karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:08:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-06-13 12:47:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla oli ennen karppauksen aloitusta jo terveydenhoitajalta diagnoosi ja käsky lääkäriin, mutta ennekuin sinne päädyin aloin kokeilla karppausta ja aika nopeasti sain arvot esidiabeteksen tasolle, muutaman kuukauden jälkeen on arvot laskeneet normaaleiksi eikä aamunkoittoilmiötäkään enää tule.
Berberiiniä olen käyttänyt vähän kuureittain ja minusta se parantaa maksan sokerituotannon ohjausta, eli ei mene liian alaskaan. Minulla hiilarit on n 20 gr/vrk ja kasviksista, en tunne olevani ketoosssa vähilläkään hiilareilla.

Kannattaa mittailla ja kokeilla mistä se "oma" juttu löytyy, olen tosi iloinen siitä että karppaamalla on jo kaksi vuotta siirretty diabetes2 alkamista!

Bernsteinin Diabetes on hyvä kirja, Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla myös. Seuraan myös Hiilaritietoisten Tmo Kuuselan blogia ja pohdiskeluja.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-13 12:57:09 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Häh, ei ole tainnut sitten berberiini mun muistia niin paljon parantaakaan, kun unohdin tuon artikkelin vaikka olen sen joskus lukenutkin :lol: kiitos muistinvirkistyksestä!

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-13 13:16:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-21 09:13:33
Viestit: 960
^ Oleppa hyvä vain! :mrgreen:

^^ Nuo kaks kirjaa onkin ostolistalla, palkkapäivän jälkeen menen ostamaan!

Mulla on taustalla siis jo yli vuosi karppausta (miinus parin kk repsu) ja koko aika paastosokeri ollut 6,5 - 7, pitkäsokeri sekin yli arvojen, 48-49. Insuarvot katottiin, tai siis C-peptidi, viime labroissa, olivat tosiaan yli kahden ja oon tän vuoden alusta taas ollut alle 50g hh/pv, pääsääntöisesti alle 20g. Eli mitä tästä olen päätellyt on se, että karppaus yksinään ei näytä auttavan vaan tarvii tehdä jotain. Toivottavasti se jokin on väliaikaista, että pidemmällä karpilla saan kaikki lääkinnälliset avukkeet nekin lopetettua, mutta saapi nähdä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-13 13:37:54 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Pidän peukkuja! Olen sitä mieltä että kannattaa tosiaan mittailla ja kokeilla että mikä toimii, en olisi uskonut että pääsen vielä alle noiden esidiabetes lukemien, mutta niin vain on ollut jo yli vuoden. Oli yksi työkaveri joka oli saanut arvonsa kuntoon ja neuvoi Annika Dahlkvistin ohjeisiin, samaa tyyliä kuin Heikkilän. Terveyshoitaja jonka luona silloin kävin varoitti karppauksesta ja varmaan olisi lääkäriltäkin tullut samat ohjeet joten onneksi ei ole tarvinnut sinne mennä. Eräs tuttuni pärjää hyvin vähähiilarisella + metformiinilla, hänen vatsansa kestää lääkkeen ja on saanut painoakin alas jonkun 5 kg vuoden aikana vaikka ei pysty liikkumaan selkäleikkausta odotaessaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-13 17:58:54 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
mlv kirjoitti:
Kannattaa mittailla ja kokeilla mistä se "oma" juttu löytyy, olen tosi iloinen siitä että karppaamalla on jo kaksi vuotta siirretty diabetes2 alkamista!

Mie sain pidettyä D2:n viisi vuotta poissa karppaamalla. Kevättalvella alkoivat nuo paljon parjatut ja turhakkeiksi leimatut paastoarvot olla yli 7 ja viimeisessä mittauksessa yli 8 ja diagnoosihan siitä tuli ja Diformiinit 2x2 tbl/vrk hoidoksi. Pitkä sokeri on parin vuoden seurannassa koko ajan ollut 6.1-6.6, niin että vähän mietityttää, tarviiko lääkityksen vai ei. Toisaalta, kun kerran maha kestää ja muitakaan sivuvaikutuksia en ole havainnut, niin miksipä ei. Ovat halpoja ja jos vielä lie on totta, että suojaavat näitä haiman beettasoluja ja hillitsevät maksan glugoosituotantoa antaen ehkä pienen "lisän" laihtumukseen.

Kunnallisella puolella täällä Jykylässä tablettihoitoiset deet saavat kuusi mittaliuskapurkkia/v. (=300 kpl) Jotkut saavat enemmänkin, kun jaksavat rähistä hoitotarvikejakelussa, mie en osaa semmoista. Ja mittarinhan ainain mie sain d-hoitajalta kymmenen kokeiluliuskan kera.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-13 18:52:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Voihan elämän kevät, pitkä viestini hävisi nettiviidakkoon, murrrrrr...

