karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:28:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: kun liha ei maistu :(
ViestiLähetetty: 2012-09-03 07:59:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-02 13:50:02
Viestit: 147
Paikkakunta: Tampere
. Mitä mun pitää tehdä kun liha ei maistu? Kivikautinen tyyli on sopinut mulle parhaiten mutta voiko proteiininlähteenä olla vain kananmuna? Maitotuotteet ei mulle sovi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kun liha ei maistu :(
ViestiLähetetty: 2012-09-03 18:19:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Kyllä munallakin pärjää pitkälle :)
Siihen kylkeen monipuolisesti öljyjä kasvisten kanssa.

Jos et ole kokeillut luomulihaa suoraan tilalta, niin se
kannattanee kokeilla. On meinaan eri tavaraa kuin
ne kaupan 400g rasiat.
Sitten sielä kaikenlainen riista sekä villit kalat silloin tällöin.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kun liha ei maistu :(
ViestiLähetetty: 2012-09-03 18:25:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Paikkakunta: Tampere
Mitens kala? Äyriäiset? Frutti di mare :mrgreen:

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kun liha ei maistu :(
ViestiLähetetty: 2012-09-03 19:45:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Mä tiedän ton fiiliksen kun liha ja jotkut kalatkin tökkii. Mä oon sovinnolla siirtynyt syömään enemmän juustoja ja harvoin sit ostan jotain lihaa pienen määrän.
Mites sun mahahapot voi? http://kaisajaakkola.fi/2012/06/947/

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kun liha ei maistu :(
ViestiLähetetty: 2012-09-13 12:16:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-02 13:50:02
Viestit: 147
Paikkakunta: Tampere
hyvä kuulla että munallaki pärjää pitkälle. Olen todella yrittänyt kokeilla erilaisia lihatuotteita mutta jopa riista tökkii ja pahasti. kissa on kyllä kehränny tyytyväisenä kun oon antanu riistan lautaselta sille kun en ole itse saanu sitä alas.
Ainoa mikä on menee paremmin alas on kala.

Hei kukkopilli sä ehdotit äyriäisiä, ihan hyvä idis varmaan mutta noi äyriäiset/merenelävät on mulle jääny ihan vieraiksi joten pakko kysyä pari tyhmää kysymystä :oops:

Miten äyriäisiä/meren eläviä syödään? pitääkö niistä poistaa joku kuori tmv. ennen syömistä? onko ehdottaa jotain aloittelijalle helppoa äyriäistä/merenelävää?
Mä en osaa poistaa kuoria varmaan :oops: jos tarvii. ihan perus katkaravut on tuttuja mutta muuten kaikki ihan ihan vieresta.

Tänään ostin lohifileetä(ruodotonta) ja siitä jos keksisi jonku hyvän helpon ruoan uuniin.

siksihän mä ennen karppausta ja kivikautista olin kasvissyöjä kun vaikeuksia oli saada lihaa alas.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kun liha ei maistu :(
ViestiLähetetty: 2012-09-13 18:21:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
maiskuli kirjoitti:
Miten äyriäisiä/meren eläviä syödään? pitääkö niistä poistaa joku kuori tmv. ennen syömistä? onko ehdottaa jotain aloittelijalle helppoa äyriäistä/merenelävää?
Mä en osaa poistaa kuoria varmaan :oops: jos tarvii. ihan perus katkaravut on tuttuja mutta muuten kaikki ihan ihan vieresta.


Rapujen kuoriminen on melkoinen taiteenlaji, mutta kun sen on oppinut, se on tosi hauskaa näpertelyä. Koita kalastella kutsua jonkun tutun rapukutsuille niin saat mallia siitä miten muut käsittelevät rapuja.
Katkarapuja opin kuorimaan jo ihan pienenä Ruotsinlaivojen buffeteissa :D . Se on varmaan monelle ensimmäinen kosketus kokonaisiin äyriäisiin.
Hummeri on mielestäni ihan yliarvostettua. Saksien liha on herkkua, mutta iso lihakimpale keskellä on välillä aika sitkeää ja mautonta. Kyllä suomalaiset jokiravut ovat parempia!

Onhan nuo perus pakastekatkaravutkin hyviä ja monipuolisia, ja Pirkalla ainakin ihan kohtuuhintaisia. Tuosta sun lohesta sais tosi hyvää jos panet sen uunivuokaan sipulin, kerman ja katkarapujen kanssa. =P~

Sinisimpukoita olen joskus keittänyt valkoviinissä ja syönyt joko sellaisenaan tai gratinoinut uunissa omissa kuorissaan. Netistä löytyy hyviä liemireseptejä. Niitä saa ainakin Sittarista isoissa verkkopusseissa. Niiden kanssa ei tarvitse miettiä kuorimista. Ensimmäisen simpukan kuoria voi käyttää pinsetteinä joilla muiden simpukoiden lihat noukitaan kuorista.

Etanat nyt eivät ole äyriäisiä, mutta hyvin samantapaista ruokaa. Huomasin, että olet Tampereelta, joten pakko suositella 4vuodenaikaa-ravintolaa. Se on ainoa paikka Tampereella jossa etanat tarjotaan omista kotiloistaan, ei siis etanapannusta. Ja siihen kotiloon mahtuu PALJON enemmän valkosipulivoita kuin etanapannun kuppiin. Kannattaa kokeilla! Siellä on muutenkin usein tosi karppiystävällisiä ruokia. Ruokalista vaihtuu siis päivittäin.
4vuodenaikaa.fi

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)