karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2018-01-23 21:36:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ihmiskoe jatkuu
ViestiLähetetty: 2017-03-06 21:42:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen ollut nyt 3pv munapaastolla, syöden 6-10 munaa päivässä kera voin tai oliiviöljyn. Aamuteehen laitoin kookosöljyä, kuten yleensäkkin. Munapaasto meni ihan ok. 2.6kg lähti, napasentit kutistui 3cm, pohkeesta sentti.
Nyt on tarkoitus jatkaa paastoa 2pv lihaliemipaastolla, ja sen jälkeen totaalipaastona ainakin 3pv.

Huomasin tämän liemipaastopäivän aikana, että totaalisen paaston noudattaminen on ehkä liian raskasta.
Joten "sorruin" sitten juomaan ison kupillisen yrttiteetä kookosöljyllä.
Kysymys; onko se kauheen pahasta jos toteutan kookosöljypaaston? Sis. yrttiteetä, vettä, vichyä, kookosöljyä. Paaston tarkoituksena on puhdistaa elimistö ja ehkä jopa uudistaa suoliston bakteerikantaa. Aineenvaihdunnan buustaaminen on myös tavoitteena.
Lihaliemen jätän jo tämän päivän jälkeen pois.

Uudistuuko keho? Olis kiva jos joku tietävä vastais. Netistä en löytänyt oikeeta tietoa.

Ps. Munapaastosta ei löytynyt täältä enään ketjua, ja mainittakoon että syön nyt eläviä maitohappobakteeritabletteja 3x/pv ja normivitskut

ViestiLähetetty: 2017-03-07 06:22:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

~Weera~ kirjoitti:
Uudistuuko keho? Olis kiva jos joku tietävä vastais. Netistä en löytänyt oikeeta tietoa.

Huomenta
"uudistuuko" joo, mutta pikkusen eri tavalla pitää tehdä, siitä käytetään nimeä autophagy.
onhan tästä karppilassakin pikkusen keskusteltu, jep ja netistä löytyy.
mutta siihen vaaditaan pieni/suuri kalorivaje = CR , mutta se ei ole ainut ratkaiseva juttu, vaikka onkin tärkeä, vaan myös samalla proteiini rajoitus.
kyllä ja mitä vähempi proteiinia sen paremmin toimii, kalorivajeen kanssa.

ViestiLähetetty: 2017-03-07 08:53:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Ari vastauksesta! :D
Kyllähän tässä kookosöljypaastossa tulee pakostakin kalorivajetta. Täytyy tänään mitata kunnolla. Ja proteiinia en nyt syö, en syö mitään. Kiinteän ruoan paasto vain kookosöljyllä yrttiteetä ja vettä, vichyä.

Anyway, jatkan tämän päivän kookosöljypaastoani. Huomenna on uusi päivä, katsotaan sitten taas.

ViestiLähetetty: 2017-03-07 11:24:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päivän kalorit tulee olemaan 250-320kcal. Joten mielestäni tämä on parempi kuin mehupaastot, joissa tulee kaloreita 600-900kcal, riippuen tietenkin mehuista, lisäksi niistä tulee sokereita.
Joten kaikki Vogel'in mehupaastot ovat pelkkää rahastamista.

Olis vaan kiva kuulla mielipiteitä....
Puolesta tai vastaan, ihan sama, saa kommentoida. Kuva

ViestiLähetetty: 2017-03-07 11:30:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse paastoan pätkän aina päivän sisällä eli illan viimeisen aterian ja päivän ensimmäisen kiinteän aterian väliin tulee tuommoinen 14-16 tuntia, koska aamulla ei vaan kiinteä ruoka maistu ollenkaan. Niinpä aamulla juon vain kuumaa vettä tai kahvia kermalla ja voilla.

Ja ihan tuollaisen päivän sisäisen paastopätkän osaltakin on todettava että rasvalla onnistuu, hiilareilla huonommin: Joku vuosi sitten tuli vetäistyä aika pieni pala vesimelonia aamukahvin kanssa ja se johti siihen, että nälkä tuli pari tuntia aiemmin ja paljon raivokkaampana, kuin mitä se tulee vain sillä rasvakahvilla. Tästä päättelisin, että jos haluaisin paastota kokonaisia päiviä (mitä en halua, koska joka päivä on tämä pätkä kuitenkin) niin mitään hiilihydraattipitoista en kyllä sitten joisi - esim siis hedelmämehuja joissa on yhtä paljon sokeria kuin virvoitusjuomissa ja tämä koskee myös niitä Vogelin yms. mehuja. Rasvalla varmaan menisin, jos pätkää pidempään haluaisin paastota.

