karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:05:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 119 20 21 22 23 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-07-16 11:19:49 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Mutta ehkä se hiilareiden ottaminen perunasta on kuitenkin ovelasti harkittu juttu...

Mullekin alkuun oli vaikea tajuta miksi nimenomaan pitäisi taas syödä perunaa kun se on nopeaa hiilaria ja eroaako se glukoneogeneesin kautta tuotettu sokeri nyt niin kovasti syödystä. Mutta nyt kun olen pyöritellyt tässä rinnalla paria muutakin juttua, niin kyllä siinä on eroa. Siinä on hormonitoiminnan kannalta vissi ero, plus sitten happokuormissa. Niistä kirjoittelinkin just uutta tutkimusketjua.

Kaiken kaikkiaan mun mielestä Kwasniewski ottaa nerokkaasti huomioon kaiken oleellisen. Lisäksihän tuota olisi tarkoitus räätälöidä omiin tarpeisiin omien ongelmien mukaan ja käyttää rinnalla muita hoitomenetelmiä, mikä usein unohtuu kun luetaan vaan kirja ja tehdään sen mukaan.

Aika monesti ne samat ihmiset, jotka tykkää korvata proteiinilla hiilareita sitten kuitenkin valittelee lihasjäykkyyksiä/kramppeja ja muita juttuja, jotka ovat suoraan linkissä noiden happo-emäsjuttujen kanssa ja pahenevat runsasproteiinisella karpilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-16 14:32:17 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Komppaan...

Lihaskrampit tosiaan ovat jääneet väliin ja uudet potut ovat varsinainen hiilarilähde nyt kesällä....melkein kymmenen potuttoman vuoden jälkeen. Hyvä KW =D>

Ja liian proteiinisen Atkinsin jälkeen. :mrgreen:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-16 18:08:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Tervetuloa tuulimumma taas takaisin! Olet ollut "kadoksissa" pitkän aikaa.... Kuva

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-16 18:22:56 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Kiitos, VeeraX :oops:

Iski kiirus...ja turhautuneisuus #-o
Kyllä se tästä...niskalenkkiä tarviin taas...

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-16 18:35:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Joo, täältä se kyllä löytyy, turhaituneita tässä ollaan kyllä muutkin olleet, mutta nyt oon meinannut palata ALKUJUURILLE! Rasvapaaston jälkeen jatkan induktiolla....
Josko ne kilot tästä lähtis.... :lol:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-19 08:46:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Lihottaa.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 18:14:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Hei, nostanpa tämän vanhan ketjun.

Jouduin karppisivujen pyörteisiin eilen ja luin kaikkea mahdollista Kwasniewskista ja Od.stä.
Alkoi kovin kiinnostaa kun näin yhden videon, (Haili lie jakanut linkkiä) jossa nainen pudotti painonsa hetkessä reilusti rasvalla.

Haluaisin nyt jonkun uuden vedon oman ylipainon pudottamiseksi, kun tässä nykyisessä joku mättää ja jumittaa.
Aloin sitten siltä istumalta ruuvaamaan omaa karppausta tähän suuntaan kokeeksi.

Tänään olen lukenut tämän ketjun ja nyt alkoi arveluttaa, että liekö kukaan teistä sai tällä painoaan kunnolla putoamaan?

Olisin todella kiitollinen rehellisistä vastauksista.

Karppaus tuntuu kaiken kaikkiaan tosi hyvältä, mutta kun nyt kertakaikkiaan olis saatava selätettyä ylimääräiset kilot.
Ettei nyt vaan olisi niin, että lihavalla naisihmisellä tää karppikaan, oli sitten vaikka Kwasniewski, ei lopulta auta. :smt010


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-24 13:23:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
suopursu kirjoitti:
Ettei nyt vaan olisi niin, että lihavalla naisihmisellä tää karppikaan, oli sitten vaikka Kwasniewski, ei lopulta auta. :smt010


