karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-14 23:26:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 175 76 77 78 79
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Lipoprotein(a)
ViestiLähetetty: 2023-07-12 03:50:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Huomenta
Pakko laittaa myös tänne karppilaan. :!:
Lipoprotein(a)
Juttua Lipoproteiinista joka on nyt just kuuma-aihe tiedepiireissä, vaikkakin tämä on ollut tunnetua jo vuosikymmeniä, mutta koska tutkimukset oli vastoin virallista oppia se on ollut vaiettu asia vuosia.
(tosin Peter kertoi jo asiasta jo vuonna 2008, mutta silloin ei ollut vielä näitä uusia tutkimuksia)
alla olevat jutut on paloja tutkimuksista joista lähteet ovat täällä :idea:
https://qsl.net/oh7fes/vhh/lipoprotein.htm

Tuore tutkimustieto antaa vakuuttavaa näyttöä siitä, että suurentunut Lipoproteiini(a) = Lp(a) -pitoisuus on paitsi sepelvaltimotaudin myös iskeemisen aivoinfarktin ja aorttaläpän ahtaumien riskitekijä. Suurentunut Lp(a)-pitoisuus liittyy valtimoahtauman ja valtimotromboosin riskin lisääntymiseen kaikissa keskeisissä valtimopuuston osissa.
Kertoo Suomalainen lääkärisivusto samalla korostaen että Liporptein(a) korjaamiseen ei ole hoitokeinoa, koska lääke on vasta kehitteillä. #-o
https://www.duodecimlehti.fi/duo15611

Sydän- ja verisuonitaudit (CV) aiheuttavat suurimman osan maailmanlaajuisesta kuolleisuudesta, ja korkeampi lipoproteiinitaso (Lp)-(a) tunnustetaan yleiseksi myötävaikuttavaksi riskitekijäksi. [-X
Kuva

Tutkimukset kertoo että ruokavaliolla voidaan muuttaa Lipoprotein(a) pitoisuutta veressä. :shock:
Koska tämä on vastoin virallista oppia tämä vaietaan Suomessa ihan täysin. ](*,)
Syödä nyt tyydyttyneitä rasvoja ja parantua. :-k :-D

Jotkut tutkimukset viittaavat siihen, että statiinit saattavat hieman nostaa Lp(a)-tasoja, mutta niitä suositellaan silti, koska ne alentavat LDL-kolesterolia. :whistle:

eli jos Liporotein(a) nousee se on paha jutttu.
Jos laskee se on hyvä juttu.


Kasvuhormoni lisää Lipoproteiini(a)

Kookosöljy alentaa Lipoproteiini(a)

Tyydyttyneet rasvat alentavat Lipoproteiini(a) :smt055

Tyydyttyneen rasvan vähentäminen NOSTAA Lipoproteiini(a)

Hiilihydraatit lisää Lipoproteiini(a) :idea:

Vähärasvainen hiilihydraattipitoinen (LFHC) ruokavalio aiheuttaa plasman Lp(a)-pitoisuuden nousua. :wink:

Yhteenveto:
Havainnot osoittavat, että SFA-saannin alentaminen vähentää LDL-kolesterolia, mutta samanaikaisesti Lp(a) lisääntyy. :smt107
Lp(a):n nousua on havaittu myös muissa tutkimuksissa, joissa SFA korvattiin MUFA:lla tai MUFA:n ja PUFA:n yhdistelmällä.
Kaikilla oli merkitsevä Lp(a)-arvojen nousu, kun SFA korvattiin öljyhapolla. :smt119
Vähärasvainen ruokavalio vähensi suurempien LDL-hiukkasten pitoisuutta ja lisäsi pienempiä LDL-hiukkasia, minkä vuoksi LDL-huippuhiukkasten kokonaishalkaisija pieneni.
40% rasvaa verrattuna 20% rasvaa kcal, vähärasvainen ruokavalio lisää lipoproteiini a:ta, myös triglyseridit nousi vähärasvaisella. :shock:
Mantelien, tumman suklaan ja kaakaon sisällyttäminen tyypilliseen amerikkalaiseen ruokavalioon ylittämättä energiantarvetta voi vähentää sepelvaltimotaudin riskiä eli alentaa pikkuisen lipoproteiini a:ta.

