karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:20:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 16:31:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-29 15:45:11
Viestit: 12
Mikä on mielestänne parasta majoneesia (itsetehdyn jälkeen)? Monissa kaupan majoneeseissa on ekana ainesosana VESI.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 16:47:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
saakos voista majoneesia tehtyä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 16:55:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-29 15:45:11
Viestit: 12
Ei taida voista saada. Rasvan pitää olla juoksevaa kun keltuainen vatkataan siihen, niin voihan ois kuumaa ja muna kypsyis.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 17:22:00 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Olen kuullut huhuja, että voistakin onnistuisi, kun ensin jäähdyttää tai sulattaa voin hiljalleen, jolloin ei ehdi kovin kuumentua. Viisaammat valaiskoot enemmän. Itse en ole kokeillut, mutta toki voisi kokeilla. Mulle esim. munavoi ajaa suht saman asian ravinteitten kannalta, kuin majo voilla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 18:18:12 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Mielestäni parasta mitä kaupoista löytyy.

Kuva

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 18:43:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-28 20:05:29
Viestit: 382
Paikkakunta: Helsinki
Löytyisikö kaupasta majoneesia, jossa ei olisi etikkaa? Oikeastaan kaikki majoneesit on makuuni vähän turhan happamia.

_________________
Kuva

www.iHerb.com alekoodilla IHA397 jopa 10$ alennus ensimmäisestä tilauksesta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 20:52:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47633
Paikkakunta: HomeSweetHome
TWkarppi kirjoitti:
Ei taida voista saada. Rasvan pitää olla juoksevaa kun keltuainen vatkataan siihen, niin voihan ois kuumaa ja muna kypsyis.

Noh vähintäin fifty-sixty majoneesia tai voioneesia saa ihan hyvin tehtyä kotioloissakin :)
Ohjeita löytyy kokkauspuolen majoneesiketjusta (ainakin).

Kaupan majoneeseja tulee vähän niinkuin pakosta kokeiltua vlillä ulkoruokinnassa, mutta kun niistä kaikista tuntuu tulevat tulevan läpi joku outo sivumaku, niin en ole enää vuosiin ostanut sellaisia kotiin (ja se viimeinen purkki heitettiin parin lusikalisen kokeilun ja useamman kuukauden jääkaappiin unohtamisen jälkeen roskiin). Jos en ehdi tehdä yllä oelvaa voisekoitetta itse, sävellän jotain venäläisestä jogurtista, kypsistä tai raaoista keltuaisista ja mausteista.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-30 21:39:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
HELLMANN'S ON KYLLÄ TOSI HYVÄÄ, JOS EI ITSE JAKSA TEHDÄ!


Joo, toki etikkaa, mutta voit itse kyllä kokeilla ilaman etikkaakin.

ITSE SYÖN NIIN HARVOIN MAJONEESIA, ETTÄ TUOTA HELLEMANNSSIA ON JÄÄKAPISSA VARUIKS'.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 08:16:39 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
En ole oikein ikinä majoneesia syönyt. Joskus joku on sitä leivän päälle lykännyt, joskus jossain hesburgerin salaatissa tullut syötyä, kun muuten niin kuivaa. Mihin sitä kuuluu lykätä? Salaatteihinko nimenomaan?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 09:04:28 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Salaateissa meillä käytetään, silloin kun ei käytetä oliiviöljyä. Oma suosikkini on Lidlin Ranska-viikoilla myymä Duc de Ceur. Sitä aina hamstrataan monta pulloa. Toinen hyvä on Tokiokanista saatava japanilainen, merkkiä en muista mutta lötkössä vaaleankeltaisessa muovipullossa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 09:07:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Brilla kirjoitti:
Mulle esim. munavoi ajaa suht saman asian ravinteitten kannalta, kuin majo voilla.


hmm, keitetyn munan ja voin yhdistelmiä pitääkin kokeilla sopivan vetelänä.

aioli on ihan jees, kaupan majoissa tökkii se ummehtunut maku, eltaantunut pehmeä rasva vai mikä lie.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 09:18:38 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Mirka kirjoitti:
hyvä on Tokiokanista saatava japanilainen, merkkiä en muista mutta lötkössä vaaleankeltaisessa muovipullossa.


Varmaankin QP Majoneesia, siellä on sitä myös sinapin makuisena (Karashi) ja wasabin makuinen Wasabi Majoneesi (kalan kanssa herkullista)

Pitääkin käydä annankadulla :koki:

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 09:51:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Hellmanns on siis paras!

http://www.hellmanns.fi/products/hellmanns-original


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 12:55:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
kekexxx kirjoitti:
kaupan majoissa tökkii se ummehtunut maku, eltaantunut pehmeä rasva vai mikä lie.


