karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 20:19:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-09 17:08:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-08 16:08:09
Viestit: 248
Siis suurinpiirtein? Mä olen karpannu ny Dahlqvistin tyyliin 11 päivää, enkä tiiä vielä, oonko ketoosissa. Ainakin tekisi mieli syödä koko ajan, ainakin näin illansuussa.

Jatkan edelleen viittä miniateriaa päivässä plus välipaloja tarvittaessa. Luulen ottavani 1200 kcal päivässä. Kaikki tietysti sanoo, että vähemmän aterioita ja enempi kaloreita. No, katsotaan, toimiiko tää nykyinen. Ei liikaa muutoksia yhdessä tai kahdessa viikossa, kun hiilarit on pistetty pois, kaapit siivottu, uudet ostoslistat laadittu ja uudet ateriat suunniteltu.

Kysyin toisessa viestissä sitä, liittyykö karpin aloitukseen hiilareiden vieroitusoireita. Ainakin mulla oli pari päivää pinna kireellä. Nyt on tullu hirvee uupumus. Joku sano, että jollain muullakin on sellaista ollut. Johtuneeko se just elimistön sopeutumisesta ketoosiin?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-09 17:48:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-15 12:45:33
Viestit: 839
Voi johtua vajaista kaloreista se pahantuulisuus :D

Kannattaa käyttää tuota etsi toimintoa ja aloittelijoilla tarkoitettua Fakta listaa.
Löytyy vastauksia kyllä ja juu menet kovin alhaisilla kaloreilla :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-09 17:56:08 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Uupumus voi joo tulla noista vähäisistä kaloreista. Niitä ei kannata pitää ihan niin matalalla kun karppaa koska rasva ja prode muuttuvat energiaksi hitaammin (ja proden palamiseenkin menee jo reippaasti kaloreita, joten karpatessa ei tosiaan kannata tiristää kaloreista jos ei ole ihan hengenhätä).

Ja tuo siirtymävaiheen väsyily on ihan normaalia, mutta ne lisäkalorit auttavat tuossakin (ja muista juoda ainakin se 2,5 l vettä). Jos et ole varma niin vaikkapa karmeasta hengenhajusta tunnistaa ketoosin. :mrgreen: Ja apteekista saa Ketostixejä joilla voit tarkistaa oletko ketoosissa, mutta kyllä tuo haju kertoo aika varmasti että missä mennään. Toisille sitä löyhkää ei kyllä tule...

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-09 20:57:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-08 16:08:09
Viestit: 248
Lainaa:
Uupumus voi joo tulla noista vähäisistä kaloreista.
Niin, mutta kun olen ollut vähemmillä kaloreilla jo kesäkuusta asti. Laihduttanut siis VLCD:llä, very low calory dietillä. Nyt piti vaihtaa KETOkarppiin, kun kaamos sai aikaan ahmimista. Ja kova uupumus tuli vasta nyt karpin kestettyä viikon.

Mut voinhan mä lisätä kaloreita. Katotaan, miten käy. Kivahan se olisi syödä enemmän... :)
Lainaa:
Ja tuo siirtymävaiheen väsyily on ihan normaalia
Lohdullista tietää. Eli se siis menee ohi.

Lainaa:
mutta ne lisäkalorit auttavat tuossakin (ja muista juoda ainakin se 2,5 l vettä).
Kiitos hyvistä neuvoista!

Lainaa:
Jos et ole varma niin vaikkapa karmeasta hengenhajusta tunnistaa ketoosin. :mrgreen:
No täytyypä haistella. En ole vielä ainakaan hoksannu.

Lainaa:
Ja apteekista saa Ketostixejä joilla voit tarkistaa oletko ketoosissa
No sitäkään en olisi tiennyt. On niin uusi maailma tää. Kerran kokeilin Atkinsia, mutta kun tuli juuri tämä uupumusvaihe (tosin kalorit oli silloinkin vähällä!), niin luovutin. Tein sen johtopäätöksen, ettei KETOkarppi sovi mulle. Mut nyt aion sinnitellä... :smt080


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-11 15:51:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-05-01 08:56:14
Viestit: 1662
alakarppi, hyväkarppi, ketoosikarppi, vegekarppi, jne... mutta mikä on vähäkarppi? Toivottavasti se ei viittaa vähiin kaloreihin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-13 17:26:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-08 16:08:09
Viestit: 248
Sorry, sintin käsitteet meni sekaisin. Ketokarppiahan tarkoitin, sitä vähähiilihydraattisinta. Siitä siis tuli tuo nimitys vähäkarppi. :mrgreen:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)