karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:19:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Karppaamalla terveemmäksi?
ViestiLähetetty: 2017-12-07 14:45:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-12-07 13:26:12
Viestit: 7
Hei kaikki!

Täällä yksi vonkale, joka on hiljattain aloittanut VHH-ruokavalioihin tutustumisen terveyssyistä.

Mulla löytyi tänä syksynä gynekologikäynnin yhteydessä monirakkulaiset munasarjat (PCO) ja ilmeisesti jotain häikkää on hormoneissakin. Lääkärin mukaan kyseinen tila vaikeuttaa painonpudotusta, mutta samaan aikaan laihtuminen olisi tosi tärkeää, koska tilaan kuuluu kohonnut riski sairastua diabetekseen lähiaikoina. Tilanteesta johtuen en voi myöskään tulla raskaaksi, mikä on surullinen juttu, koska olemme puolisoni kanssa toivoneet perheenlisäystä.

Olen nyt useammasta eri paikasta löytänyt tietoa siitä, että vähähiilihydraattinen ruokavalio voisi auttaa parantamaan hormonitoimintaa ja vähentämään munasarjojen monirakkulaisuutta. Olenkin nyt kokeilumielessä jättänyt sokerin ja leivät, pastat yms. pois ja muutenkin yritän valkkailla vähähiilarisempia vaihtoehtoja. Lainasin kirjastosta muutaman karppikirjan ja ajattelin joululomalla perehtyä niihin tarkemmin ja tehdä jotain ruokasuunnitelmaa jatkoa ajatellen.

Olen yrittänyt aiemminkin laihduttaa, mutta ongelmana on ollut jatkuva kova nälkä ja verensokerin heittelyyn liittyvät pahat olot ja heikotukset. Ilmeisesti tuohon PCO:hon kuuluu tyypillisesti juuri näitä oireita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-08 18:16:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Kova nälkä johtuu sokerista ja hiilihydraateista. Kun poistat sokerit ja vaihdat hiilihydraattilähteeksi vihannekset ja lisäät reilusti rasvaa eli voita, oliiviöljyä, täysrasvaista kalaa, lihaa ja juustoja, niin alkaa pelittää. Tyttäreni hoiti oman PCO:n kuntoon, sai kuukautiset toimimaan ja pari tenavaa. Niin, että tämän anekdootin mukaan toimii. Allekirjoituksestani löydät lisäinfoa.

edit: tuo heikotus voi johtua verensokerin heittelystä. Onko diabetes suljettu pois? On tai ei, tämä parantaa senkin. Siitä olen itse elävä anekdootti.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-08 18:36:05 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Aluksi voi olla nälkä, ennen kuin kroppa oppii käyttämään uutta energianlähdettä eli rasvaa. Itse söisin, kun on nälkä, mutta tiukasti karppia. Nälkä ja ruoantarve tasaantuu sitten alkuvaiheen jälkeen.

Heikotuskin kuuluu alkuvaiheen oireisiin. Siihen karppilääkärit suosittelevat suolalisää. Kunnon merisuolaa, ruususuolaa tai vastaavaa hyvää suolaa (kunhan EI pöytäsuola jozoa) ja vettä päälle, tai sitten lihalientä (parhaassa tapauksessa itsekeitettyä, mutta se voi olla alkuun vähän liikaa, kunhan nyt saat sitä suolaa jostakin). Aito vichyvesikin tekee hyvää suolanpuutteessa.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-01-07 23:22:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-12-07 13:26:12
Viestit: 7
Heh, olin unohtanut, että olin tehnyt tänne tällaisen aloituksen! Palasin pitkästä aikaa lueskelemaan tätä palstaa. Sellainen anekdootti olisi kerrottavana täälläkin, että vieressä tuhisee nyt pari kuukautta vanha vauveli. Mun kohdallani hiilareiden järkeistämisestä ei siis ainakaan ollut haittaa raskaaksi tulemisessa :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-01-30 15:03:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Onneksi olkoon! Kuva

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)