Sikäli kokeilusi kuulostaa siis erinomaisen järkevältä.

ViestiLähetetty: 2017-03-07 16:31:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Toisinsyöjä viestistä! Olo on ihan okey, vaikka oon käynyt uimassa. Ei ole heikotusta, nälkä on kylläkin, mutta keitän kohta kookosöljyteet.
Eilisestä oli 900g kadonnut. Niillä kiloilla ei ole tässä niinkään merkitystä, koska oleellisinta on se paljonko tulee takaisin, kun homma loppuu.

ViestiLähetetty: 2017-03-08 08:08:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jes! 5 pv ja 4.2 kg lähti! Mulle sai riittää nyt, eilisiltana tuli sellanen heikotus, ja nälkä että päätin lopettaa tähän aamuun. Olen tyytyväinen, sellasta masokistisuutta oli, että en tahdo pidempään. Minkäännäköistä hyvänolon-olotilaa en kokenut.
Mutta tuloksiin olen tyytyväinen. Painosta lähti 4.2 kg, napasentit pieneni 3cm, 15cm polven yläpuolelta lähti 1cm ja 15cm polven alapuolelta lähti 2cm. Poskiin tuli lommot. :lol: Unenlaatu oli hyvää. Verenpaineet ok.

Polven alapuolisen senttimäärän pieneminen johtui varmasti osaltaan siitä, että jätin samanaikaisesti tulehduskipulääkkeiden syömisen pois. Joo, kipuja on kyllä ollut, olen yrittänyt kestää. Tulehduskipulääkkeethän aiheuttavat mm alaraajojen turvotusta.

Nyt jatkan viljatonta, maidotonta, sokeritonta elämäntapaa. Ja kipulääkkeitä vältän viimeiseen asti. Uskon, että tiukka maidoton ruokavalio myös pienentää tulehdusalttiutta.

Suosittelen kookosöljy-paastoa henkilöille, jotka ovat entuudestaan "rasvapolttoisia".
Myös jokaviikkoinen pätkäpaastoilu on varmasti hyväksi.

Joten Tack och Hej! =D> :smt040

ViestiLähetetty: 2017-03-08 09:48:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hyvin selvisit o/
Laitathan tähän ketjuun vielä miten tuo on jatkunut palautumisen jälkeen.

Seuraan mielenkiinnosta, koska olen paastonnut.
Jonkun kerran vuosikymmeniä sitten, normiruoalla, ja muistan vieläkin ne ruokaunet...
Sitten pätkäpaastoilin 24/24 kuukauden verran karppina noin 10v sitten. Se oli ihan ok, mutten uusisi sitäkään enää.
Sen sijaan nykyinen kevytpaastoperjantai on toiminut ihan ok jo monta kuukautta.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2017-03-09 07:07:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

~Weera~ kirjoitti:
Jes! 5 pv ja 4.2 kg lähti! Mulle sai riittää nyt, ... eilisiltana tuli sellanen heikotus...
Nyt jatkan viljatonta, maidotonta, sokeritonta elämäntapaa. Ja kipulääkkeitä vältän viimeiseen asti. Uskon, että tiukka maidoton ruokavalio myös pienentää tulehdusalttiutta.

Suosittelen kookosöljy-paastoa henkilöille, jotka ovat entuudestaan "rasvapolttoisia".
Myös jokaviikkoinen pätkäpaastoilu on varmasti hyväksi.

Joten Tack och Hej! =D> :smt040

Huomenta
joku on sanonut: "kaikkea kannattaa aina kokeilla, mutta ei kansantanssia" no :D
ite olen kokeillut myös montaa juttua ja tehnyt paljon ihmiskokeita.
opinko jotain. JOO todella paljon, oma keho kun ei toimi aina samalla tavalla kun toisten/tai kirjoissa/netissä.

luulen että ainakin Weeran kokeilu antaa uutta potkua laihduttamiseen, kun noin paljon lähti nesteitä.
joo mutta osan nesteistä keho ottaa pikkuhiljaa takaisin, se on hyvä muistaa, kun paino pikkusen nousee.

