karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:05:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-19 13:13:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Moro,

vuosia tässä on karppailtu enemmän ja vähäemmän tarkasti. Ajattelin tulla tänne, sillä olen kirjoitellut aloittelijan ketjuun jo monta vuotta, eikä siellä enää juttuihin tule kommentteja. Ja välillä olis kiva saada jokunen sana vastaukseksi.

Ikää kohta 45 vuotta, perheessä vaimo 3 poikaa ja yksi tyttö. Jossain vaiheessa olin aika hyvässä fyysisessä kunnossa, salia ja juoksua tuli harrastettua. Sitten tuli ensimmäinen laspi, ja kumpikin vaimon kanssa vähän rupsahdettiin. Vaimo otti itseään isksta kiinni nopeasti, minä vähän hitaammin. Jokunen vuosi sitten aloin karppaamaan, painoa lähti ~25 kg, ja se on tullut melkein kaikki takaisin. Lihasta on toki kropassa paljon enemmän kuin aiemmin. Ja eipä tämä tämänhetkinen paino varmaan ihan todellinen ole, oli vaan lauantina synttärit ja siellä tarjottu safka kovin hiilaripitoista.

Mutta tästä lähdetään. BMI 33,33. Tuo pitäisi saada putomaan lievän lihavuuden puolelle. Minä kun oon niin riski, että painoa en saa alle 90 kg:n tippumaan pysyvästi kuin kirveellä. Enkä ala amputoimaan raajoja edes painonpudotuksen nimissä.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-19 13:30:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-20 13:43:51
Viestit: 22
Hiilarimaasta palaaja tässä kirjoittelee. Loiskahdin takaisin karppilammikkoon vasta viime viikolla ryvettyäni sitä ennen syvällä hiilaririippuvuudessa. Sitten vaan rupesi niin sylettämään oma touhu.

Olin jo saanut edellisellä kerralla 20 kiloa putoamaan. Nyt ne hyllyvät taas vyötärölla muutamalla lisäkilolla koristeltuna. Arvaatte, että ottaa päähän.

Onneksi nyt on taas motivaatio kohdillaan.
Olisi kiva kuulla HH, miten edistyt. Jotenkin minusta tuntuu, että sä kyllä onnistut!

KL


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-20 08:13:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Eikö ole hankalaa olla karpisti? Minä ainakin olen kuin huomaamatta siirtynyt yhä enemmän hiilihydraatteja sisältävään ruokavalioon. Ensin otin ruokavalioon puuron ja ruisleivät. Niitä mutustelin maltillisesti. Yht'äkkiä saatoin syödä sämpylän, jos ruisleipää ei ollut. Makaroonilaatikko ja perunakeitto kävi ruuasta, kun niitä oli koko perheelle laitettu. Ja kyllähän sitä voi jonkun oluen ottaa. Ai niin, iltaisin lasten nukkuessa oli kiva avata karkkipussi vaimon kanssa ja syödä se kaksin!

Ihan kohtuudella paino pysyi, kun kuntoilin ahkerasti. Sitten tuli taas elämässä vähän muuta, kuntoilu on jäänyt viimeisen puolen vuoden aikana vähiin. Olen kuntoillut, mutta en ihan niin ahkerasti kuin pitäisi. Samaan aikaan useammasta syystä johtuen, yöunet ovat jääneet vähiin. Ja siinä sitä painoa on tullut.

Lopetin 1½ vuotta sitten röökinpolton, ja se ihan oikeasti vaikuttaa painoon ainakin mulla. Aineenvaihdunta kai hidastuu (tähän saa sanoa muutakin), mutta isompi tekijä on että entiset röökitauot tulee korvattua jollain syötävällä. Vaikka se olisi porkkana, niin kyllä niistäkin kaloreita kertyy. Ja aina ne eivät suinkaan ole porkkanoita, mitä tulee röökin sijaan nautittua. :)

Lähtökohta mulla on oikeasti ihan hyvä, mä osaan krapata. Mä oon hyvässä kunnossa. Kunhan vaan nyt pidän pään kylmänä ja rauhallisesti muokkaan itseni uskomaan, että 20 sämpylää viikossa ei ole karppausta.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-20 08:22:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Ai niin, mä oon aiemmin tehnyt ihmiskokeita itselläni. Testailin hiilarirajoja yms. ja kuvittelin että ne löytämällä voisin elellä vähän vapaammin. Tällä kertaa en kokeile mitään rajoja. Nyt 15 kg pois ja sitten kohtuullisen tiukka karppaus päälle.

