karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:55:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-12-20 15:28:52 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
On paha kommentoida kun ei tarkemmin näe sun syömisiä/makroja. Mitä pidät liikasyömisenä? Tuossa normaalipainon lähellähän se tiputus onkin jo vaikeampaa, mutta kyllä se varmasti siitä lutviutuu. :D Ja taisi täällä jossain olla ihan osiokin viimeisten kilojen poisrutistukseen. Vai onko sitä edes enää kun ei nyt ainakaan osu silmään? :?:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-20 18:37:05 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Ok! Sori, sain vain sellaisen kuvan että pyysit apua tuohon syömisten säätelyyn joten siksi tuli mieleen kysyä makroja. Mutta eihän niitä tietty tartte kaiken kansan näkyville laittaa, ymmärrän hyvin. Onneksi tuo "lihon vaikka söisin mitä vain"-homma kuuluu lähinnä hiilaripitoisemman ruokavalion lieveilmiöihin; pitää kyllä niin paikkansa ainakin allekirjoittaneella jos hiilarit menevät yhtään yläkanttiin. Mutta tsemppiä joka tapauksessa! =D>

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-03 11:47:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-15 12:45:33
Viestit: 839
Jos nyt muistan oikein glukosamiini oli aiemmin luontaistuotekauppojen valikoimissa, mutta niinkuin kaikki mikä hiukankaan toimii otettiin sekin pois ja tehtiin reseptituote. Tämä nyt ei ole mitään 100 prosenttista faktaa, kun en viitsi lähteä tarkistelemaan muistikuviani.


Itse en pitäisi sitä pahana ja kokeilisin ilman muuta. Ukkosella auttoi "kirveskyynärpäähän" * , joka oli vaivannut jo useamman kuukauden.

* kirveskyynärpää on sama kuin tenniskyynärpää :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-12 14:59:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
@ila kirjoitti:
Pieni vuosikatsaus. Päätin ruveta laihtumaan joskus maaliskuussa 2009. Painoa oli silloin 86 kg. 1.1.2010 painoa oli 75,4 kg. Karppauksen aloin alkuvuonna 2010. Paino kävi alimmillaan 70,2 kg. 1.1.2011 painoin 72,9 kg. Eli ensimmäisen vuoden saldo oli 10, 6 kg ja toisen vuoden 2,5 kg. Näyttäisi siltä, että karppaus ei kannata, mutta tässä ei olekaan vielä kaikki.

Aion jatkaa, koska oloni on nyt hyvä.
...
Opettelen lisää karppiruokavaliota ja ruokavalion noudattamista. Yritän päästä säännölliseen kolmen ruokailun tahtiin päivässä. Nyt se onnistuu jollain lailla, mutta illat ovat vaikeita. Opettelen tunnistamaan itsessäni paremmin nälän, janon, hyvänolon tunteet ja myös kivut ynnä muut.
....
Yritän myös elää oman elämäntapani mukaan selittelemättä liikaa. Minun valintani ovat minun valintojani ja itselleni perusteltuja ja se riittää minulle. Jos joku kiinnostuu minun tavastani elää tai syödä, voin kertoakin.
....
Karppaamisen kautta on löytynyt asioita, jotka ovat unohtuneet vuosiksi, ehkä kymmeniksikin. Elämä tuntuu normaalilta, tulee muistumia lapsuudesta ja nuoruudesta asioista, jotka menivät luonnostaan oikein, väkisin yrittämättä. Tämä osa ei ole vielä oikein selvinnyt minulle, en osaa sanoa muuta kuin että elämä tuntuu normaalilta, siltä miltä sen pitääkin tuntua.


Lainailin tuossa tekstejäsi, mitkä jotenkin kolahti myös minuun ja voisin itsekin allekirjoittaa paitsi tietty noi painolukemat ovat erilaiset :wink:
Mutta siksi lainaan tuota painon kehityslukujakin, koska minusta näyttää, että sinulta on kadonnut painoa ihan kiitettävästi!! Ja jos jatkat karppauslinjalla, niin ehkä painosi sitten aikaa myöden hakeutuu siihen oikeaan kohtaan.

