karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 20:07:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-13 09:56:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-05 21:23:53
Viestit: 21
ninni74 kirjoitti:
hivemind kirjoitti:
Kaisalla usein melko kummallisia juttuja.

öö minku mikä asia? Oletko hoitanut esim. minkälaisia hormooni asioita elämässäsi? Ihan samoja asioita kirjassa on, kun mitä täällä karppi foorumilla kirjoitellaan joissain ketjussa. Sillä kirjoitin aikaisemmin, että uutta asiaa ei juuri tullut, koska se tieto on jo tällä foorumilla...Juu ihan kummallinen foorumi... :mrgreen:

Laskukone: enkä minäkään lukiessa ajatellut, että, että MDD tai joku lääkäri komppaa Jaakkolaa vaan päinvastoin.
Ja kyllähän me nuo lääkärin nimet kysymättä jo tiietään tällä foorumilla. Eipä nuita tartte paljoa kysellä..."SE" lääkäri ei ole K.J (<- ei tarkoita Kaisa Jaakkolaa).

Jaakkolaa en itse pidä minkään tason auktoriteettinä. Hänen juttunsa eivät ole kovin faktatietoihin perustuvia. Tämä hormonihöpinäkin on ihan kummallista. Tuo Poliquin, jolta Kaisa on näitä juttuja ottanut, on mestarimarkkinoija ja myyntimies.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 10:32:04 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
hivemind kirjoitti:
Jaakkolaa en itse pidä minkään tason auktoriteettinä. Hänen juttunsa eivät ole kovin faktatietoihin perustuvia. Tämä hormonihöpinäkin on ihan kummallista. Tuo Poliquin, jolta Kaisa on näitä juttuja ottanut, on mestarimarkkinoija ja myyntimies.


Ihan uteliaisuudesta: ketkä sinulle sitten ovat noita auktoriteetteja, jos ravintoasioista puhutaan? (kysyn ihan tosissani siis, en missään määrin v*ttuillakseni.)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 11:28:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Ei tuo ole herkkä hipiäinen ole kuin huono provo ja idolina pekka puska.
Jo se, että ei osaa vastata kysymykseen kertoo kaiken, koska luulee olevansa kaiken yläpuolella. Jos olisi minun foorumi laittaisin elinikäisen bannin.
Ei siksi, että Jaakkola tai joku olisi mulle jumala (mullei ole sellaisia) vaan siksi, että jos ei ymmärrä asiasta mitään, niin pitäis sormet pois näppäimistöltä.
Eikä kaisan ohjeet ole pelkästään C.P:ltä, koska ei se ole ihmistä luonut. Samoja ohjeita ne on muillakin vaihtoehto puolella. Koululääketieteen puolella ei ole ohjeita, koska nämä on sille puolen tuntemattomia asioita.

Ja ainakin C.P:n mittajutut pitää itsellä tasan paikkansa. Hyvin huomaa tuon kilpparipisteen osalta mainiosti.

Ennen, kun tulee tänne yhtään ketään mollaamaan, niin kannattaa laittaa omaa dataa tiskiin eikä nimmarin takana soitella turpaa.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 12:02:02 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Mä oon sitä mieltä, että jos se toimii, se on hyvä. Aika moni on saanut BS:n kautta avun, ei se kirjoittelis kirjoja eikä ois mikään bisnes. Semmosta maailmaa ei enää olekaan, etteikö joku hyödy jostain tiedosta taloudellisesti, täytyy vaan itse päättää ja tietää, mikä on liikaa ja mikä liian vähän, vaatii siis sivistystä. On hirveän vaikea uskoa, että kukaan nielee enää tältä terveyspropagandaosastolta mitään purematta, ainakaan karppilandiassa.
tuommonen puskan takaa huutelu on ihan paskaa. Jaakkola voi olla väärässä, mutta aivan yhtä hyvin oikeassa, ei ole mitään vääriä tai oikeita polkuja, koska olemme yksilöitä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 12:39:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-23 11:44:59
Viestit: 806
Onhan noille jutuille tieteellisiä perusteita, siis Poliquin-jutuille. Käsittääkseni? En ole asiaan niin paljon perehtynyt, mutta esim. elimistön happamuus oikeasti kuulostaa niin loogiselle, että en lähtisi niitä pointteja ainakaan kyseenalaistamaan kovinkaan paljon. :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 12:40:55 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Mimmimakia kirjoitti:
Mä oon sitä mieltä, että jos se toimii, se on hyvä. (...) Semmosta maailmaa ei enää olekaan, etteikö joku hyödy jostain tiedosta taloudellisesti (...) ei ole mitään vääriä tai oikeita polkuja, koska olemme yksilöitä.


