karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 19:47:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-07-29 18:14:48 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Tiedän, että netti on täynnä kaiken maailman "juu tuuppeja" ja siellä on videoita toisensa perään,
mutta nyt toivoisin Teidän konkareiden listaavan top5-liikkeet, joilla myös aloittelija voisi aloittaa kahvakuulailun.

Joko liikkeiden nimet tai jopa linkit...

Kiitän kovasti jo näin etukäteen... :smt040

MUOKS: TOP5


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-29 18:22:29 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
10 liikettä aluksi on liikaa.

Maastaveto vasemmalla, oikealla ja molemmilla (3 liikettä :D)
Heilautus vasemmalla, oikealla ja molemmilla (3 liikettä)

Noita ihan ekoiksi liikkeiksi. Maastaveto varpaat niin lähellä seinää kuin mahdollista, jotta oppii oikean asennon, eli pylly pitkällä ja leuka ylhäällä.
Sitten kun on saanut asennon oikeaksi ja heilautuksilla vahvistettua olkapäitä, voi ottaa mukaan lisäliikkeitä. Toistomäärät kunnon mukaan. Kolmen sarjoissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-29 18:45:00 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
http://kahvakuula.fi/kahvakuula/aloittelijan-opas/

Kahvakuulafoorumilta löytyy aloittelijan opas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-29 18:46:32 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Paikkakunta: Helsinki
Tässä pari ensimmäistä vastaan tullutta videolinkkiä youtubesta:

Maastaveto: http://www.youtube.com/watch?v=zF5CGQmNxyI
Heilautus: http://www.youtube.com/watch?v=q0jalJ-3e7U (näyttää vääriäkin tekniikoita välissä)

Olennaista on pitää selkä suorana, jotta välttyy vammoilta. Jo pelkillä kahden käden heilautuksilla saa paljon aikaan lihaskunnon ja hapenottokyvyn osalta. Itse tein pelkästään niitä ensimmäiset viikot.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-29 19:23:35 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Kiitän ja kauniisti niiaan niksautan... "Niks"... :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-12 22:16:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 12:56:56
Viestit: 340
Paikkakunta: Tku-Tre puolimatkassa...
Olisko Hooverilla tai muulla konkarilla antaa vinkkiä miten rakennetaan treeniohjelma?

Montako kertaa viikossa ja minkä pituisia sarjoja? Jotta sais vähän vauhtia ja säännöllisyyttä

Jos on täysin aloittelija.. Ja nuorin lapsi 2kk eli treenaanko kerran viikossa raskaasti vai joka ilta muutama sarja......

En ole harrastanut aikaisemmin mitään jossa olis pitänyt tehdä treniohjelmaa joten siitä ei ole mitään kokemusta :)

Nimimerkillä just lainasin kaverilta 8kg kuulan

_________________
Possufarmarin vaimo. Meidän perhe syö viljaa vain jalostettuna.... Läskiksi jalostettuna.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-19 23:32:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Mulla ei ole vielä yhtään kahvakuulaa, ja ehkä en vielä ostakaaan.
Se mitä näitä otsikoita luin niin en löytänyt vastausta kysymykseeni. Eli, mitä jos mulla on säädettävä käsipaino, niin mitä liikkeitä voisin tehdä? Tiedän että monia liikkeitä voi tehdä myös käsipainolla, mutta jos jollakulla olisi ihan oikeaa tietoa asiasta, niin miksi sitä ei kerrottaisi myös toisille?

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-20 05:30:41 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
käsipainolla voi tehdä semmosia liikkeitä joissa se painon asento on staattinen. Jos se muuttuu matkalla (esim. rinnalleveto) alkaa tulla ongelmia. IMO onhan se aika kömpelöä käsipainolla tehdä, mutta kyllä noita perusliikkeitä (no, heilautuksia) hyvin voi.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-21 21:17:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Mä oon tehnyt kasikilosella heilautusta ja maastavetoa. Joskus oon pitäny kuulaa myös painona rinnalla normaaleja istumaannousuja tehdessä. Mutta sitä haluisin kysellä, että miten paljon noita liikkeitä ois hyvä tehdä kerrallaan/per sarja, montako sarjaa jne? Tai mimmosilla "ohjelmilla" te ite meette?