Minä en ole ollut näissä ympyröissä vielä kovinkaan kauaa, mutta joka päivä tuntuu olevan uutta opittavaa omasta olemisesta suhteessa karppaukseen.
Niin moni asia on muuttunut positiivisempaan suuntaan tuon syyskuun alun jälkeen, että nyt tuntuu tosi vahvasti siltä, että tää homma ei ihan heti lopukaan :D :D :D Painoa on pudonnut(se oli suurin syy, miksi aloitin), siinä ohessa olen saanut muita positiivisia juttuja, joita en edes tiennyt olevani ilman: unen laatu parantunut, olen virkeämpi kuin ennen, turvotus kadonnut, jalat ovat virkeämmät kuin ennen, kipu/turvotus suonikohjuista hävinnyt (varsinkin tuon jalkojen tilanteen paranemisen huomaa yövuoroissa :wink: ) , mitä tässä nyt eka tuli mieleeni...ja onkohan näistä positiivisista muutoksista johtuen sitte mieliala muutaman pykälän korkeammalla :wink:

Terkuin elliskä
(en tiedä, olisiko tämä purkaus pitänyt pitää omalla sivulla, mutta kun tuli sinun jutustasi mieleen)

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 11:37:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Mites täällä?
Oletko @ila saanut hiilarit pysymään 30-40g välissä, kuten aioit? Onko riittänyt uni?
Minä itse taidan yrittää myös matalimmilla hiilareilla; katsotaan, miten käy. Mulla on ollut mtääsä lähiaikoina 50-60g hiilareita, nyt yritän 40-50g:llä. Mielenkiinnolla katson, löytyykö taitoa/ innostusta/ mielikuvitusta ruokien suhteen ja mitä tuumaa kroppa :?: :?:

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 19:25:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Onnitteluja kadonneista kiloista, @ila!
Kiva, kun sulla on uudet pohjanoteeraukset!
=D> =D> =D> =D> =D> =D>

Huvitti tuo munkin tarina :lol: :lol: ...Mutta niinhän se käy, että vaikka munkin syö, sieltä se aikanaan sulaa pois...Ja munkin jälkeen jatketaan vähähiilihydraattista elämää.

Minä olen tainnut tehdä pohjanoteeraukset hiilareiden suhteen tänään: huomasin laskiessani safkojani, että hiilarit jäi alle 30g/pv.!! Ja se oli vahinko! Joukkoon sopi tummaa suklaata 20g....Olinpa hiukka äimistynyt, kun tuon huomasin...Silti olen syönyt tosi herkullisesti.

Tapaamisiin!

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-07 10:44:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Meitsilläkin ruhtinaalliset -100g kadotettua läskiä sitten tammikuun puolivälin!!!! Ja niistä olen tosi iloinen...on tullut jo aavistusta olisko jumitus kyseessä, mutta jospa se siitä.....

Ja voisit kyllä tulla meille @ila syömään!
Vaikka en olekaan mikään 'gurmee'kokki, teen mielestäni ihan maistuvaa kotiruokaa :koki: .Nyt olen 'karpintanut ' noita normiruokia ja siirtynyt enemmän (lähes kokonaan) käyttämään perusraaka-aineita safkan laitossa ja siinäpä ne herkulliset maut tulevat esille. Ja samoin, kun ei enää tarviii tuntea syyllisyyttä ruoan nauttimisesta, ruoka on muuttunut herkulliseksi #-o #-o voiskos olla niin?

Nyt täälläpäin hiilarit siinä 40g:n paikkeilla. Hyvältä tuntuu!

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-16 15:09:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Johtuuko nuo kuvaamasi iho-oireet pakkasesta? Kuivasta ilmasta?

tsemppiä karppausharjoituksiin!
t.elliskä

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-26 14:20:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Tsemppiä täältä päin :D :D !
Kivasti paino laskenut sinulla!

Minä edelleen seikkailen niissä samoissa lukemissani...ei nousua, ei laskua. Safkat olleet suht samanlaiset...No; jatketaan harjoituksia, ei voi valittaa, kun muuten on ihan hyvä olo :D :D :D

Meillä typykät aloittaa talviloman, mies ja meitsi ollaan töissä. Sitten maaliskuun lopulla pääsemme yhdessä matkaan =D> =D> =D> =D>

Tein tänään mutakakkua (terästettynä kermavaahdolla), kun on tulossa illalla vieraita ...että tällasin eväin mennään karppauksella :lol: siinäpä on vieraille äimistelyn aihetta... :wink:

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-03 13:19:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Kuis sujuu?

