karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:11:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-02 04:41:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Moi!
Täällä kirjoittelee 22 vuotias nuori nainen Kainuusta. Minulla on pudotettavaa noin 20kiloa, tämän hetkinen paino on 71 kg (aloituspainoni eilen 72,1 kg) ja tavoitteenani on vielä joskus painaa 50 kiloa. Pituutta minulta löytyy vain 150 cm, joten painoa on tähän varteen kertynyt aivan liikaa. Olen vuosien varrella todennut karppaamisen itselleni toimivaksi ruokavalioksi, jota noudattaessa minulla itselläni on hyvä olo ja kilot lähtevät ilman suurempia ponnisteluja. Tästä huolimatta olen aina kuitenkin eksynyt takaisin hiilarimaahan, josta palaan tietyin välein nöyränä takaisin karppauksen pariin. Nyt päätin tämän vekslaamisen lopettaa ja ottaa itseäni niskasta kiinni .

Otin itselleni tavoitteeksi pudottaa painoa puoli kiloa viikossa, ja tällä tahdilla pääsisin tavoitteeseeni huhtikuussa 2017. Tahti ei ole päätähuimaava ja tuntuu että huhtikuuhun on vielä ikuisuus (39 viikkoa tavoitteeeseeni!) mutta tiedän että pitkäjänteisyys palkitaan!

Aloitin siis karppauksen eilen (1.8) ja painoni oli 72,1 kg. Tänään painoni oli 71,0 kg, joten ekan päivän tulos oli -1,1 kg. Nesteet onneksi lähtivät heti liikkeelle, joten ehkä turvotuskin laskisi lähipäivinä :smt023

Päivittelen tänne luultavasti vielä illalla tämän päivän syömisistä, sillä tulen pitämään tätä yleisenä laihdutuspäiväkirjana, johon kirjaan niin painon, syömiset ja liikunnat sekä kuulumiset


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-02 07:14:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
Tavoitteesi kuulostaa täysin mahdolliselta varsinkin kun olet hoksannut yhen tärkeimmistä asioista. Ettei ruveta rehkimään liikoja! :) Helpompi onnistua kun annat itelles ja kehollesi aikaa. Jos sää mielestäs kaipaat lähemmäs jotain merkkipaalua niin senkus laitat välitavoitteita matkalle =) Ja muistat sit palkita ittes kans siitä. Kaikki välitavoitteiden saavuttamiset vie kohti sitä isompaa.

Suunnitelmasi kuulostaa hyvältä ja muista tosiaan pitää se maltti mukana. Niin kauan kun suunta on kehosi ihannepainoa kohti niin teet enemmän oikein kuin pieleen. Ja suunta voi muuttua monellakin asialla. Myös mielellä on hämmentävä vaikutus painoon. :smt023

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-02 12:01:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Kiitos jazzhole kannustavista sanoista! Olen suunnitellutkin jo välitavoitteita itselleni, ja aion palkita itseni aina kun painoindeksini putoaa numerolla. Seuraava välietappi on siis 69.7 kg, jolloin painoindeksini on 31. Minulla tulee olemaan siis 10 välietappia matkan varrella. En vain oikein keksi, miten palkitsisin itseäni saavutuksistani, vinkkejä otetaan vastaan!:D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-02 12:47:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
Hieno suunnitelma, Haris!
Palkintojen keksiminen onkin aika vaikea etappi. Yleensähän ajatellaan, että hemmottelu ois aina jotain syömistä tai ostamista. Mut entä jos se vois olla jotain yksinkertaisempaa. Hiljanen hetki itsensä kanssa, pitkä rento kylpy, romanttinen ilta rakkaan kanssa, kahvittelu kaverin kanssa. Jotain, josta oikeasti tykkää ja joka ei ole tavoitteen vastainen.

Tee itellesi vaikka lista asioista jotka saa sut hyvälle mielelle. Jotain jota tykkäät tehdä tai joku asia, jonka edistäminen on sulle tärkeetä ja kytke ne noihin välitavoitteisiin. :wink: Se lista sun tarttee laatia itte, ja se lista on sun omaan käyttöösi. sinä päätät, mitä sinne tulee.

Noiden palkintojen keksiminen onkin aika vaikee etappi. Olen huomannut, että tehokkaimpia ne on sillon, kun ne ruokkii tavoitetta. Antaa puhtia, uskoa tai tarkoituksen isommalle tavoitteelle.