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-22 18:17:25 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Mä treenaan yleensä sen puolisen tuntia ilman taukoja niin, että vaihtelen liikettä sitä mukaa kun en edellistä enää oikein jaksa. Useimmiten yritän kattoo, että tulee tehtyä melkolailla koko kroppa läpi.

Siellä kurssilla kävi ilmi, että mun repertuaarista oli puuttunut pari tosi hyvää yläkehon liikettä, nimittäin kuulan kierto pään ympäri (sarviote, eli kuulan pohja kohti kattoa, jalat yhdessä, keskivartalo mahd. paikoillaan ja siitä sitten kyynärpäät kylkien kautta-> kuula pään taakse pohja alaspäin-> ja toiselta puolen takas eteen. Toistetaan molempiin suuntiin esim. 10-30 kertaa) ja tempaus (jota olin kyllä tehnyt mutta harvakseltaan). Olin tehnyt vaan jotain kulmasoutua ja yhden käden penkkipunnerrusta lattialla maaten.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-22 19:06:31 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Mä taisin joskus laittaa noita viteoita. viewtopic.php?f=55&t=33059 Parasta antia siellä ei välttämättä ole videot itsessään vaan niiden takana olevat sivustot, joissa on hyviä vinkkejä.

Mun top5 olisi heilautus kolmella tavalla (kahdella kädellä, vasurilla ja oikealla) ja tempaus (vasurilla ja oikealla). Vaihtelun vuoksi voi tehdä vaikka oikealla ensin :) Vaikka laitoinkin hymiön niin oon melko tosissani. Nuo vaan on ne perusjutut, joilla saa paljon puuskutusta aikaiseksi.

Jos tämä olisi top6, niin laittaisin TGU:n seuraavaksi. Se on kenkku liike, mutta mahtavaa kun sen hallitsee.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-22 19:48:24 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Ja rinnallevetojakin voisi tehdä. TGU:sta saa onnistumisen elämyksiä kun sen oppii, (ei kannata harjotella minkään särkyvän lähellä)

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-22 21:58:56 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Kannattaa vähän kattoa mistä niitä rinnallevetoja opettelee ja tempausta, ei meinaan ole ihan helpoimpia tekniikoita kumpikaan. Siitäkin kurssista jolle itse osallistuin kuuluin erittäin harvalukuiseen vähemmistöön kun olin välttänyt oppimasta kaikkia niitä perusvirheitä...

TGU on kyllä jees jos vaan polvet kestää

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-29 18:19:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-07-27 07:51:16
Viestit: 562
Paikkakunta: Turku
traanitapiiri kirjoitti:
Siellä kurssilla kävi ilmi, että mun repertuaarista oli puuttunut pari tosi hyvää yläkehon liikettä, nimittäin kuulan kierto pään ympäri (sarviote, eli kuulan pohja kohti kattoa, jalat yhdessä, keskivartalo mahd. paikoillaan ja siitä sitten kyynärpäät kylkien kautta-> kuula pään taakse pohja alaspäin-> ja toiselta puolen takas eteen. Toistetaan molempiin suuntiin esim. 10-30 kertaa) ja tempaus (jota olin kyllä tehnyt mutta harvakseltaan). Olin tehnyt vaan jotain kulmasoutua ja yhden käden penkkipunnerrusta lattialla maaten.


Tämä liike (kuulan kierto pään ympäri) kannattaa tehdä huolella ja oikealla tekniikalla. Jos ei tee, siitä saa kyynärpään sisäsivut armottoman kipeiksi. Eikä se kipu mene ohi viikossa, eikä edes kuukaudessa.

Perusheilautukset suosittelen tekemään aina yhdellä kädellä. Kahdella kädellä tehtäessä oikean tekniikan hallinta ei ole ihan helppo nakki. Yleinen virhe kahden käden heilautuksessa on, että liikkeen voima lähtee lantiosta, ei jaloista. Ja kun se lähtee lantiosta, niin tuloksena on alaselkäkipuja.

Yhden käden heilautukset, rinnalleveto, työntö ja LC-työntö sekä tempaus - näillä pääsee pitkälle. Treeneihin tuo vaihtelua, kun välillä tekee sarjoja nopeammalla tempolla ja välillä hitaammalla tempolla mutta pidempiä sarjoja. Mutta siitä kannattaa alkaa, että käy hakemassa tekniikkaopetusta henkilöltä, joka osaa itse ja joka myös osaa opettaa.

_________________
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa."


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)