Tämä on kyllä niin totta kuin olla ja voi.

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 13:03:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-05 21:23:53
Viestit: 21
Nightfall kirjoitti:
hivemind kirjoitti:
Jaakkolaa en itse pidä minkään tason auktoriteettinä. Hänen juttunsa eivät ole kovin faktatietoihin perustuvia. Tämä hormonihöpinäkin on ihan kummallista. Tuo Poliquin, jolta Kaisa on näitä juttuja ottanut, on mestarimarkkinoija ja myyntimies.


Ihan uteliaisuudesta: ketkä sinulle sitten ovat noita auktoriteetteja, jos ravintoasioista puhutaan? (kysyn ihan tosissani siis, en missään määrin v*ttuillakseni.)

No, en ainakaan tule lukemaan tuota hormonikirjaa, koska tiedän, että se ei lisää tietämystäni liittyen ravintoasioihin. Moni muu kirja on lukulistalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 13:05:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-05 21:23:53
Viestit: 21
datc kirjoitti:
Onhan noille jutuille tieteellisiä perusteita, siis Poliquin-jutuille. Käsittääkseni? En ole asiaan niin paljon perehtynyt, mutta esim. elimistön happamuus oikeasti kuulostaa niin loogiselle, että en lähtisi niitä pointteja ainakaan kyseenalaistamaan kovinkaan paljon. :roll:

Elimistön happamuus on asia sinänsä. Poliquin ei sitä ole keksinyt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 13:05:18 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
:roll: No se kävi kyllä jo selväksi, mutta kun mua nyt oikeasti kiinnostaisi, että kuka on...

disclaimer: en kuulu erityisesti Kaisan faneihin itsekään, jos kohta mulla ei ole erityisesti mitään häntä ja juttujaan vastaankaan.

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 13:07:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-05 21:23:53
Viestit: 21
Nightfall kirjoitti:
:roll: No se kävi kyllä jo selväksi, mutta kun mua nyt oikeasti kiinnostaisi, että kuka on...

No auktoriteettejä ei ole ehkä kukaan, mutta hyviä tietolähteitä on.

En nyt jaksa tässä alkaa luettelemaan. Eivät kuitenkaan puhu mistään hormonidietistä, joka täsmäpoistaa läskiä eri paikoista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 14:15:39 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
No tuota noin, kerran avasit niin luettelet kans, oisko siellä jotain joka kiinnostaisi meitäkin... Jotain mitä sinä tiedät paremmin kuin me muut ja et halua tietää?
Yritätkö sanoa, että täällä Kaisan kirjan lukevat/uskovat/kokeilevat ovat niin puusilmäisiä typeryksiä, että imevät tämän jo ihan kuin ei mitään kyseenalaistamatta. Ei pahalla, mutta et taida tietää, että todennäköisesti ne jotka tätäkni lukevat, ovat lukeneet jo kaiken muun aiheen sivuavan tavaran ja vielä paljon muuta, todenäköisesti täältä löytyy heti 10-20 ihmistä, jotka voivat Kaisan kirjasta osoittaa epäkohdat mikäli niitä on (luultavasti tutkimusviitteiden kanssa). Joten aika kovaa tekstiä ihmiseltä, joka ei aio kirjaa edes lukea. Mä en tiedä nyt tarkkaan ottaen miten tähän pitäs suhtautua.
Itse luen mielenkiinnosta, paitsi aihetta, myös juuri tuota absurdia väitettä ajatellen. BS toimii aika monilla, jten sikäli tää on mielenkiintoisinta pitkään aikaan. Mä haluan nähdä sen argumentit ja tavat ja haluan ehkä nähdä tätä kuviota uudelleen, näkökulmat ovat aina mielenkiintoisia, mutta en missään nimessä ryhtyisi haukkumaan kenenkään kirjaa ennen kuin olen lukenut sen, enkä ehkä sittenkään. En edes, vaikka pieniä muotoseikkoja onkin jäänyt tekovaiheessa huomamatta (mistä voi syyttää enemmän kustannustoimittajaa, kuin tekijää itseään).