Mulla on tavoitteena taloudellinen riippumattomuus (työnteosta riippumaton taloudellinen turva) kymmenen vuoden sisällä. Se on silputtu välitavoitteisiin opintovelan takaisinmaksuksi ja kela-tukien tarpeettomaksi tekemiseksi ja sijoitustoiminnan kasvattamiseksi. Joka kuukausi maksan velkaa pois ja pistän tietyn % osaamiseen, kasvuun, unelmiin, turvaan ja lahjoituksiin. Siis osa tuloista menee tavoitteen mahdollistamiseen, osa palkintoihin ja osa oman uskon vahvistamiseen ja tavoitteen oikeuttamiseen. Mitä vahvempi talous, sitä enemmän se pystyy myös itse itseään ruokkimaan. Ja se pystyy tekemään niin aina, koska jokanen pihalta löydetty pullokin ruokkii tuota.

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-03 06:30:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Eilen en sitten muuttokiireiden ja töiden lisäksi kerennyt tulla tänne kirjoittelemaan eilisen aterioista. Aamupalaksi (klo 5.30) meni 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla (tähän pitää tulla muutos!) ja munakkaalla, jossa oli 3 munaa, 5 pippurikalkkunaleikkelettä, 5 kirsikkatomaattia ja fetaa. Sama setti meni myös lounaaksi (klo 11). Töiden jälkeen taas pari kuppia kahvia ja muutama lihapulla (klo 16). Illalla (klo 20.30) söin vielä 2 cheddarpihviä ja salaattia.

Nämä ruuat tuottivat tulosta, sillä puntari näytti tänään 69,2 kg! Eilisestä lähti siis 1,8 kg. En tiedä mistä tämä noin suuri pudotus johtuu, että oliko minussa tosiaan vieläkin noin paljon ylimääräisiä nesteitä vai sekoaako puntarini jollain tapaa. Kokonaispudotus tällä hetkellä on siis 2,9 kg vain parin päivän aikana :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-03 07:53:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
Hyvinhän tuo näyttää tippuvan, ja nesteet ei välttämättä lähde yhen päivän aikana. Painokin saattaa heitellä päivän ja viikonkin mittaan tosi paljon, jopa muutamia kiloja. Kun olet muutaman viikon soturoinut ja nesteet saatu pois niin pudotusvauhti tulee hiipumaan. Silloin ei enää välttämättä kannata edes käydä vaa'alla päivittäin, koska yhtenä päivänä saattaa tulla puoli kiloa lisää ja kolmena muuna päivänä lähteä 200g. 3x200=600g.

Muistan itte aikoinani tipauttaneeni hullut 7 kiloa ekalla viikolla. Tosin mulla olikin lähtöpainona 130kg, että tais olla varaakin. Ja olin itekin soturilla.

Oli miten oli mutta huttua illalliseks!

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-03 09:19:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Oho, sinullapa lähti alussa hurja määrä, jazzhole! Itsekin ajattelin, että vauhti lähtee kohta hiipumaan ja kunhan näin käy, aion punnita itseni vain kerran viikossa koska tavoitteenihan oli puolikiloa pois viikossa. Alussa vain haluaa päivittäin ravata puntarilla kun nuo suuret pudotukset motivoi pysymään ruodussa, vaikka ovatkon pelkkää nestettä :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-03 10:37:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
Joo tottakai motivaatiota kannattaa kerätä varastoon kun kerran on hyvä vauhti päällä! Ja muistaa että sitten kun tapa, jolla keho luovuttaaa liikoja, muuttuu toisenlaiseksi niin silloinhan sen seuraaminenkin tarttee olla toisenlaista. :)

Alkuvaiheen kovan vauhdin jälkeen tuossa alkoi sitten oppia jo perusasioita sen verran, että uusi dietti alkoi muodostua enemmän elämäntavaksi kuin laihdutusprojektiksi. Monelle jotka on kysellyt milloin lopetan, oon sanonu että sitten kun henki lähtee eikä tartte enää syödä.

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-04 04:45:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Eilisen syömiset meni muuten hyvin, mutta minustavä tuntuu että söin ehkä liikaa: aamupalaksi (klo 5.30) meni taas 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla ja munakasta; 3 munaa, kalkkunaleikkelettä ja koskenlaskijaa. Lounaaksi (klo 11) cheddarpihvejä ja salaattia. Töiden jälkeen (klo 16) 2 kuppia kahvia ja pari lihapullaa ja illalla (klo 20.30) lisää cheddarpihvejä ja salaattia. Cheddarpihvit ei ole se karpein mahdollinen ruoka (3 pihviä = 14g/hh), pitäisi ehkä korvata ne.