No nyt lyhyesti. Mukava kun löysyn tämän ketjun, olenkin ihmetellyt missä kaikki
diabeetikot+esi sellaiset piileskelevät.

Minulla kaksi vuotta karppausta takana diabetestuomion jälkeen. Voin hyvin ilman lääkkeitä. Metformiinireseptin jätin vanhentumaan pöytälaatikkoon. Hiilareita keskimäärin 40/päivä.
Syön mahdollisimman ravitsevaa ja itsetehtyä hyvää ruokaa, pikkasen fanaattisen puolelle vetää välillä, mutta kun on kyse taudin selättämisestä kaikki keinot on käytettävä.

Antti Heikkilän opeilla menen, niin ja aikalailla samaahan se Annikakin opettaa.
Mielestäni on tärkeää syödä se kolme ateriaa joka päivä. Paino on pudonnut ja voisi vieläkin pudota, mutta millekkään kitukuurille en enää ala. (Painonvartiat, lentoemodietit ja kaalisoppajutut elämässä aikoinaan läpikäyty).
Arvostan ravinteikasta ja hyvää ruokaa, jonka teen itse. Hiilarit tulevat lähinnä kasviksista ja maitotuotteista+tummasta suklaasta.

Tuota Berberiiniä olen jossain vaiheessa ajatellut kokeilla, mutta jäi hankkimatta. Taidan kokeilla kun kerta täällä hyviä kokemuksia.

Sain sen 2D diaknoosin 7 paastoarvolla, joten en onneksi ollut vielä kovin huonossa jamassa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-14 09:33:32 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Mie sain pidettyä D2:n viisi vuotta poissa karppaamalla. Kevättalvella alkoivat nuo paljon parjatut ja turhakkeiksi leimatut paastoarvot olla yli 7 ja viimeisessä mittauksessa yli 8 ja diagnoosihan siitä tuli ja Diformiinit 2x2 tbl/vrk hoidoksi. Pitkä sokeri on parin vuoden seurannassa koko ajan ollut 6.1-6.6, niin että vähän mietityttää, tarviiko lääkityksen vai ei. Toisaalta, kun kerran maha kestää ja muitakaan sivuvaikutuksia en ole havainnut, niin miksipä ei. Ovat halpoja ja jos vielä lie on totta, että suojaavat näitä haiman beettasoluja ja hillitsevät maksan glugoosituotantoa antaen ehkä pienen "lisän" laihtumukseen.

Lainaan tätä omaa tekstiäni. Tuon ylläolevan kirjoitin eilen illalla perehtymättä lainkaan berberiiniin.
Nyt olen lukenut siitä Tolosen sivuilta ja netistä muutoinkin.
On jäänyt mietityttämään, voisiko tuon Diformiinin kuitenkin korvata berillä, kun se pitkä sokeri on kuitenkin ollut korkeimmillaan 6.6.
Osaako/haluaako/uskaltaako joku ottaa kantaa asiaan? Päätöshän on tietenkin sitten vain minun vastuullani.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-14 09:56:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
lillamaria, en uskalla sen kummemmin kantaa ottaa muiden lääkityksiin, mutta itse en siis syö lääkettä vaan karppaan vain.
Mulla ollut pitkäsokeri 5.9-6.1.
Esim. A. Heikkilä suhtautui kyllä suopeasti Metformiiniin, joka lie suurimpiirtein sama kuin Ditformiinikin, on pitkään ollut markkinoilla ja aika hyvin siedetty.
Itse ajattelen niin, että jos ruokavalio riittää niin aina parempi niin, jos ei niin sitten resepti kouraan ja apteekkiin.


Berberiiniin käytöstä olis kiva kuulla lisää, jos jollain olis vielä kokemuksia!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-14 10:30:28 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
suopursu kirjoitti:

Berberiiniin käytöstä olis kiva kuulla lisää, jos jollain olis vielä kokemuksia!


Samaa toivon minäkin.
Toistaiseksi taidan itse kuitenkin napsia niitä difoja, sama aine se on kuin tuo meta, eri kauppanimi vaan.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-14 10:53:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Oletko nähnyt tämän?