Alat kiinnostaa minua. Tällä hetkellä minusta tuntuu, ettei ole nälätöntä tapaa entisen lihavan laihtua pysyvästi, koska ainakin minulla pysyy volumetrianälkä.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-24 22:26:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
No tällä herralla löytyy volymia ja volumetriaa!
Jos minä söisin tuon määrän ruokaa päivässä, pyörisin jo pallona ympyrää, kun ei jalat kestäis läskin alla! :smt043


http://www.studio55.fi/artikkeli/1091641/

Aamiainen:
2 löysäksi paistettua kananmunaa

n. 150 g savustettua siankylkeä

n. 400 g höyrytettyjä kasviksia

n. 50 g luomuvoita sellaisenaan

n. 50 g sveitsiläistä Appenzeller-juustoa (pastöroimaton, 31 % rasvaa)

200 g tilamaidosta itse tehtyä viiliä puolukoiden, kuivatun pihlajanmarjajauheen sekä oluthiivan kera

iso lusikallinen Omega-3 kalaöljyä

2–3 kupillista kahvia

Päivällinen:
220 g sian ulkofileetä kermakastikkeella

400 g voissa sulatettuja pakastevihanneksia, parsakaalia ja pyöreitä valkosipulipapuja

50 g luomuvoita sellaisenaan

100 g karpaloita kuohukerman kera

iso lusikallinen neitsytoliiviöljyä sellaisenaan

3 x 12 cl hyvää punaviiniä

Lisäksi purkista:
D3-vitamiinia 125 mikrogrammaa, Magnesiumia 700 mg, E-EPA extra strong 650 mg, karnosiinia 800 mg, Ubikinon Q10 100 mg, Berberiiniä 3 kapselia

Onko nämä "syö rasvaa ja lihdu jutut" oikeasti totta, tai jotain kikkailua, tai sitten vaan miesten juttu?
Mutta kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, myös Kwasniewskin nettijuttu oli samaa kaliperia ja laihduttaja oli hennoksi muuttunut pikkurouva. Joten, huijaako nyt joku?
:?:
#-o :roll: :cry:

Lisäys: siis tämä linkki.
http://www.cbsnews.com/stories/2005/03/ ... 3605.shtml


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-24 23:27:27 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
En muista linkkiä jakaneeni, mutta on se mahdollista, kun en paljoo muutakaan muista. Anyway. Mä en voi syödä jk opein. Toki olen sieltä ammentanut monta hyvää ideaa ja ottanut kokeiluun, mutta en mä sillä saanut päätäni, selkääni tai mitään muutakaan juuri paremmaksi. Hieman pulskistuin kun yritin upottaa rasvaa tärkkelykseen. Jos toki on tunnustettava, että tuskin sitä ihan kirjaimellisesti noudatinkaan, joten taisi olla paremmin hailin valio kuin jk:n.

Se mikä jk:n opeissa on hyvää on se, että hän on oikeesti aika salliva, siis, jos sitä katsoo avarakatseisesti ja jättää kaiken aiemmin opitun rasitteen ja omat ideat pois. Kuka osaa tehdä niin? Mä en ehkä osannu ja palaan aina jollakin tasolla loikkasen oppeihin, jotka muuten ovat vähintään puolet ihan samoja kuin jk:n.

Se peruskysymys on se, että jk ei juurikaan suosittele ravintoa, jossa olisi kovin alhainen energiatiheys. Niinpä voisin uskoa, että sellaiselle, jolla on iso mahalaukku, se ei tule koskaan tuomaan kylläisyyttä tai sitten aiheuttaa lihomista. Toisaalta voihan se ainakin osittain korjata tuota vetoisuutta hieman pienemmäksi, jos pysyy kurissa tahdonvoimalla.