Sitten päivän polttavaan puheenaiheeseen, eli siihen, kuinka kertoa avokille karppauksesta. Poikaystäväni on muutamaan kerran maininnut siitä, että karppaus on hänestä huuhaata. Hän kyllä tietää etten syö viljoja ym, koska saan niistä mahakipua. Mutta hän on "rasvakammoinen" eikä täten ymmärtänyt kun mainitsin, että olen miettynyt että alkaisin karpata ja siksi lisäisin rasvan määrää ruokavaliossani. En oikein tiedä, kuinka puhuisin hänelle tästä ruokavaliosta. Hän itse laihdutti puoli vuotta sitten 10 kiloa virallisterveellisellä ja salitreenillä, mutta sellainen ruokavalio ei sovi minulle enkä ainakaan laihdu sillä.

Puntarista muuten loppui patterit, eli nyt loppui päivittäinen puntarilla ravailu! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-05 02:34:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Yhä mennään puntarittomana, mutta ruokavaliossa on kondiksessa silti. Aamulla (klo 5.30) söin 4 pekoniviipaletta ja ja 2 paistettua munaa + 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla. Lounaaksi (klo 11) 3 cheddarpihvia ja tomaattia ja kurkkua. Töiden jälkeen (klo 16) join kupin kahvia ja simahdin sohvalle. Klo 17.30 söin pari viipaletta juustoa ja tunnin päästä oli päivällinen: smoky bbq slices possusiivuja ja salaattia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-05 09:12:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
Koita totutella täysmaitoon tai kermaan ton kahvin suhteen. Tai mustana. Ei hyvää kahvia kantsi huonolla maidolla pilata. Ja huonokin kahvi vaan paranee hyvällä kermalla. :)

Mulla ei oo kokemusta poikaystävistä eikä tyttöystävistä jotka yrittäs saada mun asennetta muuttumaan ruoan suhteen. Sun tarttee kysyä sellasilta jotka on alkanu huuhailemaan parisuhteensa aikana. Jospa poikaystävä vaihtais asennetta kun sulta alkaa vaatekerrasto vaihtua ja muutenkin energiaa alkaa olla enempi? :)

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-08 05:42:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Kermaan mulla on ollutkin tarkoitus vaihtaa, en tiedä mitään parempaa kuin kermakahvi! Tänään kauppareissulla meinasinkin ostaa kermaa. Olen biime viikon vetänyt melko karpisti ja valituksia ei rasvan vaaroista ole tullut, joten ehkä se meni ohi. Myös ruokavallankumous on luvussa, joten onpahan perusteluja jos poikakaveri vielä rasvasta valittaa :D

Ajattelin että alan ehkä kirjata ruokailuja erikseen tuonne ruokapäiväkirjojen puolelle, ettei tämä painoseuranta ala muistuttaa pelkkää ruokapäikkyä. Tännekin varmaan linkkaan ruokapäikkyni kunhan saan sen aloitettua.

Paino oli tänään 68,0 kg, eli viikossa lähti 4,1 kg. Alkukesästä painoni oli pahimmillaan 73,6 kg, joten siitä painoa on lähtenyt 5,6 kiloa, mikä on ihan uskomaton määrä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-08 06:38:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
No mut sehän on hyvä :) Luulis poikaystävällekin olevan pääasia että sä oot energisempi ja terveempi ja että sul on hyvä olla kehosi kanssa. Sulla on ihan huikee vauhti päällä! =D>

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-17 02:59:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Alkuviikosta unohtui tehdä tänne tilannekatsausta, ja tämän hetken tilanne onkin 67,9 kg. Tästä nänee, että nyt taisi loputkin nesteistä lähteä, sillä tulos oli vain -100g/viikko. En kuitenkaan valita, en edes muista milloin olisin viimeksi saanut painoni alle 68 kilon. Karppauksella on kuitenkin lähtenyt nyt sitten parissa viikossa 4,2 kiloa ja kokonaispudotus on jo 5,7 kiloa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-17 08:27:35 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Hyvä meininki! Teetkö itse ne cheddarpihvit? Sillä lailla ainakin saa vähähiilihydraattisia ja voi jatkaa herkkuruoistansa nauttimista. Jättää vain korppujauhot taikinasta pois. Onnea jatkoonkin!