Luin keskustelun ja jäin kyllä toistaiseksi miettimään Berberiinin hankintaa. #-o

http://sundqvist.blogspot.com/2010/03/b ... betes.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-15 09:15:53 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kiitos suopursu!
Enpä ollut lukenut. Mietintämyssyyn meni.
Olihan siellä kyllä esmes lääkäri Timo Raaste, joka kertoi korvaavansa aamulääkkeen Berberiinillä ja sokerit pysyvät hyvin 6:n kieppeillä. Hinta 60kpl:n pakkaukselle (=1 kk) lienee parinkympin paikkeilla. (Diformin 6 kk:n käytön jälkeen 3 e/kk)
Tietysti pitää ottaa huomioon hintavertailussa myös ne monet muut hyvät vaikutukset joita ko. tuotteella on, mikäli ovat tosia. Niitä ei ainakaan vastaavassa mitassa lääkkeillä liene.
Vaikea juttu!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-15 10:26:47 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minä olen käyttänyt berberiiniä lähinnä kuuriluontoisesti muutaman viikon ja sitten pitänyt taukoa, nyt kun olen saanut verensokerit kuntoon niin käytän berberiiniä jos tuntuu että kilppari hidastelee eli se antaa potkua aineenvaihduntaan. Ennenkuin tilasin niin lueskelin aika paljon ja ei minusta niillä annostuksilla mitä käytän ollut todettu vahingollisia sivuvaikutuksia. Olen myös käyttänyt jossain välissä kurkumaa pippurin kera mutta minusta sen vaiutukset eivät ole samat kuin berberiinin. Yritän pitää nuo ravintolisät kuten lääkkeetkin minimissä ja käyttää silloin kun tuntee niiden vaikutuksen. Esim magnesiumia käytän koska se estää jalkakrampit tehokkaasti, välillä kokeilen pärjääkö ilman.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-15 16:34:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Ai kun kiva kuulla että sinulla mlv auttanut myös aineenvaihdunnan vilkastumiseen!

Minulla verensokerit onneksi nykyään pelkällä ruokavaliolla jatkuvasti 6.n molemmin puolin, joka minusta aika mukava tulos, mutta voisihan sitä yhden pakkauksen kokeilla, jos vaikka vilkastais noita ylimääräisiä kiloja samalla pois. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-15 19:49:14 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Metformiini ei itse asiassa ole hyvin siedetty. Ainakaan yleisesti. Puolelle tulee kamalia vatsaoireita. Wiki sanoo että saattaa huontontaa B-12-vitamiinin imeytymistä ja pahentaa kilpparioireita ja lisää homokysteiinin määrää :shock:

http://en.wikipedia.org/wiki/Metformin#Adverse_effects

Hyvä, tietty, jos ei jollekin tule, ei siinä mitään :) itse olen vain ihmetellyt ihan tosissani sitä että miten suuri ero noilla kahdella on ollut ainakin sivuvaikutusten suhteen (mulla määrättiin metformini PCOSään ja ylipainon tuomaan diabetesuhkaan). Berberiinin kanssa mahassa ei ole vikaa eikä tukka lähde päästä ja bonuksena tulee masennuslääkevaikutus :lol: mutta tämäkin on niin yksilöllistä, tietty. Itse varmaankin välttäisin berberiinin nappailua masennuslääkkeitten (myös luomujen) tai vahvojen särkylääkkeitten ja/tai alkoholin kanssa kun vähän mietityttää että altistaisiko se serotoniinisyndroomalle. Verenpainetta se on ainakin mutuna nostanut vähän, mutta vain tilapäisesti ruoan jälkeen, mutta tuonkin suhteen kannattanee olla varovainen jos korkea verenpaine vaivaa. Hyödyt ovat kyllä vähän yli kuukauden käytön jälkeen olleet täällä päin mainiot, mutta täytyy katsoa pitemmällä aikavälillä että miten toimii karppauksen tukena :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-15 20:16:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Voi kun mukavaa saada erilaisia näkökulmia tästä Berberiinistä, kiitos snowgrouse!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-15 22:42:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
suopursu kirjoitti:
No nyt lyhyesti. Mukava kun löysyn tämän ketjun, olenkin ihmetellyt missä kaikki
diabeetikot+esi sellaiset piileskelevät.



Täällä myös yksi sellainen. Jäin miettimään, mitä tuolla esidiabeteksella tarkoitetaan. Insuliiniresistenssiä?

Täällä siis yksi, jolla on reipas insuliiniresistenssi. Nähtäväksi jää, tuleeko diabetes-diagnoosi. Pitäisi mennä kuulemaan verikokeiden tulokset.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-16 04:36:09 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
No problem, suopursu! En siis ihan oikeasti työskentele Tri Tolosen leivissä :roll:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-16 08:16:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
snowgrouse minusta Tri Tolonen on ihan hyvin paikkansa ansainnut pillerimies, minä vetelen nytkin hänen B-vitamiinia ja E-epaa ja just vast' ikään ostin purkin Carnosiiniä!
En vaan viitsi ottaa edes luontaislääkkeitä, jos ne eivät ole edes omissa mielikuvissa varmasti OK ja minulle tässä tapauksessa ylipäänsä tarpeellisia. Berberiini edelleen harkinnassa! :D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)