MotionK kirjoitti:
En toista tiedä joka juo ruokansa, mutta jos on joku sellainen ongelma että se sillä helpotuu, vai helpottuuko, niin mikäs siinä mutta en kyllä lähtisi rinnastamaan yhden henkilön vaivoja ja mehupaastoa siihen että toisille karnivoori sopii "ehkä" paremmin, sopiihan heille kiinteän ruoan ketoilukin "ehkä" paremmin.
Ei kai tämä minulle ollut vastaus, kun en mehupaastoa ole juuri koskaan harrastanut?
(Elävä ravinto on ihan kiinteää ruokaa ja määrät joita meikä tarvitsi toivat mieleen sen BBC:n kädellisdokumentin lausuman "aikuinen gorilla syö jopa 18 kiloa kasvimassaa päivässä" - mopoauton kokoinen kasa)
Minusta on mukavaa, että ei TARVITSE syödä paljoa kiinteää ruokaa, eikä sillä ole vaivojen/vaivojen poistumisen kanssa paljoakaan tekemistä, sillä kun kymmenisen vuotta sitten aloin karpata, oli kiinteän ruuan määrä suurempi, se on laskenut alemmaksi runsaan eläinrasvan myötä. Olen nimenomaan LIPOVOORI, kun kroppa ei tykkää suurista proteiinimääristä. 70-80% päivän kaloreista rasvasta ja enimmäkseen juurikin rasvakahvin ja ruokiin lisätyn voin/kerman muodossa. Aaamulla rasvakahvi, päivällä kefiiriä+kermaa+mustikoita+pähkinöitä -pöperö, alkuillasta rasvakahvi, myöhemmin jotain lihaa + rehuja runsaassa rasvassa tai luuliemikeittoa. Jos syön aamulla yhtään mitään kiinteää, kuvottaa monta tuntia. Rasvakahvi sen sijaan ei kuvota.
Eli minä kyllä "juon" 2 päivän aterioista, koska rasvakahvi on juotuja kaloreita. Toiset kaksi ovat pieniä aterioita kiinteää safkaa. Tällä foorumilla on aika paljon porukkaa, jotka vetäisevät aterian sijaan rasvakahvin, joten kyllä sinä tiedät ihmisiä jotka juovat ainakin osan aterioistaan. Jos siinä on kaloreita, se on ateria, vaikka se sitten olisikin vain 50 g viipale voipaketista kahvissa.