(täällä jumii edelleen :shock: :shock: :shock: )

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-10 16:34:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Kiitti! :hug:
Sinun kannustuksiesi johdosta mulla vaakalukema liikahti hiukan alemmaksi! Nyt on taas jumia hiukka purettu... :wink: :wink:

Tuo stressaaminen on sitten mielenkiintoinen juttu...se alkaa niin huomaamattomasti ja sitten se vaan onkin läsnä vaikuttamassa niin moneen asiaan :shock: Kai se on se ihmisen koko olemus jotenkin rakentunut, että kaikki minussa vaikuttaa kaikkeen: mietin, 'miksi paino ei alene'...'miksi paino ei alene'.....tuottaako samalla mieli jonkin signaalin elimistöön, että nyt ei paino alene...ja elimistö pitää tiukasti kiinni saavutetuista ulottuvuuksista...en tiedä... Mikä taas sitten tekee jutusta joskus rennompaa ja kilot lähteekin häviämään? #-o #-o

Nyt kuitenkin täälläpäin se positiivinen tilanne :D

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-26 15:52:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Tsemppiä täältä karppauksen jatkamiseen!!!!

Minulla on ollut joukossa löysemmän karppauksen päiviä; voisin jopa sanoa, että olen mennyt 'hyvähyvähyväkarppauksen' (=hiilareita enemmän kuin 100g/ pv :wink: ) puolelle ja sen on kyllä sitten näkynyt väsymyksenä ja turhana turpoiluna...vaakalukemien jumeista puhumattakaan :? :? :?

Tämä taitaa jatkaa edelleen karppausta sen tuoman hyvänolon vuoksi :) :)

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-30 13:28:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Vappuja myös sinulle, @ila!

Karu juttu taitaa olla, mutta meiltä jäi viimevapun munkitkin syömättä, niin en vielä tiedä teenkö niitä edes...( on meinaan vielä pakkasessa ehkä pari pussia :shock: :shock: :shock: )

Simaa ehkä ostamme kaupasta...Mutta sitten täällä herkutellaankin karpehtivammalla vappuherkuilla...

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-31 07:49:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Toi sinun tilitys kuvaa hyvin minunkin arkea:
Arkisin ruoan seuranta sujuu tosi hyvin, viikonloppuna hiukan löysemmin. Olo on hyvä; ei turvotuksia, paino pysyy samoissa lukemissa, pirtsakka olo muutenkin :wink: :wink:
Myös täälläpäin maistuu herkullinen vhh -ruoka :D :D :D :D

Lopuksi ilouutisia: mulla on 3 työpäivää, sitten alkaa loma, JESSS!!!!

Tsemejä sinulle, @ila!

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-01 18:12:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Voimahaleja!
Paranehan! :hug:

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-16 10:50:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Heippistä!
Täälläkin välillä funtsailtu samaa probleemaa: Mikä niissä hyvissä suunnitelmissa sitten mättää, ettei niitä saa toteutettua??? Vaikka kyllä tiedossa olisi, että suunnitelma olisi hyväksi minulle tai lähipiirille :shock: :shock:

Mukavuudenhalu? Muutoksen tuomat uudet asetelmat? Laiskuus? Valintatilanteeseen joutuminen ja sen mukanaan tuomat ristiriidat?

Ja sitten kumminkin aikaa myöden tietoisuus siitä, että ehkä olis kandenut tehdä jotain...

Nyt suurena asiana pidän tämän karppauksen alkamista silloin muutama kuukausi sitten...Se on luonut minuun uutta uskoa ja toiveikkuutta: kaikkea ei olla vielä menetetty, vaikka aikaisemmin menetyksen/ toivottomuuden tunne painoa vastaan taistellessa oli se päällimmäinen tunne... Ei auttanut, että muut asiat oli kunnossa: oma lihavuus vei kaiken huomion ja voimavarat henkisellä puolella. Psyykkisesti laihtumiseni on ollut minulle tosi tärkeä asia. Sitten on vapautunut energiaa muillekin elämänalueille.
=D> =D> =D>

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-29 19:49:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
En osaa sanoa työstä, josta maksettaisiin palkkaa. (Jos sen tyylistä tarkoitat, niin unohda seuraava.)

Mitä mieltä olet vapaaehtoistyöstä? Vanhukselle/ vammaiselle ulkoiluseuraksi/ asiointiavuksi? Vierailutoimintaa/ ystävätoimintaa esim. sairaaloissa/ vanhainkodeissa?
Pidätkö lapsista? Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta lastenhoitopalvelua (josta kai maksetaan pientä korvausta - en tiedä summista mitään)

Näin alux...

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-11 13:32:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Hienoa!!!
Älä vaan stressaile! :wink:

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 10:13:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Oleksää vielä lomilla?
Kyselee eräs utelias :wink:

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-21 11:17:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Jokos jädekone on kotona?
Meitsille riittää jäden sijasta yleensä erilaiset mascarpone-partis-marjaviritelmät...joskus sitten oikeaa jädeä...

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)