karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:30:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mukavuuskilot lähteköön!
ViestiLähetetty: 2015-12-28 08:09:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-27 12:01:32
Viestit: 8
Terve vaan kaik!

Vaikka viestimäärän perusteella voisi kuvitella, että olen uutukainen..niin ei. Edelliset tunnarit meni edellisen koneen mukana enkä pääse aiempaan sähköpostiin käsiksi jne. Joten loin nyt uudet.

Taustaa ekaksi tähän; 34v. naikkoinen, viiden muksun yh Helsingistä.
Olen kala-kasvissyöjä. Juustot suurin herkkuni.
Ensimmäinen karppailuun tutustumisvaihe oli 2009 tammikuussa, 1kk kolmannen ipanan syntymän jälkeen ja se meni aikalailla mantelileipiä, partaäijää, pannareita syöden..ei kauheen tehokas.
Oikeestaan pääsin viidennen raskauden aikana vuonna 2012 tutustumaan minkälainen vhh mulle sopii, kun oli pahemman luokan raskausdiabetes päällä ja se on ehdottomasti täysin viljaton. Raskausaikana kuihduin todella hoikkaan kuntoon..3 päivää synnytyksestä kävin vaa'alla ja näytti 57kg kun raskauden alussa vaaka kertoi luvun 66kg. Eli todella laihduin raskaana. Noh se imetysaika oli kumma..söin, söin ja söin. Pitkin yötä jne. Tuntui, ettei mikään energia riitä..eli siis lähinnä se ruuan himo oli valloillaan. Elokuussa kun mukula täytti 1v. päätin, että nyt lähtee ja niin lähti..vaa'an luku oli 70,8kg ja ekassa kolmessa kk lähti 13kg. Jonka jälkeen enemmänkin ylläpito ja hiomista ja 55kg taisi olla alin. Sain pidettyä lukua 56-58kg korvilla aika helpolla seuraavat 8kk vaikka ei ihan karppia koko ajan ollutkaan.
Sitten tuli ero..tuli uusi parisuhde ja kaikki jotenkin vaan meni ja tuli..niin kilotkin pikkuhiljaa salakavalasti hiipi.
Karppaukselta haen kaventumista, energisyyttä ja terveyttä..mulla kuitenkin suuri riski 2.tyypin diabetekseen sukurasitteiden, oman vaikean radin ja tän keskivartaloon keskittyvän rasvan myötä.

Todellisuus nyt ja tässä..eli aamun paino 70,5kg ja pituutta siis 169,5cm eli bmi 24,54 ja siis ihan ensimmäinen tavoite on saada -10kg veke. Pyrin hh pitämään 15-25g/vrk tasolla. Päivittelen alkuun varmasti suht useasti, koska näin alussa käyn joka aamu vaa'alla itseni motivoimisen takia. Onneksi niin tuttua hommaa, ettei mieli romahda lyhyisiin jumeihin :)
Tässä tavoite, sori huono ja iso kuva..mut toi siis toissa keältä jolloin kiloja 57.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-29 09:40:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-27 12:01:32
Viestit: 8
-1kg eli nyt 69,5kg.
Taas muistutus itselle, kuinka viljat ei sovi mulle. Vatsa niin paljon parempi..ei sitä kaasuilua ja suoli toimii normaalimmin..ei kokoajan ruikulla.

Eilen tein nuorimman kanssa rattailla reippaan 3,5km lenkin..ainoo miinus oli iskias joka alkaa vaivaa kylmillä säillä vaikka lämpimästi pukeudunkin. Ja arkiliikunta näiden pienten kanssa tulee luonnostaan..reisijumppana käy se kun istahdan niin välittömästi palvelukeskuksena toimiminen alkaa "äitiii" :lol:
(lapset; tyttö kohta 15v., pojat; 13, 7, 5 ja 3v.)

Sapuskat eilen:

Kaksi mukia kahvia pun.maidolla.
Iso muki vihreää teetä.
Pala chili-tonnikalapiirakkaa (jauhoton pohja)
Sesamleipää (jauhoton) sillillä, sipulilla, keitetyllä munalla ja smetanalla.
Iso muki acai-marjateetä kookosöljyllä.

Smetanalohta n.150g, keitettyjä ruusukaaleja ja babypinaattia voi-sipuli-kermakastikkeella, kirsikkatomskui.