Q10 alentaa Lipoprotein(a)

VÄÄRIN LAIHDUTETTU! :whistle:
Sydän- ja verisuonitautien esiintyvyyttä ei vähentänyt vähäenerginen, vähärasvainen ruokavalio ja fyysinen aktiivisuus. :shock:
Samanaikainen Lp(a)-tasojen nousu voisi olla yksi selitys sille, miksi tämä elämäntapamuutos ei vähentänyt sydän- ja verisuonitautitapahtumia.
Mm. VLCD vähärasvainen painonpudotus ei vähentänyt Lipoproteiini (a):ta vaan nosti, samalla tavalla kuin kaikissa muissakin vähärasvaisissa ruokavalioryhmissä. :smt104
Kokonaisrasvan ja tyydyttyneen rasvan lisääntyneen saannin on havaittu alentavan Lp(a)-tasoja, kun taas kertatyydyttymättömien rasvahappojen lisääntynyt saanti yleensä nosti Lp(a)-tasoja terveillä henkilöillä.
Vähärasvainen painonpudotus vähentää ruokavalion aiheuttaman painonpudotuksen hyödyllisiä kardiometabolisia vaikutuksia. :idea:

Faghihnin on ehdottanut, että vähärasvainen ruokavalio johtaa Lp(a)-tasojen nousuun, mikä voi johtua Lp(a)-hiukkasten muuttuneesta aineenvaihdunnasta. [-o<
Vähärasvaisen ruokavalion on osoitettu lisäävän lipoproteiinin (a) [Lp(a)] pitoisuuksia plasmassa, joka on hapettuneiden fosfolipidien (OxPL) ensisijainen lipoproteiinikantaja plasmassa, sekä pieniä tiheitä LDL-hiukkasia. [-o<

eli edelleen kannattaa, nyt viimeistään heittää pois kaikki ne öljypohjaiset rasvat.
itse olen ollut öljytön jo 12 vuotta. =D>

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-07-12 08:30:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Suomessa tehtiin merkittävä Lipoproteiini(a) tutkimus vuonna 2004, jossa testattiin,
mitä vihannesten ja hedelmien lisääminen vaikuttaa terveyteen, kun ruokavalion rasvaa vähennettiin ja vähentäminen kohdistettiin tyydyttyneeseen rasvaan.
Samalla monityydyttymättömän rasvan saanti kasvoi 11 grammasta 19 grammaan. (eli lisättiin öljyä)
eli tyydyttynyttä eläinrasvaa vähennettiin ja lisättiin öljyä, syötiin vihanneksia ja hedelmiä.
Toinen testiryhmä söi muutoksena vielä enemmän vihanneksia ja hedelmiä.
Arvatkaa miten kävi kun eläinrasvaa vähennettiin ja öljyä lisättiin vihannesten ja hedelmien kanssa?
Plasman mediaani OxLDL-EO6 kasvoi 27 % vasteena vähärasvaiselle ja vähäkasvisruokavaliolle ja 19 % vasteena vähärasvaiselle, runsaasti kasviksia sisältävälle ruokavaliolle.
Eli tilanne paheni.
Entä Lipoproteiini(a)?
plasman Lp(a)-pitoisuus nousi 7% vähärasvaisella vähän vihanneksia sisältävällä ruokavaliolla, kun taas runsaasti kasviksia ja hedelmiä sisältävällä ruokavaliolla vastaavasti nousi jopa 9%.
eli vihannesten ja hedelmien lisääminen vain pahentaa tilannetta ja lisää riskiä sydän- ja verisuonitaudeille.
Että silleen.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14739118/