Kyllä niitäkin ihmisiä on, jotka voivat syödä rasvaa surutta, mutta se yleensä vaatii melko tarkan kontrollin muitten makrojen suhteen. Siihen kyllä uskon, että jos ravinnosta yli 85E% on rasvaa, niin kokonaiskalorimäärä saa olla suurempi kuin se että rasvan osuus olisi vain 70E%. Mä en vaan ole kuin satunnaisesti päässyt yli 80E% rasvapitoisuuksiin ja siksi vissiin oonkin läski ;)

Nykyään olen sitä mieltä, että ei ole olemassa ruokavaliota joka sopisi kaikille noin 7 miljardille yksilölle, vaan jokaisen on itse etsittävä se optimaalinen diettinsä. Kiinalaiselle se voi olla riisiin perustuva ja hän voi hyvin. Meille pohjolan asukeille se on aivan jotain muuta. Noin käytännössä ihan siitä syystä että karppeja syytetään vaikka mistä ilmaston pilaamisesta syön sellaista ruokaa, jota on kuljetettu/pakattu mahdollisimman vähän. En täysin siihen pysty omien mieltymysten takia, mutta siihen kuitenkin valinnoissani pyrin riippumatta hinnasta. Laadusta tinkimättä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-25 01:28:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 22:23:11
Viestit: 523
Olen kyllä itsekin kovasti ryhtymässä Kwasniewskin kokeiluun, mm. sen vuoksi, että kun saisi sitä tärkkelystäkin hieman syödä, niin muuttuisivat ateriat maukkaammiksi. (Tärkkelyspitoiset kasvikset ovat ainoita, jotka ovat hyviä lämpimänä. Joku kypsennetty parsakaali maistuu minun suussani aivan kauhealta.)

Kunhan vaan oppisi niitä sisäelimiä syömään. Maksamakkaraa kokeilin, mutta koko ajan tuntui kuin olisi jostakin lokakaivosta lusikoinut. Maku oli sinänsä ihan ok, eli kyseessä oli puhtaasti korvien välinen ongelma. Toinen juttu on, että en loistartuntojen pelossa oikein uskaltaisi syödä sisäelimiä muuten kuin pilalle kypsennettyinä. Joku sydän kai tykkääkin pitkästä ja lempeästä kypsentämisestä, mutta kai kuitenkin monet ravinteet kärsivät.

Mutta ehkä on toivoa. Kolme vuotta sitten en olisi kuvitellutkaan syöväni löysää keltuaismunakasta. Ainoastaan joku kuiva ja mauton rintaleike kelpasi (ja nyt sellaista ei tee mieli koskaan).

Broilerin maksaa etsin pakastealtaasta, mutta en löytänyt. Sillä voisi yrittää seuraavaksi.

Sitten voi olla tyytyväinen kun syö raakana sianaivoja.

Lainaa:
Onko nämä "syö rasvaa ja lihdu jutut" oikeasti totta


Täällä sanotaan, että OD:llä laihduttavan pitäisi vähentää nimenomaan rasvaa.

Lainaa:
If you want to speed up weight loss with this diet, you would reduce your fat grams to between 1.5 and 2.5 the amount of protein.


En ole kyllä tuollaiseen muilla Optimal diet -sivustoilla törmännyt, vaan ne suhteet ovat aina olleet sen 1:2,5-3,5:0,5-0,8, myös laihduttajille. Tietysti tuollakin puhutaan nimenomaan nopeuttamisesta. Ehkäpä oikealla OD:llä ei edes pyritä nopeaan laihtumiseen, vaan terveelliseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-25 06:24:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Lihanhimo, meissä on näemmä paljon samaa makupuolessa ja sen kehittymisessä :D
- Itse olen aina ollut huono syömään lihaa (varsinkin jänteistä tai nahkallista tai muuten kokkareista), toivoton sisäelimissä eikä kypsä parsakaalikaan ole koskaan maistunut erityisen hyvältä. Löysät keltuaiset olivat kauhistus vielä muutama vuosi sitten.
- Noh, näkyvää lihaa kuluu vieläkin vähänlaisesti, mutta päivittäin, piilolihojen lisäksi. Ja rapea broilerinnahka, ribsit ja lapsuuden inhokki alatoopi menevät vihdoin aivojen visuaalisen nirsoilukeskuksen ohi makuhermoihin, siinä missä löysä keltuainenkin. Maksan syön vieläkin loppuun asti tapettuina enkä roseena, mutta, niinpä se näkyy puolalaisissa ohjeissakin tarjotun, joten en ota tästä tunnonvaivoja. Munuaiset eivät mene vielä, enkä oel maistanut raakoja sianaivoja... mutta kypsät muhennetut aivot olivat (ylläri?) hyvän makuista tavaraa; jossain maksamakkaran ja hanhenmaksan välillä.