Just näin. Siksi teen itse sen vähäisen määrän jonka käytän. Oliiviljyä käytän lightina valmistukseen.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 14:18:35 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
Käytän niin vähän majoneesia, ettei kannata ostaa. Joskus oon ite tehnyt, mutta yleensä korvannut jollain, esimerkiksi resepteissä kerma+jugurtilla tai kerma+juustolla tms.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2012-05-31 15:08:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
kekexxx kirjoitti:
Brilla kirjoitti:
Mulle esim. munavoi ajaa suht saman asian ravinteitten kannalta, kuin majo voilla.


hmm, keitetyn munan ja voin yhdistelmiä pitääkin kokeilla sopivan vetelänä.


Munavoi on ollut jokakesäinen hitti vuodesta toiseen! :smt041 Ekat 'vetelät munavoit' syötiin vihreän parsan kanssa (joukossa muppia ja ruohista + suolaa). Samaa sit eri vetelyysasteisena (riippuen siitä, unohtuuko purkki keittiön pöydälle kesällä... :oops: ) niin kukkiksen kuin muidenkin kasvisten kanssa - ja uusien pottujen kanssa pari kertaa kesässä.
Munavoi on ollut mun pelastus silloin, kun keitetyt munat tökkivät ja voikaan ei maistu. Munavoillakin on ihan oma ketjunsa karppilassa.

Kaupan majot maistuvat mun suussa nykyään oikeasti tosi pahoja - mutta Hellman'sia en olekaan maistanut piiitkään aikaan - hyvä kun muistutit jussi. Ja Annankadulle on kyllä pitkä matka ainakin näin kesäkauniilla. 8)

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2013-03-14 12:02:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-07-09 20:58:32
Viestit: 202
Tämä.

Thomy sinappimajoneesi

"Zutaten : Sonnenblumenöl 70%, Wasser, Tafelessig, Eigelb 5.4% (Eier aus Bodenhaltung), Hefeextrakt, Kochsalz iodiert, Zucker, Senfsamen, Gewürze und Gewürzextrakte."

Eli ainekset: auringonkukkaöljy, vesi, etikka, keltuainen (lattiakanalasta), hiivauute, suola (jodioitu), sokeri, sinapinsiemen, mausteet ja mausteuutteet.

Valitettavasti ei taida löytyä Suomesta; täältä keski-Euroopasta tulee aina roudattua tuubikaupalla Suomen-kotiin tullessa. Tätä menee jokseenkin päivittäin, on niin törkeän hyvää; nakkien/makkaroiden kanssa, salaatissa, vihannesten dippaamiseen, ruokien kastikkeena (mikä tahansa liha tähän dipattuna on namnam), ja herkutteluhetkinä tulitikkuranskisten kanssa (näitäkään en ole löytänyt Suomesta, huoh).

Aikaisemmin söimme Lidlin majoneesia (Suomessa ollessa), mutta se maistuu nykyään jotenkin... muoviselta. Suomessa menee siis kruunumajoneesia sinappilisällä (ja smetana- tai ranskankermalisällä, muuten ei oikein maistu) korvikkeena, jos tuliaismajoneesit täältä toisesta kodista on jo loppu.

Omatekoista majoneesia olemme testanneet pari kertaa, mutta maku on jotenkin ällö, ei uppoa (testattu eri öljyjä, mutta mikään ei nappaa). Kumpikaan meistä ei tykkää "majoneesin mausta", siksi aikaisemmin maistui tuo Lidlin, mutta nykyään näköjään makuaisti muuttunut ja sekin on plääh.
Täytyy vielä testata tehdä itse sinappimajoneesia, olisi varmasti terveellisempää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2013-03-14 12:17:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Onko kukaan löytänyt oliiviöljyyn tehtyä majoneesia? Olisin kiitollinen tiedosta.

Olen laiska tekemään itse, ostaisin mieluumminn. Ihan S-marketista löytyi kyllä luomumajoneesi joka on tehty rapsiöljyyn. Oikein hyvää ja vain yksi E-koodi, mutta en haluaisi kuitenkaan linnunsiemenöljyjä ruveta missään muodossa syömään tuota yhtä purkkia enempää. Hellmansissa on rypsiöljyä, eli ei kelpaa sen vuoksi vaikka olisi miten vapaan kanan munat.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2013-03-14 14:36:25 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
Majon tekeminen itse on ihan älyttömän helppoa. Suosittelen tekemään itse Borgesin extra light öljyyn niin maku ja rasvahappoprofiili on kohdillaan. Ihan parissa minsassa sen tekee.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Majoneesivertailu
ViestiLähetetty: 2013-03-14 21:34:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
Sauvasekottimella on vielä nopeampi tehdä. Kaikki aineet vaan kulhoon ja muutama nosto ylös ja alas ja se on siinä. Ohje löytyy foorumilta.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)