mikään ei oo niin tehokas ryhdin palauttaja kuin jooga! Komppaan kympillä myös notkeuden puolesta, lihakset pysyy paremmassa kondiksessa kun niitä "venyttää" säännöllisesti.

Ja rentoutuminen.. Sen jälkeen kun pääsis suoraan sänkyyn maate niin kylläpä ois elämä vallan mahtavaa! Huomaan omasta kropasta liiankin hyvin, nyt kun aika on kortilla, etten enää oo kerenny joogailemaan yhtä ahkerasti kuin ennen. Niskaa särkee, lonkankoukistajat kettuilee perus jumppien jälkeen, ryhti on läsähtäny ja mieli kaipaa sitä hiljaisuutta. Harmittaa suuresti, ja sain vielä tiedon, että joogasalimme lopettaa ja kansalaisopiston voimajooga alkaa vasta joskus tammi-helmikuun vaihteessa. :?

Minäkin suosittelen lämmöllä kaikille vastapainoksi esim puntille, lihaksista tulee kauniimmat ja "joustavammat". :)

_________________
VHH-sydeemit Syyskuussa2010, Karppausta Lokakuussa 2010--> Huhtikuu 2011--> "Hyvä karppi" linjalla testausmielessä

*Vieläkö se perse eellä yrittää katajaan? No tottahan toki!*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2010-12-18 11:21:58 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Täällä myös yksi joogan rakastaja. Vuoden verran olen harrastanut yin-joogaa ja ashtangaa. Joogaan noin kolme kertaa viikossa. Ja kyllä täytyy sanoa, että vaikka jotku asennot ovat vielä mahdottomia tämä röllykän ansiosta niin edistystä tapahtuu kehossa siihen malliin että sen kyllä huomaa ja tuntee. Ja vaikka tahtookin tulla paremmaksi ja oppia uutta kokoajan, niin tämä ei kuitenkaan ole sellainen "suorituslaji" vaan ihan päinvastoin. Tästä tulee sellainen ihana lämmin ja rentoutunut olo jossa voi hyväksyä itsensä juuri sellaisena kuin on :smt049

Jooga on parasta liikuntaa mitä olen ikinä kokeillut ja en kyllä vaihda pois.

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-03 15:36:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Astanga.. :smt055

Alkeiskurssi tuli vedettyä viime keväänä ja nyt syksyllä alkeisjatko. Ajattelin ilmoittautua alkeisjatkoon uudelleen, koska muutama kerta jäi syksyllä väliin (10 kerran kurssista).

Onko muita joogaajia, joita alkaa närästää aurinkotervehdysten aikana ym. asanoissa joissa ollaan "pää alaspäin"? Vaikka syömisestä olisi kulunut useita tunteja ennen harjoitusta, niin närästää välillä jopa niin ettei koko treeni tahdo kulkea (karppiateria kyseessä siis, tietty). Niinkö se vaan "joogin" kroppa potkii raskasta liharuokaa vastaan. :roll: Minä paraskin joogi. :lol:

No kuitenkin, jos ja kun treenaan vain kerran viikossa, niin kokeilen varmaan treenipäivänä syödä kevyesti ja kasvisvoittoisesti. Siis karppikevyesti, vaikkapa kermainen lohi- tai kanakeitto tai salaatti voisi tulla kysymykseen, joka tapauksessa ei mitään muna ja pekoni ym. mättöä..

Voin vaikka raportoida kuinka "äijän" kävi.. :D

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-03 15:47:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Minulle kasvikset ja kerma ovat vaikeita, liha ja muna taas helposti sulavaa. Meitä on moneksi. Mutta närästystä ei ole ollut. Krampannut joskus.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-03 16:29:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Millanen on oikeaoppinen jooga matto?