Rasvasta
- Tuulimumman löytämä 1.5-2g rasvaa oli Kwasniewskin yhden kerran mainitsema lyhytaikaisesti sallima (max 2 viikkoa) juttu vakavasti ylipainoisille (siis ei lihaville vaan vakavasti tai sairaalloisesti ylipainoisille, eli vasta kun BMI on lähtiäänkin 35 tai yli sen) ihmisille, joiden heidänkin piti kyseisen kahden viikon jälkeen palata normityyliin. JK ei missään eikä koskaan ole kannattanut kitukuuria pitempiaikaisena kenellekään - kuten ei muuten Atkinskaan. Tuulis ja jokunen muu ovat kokeilleet kitu-kawaa täälläkin, kirjojen "puutteesta" huolimatta, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi vielä onnistunut kitu-kawalla selviämään paino-ongelmistaan. Kokeiluja sinänsä en ihmettele Suomen kaloreihin lähes sairaalloisesti keskittyvässä ilmapiirissä, eipä silti.
- Voisin vain arvata (mitä en tee julkisesti), millaisia ohjeita JK tarjoaisi vuosikymmeniä kituilleille ja varsinkin niille, jotka ovat ensin tehneet sen vähärasvaisesti ja sitten vähillä hiilareilla. Kiva olisi jos olisi kirjoittanut niistäkin; kuuden vuoden sivusta seurailun jälkeen voin uskoa, että sillä saa kroppansa hyvin mielenkiintoiseen tilaan. Ja kun JK ei puhu näistä, niin voipa olla, samassa tilassa itse lähtisin seuraavaksi tietoisesti lihottamaan itseäni Schwarzbeinilla (jolla ohjeet on) ja toivoisin parasta. Mutta tuo oli vain arvaus ei ohje. (enpäs lähtisikään, vaan nykytiedoille lähipaleo- ja bakteeripuolelle, vaan kun niistä ei ole materiaalia ja tietoa oikein missään.)
- Ainoa, mikä näyttää varmalta on, että pitkän päälle tuosta tulee ongelmia. Se terveelliseki minittu Kalorirajoituskin toimi vain laboratoriorotilla, vaan ei enää villirotilla. Ja ihminen on paljon lähempänä geenimuuntamattomia jyrsijöitä eli villirottia, jopa näin 1000 vuoden sivistyksenkin jälkeen.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-25 09:31:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Haili se oli näin vanha postaus:Matt Stonen blogi - 180degreehealthLähetetty: Ti Tammi 06, 2009 13:59

Pidän siis hiukan pluffina noita tarinoita 250g rasvaa/päivä laihduttaa, varsinkin kun esiin ei tule yhtään "tosi-ihmistä", joka voisi vakuuttaa minut runsaan rasvansyönni laihduttavasta vaikutuksesta.
Mainittakoon, että itse syön rasvaa tätä nykyäkin sellaisen
150-190grammaa/päivä, siis ei ole vähän se, enkä ole karppaillessani kituillut päivääkään, mutta lisättyäni rasvan määrää näihin määriin, olen alkanut lihoa karppaamalla pudottamiani kiloja takaisin!
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tämä rasvoilla hehkuttaminen!

Olen kaikki ruokainen, joten tyylilajiksi laihtua kävisi mikä vaan.
...lähtee etsimään taas...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-25 18:22:32 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
suopursu kirjoitti:
Haili se oli näin vanha postaus:Matt Stonen blogi - 180degreehealthLähetetty: Ti Tammi 06, 2009 13:59


Ai se oli toi. Tuo ketju on ihan sekaisin...väärässä paikassa ja sisältö ei vastaa otsikkoa. Se oli jopa netissä se viteo, kun viimekse kävin tarkastaas.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-25 21:43:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Jep hail, minulla edelleen sama haku päällä?

