karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:59:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-18 10:06:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-18 08:44:51
Viestit: 2
Hei

Onko sitten vasta ketoosissa kun ketoaineita on aina virtsassa, tekipä testin milloin tahansa?
Atkinsin mukaan ketoaineita erittyy eniten illalla ja testikin pitäisi tehdä aina samaan aikaan päivästä. Itselläni ketotikku näyttää punaista illalla, mutta aamulla testi on negatiivinen?! Kolmatta päivää ketoosissa - tai sitten ei...
#-o


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-18 10:26:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-27 19:50:17
Viestit: 335
Onko sillä väliä onko ketoosissa vai ei? Jos noudattaa ruokavaliota?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-18 10:58:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-18 08:44:51
Viestit: 2
No kyllä on välilä - haluan ketosiin, että paino alkais taas laskemaan. Olen karpannut huhtikuun alusta asti ja toukokuun lopussa olin laihtunut n. 5 kg, sitten tuli täysjumitus koko kesäksi. Nyt olen skarpannut ja laskenut makrojen suhteet syömisistäni, että paino alkais taas laskemaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-18 12:17:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Ei ketoosi ole mikään takuu laihtumisesta ja laihtua voi vaikka ei koskaan olisi edes ketoosissa ollutkaan.
Nuo tikut eivät myöskään kerro koko totuuta ketoosista, sillä nehän mittaavat vain virtsaan erittyviä ylimääräisiä ketoaineita (tarkoitettu diabeetikoille). Eli ketoosissa voi olla vaikka tikku ei sitä näyttäisi, ketoosihan on tila jossa ketoaineiden määrä veressä ylittää tietyn määrän.
Tarkempaa tietoa löydät vaikkapa wikistä, wikipediasta ja lukuisista viestiketjuista täällä.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-18 16:50:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-27 19:50:17
Viestit: 335
Minä haluaisin laihtua, mutta en haluaisi olla ketoosissa. Mun ihosta erittyy inha haju ketoosissa. Nyt olen siinä, kun olen pitäny hh 20 g/pvä. Voipa olla vaikka niinkin, että syöt liian vähän rasvaa ja vaikka olisit ketoosissa, et laihdu. Ja laihtumattomuuteen voi olla monta syytä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 14:28:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-14 10:00:31
Viestit: 266
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Taidan olla tuossa siunatussa tilassa.. :mrgreen:

Olo on aika 'leijuva' ja henki löyhkää ihan omaankin nenään aika järkyttävälle.... :roll:
Mutta olo palkitsee!
Taisin käydä tässä olossa aijemminkin vaatimattoman 4 viikon VHH:n ruokavalion aikana, mutta hiilarien ollessa 50-60g oltilakin katosi.
Nyt pitäydyn tiukasti alle 20gramman. Ainakin vielä muutaman päivän.
Tällaiselle vasta-alkajalle tuottaa vaan päävaivaa kuinka ihmeessä 20g hiilaria mahtuu puoli kiloa kasviksia...? :oops:

Tänään olen onnistunut vetämään partista, pellavansiemeniä, juustomunakkaan parilla valkosipulin kynnellä, leipäjuustoa, siivun omenaa ja 60% taivaallista briejuustoa.

Hiilarit 15 g ja rehupuoli koskematta... parsaa voisi tietysti gratinoida ja/tai kääräistä pekoniin. Kalorivajetta kun on vielä ihan reippaasti..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 14:42:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-06-22 10:28:44
Viestit: 307
Demeter kirjoitti:
Taidan olla tuossa siunatussa tilassa.. :mrgreen:

Olo on aika 'leijuva' ja henki löyhkää ihan omaankin nenään aika järkyttävälle.... :roll:
Mutta olo palkitsee!
Taisin käydä tässä olossa aijemminkin vaatimattoman 4 viikon VHH:n ruokavalion aikana, mutta hiilarien ollessa 50-60g oltilakin katosi.
Nyt pitäydyn tiukasti alle 20gramman. Ainakin vielä muutaman päivän.
Tällaiselle vasta-alkajalle tuottaa vaan päävaivaa kuinka ihmeessä 20g hiilaria mahtuu puoli kiloa kasviksia...? :oops:

Tänään olen onnistunut vetämään partista, pellavansiemeniä, juustomunakkaan parilla valkosipulin kynnellä, leipäjuustoa, siivun omenaa ja 60% taivaallista briejuustoa.

Hiilarit 15 g ja rehupuoli koskematta... parsaa voisi tietysti gratinoida ja/tai kääräistä pekoniin. Kalorivajetta kun on vielä ihan reippaasti..


Partiksesta, pellavansiemenistä ja omenasta tulee aika paljon hiilareita, ainakin mä jättäisin ketoosissa hedelmät ja jogurtit pois. Pellavansiemeniä söin itse lähinnä karppileivän muodossa, silloinkin jauhojen korvikkeena, en kuitujen takia....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 15:04:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-14 10:00:31
Viestit: 266
Paikkakunta: Etelä-Karjala
joo, näin ajattelinkin, että kerma ja partis kerryttää noita hiilareita...