Yleensäkin tuommonen pikku paasto jossa kcal on alhaiset ja nautitiaan vähän huonoja juttuja parantaa joitakin juttuja hetkellisesti.

mitä tulee tuohon kookosöljyyn tai MCT öljyyn, se on mukava lisä antamaan ketoja VHH:n alussa, näin pääsee sen "huonon olon" alun jälkeen helposti/kunnolla rasvapoltolle.
mutta nyt just kun sinun keho olisi alkanut kääntyä rasvapoltolle, sinä lopetat.
menee noin 2 vk. kun keho alkaa kunnolla tuottamaan ketoja. jotta olo olisi ok.
mutta sulla ei kai ollutkaan tarkoitus päästä ketoosiin. joten se siitä.

alla havainnollinen kuva josta huomaat että noin 10 pv jälkeen kehon oma ketoni tuotanto on jo aika korkea (punainen viiva)
Kuva
kuvalähde
http://www.medbio.info/horn/time%203-4/homeostasis1.htm

ViestiLähetetty: 2017-03-09 11:18:06 
Poissa
hihhulikarppi
hihhulikarppi

Nuoruudessani olen paastonnut pari kertaa Vogelin mehupaastolla, hyi hemmetti kun maistuikin ne mehut pahalta! Muistan kyllä sen kevyen tunteen minkä paasto sai aikaan. Mehusokerilitkupaastolle en enää ryhtyisi, mutta voisin kokeilla lihaliemipaastoa parin päivän ajan jos uskaltaisin.

Kynnys paastoihin on kuitenkin nykyään aika kova, sillä edellisen kerran paastotessa (n. 10 vuotta sitten) jylläsi vatsassa tietämättäni helikobakteeri, joka paastosta innostui rettelöimään oikein kunnolla. Vähän ajan päästä tästä minulla todettiin bakteerin aiheuttama mahahaava. Yhdistän siis mielessäni paastoamisen ja kovat vatsakivut yhteen, vaikka viimeisintä kokemusta ennen paastosin aina silloin tällöin hyvillä kokemuksilla.

Munapaastoa olen harkinnut, mutta en juurikaan välitä (myöskään vatsani ei oikein diggaa) valkuaisista. Voisinkin tehdä oman sovelluksen ja pitää ensi viikolla lihaliemi-keltuaispaastoa. Ravinteita luulisi ainakin tulevan riittävästi.

ViestiLähetetty: 2017-03-09 18:31:41 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Tiistaina testasin muuten vain 24h paastoa, ravintona omaa vihersmoothieta, ihan sama paastosinko oikein vai väärin mutta hemmetin hyvä olo siitä tuli. Luulen että voisin kerran pari viikossa pitää 24h smoothie tms. paaston..

Jäbän kokkailut, osa II..

Jäbä Kokkaa.. Blogi..

Flickr

Instagram

ViestiLähetetty: 2017-04-17 22:48:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maaliskuussa munapaastoilin ja nestepaastoilin...ne meni ihan hyvin. Sitten jatkoin tiukkaa vhh'ta, hiilarit 40-max 80 per pv. Rasvaa tuli joka päivä yli 100g, keskim.120g, protskut alle sadan per pv.
Kokonaisuudessaan petyin maaliskuuhun kun kokonaistiputus oli vain n. 3kg? vaikka paastosin (vaaka piti vaihtaa keskenkaiken, uusi vaaka näytti enemmän?!).

Sitten huhtikuussa aloitin kunnon atkinssonin dieetin, tein ohjelman itelleni hiilareita tulee 17-25g per päivä riippuen syönkö marjoja iltasella tai mikä on päivän lämmin vihannes. Eka viikko meni hyvin olo oli/on mainio ja kevyt, taas tuntui että jotain tapahtuu. Ainoo miinuspuoli on että yöllä ei nuku tai ei nukahda kunnolla.
Joten väsyneenä tuli repsuja, ja pääsiäisenä liikaa houkutuksia.

No, nyt huomisesta jatkan taas tiukkaa atkinssia, hiilarit 20 kieppeissä, katsotaan miten yöunet skulaa.
Ke-pe 3pv olen munapaastolla se antaa uutta buustia, ja jos sillä saisin pääsiäisen synnit anteeksi. :smt040

Vaakaan en mene ennenkuin housut pyörii jalassa.
Hiilarirajoitus noin matalalle tasolle aiheuttaa helposti repsuja, luulenmä. Nivelet kyllä tykkäsivät induktiosta, joten terveyden kannalta se olis hyvä jos vaan sais nukuttua. Voipi olla että jossain vaiheessa joudun hiilarit nostamaan 30-35, vaikka laihtuminen hidastuisi.
Katsellaan....
Ps. Saa kommentoida :wink: \:D/ .....ihan mitä vaan.