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 14:23:19 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
hivemind kirjoitti:
En nyt jaksa tässä alkaa luettelemaan...


Eli et halua luetella, toisin sanoen. Miksi? Pelkäätkö saavasi osaksesi samanlaista arvostelua, kuin mitä itse kohdistat Jaakkolaan ja Poliquiniin? ;)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-15 14:29:23 
Poissa
Aerobikarppi
Aerobikarppi

Liittynyt: 2010-10-12 15:46:22
Viestit: 2603
Paikkakunta: Lounainen
Ostin opuksen tänään Suomalaisesta ex tempore -meiningillä (eli menin ihan muuten vain pällistelemään tarjontaa). Hintaa oli 24,95 euroa. Lukeminen on vielä alkutekijöissään (30 sivua luettu), mutta ihan mielenkiintoista tekstiä.

_________________
Karppielämää since 07.10.2010. Kestävyysurheilua kuntotreenailijan ominaisuudessa. kuntoamatööritriathloNISTI sekä mastertempoilija

Liksapäikky ---> viewtopic.php?f=42&t=60089


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-17 12:36:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Kaisan kirjasta lähtenyt kolmaspaino tulemaan =D> :smt023

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-17 15:43:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Sattui silmiin tuollainen juttu

Kemikaalikimara linkkaa aika kummalliseen vastineeseen. FMS eli Funktionaalisen medisiinan seura (etenkin hallituksen jäsen Paula Heinonen) on vetänyt herneet nenään siitä, että se on mainittu Kaisa Jaakkolan kirjassa Hormonidieetti.

s. 13: kiittää Paula Heinosta inspiraatiosta omalle elämänmuutokselle.
s. 19: kertoo, kuinka sai apua Erkki Antilalta (FMS:n puheenjohtaja) suolisto- ja ruuansulatusongelmiin.
s. 56-57: suosittelee Paula Heinosen kirjoja.
s. 125: lyhyt esittely funktionaalisesta lääketieteestä; kehotus kääntyä sellaisen lääkärin puoleen, jos epäilee kilpirauhasen vajaatoimintaa; FMS:n nettisivujen osoite.
s. 176: Internetlähteissä mainittu Paula Heinosen radio-ohjelma Terveyden tukipilarit; Lisätiedoissa mainittu FMS, Pro Health Oy (Paula Heinosen firma) ja MDD (Mineral & Diet Data, tekee funktionaalisen lääketieteen labratestejä)

http://tutkimusmatkaterveyteen.net/2011 ... nidieetti/

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-17 16:29:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-14 12:40:08
Viestit: 703
^^Olen pohtinut tismalleen samoja asioita ja tullut about samansuuntaiseen päätelmään. En ymmärrä tuota närkästymistä ollenkaan (tuosta oli keskustelua myös edellisellä alasivulla tässä ketjussa). :-k


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-02 01:38:26 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Olen minäkin ihan pihalla, että miksi tuosta nyt on pillastuttu? Aivan hyvin ja loogisesti sopii sinne tekstiin ja edistänee todennäköisesti kaikkien hyvinvointia, jos käyttäisimme enemmän funktionaalista lääketiedettä hyväksemme, eikä tätä "hutkitaan ja ehkä joskus tutkitaan, ota tästä buranaa"-lääketiedettä?