Saapikos kysyä, mitä ketoosissa kannattaisi syödä jotumatta kitumaan...? Varmaan on tästäkin ollut puhetta aiemmin, en vain onnistunut löytämään hakemaani..
Heikkilän dietissäkin mennään aika ylärajoilla, huomasin.
72g on aika paljon jos ketoosia havittelee... :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 15:10:42 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Täytyy muistaa että ketoosi voi vaihdella huimasti päivän mittaan, plus tietty se mitä pissassa näkyy. Mulla on joskus olleet liuskat vaaleimmillaan just silloin kun henki on haissut ihan jumalattomasti, joten voi olla että ketoneiden ulostulotiet vähän vaihtelivat siinä :lol: Ja jos on juonut paljon vettä niin sehän laimentaa virtsaa ja sitten ketoaineitakin voi näkyä vähemmän. Ja aterian jälkeen liuskat voivat näyttää myöskin ihan vaaleinta punaista tai eioota. Sanoisin että se oma olo kertoo eniten; sen ketoosifiiliksen oppii yleensä tuntemaan :D

Ja Demeter, lue Atkinsin kirja ainakin. Ketoosiraja vaihtelee kaikilla. Atkins veti sen itse 20 grammaan jotta jokainen pääsee ketoosiin. Etsi vielä vähän lisää ja lue nuo UKKt ja wikiä;) Rehuja pystyy kyllä syömään mutta nuo safkat missä on sekä prodea että hiilaria (kuten maitotuotteet) nostavat helposti hiilarimääriä. Vihreitä salaatteja saa syödä aika reippaasti täytteeksi jos ei muu auta, ja mukaan mahtuu vaikka mitä vähän ravinteikkaampaakin rehua (kannattaa katsoa Finelistä tai Ruokakulmasta eri rehujen hiilaripitoisuuksia).

Tässä nyrkkisääntöjä jos auttaisi (nämä eivät siis missään nimessä korvaa kirjoja).
viewtopic.php?p=1023363#p1023363

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 15:17:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-14 10:00:31
Viestit: 266
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Kiitoksia vinkeistä. :)
Heikkilän kirjat omaankin ja hänen ajatusmaailma kolahti aikanaan. Atkins on vieraampi, myönnetään. :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 15:20:39 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Demeter kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistä. :)
Heikkilän kirjat omaankin ja hänen ajatusmaailma kolahti aikanaan. Atkins on vieraampi, myönnetään. :oops:


No mä en itse tykkää Atkinsista kun sen tyyli ärsyttää, mutta se on se yksinkertaisin missä selitetään niitä ruokamääriä ja muita ja joka on sentään suomennettu. Ketäköhän pitäisi pommittaa kirjeillä jotta Protein Power julkaistaisiin suomeksi kun siinä selitetään enemmän eikä se kuulosta kuin TV-Shopilta :? ...

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 17:29:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-27 19:50:17
Viestit: 335
Vihreitä kasviksia kannattaa syödä, niissä ei ole niin paljoa hh:ta.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 17:59:01 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
[quote="snowgrouse"]Täytyy muistaa että ketoosi voi vaihdella huimasti päivän mittaan, plus tietty se mitä pissassa näkyy. Mulla on joskus olleet liuskat vaaleimmillaan just silloin kun henki on haissut ihan jumalattomasti, joten voi olla että ketoneiden ulostulotiet vähän vaihtelivat siinä :lol: korvaa kirjoja).

Mulla ainakin suu löyhkää aamuisin ihan h*******ti, ihan kuin kissa olis tehnyt jätöksensä
mun suuhun yön aikana! :shock:
Pakko pestä hampaat ennen kuin syö aamiaista!
Toinen on kamalan hajuinen hiki :roll: , mä en ole koskaan haissut näin pahalle kainaloista!

Niin, että taitaa pitää paikkansa tuo vaihtelevat ulostulotiet #-o
Hiilareita syön 20-40 välillä enkä ole mitään liuskoja ostanut todentaakseni
ketoosin. Who knows, ehkä olen ehkä en tai kuten Matti Nykänen sanoo fifty-sixty?

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 18:49:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-27 19:50:17
Viestit: 335
Mä en huomaa, että mun hengitys haisis, mutta iho haisee. Kamalalta :shock: :?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 19:02:29 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Ketoosissa lähtee kuonaa liikkeelle, siitä epämääräiset hajut. Pitäisi ajan kanssa kyllä loppuakin, kun kuona-aineet on patisteltu pois. Siksi(kin) sitä vettä ja vissyä pitää juoda reilusti.