ViestiLähetetty: 2017-04-18 08:03:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Itse paastoan pätkän aina päivän sisällä eli illan viimeisen aterian ja päivän ensimmäisen kiinteän aterian väliin tulee tuommoinen 14-16 tuntia, koska aamulla ei vaan kiinteä ruoka maistu ollenkaan. Niinpä aamulla juon vain kuumaa vettä tai kahvia kermalla ja voilla.

Induktiohommat, alakarppailut ja hyväkarppailut on tuttua kauraa vuosien varrelta, mutta pätkis :shock: :lol: vielä ei. Nyt kun olen palannut ruotuun syömisen kanssa, huomaan, että ruokailut (2krt/pv +ehkä pieni iltapäiväjuustoviipale) sujahtavat hyvin 8 tunnin sisään. Jos aamukahviin laittaa kermaa tai voita, niin eikö paastoaika lopu siihen? Kun tulee kaloreita? Vai lasketaanko pelkkä rasvansaanti, esim voikahvi, vielä paastoajaksi? Join juuri elämäni ekan mustan aamukahvin juuri tän takia, ja yllätys yllätys, ei se niin kamalaa ollut. :) Mulle ei myöskään aamupala sovi, olen brunssi-ihmisiä viikonpäivästä huolimatta. :D Ja alle 20g hiilareilla menen nyt alkuun, että saan painoa pois, noin 10 kiloa pitäis pudottaa.

ViestiLähetetty: 2017-04-18 08:15:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Metsäkarpitar, miten sä nukut?
Ja tietty "paasto" loppuu jos syö tai juo jotain missä ruoansulatuselimistö työllistyy. Ehkä joillakin paastoilla on vain tarkoitus rajoittaa syömisiä tiettyihin aineosiin. Aina se "paasto" on kuitenkin hyväksi.
Kun sulla on hiilarit noin alhaalla niin sulla ei tuu kuitenkaan repsuja??

ViestiLähetetty: 2017-04-18 10:44:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Strömsössä nukkuisin 23-08. Oikeasti varmaan 23.30-6.30/7.30. Pätkissä. Vuosien univaje takana, nykyään onneksi nukahdan uudelleen, kun yöllä herään. Oikein odotan sitä, että unen tarve vähenee, mutta hyvä hoitaa stressivelat ensin pois.

Mulla tiukat hiilarit tarkoittaa vähempää repsumista. Sit kun on "lupa" syödä muutakin, niin on "lupa" maistella sitä ja tätä.. :roll: Ja helpommin lähtee mopo käsistä. Kun saan painon lähelle tavoitetta, alan pikku hiljaa siirtyä turkkijugun syömiseen, ja palautella marjoja myös ruokavalioon, ja erilaisia karppileiväkkeitä. (Joo mahtuis hiiriin nytkin pienissä määrin, mutta vanhat himot pitää ensin selättää. :lol: )

Join aamulla kahvini mustana, ja ylläri ylläri, oli ihan hyvää! 8)

Muoks, sitä piti vielä, että matalat hiiret vie multa mieliteot tehokkaasti pois. Välillä jopa ruokahalun ja huvituksen tehdä ruokaa, mutta kun yhden aterian korvaa liian vähärasvaisella närppimisellä, se kostautuu nälkänä parin-kolmen tunnin päästä.

ViestiLähetetty: 2017-05-09 10:09:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hoh-hoijaa. En hypi kattoon, mutta jollain tavalla olen tyytyväinen. Vaa'alle en ole uskaltanut mennä, ja viimekesäiset housut tuntuu samanlaisille, joten en tiedä onko painon suhteen tapahtunut mitään.
Juu olen pelkuri, vaaka lannistaa. :lol:

Eniwei, olen jatkanut Atkinssia, hiilarit 18 ihan max 25. Vappuna tuli xx ellei jopa xxx-määrä + alko... [-X

Tämä ruokavalio tuntuu vaan hyvälle, ei ole mielitekoja ollut. Jos oon herkkua halunut, oon paistanut kassler-pihvit ja kunnolla voita. Nams :P
Nukkuminen on parantunut, ajoissa nukkumaan, ja aurinko herättää. Öö mikä aurinko??? No valoisuus. :lol:

Mä tulen jatkossakin pitämään hiilarit näin alhaalla, tää sopii mulle parhaiten. Rasvaa käytän reippaasti ja vihreitä kasviksia kohtuudella. Kesä tuo omat haasteet kun tulee persikat, tomaatit yms.