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-03 16:43:59 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Pitkään harrastaneilla, vars. käsitöitä harrastavilla naisilla on usein omatekemä, joko kudottuna mattona, tilkkutyönä tai esim. virkattu. Tärkeintä on, että pohja ei ole liukas, joten vaatinee sopivan pohjakankaan. Ihan tavallinen, puhdas lattiamattokin on ok. Tai maton päälle levitetty pyyhe. Urheiluosastoilta saa ohuita solukumimattoja, jotka aivan käteviä, vaikka vähän kliinisiä. Etuna on keveys. Toisaalta haittana on, ettei saa viikattua vaan kuljetettava rullana.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-03 17:36:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Lainaa:
Minulle kasvikset ja kerma ovat vaikeita, liha ja muna taas helposti sulavaa. Meitä on moneksi. Mutta närästystä ei ole ollut. Krampannut joskus.



Itsekin ihmettelen, kun luulin karppauksella päässeeni koko riesasta eroon, mutta joogatessa vasta on tullut uudestaan oireita.. :evil: En ole osannut tarkemmin kylläkään eritellä mitä syöden on ilmennyt. Kuitenkin pidin aina ruokailun ja treenin välillä vähintään 4-5tuntia.

Nyt kun muistelen, niin ensimmäisillä kerroilla poltetta oli enemmän. Liekö tuolla sittenkin yhteys ujjayi -hengitykseen, jos en vaan hallinnut/hallitse sitä kunnolla ja se ilmenee närästyksen kaltaisena poltteena.. Juu, samaa hengitystekniikkaahan sanotaan kyllä myös tulihengitykseksi, mutta tuskin sillä tuota ihan haetaan. :lol: Pitää seurailla jatkossa liittyykö tuo joihonkin tiettyihin ruoka-aineisiin vai ei..

Kudottu tai virkattu joogamatto olis kyllä aika pähee. :o Ikinä en oo vielä törmänny kuin niihin aneemisiin kumisiin.

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-04 11:32:42 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Kotona joogatessa tuskin mattoa edes tarvitsee. Siihen riittää tyyliin olohuoneen matto, itse joogaan makuuhuoneen vahatulla, paljaalla puulattialla.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-04 15:45:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-22 11:09:45
Viestit: 5
Paikkakunta: Helsinki
Itse harjoittelen aina aamuisin, ennen aamupalaa joten närästystä ei ole ollut :D
Monella on tavallisen joogamaton päällä matto joka on tarkoitettu pitävyyden lisäämiseen joogatessa. Itsellä on ainakin vielä riittänyt tavallinen hyvin pitävä joogamatto.

Ihanaa, että karpeistakin löytyy näin monta joogia! =D>

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-04 16:05:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Löytyisköhän netistä jotain pätevää opastusvideota joogailuun? Mä vihaan kuvaohjeita muttei käytännössä oo hajuakaan, mitä kaikkea joogassa oikein tehdään ja millä tavalla, niin video ois kyllä hirmu jees. Englanninkielisetkin menee, kielitaito on senverta hyvä että uskoisin pysyväni perässä.

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-01-04 17:48:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Minä en osaa treenata kotona itsenäisesti, vaan tarvitsen sen ryhmän ja ohjaajan (etenkin jälkimmäisen). En vaan pysty saavuttamaan sitä keskittymisen tilaa, enkä osaa rytmittää hengityksiä oikein ilman että ohjaaja laskee hengitykset ja sanoo milloin hengitetään sisään ja milloin ulos..

Ostin nyt huuto.netistä John Scottin Astangajooga -kirjan suomenkielisenä ja nähtävästi youtubeltakin pätkiä löytyy eri asanoista. Tavoitteena olisi jatkossa käydä kerta/viikko alkeisjatkotunnilla ja treenata kotonakin välillä, menköön sitten vaikka vähän huonommin se kotitreeni. :)

Mitään päälläänseisontoja en sitten yksin yritä. :lol: Alkeisjatkossa olen seisonut päällään ilman tukea, mihin en uskonut ikinä pystyväni. :shock: Suosittelisin kyllä kursseja ainakin alkuun, ainakin astangassa (muusta ei oikein olekaan kokemusta). Näin tekniikat todennäköisemmin oppii alusta asti oikein, eikä tee hallaa kropalleen, minun asentojani ainakin ohjaaja korjaili aluksi useinkin. :)

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)