Mulle ei ketoosi sovi, menen ylikierroksille eikä olo ole hyvää energiaa vaan semmosta hermostunutta. NÄin se kaikilla vaan vaihtelee.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2010-08-21 21:00:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
snowgrouse kirjoitti:
Demeter kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistä. :)
Heikkilän kirjat omaankin ja hänen ajatusmaailma kolahti aikanaan. Atkins on vieraampi, myönnetään. :oops:

No mä en itse tykkää Atkinsista kun sen tyyli ärsyttää, mutta se on se yksinkertaisin missä selitetään niitä ruokamääriä ja muita ja joka on sentään suomennettu. Ketäköhän pitäisi pommittaa kirjeillä jotta Protein Power julkaistaisiin suomeksi kun siinä selitetään enemmän eikä se kuulosta kuin TV-Shopilta :? ...

Atkin son ihan OK ruokavaliona, mutta sen kirjat... no ne on kirjoitettu jenkeille (tuo oikeusjuttujen luvattu maa) joten rautalankaa on tarvittu. Hirveästi ei tarvii ite miettiä senkun tekee ohjeiden mukaan. Mutta jos onnistuu lukee kirjaa niin että miettii mitä on asioiden takana, niin silloin kirja vaikuttaakin jo ihan erilaiselta. Vasta aloittanut ei tietysti tähän pysty mutta hieman kokeneempi kylläkin.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2012-02-07 17:02:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-10-19 11:31:01
Viestit: 68
Aloitin tänään Atkinsin induktion, ja kysynkin, että kuinka pian voi olla ketoosissa? En laske hh-määriä, mutta uskon niiden jäävän aika alas, kun en syö mitään viljoja, kasviksiakin nyt vain vihreitä ja tomaattia. Saan siis energiani kananmunista, lihasta, juustosta ja rasvasta. En käytä maitoakaan, vaan niissä harvoissa kupeissa mitä kahvia juon käytän kermaa, samoin kokkauksissa sekä voita. Juon paljon vettä, ja syön aina kun on nälkä (eli noin 3-4 tunnin välein). Olen lukenut induktion ruokapäiväkirjoja ja samalta näyttää minunkin ruokavalioni :P


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2012-02-07 17:11:31 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
untamoinen kirjoitti:
Aloitin tänään Atkinsin induktion, ja kysynkin, että kuinka pian voi olla ketoosissa? En laske hh-määriä, mutta uskon niiden jäävän aika alas, kun en syö mitään viljoja, kasviksiakin nyt vain vihreitä ja tomaattia. Saan siis energiani kananmunista, lihasta, juustosta ja rasvasta. En käytä maitoakaan, vaan niissä harvoissa kupeissa mitä kahvia juon käytän kermaa, samoin kokkauksissa sekä voita. Juon paljon vettä, ja syön aina kun on nälkä (eli noin 3-4 tunnin välein). Olen lukenut induktion ruokapäiväkirjoja ja samalta näyttää minunkin ruokavalioni :P


Pari päivää lienee keskimääräinen. Miksi tavoittelet ketoosia?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2012-12-09 09:22:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Miksi ei kannata tavoitella ketoosia? Hajut on ainoa miinus, muuten en näe kuin positiivisia puolia.

- Painonpudotus nopeutuu
- Ei ole jatkuva nälkä > syö vähemmän > paino putoaa
- Energinen olo alkuväsymyksen jälkeen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2013-02-22 10:11:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-02-22 09:53:41
Viestit: 3
Hei vain kaikille. Olen lueskellut karppifoorumia pidempään ja nyt sain aikaiseksi kirjautua.

Olen viikonverran pyrkinyt ketoosiin, vaan ei niin ei. Aina ennen on (tarkoituksella tai vahingossa tullut) ketoosi ollut helppo tunnistaa asetaatilta löyhkäävästä hengityksestä, mutta nyt ei hengityksessä löyhähdä niin mikään. Pitäisiköhän sitten mitata virtsasta ketoaineet, epäilen kyllä etten ole voinut "huomaamatta" vaipua ketoosiin.

Kaloreita on päivässä tullut n. 1300-1400, hh:t n.20g tai alle, rasvaa n. 90-100g ja proteiinia n.90g. Painoa löytyy n. 85 kg. Kevyttehoista liikuntaa tulee hyvin vähän ja määrää ei oikein saa tällä hetkellä lisättyäkään. Mietin onko proteiinia liikaa, pitäisikö rasvan määrää lisätä... Mutta miten, öljyä pullosta? Pitäisikö kokeilla parin pv rasvapaastoa?

Esim. eilen meni alas aamiaiseksi karppisiemenleipää, 2 siivua metukkaa ja pari viipaletta kurkkua. Päivälliseksi kananrintafile, vihersalaattia+oliiviöljyä, vähän punasipulia, öljymarinoitua munakoisoa, illalla 2 munan munakas + salamia ja höyrytettyä kukkakaalia. Ei esim. hedelmiä, tärkkelyspitoisia kasviksia, viljoja, ei partaäijäjugurttia tai muita maitotuotteita jotka aika monessa ketjussa on mainittu... Mistä tää johtuu?

Eihän se ketoosi toki välttämätön ole mutta varmaan toimisi indikaattorina siitä että elimistö on alkanut toimia erilailla. On sellainen päätä seinään olo jo :(


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)