Normipäivä on klo 7 kookosöljykahvi, klo 9-10 munakas juustolla ( kovia juustoja käytän), klo 16 lämmin kasvis prodella ja iltapalana marjat+siemeniä+kookoskermaa hitusen steviaa. Ja yrttitee kookosöljyllä.
Päivällä vissyä ja vettä. Nyt kannussa pihlajanversoteetä jäähtymässä, köyhän miehen amarettoa!
Tää ruokavalio on myös mulle selkeä, ei tartte kauheesti päätä vaivata mitä millonkin syö, yksinkertaista. I like it!!

Ehkä tämä ruokavalio tuo sitten ajan myötä painon hidasta tippumista. Mullahan noi lääkkeetkin (reuma) vaikuttaa painoon. Tulehduskipuläkkeitä olen vähentänyt, mutta sosiaaliset tilanteet vaativat niiden käyttöä, muutoin ei pääse liikkeelle aina.
Kokonaisuudessaan olen tyytyväinen ja ainakin teen voitavani painon suhteen. Enemmän liikkuisin jos voisin, se vähän nyppii tai ei ihan vähäänkään, vaan paljon!!! :cry:

Kesä Tulkoon!! Kesäohjelmaan kuuluu Maakuntamatkailua ja elokuussa Zakynthos!! Jeee!! :smt041 :smt041

ViestiLähetetty: 2017-05-09 11:14:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

~Weera~ kirjoitti:
Nyt kannussa pihlajanversoteetä jäähtymässä, köyhän miehen amarettoa!

Miten teet sen? Pelkistä versoista? Entisessä elämässä oli amaretto ihan ykkösjälkiruoka.. Ja amaretolla marinoidut mansikat.. =P~ Voiskohan tuota teetä vaikka pakastaa, ja marinoida sit kun on kotimaisien mansikoiden aika?

Vähän vanhoihin paluuta, mitä lihalientä joit paastolla? Keititkö itse?

ViestiLähetetty: 2017-05-09 20:47:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En valitettavasti ite tehnyt luulientä, kun meitillä ei oikein syödä luullisia lihoja. Ainahan niitä häränhäntiä vois ostaa, mutkun markettitarjonta on niin heikkoa.
Ja stadiin pitäis ihan metrolla matkustaa ostoksille, niin eipä oo omaa luulientä. :lol:
Yhen kerran tein luomulihalientä, oli kamalaa.

Pihlajanversot on nyt sopivan kokoisia, pakkanen vaan purrut parhaimman aromin niistä pois. Viimevuonna olivat parempia. Laitoin kämmenellisen kattilaan, kiuhautin, siivilöin ja ääntä kohden. Loput jäähdytin ja huomenna vieraalle tarjoan tervetuliaisdrinksuna! :lol:

ViestiLähetetty: 2017-05-10 09:11:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja stadiin pitäisi metrolla matkustaa ostoksille... Ok, ehkä seuraava neuvoni ei sitten oikein sovi, jos metromatka kantakaupungin laidalle on liikaa.

Mutta Hakaniemen hallissa kyllä Reinin Liha myy Limousin pihvikarjan (=syövät siis vain heinää ja laiduntavat) luita hintaan 2 euroa kilo.

Että on se vaan sääli, jos ei puolen tunnin reissu sinne onnistu, varsinkin jos omistat pakastimen, jolloin luita voisi ostaa useamman liemen erän kerralla.

(Itse käyn 2 kertaa viikossa lähimmässä Prismassa mikä vaatii 2 eri liikennevälinettä eli vaihdon, koska se on ainoa paikka josta saa Maitokolmion kuohukermaa, mutta on toki henkilökohtainen valinta kuinka paljon haluaa ruokansa eteen vaivautua. )

ViestiLähetetty: 2017-05-10 09:40:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

~Weera~ kirjoitti:
En valitettavasti ite tehnyt luulientä, kun meitillä ei oikein syödä luullisia lihoja.

No mutta eihän niitä lihoja tarvitse pöytään kantaa luullisina :)
Mietin vain kun niiden omien lienten kollageeni tuntuisi olevan hyvä apu reumaankin, eikä vain iholle...

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00