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-07-19 06:26:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Huomenta
Tämä tutkimuksia sisältävä video kertoo:
Siemenöljyt nostaa jopa 5x triglyn määrää veressä hapettumisen takia, myös oliiviöljy nostaa. Samalla LDL laskee liian alas. Tämä lisää monenlaista terveysriskiä. Olen itse ollut öljytön jo 12 vuotta, en käytä edes oliiviöljyä. en käytä myöskään Beceliä. Muuten tuossa Paul Masonin videolla käsitellään myös statiinit, diabetes, HDL ja kasvisterolit ja kookosöljy. Näyttää siltä että kookosöljykään ei ole hyväksi. Paul Mason myös arvelee että öljyt on jopa pahempi riski kuin hiilihydraatit. Olen itse ollut vhh:lla yli 18 vuotta. Joten puhutaan todella suuresta lisääntyneestä terveysriskistä kun nautitaan öljyjä. Videoon tekstityksen saa suomeksi.

https://www.youtube.com/watch?v=-xCr3mvFCHM

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-05 08:57:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Huomenta
melkein ollaan topic aiheessa.
olen testannut oikeaa 100% Carnivorea, eli vain eläinperäistä nolla hh eli Zero Carb = ZC niin eli ihan 100% oikeaa karnivorea. :shock:
tänään olen ollut 13 vrk:tta tällä tyylillä.
Kuva
tässä, Ylämaan karjan luomu paistettua jauhelihaa ja keltuaista

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-06 06:17:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Huomenta
Nyt ollaan just topic aiheessa :D

Olen ollut nyt 2 viikkoa 100% Carnivore. :smt107
hh on siis nolla.

On valtavan vapauttavaa olla ilman mitään ruuan mielitekoa, kuten oli myös VLCKD dieetillä. Välillä syön OMAD, välillä 1 ja pienempi ateria. Myös IBS on hävinnyt, minun on pakko olla tällä eliminaatio tyylillä mieli olla suoli oireeton. Nautin paljon myös omastani kaiken puolisesta hyvästä olosta, mutta eniten nautin siitä hyvästä mielialan hyvästä olosta, rauhasta, levosta ja ilosta, voisiko sanoa jopa kuin "nousu humalan fiiliksestä" ja olosta. \:D/ :smt038 (ei siis todellakaan mitään surua ja alakuloa). Tämä todella hyvä positiivinen fiilis on jotain mitä minä todella haluan yllä pitää, joutuu välillä ihan laulamaan ja soittamaan ilmakitaraa :wink: . Nytkin fiilikset ihan tapissa =D> . Olen siis ollut kokeeksi taas 2 viikkoa 100% Carnivore. Tätä hyvää oloa ei vaan tule vhh tai ketotyylillä tai 90% karnivorella, minulle vaikka suoli toimisi ok.

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-11 03:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Huomenta
on tämä yhtä ilo juhlaa :smt103 :smt038
19. vrk:ta ilman hh, eli nolla hh Zero Carb = Carnivore
vain eläinperäistä
Paino ei ole muuttunut paljonkaan tämän aikana. nyt 68,2 kg :shock:
MUTTA =D>
olotila ja mieliala aivan huipussaan, ei ole mitään alakuloa, vaan tämä on koko ajan laulua ja ilmakitaran soittoa.
voiko tämä olla totta, on on, ihan yhtä hyvä fiilis kuin VLCKD kuurilla, mutta vielä tasaisempi.
olenkin miettinyt mistä tämä johtuu, mutta en vaan tiedä, voisko olla on NIIIN tasainen verensokeri?
ei vaan ole semmoista reaaliaikaista käsivarsi mittaria.
entä minun verenpaine, alkupäivinä näytti että pikkusen nousi. mutta eilen illalla oli jo 121/77 1/2 tabl lääkkeellä
nyt aamulla 138/88 joten ylä aamupaine on laskenut 15-20 pykälää.
kawa, keto ja vhh ei ole minun paineita laskenut päinvastoin nousee.
joko tämä tyyli laskee? tai ainakin siltä nyt näyttää.
olen nostanut puntteja, kävellyt ja ajanut polkupyörällä, eikä ole mitään ongelmia jaksamisen puolesta, päin vastoin virtaa riittää. :smt103 :smt104 :smt107
taitaa pitää jäbän puheet puntti treeneistä ja jaksamisesta paikkansa.
ei vaan lihakset kipeydy ja siitä huolimatta nostan ennätystuloksia.
minä kun väitin että ilman hh ei saa täyttä tehoa irti. [-X ja sen takia ei lihakset kipeydy #-o