100g leipäjuustoa, pala sitä tonnikalapiirakkaa, pala sesamleipää juustolla ja rehuilla. Vihreää teetä.

Vettä ja kivennäisvettä mennyt 2-3l.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-30 09:52:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-27 12:01:32
Viestit: 8
-700g eli 68,8kg :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-31 14:30:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-27 12:01:32
Viestit: 8
-100g nyt: 68,7kg.

Eilisen osalta ei mennyt ihan putkeen..kaveri tuli pitkästä aikaa kylään ja toi viiniä mukanaan..tuli sit "hieman" naukkailtua. En tosin sortunut hhhöttöön..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-03 11:32:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-27 12:01:32
Viestit: 8
67kg! :D Lähtenyt nyt kuudessa päivässä 3,5kg. Ja alkaa tuntuu, et pahimmat turvotukset poissa.

Uudenvuoden aattona vein illanistujaisiin juustoja ja itse tekemääni sesamleipää, josta kaikki tykkäs..ja olipahan minullekkin hyrsittävää :wink: Eilen tein savulohi-pinaattipiirakka, kun tuli keliaakikkokaveri käymään, tykkäs kovin ja niin mäkin. Jos tekisin piirakkaa vaan itselleni niin pohjaton tai pohjana muna-juusto, nyt sit täältä löytämäni pohja (mantelijauho, muna, juustoraaste, ranskankerma, leivinjauhe).

Eilen paino oli 69kg..mutta ne naisten vaivat turvotti kivasti, siksi oli vaikea uskoa aamupaino et eilisestä -2kg, mutta vaaka monella kerralla näytti samaa lukemaa. Tästä hyvä jatkaa. Aika tiukkaa hh-linjaa vedän..jotta sokerihimot lähtis kunnolla ja kroppa oppis rasvapolttoiseksi nopeammin.

Tänään voisin tsekkaa itelleni tavoitefarkut ja paidan, että kun ne menee päälle niin alkaa olee hyvä.
Kelasin, et kun rahatilanne sallii niin ostan sokerimittarin..kadotin sen minkä sain viimesen raskauden yhteydessä.
Mä kun en niin rasitukseen halua mennä vaan mielummin kotona seuraan tekemällä vuorokausimittauksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-04 14:53:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-27 12:01:32
Viestit: 8
Tänään 68,9 ? No en tästä masennu. Viimeset päivät mennyt vähillä hiilareilla ja eilen iski se pääkipu mikä tulee aina ekalla viikolla kun oon siirtynyt hiilarimätöstä karppiin. Mutta olo hyvä! :D Lihaskuntoa pyrin lisäämään kotosalla painoilla, onneksi tota arkiliikuntaa tulee lasten kanssa, muutoinhan mä en tonne pakkasiin huvikseen meniskään.

Kello kohta kolme eikä ole nälkä yllättänyt vaikka liikkeessä olen ollutkin. Kohta vihreää teetä kookosöljyllä, se on kyl niin loistotavaraa! :)

Torstaina alkaa koulu ja siihen pitää valmistautua..teen leivät etukäteen, jotka otan messiin kouluun ja siellä napostelen. Olis huomattavasti helmpompaa jos söis muutakin lihaa kuin kalaa..kun sitä kalaruokaa ei niin usein ja kasvisruuat monesti sellasta hh-kamaa. Salaattia, oliiviöljyä ja sit jos jotain karpimpaa pääruokaa, näillä mennään. Mut tän nälän tunne mitä siis ei ole, sopii mun elämään oikein hyvin!
Nyt ostan vain punaista maitoa, ainoo lapsi joka maitoa juo on mun ylivilkas adhd-tutkimuksia odottava 5v. poika, parempi sillekkin, ettei verensokerit nouse liikoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-21 21:31:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-01-14 23:18:06
Viestit: 12
Miltä näyttää? itse olen aloittanut viikko sitten ja mielenkiinnosta selailen näitä kaikkia kekusteluja jne.. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-08 12:27:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-27 12:01:32
Viestit: 8
Jumittaa, jumittaa. Pitää alkaa taas merkkailee ylös syömisiä. Nyt aloitin myös kotijumpat (kahvakuula, painot, kuminauha jne) + sään salliessa reippaat kävelylenkit..


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)