On toki kiva karpata paksumpanakin, mutta edelleen odotan jonkun vastaavan haasteeseeni!

Rasvaa 250/päivä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-25 21:45:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Ai niin, paljonkos elsillä menee päivässä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-26 06:39:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Arvelen 150 grammaa tai jonkun verran yli sen. En tosin ole laskenut aikoihin, mutta tuohon tulee tyypillisesti pohjaksi suunnilleen 100g maitorasvat (desi-puolitoista kermaa, puolitoista desiä partista ja loput suorina voilisinä milloin mihinkin) ja loppu päivällisen piilorasvoista, keltuaisista ja manteleista/suolapähkinöistä/suklaasta, välillä salaatiöljystäkin.

Tuo Matt Stonen 250 grammaa lienee kaverin HE eli high everything-kaudelta eikä ODltä (Matilla kausia piisaa, ja hän tuntuu hypettävän niistä jokaista tasapuolisesti - aikansa); sitä kokeilleista moni kertoi netissä, ettei homma sittenkään toiminut kuin harvakseltaan.

Kawa on laihdutuksessa lähempänä Eadeseja, jotka ehdottavat kohtuullista kalorirajoitusta kitukuurin sijaan.... paitsi ehkä sinä ekana kertana, jolloin ihminen vaihtaa hiilareista rasvaan, ja jolloin keho tuhlaa mielettömästi (vaikka sitten rasvaripulina) yrittäessään sopeutua. Silloin moni voi aikuisten oikeasti syödä jokseenkin miten paljon rasvaa vaan - kunhan syö vain sen kolme kertaa päivässä. Mutta tämä ei koske enää toista kertaa. Eikä jo karppiintuneita, kuten sinä.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-26 09:13:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Kiitos els viestistäsi!

Nyt ollaan varmaankin asian ytimessä, jokseenkin näin olen minäkin asiaa pohtinut.
En oikein tunne tätä Matt Stone kuviota, jääköön omaan arvoonsa.

Jatkan rasvojen ym. ruuvaamista omalle kropalle sopivaksi. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-26 13:25:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 22:23:11
Viestit: 523
els kirjoitti:
Silloin moni voi aikuisten oikeasti syödä jokseenkin miten paljon rasvaa vaan - kunhan syö vain sen kolme kertaa päivässä. Mutta tämä ei koske enää toista kertaa. Eikä jo karppiintuneita, kuten sinä.

Ahaa, näinkös se menee. Minä en ollut oikein koskaan päässyt selvyyteen, että mistä tuossa ilmiössä on kyse. Olen lukenut jotain sellaisiakin väitteitä, että rasva ei lihota, jos sen kanssa ei syö mitään muuta, mutta tuokaan ei sitten pätisi pidempään karpanneilla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-26 14:16:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Ei kai kukaan guru missään väitä (MattStonea ei lasketa) että karpilla voi syödä miten paljon vaan lihomatta, kunhan syö vain rasvaa?

Kokeissa raportoitu metabolinen etu hiilari- ja rasvaruoan välillä on näyttää asettuvan jonnekin 100-400 kalorin haitariin yhdellä ja samalla ihmisellä. Ero ei ole kamalan iso, vaikka se laihduttaessa selvästi auttaakin, kunhan pysytään sen kuuluisan kitukynnyksen yläpuolella (sen alapuolella kaikki tuppaa menemään ennen pitkää pieleen, tyylistä ja hiiristä riippumatta).

Kikkailemalla syöntikerroilla/paastoilla/valintasäännöillä ynnä hoitamalla suolistopuoli itselleen mahdollisimman hyvään kuntoon kyseisen vaihtelun voi ehkä kasvattaa tuplaksi tuosta, mutta sittenkään se ei ole mitä vaan - ja silloin pitää jo tietää mitä tekee. Ja milloin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 119 20 21 22 23 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)