no kuitenkin näyttää siltä että saan tarpeeksi energiaa rasvasta. :whistle: \:D/

vaikka keto ja kawa ja vhh on tämän tyylin lähellä hh osalta, tällä carnivorella on ihan eri kokonaisvaikutus.
ei siis mitään nälkää tai mielitekoa. kuin oikeastaan kerran päivässä jolloin syön ison liha rasva aterian. sitten pikkusen jotain kuten rasvaista juustoa voin kanssa ja/tai keltuaista.
voin todella todella hyvin, sain eilen munuais suodatus labra verikokeet (Pt-Glomerulussuodosnopeus ja P -Kreatiniini) , ja mitä ihmettä, olivat elämäni parhaat arvot mitä on ikinä mitattu :shock:
niin lihaa ja rasvaa syömällä. :wink: :idea:

mutta myös vaimoni kokeilee parhaillaan carnivorea 18 vuoden vhh jälkeen ja viikko takana aamupaino 50,2 kg :shock:
joten jatketaan vielä carnivorea

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-11 06:35:12 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Hieno kuulla, että olet tykännyt karnivoresta. Eikö ole uskomatonta miten hyvä fiilis voikin olla.
Punttitreenit ovat loistavia, lihakset eivät juurikaan kipeydy ja palautuminen on nopeata
Hiilareita 0, samoin kuitua 0, eikä mitään turhaa. Sitä samaa mitä ihminen on jo miljoonia vuosia syönyt ja mikä on hyväksi havaittu.

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-12 16:58:20 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Onnea Ari :D
Miulaki menee huomattavasti paremmin nyt, myös miulta on IBS poissa, refluksi helpottanu, kivut poissa, makeanhimo myös. Virtaa riittää ihan eri tavalla, jaksaa juosta töissäkin.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-14 12:27:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47679
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hieno homma, hyvät jatkot o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-14 13:27:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Huomenta
Kiitos jäbä, KristiinaK ja els.

mutta ei tämä ole kuin carnivore testi koe nyt 22. vrk:ta takana eli 3 viikkoa.
hh siis nolla.
että voi sanoa että on sitäkin koiteltu. :shock: :wink:
ja ihan kunnossa olen.
mutta saa nähdä miten käy tai jatkan.
liha ja voi vaan tuntuu ainakin hyvin maittavan vähä liiankin hyvin :smt104 :smt107
mitään kalori kontrollia ja etukäteis rajoitinta ei siis ole.
silti pidän kirjaa mitä syön.

ps. vaimoni painoi jo 49,8 kg ja sanoin että syö vähä enempi.

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-14 17:02:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47679
Paikkakunta: HomeSweetHome
Eli yhdistäen monta koettasi tässä vuosien varrella (korjaa jos olen ymmärtänyt väärin):
melkein kaikilla tavoilla syöden sinulla on ollut erittäinkin hyvä olla, mutta ilman kalorien laskemista tulee syötyä liikaa?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-14 17:51:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
els kirjoitti:
mutta ilman kalorien laskemista tulee syötyä liikaa?

Niin laskentotunnilla olin mäenlaskussa ja ruokatunnilla olin syömässä, sen takia kai olen elossa, kun oli niin hyvä ruokahalu. :smt103
niin ei siitä ruokahalusta oikeen pääse nytkään moittimaan, muusta kyllä voi löytyä sanomista. :lol: [-X

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 175 76 77 78 79

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)