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-08-19 01:59:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
En ole itse niitä cheddarpihvejä tehnyt, ihan kaupan eineksiä käyttänyt :D voisin kyllä kokeilla itsekin niitä tehdä, olisi niin paljon terveellisempiä! Nyään tulee syötyä paljon saman kaavan mukaan (aamulla pekonia, juustomunakas ja kermakahvi, lounaalla kreikkalaista jugua ja macadamia pähkinöitä ja illallikseks jotain lihaa ja kasviksia), mutta tuntuu että jotain hienosäätöö pitäs tohon tehä, silä tuntuu etten saa tuolla ruokailulla haluamiani tuloksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-11-05 13:08:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Tässä oli vajaan kolmen kuukauden sortuminen takaisin hiilarimaahan :oops: ihan hävettää...
Mutta mitäs tässä ajassa tapahtui: painossa ei ollut suurta muutosta, pahimmillaan se nousi takaisin 71 kiloon, mutta ihan virallisterveellisellä siitä laihdutettiin sitten kuukaudessa pari kiloa pois. Olo ei vain ollut niin hyvä kuin se oli karpatessa. Joten tämän viikon alussa tuli uusi päätös karppauksen aloittamisesta.

Olen nyt viikon ajan karpannut, aloittaessa painoni oli 69,7 kg ( eli painoa oli tullut loppukesän tilanteesta lisää vajaa pari kiloa) ja nyt vähän alle viikossa paino on enää 67,8 kg. Eli jopa hiukan vähemmän kuin mitä se oli kesällä. Nähtävästi siis olin saanut jotakin laihtumista aikaan virallisterveellisellä laihdutuskuurillani, mutta nesteitä oli keräytynyt niin että sitä ei huomannut :D Mutta nyt tästä on hyvä jatkaa painon pudottelua, eikä enää sortumisia hiilarimaahan!

Olo on muutenkin nyt niin paljon parempi kuin esimerkiksi vielä viikko sitten. Poikaystävän kanssa tämä ruokavalio onnistuu hyvin, nykyään hän tukee täysin päätöstäni ruokavalion suhteen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-11-05 13:40:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Oppia ikä kaikki eli nyt olet muutamaa kokemusta rikkaampi! Tervetuloa vain takaisin ja kiva kun olet huomannut kuinka paljon parempi olo on kun löytää sen omalle elimistölle sopivan ruokavalion.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-11-08 08:49:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Kiitos mlv!
Kesällä kerroin jakaneeni pudotusurakan niin, että palkitsen itseni jokaisella numerolla, jonka painoindeksini putoaa. Viime sunnuntaina sekin sitten tapahtui, paino oli 67,5 kg, BMI 30. En kylläkään palkinnut itseäni, en keksinyt itselleni mitään, mutta tuo uudelle painoindeksilukemalle pääseminen riitti minulle palkinnoksi.

Tänä aamuna puntari näytti 67,2 kg, BMI 29,9. Tämänhetkinen painonpudotus viime kesän korkeimmasta painosta on jo 6,4 kg!

Seuraava tavoitteeni on 65,2 kg, mihin on tällä hetkellä matkaa tasan kaksi kiloa. Odotan, että pääsen tähän tavoitteeseen muutaman viikon päästä, viimeistään marraskuun lopussa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Miinus kakskyt
ViestiLähetetty: 2016-12-05 17:58:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-11-19 23:40:16
Viestit: 20
Minulla oli viime viikolla "hallittu" repsahdus (tai se oli hallittua to-pe, lauantaina mopo jo vähän karkasi käsistä, sunnuntaina sitten oli vahinkojen korjausta :oops: ) Mutta nyt on palattu taas ihan täysillä tähän mukaan! Joulun aika on vähän vaikea, vaikka enimmäkseen pystyn vastustamaan herkuttelua.
Viimeksi kirjoittelin tänne noin kuukausi sitten, jolloin painoni oli 67,2 kg. Tällä hetkellä se on oikeastaan jo vähän ylikin tuon, mutta se johtuu pelkästään tuosta viime viikon syöpöttelystä. Torstai aamuna painoni oli nimittäin vielä 65,6 kg, eli kuukaudessa oli tullut melko suurikin muutos! Tiedänpähän nyt, ettei hiilarimaahan kannata eksyä joulun aikaankaan kuin vain hetkellisesti :roll: Olen siis päättänyt, että noin kerran viikossa annan itselleni luvan syödä vähän jotain hiilaripitoista, mutta vain yhtä asiaa (esim suklaata) ja vain yhtenä päivänä viikossa. Silloin vahingot ovat vain puolen kilon luokkaa, ei tämän hetkistä +2,6 kg.
Tämän viikon aion kuitenkin vetää ihan täysin puhtaana, ja toivon että mahdollisimman suuri osa noista mässäily/nestekiloista lähtisi nopeasti.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)