Joo, kaikenkaikkiaan aivan loistava kirja! Ihan kaikesta en ole samaa mieltä, eikä pidäkään, mutta jos haluaa kokonaisemman kuvan ihmiskehon toiminnasta ja järkevistä liikkeistä hyvinvoinnin suuntaan, niin suosittelen. Ja pirulauta, oon tehnyt jo melkein kaiken... ;)

Ja vaikka kirjalla onkin perhanan raflaava nimi, niin kyllä syy siihen löytyy sitten ihan lukemalla.
hivemind kirjoitti:
No, en ainakaan tule lukemaan tuota hormonikirjaa, koska tiedän, että se ei lisää tietämystäni liittyen ravintoasioihin. Moni muu kirja on lukulistalla.
Todennäköisesti ei lisääkään, nuo asiat on hyvin luettavissa monesta paikasta ja moni on varmasti saanut hyvän kokonaiskuvan asioista. Mutta jos haluaa napakan sisäänajon tai ylipäätään virkistää muistiaan, niin suosittelen silti tsekkaamaan. Tekstikin on mukavaa ja rullaavaa ja ei yhtään kuivaa.

Mut joo, muutama sivu vielä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-05 16:32:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
Käväisin eilen Kaisa Jaakkolan luennolla Porthaniassa. Vakuutuin sen verran, että ostin kirjan, josta on painos tällä hetkellä loppu. Neljäs painos on tulossa kauppoihin pian ja uusi kirja kuulemma huhtikuussa.
Jaakkolan kirjan on julkaissut Tammi, jossa ollaan kuulemma yllättyneitä kirjan suosiosta.
Kirja liputtaa VHH-dieetin puolesta, mikä on tietysti selvää, koska millään muulla ruokavaliolla hormonitasapaino tuskin kellään paranee. Kirjan alaotsikko - opas yksilölliseen täsmälaihdutukseen - oli minulle hämäävä, koska en tarvitse laihtua. Mutta muuten kirja vaikuttaa tosi hyvältä ja aion lukea sen ajatuksella. Tytär niinikään.

http://www.kaisajaakkola.fi/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-06 09:00:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Tärppä kirjoitti:
Kirja liputtaa VHH-dieetin puolesta, mikä on tietysti selvää, koska millään muulla ruokavaliolla hormonitasapaino tuskin kellään paranee.

Ei kannata tällaista näkökantaa omaksua. Karppaus voi olla tiettyjen ihmisten hormonitoiminnalle tosi haitallista ja karppifoorumillakin on ihmisiä jotka on karppauksenkin lopettaneet kun ovat sen aikana saaneet omat hormonijuttunsa sekaisin. Paraneminen on tapahtunut monilla runsashiilihydraattista ruokavaliota syöden. Näitä juttuja on aikaisemmin pohtineet enemmän esim Diana Schwarzbein ja Matt Stone, mutta parin vuoden sisään on nähty sellaista että monet ennen karppausta suosineet bloggaajat (esim lihavuustutkija Stephan Guyenet ja neuroradiologi Kurt G. Harris) ovat ajalehtineet aika paljon pois karppikeskeisestä ajattelusta, yleensä sellaiseen näkemykseen että juurekset ja mukulat on myös hyvä vaihtoehto eläinrasvalle. Perfect Health Diet -blogi on viime aikoina myös ajanut tätä "turvalliset tärkkelykset" -näkemystä tosi vahvasti ja siitä on ollut juttua lukuisissa sosiaalisen median paikoissa. Mie siis seurailen noita tosi tarkasti, varmaan joku 150-200 terveysblogia seurannassa jne ja kirjoja on myös tullut luettua tämän karppifoorumiselailun ohella.

Sitten ajankohtaisena juttuna, täällä karppifoorumilla on just äskettäin kommentoitu Hanna Markukselan karppikriittisiä kirjoituksia, niin hän voisi olla vaikka nyt yksi esimerkki siitä kuninka"hiilarit on haitaksi" -tyyppinen ei oikein toimi jokaisen kohdalla: Se erilainen karppaustarina

Mut joo, Kaisa on monesta jutusta hyvin perillä. Sitä en tässä vähän VHH:ta kritisoidessani yritä sanoa, ettei kannata tutustua hänen kirjaansa. Itsekin aion joskus etsiä kirjastosta käsiini, mutta käsittääkseni on sen verran maallikoille suunnattu opus ettei jaksa oikein kiirehtiä kun tuskin mitään oppii.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-06 09:27:24 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56111
Paikkakunta: Kerava
Ei kai kaikki karppaus sentään ole pahasta. Mä oon käsittänyt että joillekin ei ketoilu sovi ja se sotkee elimistön.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)