Tilanteen tekee toki hankalaksi se, että meillä on pienet kakarat ja niille pitäisi näyttää mallia syömisestä. Jos on soppaa, niin sitä pitäisi lätkiä napaan (no joo, voihan ne perunat jättää kattilaan). Mutta kun noille uppoaa esim. makaraooni hyvin, niin onhan sitä tarjolla aika usein. täytyy kehittää jotain.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-20 12:53:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-20 13:43:51
Viestit: 22
Karpisti eleleminen on lähtenyt vanhasta muistista mukavasti käyntiin. Nyt juuri en kaipaa hiilareita, ainakaan huonoja sellaisia. Kivalta tuntuu, kun turvotus on laskemassa ja hiilaripöhö häipymässä.
Kurjaa vaan, että varsinaiseen asiaan pääsee vasta sen jälkeen kun nuo turvotukset yms. ovat laskeneet.

Oikeastaan, kaikki nuo kuvaamasi houkutukset kyllä vainoavat vielä joka kauppareissulla. Mä vaan psyykkaan itseäni kaiken aikaa... "enhaluaherkkuja, enhaluaherkkuja, enhalualeipää, enhaluapullaa, enhaluapastaa".

Oletko käynyt kurkkimassa tuolla reseptiosastolla? Mun mielestä siellä on tosi hyviä herkkuja, joita voi syödä koko perheen voimin, eikä niissä välttämättä rasvat tirise. Omia suosikkejani ovat olleet mm. munakoisosta tehdyt erilaiset jutut. Vaikka kyllä mä olen perusmallinen lihan- ja kalansyöjä.

Salaattinaamioinnilla saa ruuasta kuin ruuasta aikaan sellaisen annoksen, että pienokaiset saavat varmasti hyvän mallin.

Ajattelin kyllä jatkossakin ottaa silloin tällöin pari lasillista viiniä ja jopa joskus lempijuomaani viskiä. Kerettiläinenhän mä olen, mutta kiltisti aion palata heti ruotuun tällaisen nautiskelun jälkeen. Sitäpaitsi, jos vetelee hiilarit nollilla pitempään, niin jumihan siitä tulee. Eikä siihen auta muu kuin joku hiilaripommi. Sitten kun taas vetää hh:t alas, niin a vot, kun paino taas putoaa. Kyllä tää tästä! Vai mitä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-20 16:25:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Tuolta paistaa vähän läpi se virallisterveellinen "totuus" että painoa hallitaan liikkumalla.

Mun mielestä asia on kumminkin niin yksinkertainen että painoa hallitaan syömällä ja kuntoa kuntoilemalla.

Lapsien iästä tietysti riippuu nuo syömiset, mutta siinä vaiheessa kun ymmärrystä alkaa olee, niin silloin voi kertoa että ylimääräisiä hiilareita vähentämällä pystyy saamaan painoa alaspäin. Ja kun lapset on normaalipainoisia niin heidän ei tarvitse tehdä niin.

Pasta, peruna, riisi jne oli meillä ainakin yhdessä vaiheessa työpaikkaruokalassa energialisäkkeitä (tjsp). Samanhan voi opettaa lapsille. Meillä on lapsia opetettu aikanaan siihen suuntaan että proteiinit ja kasvikset syödään, ja noita hiilari lisäkkeitä (myös leipä) syödään sitten lisäksi. Jos ei kaikkea jaksa niin tärkeät pyritään syömään ja pelkkää energiaa sisältävät jätetään.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-23 09:56:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Mä vein kakarat, suurimman osan niistä, eilen yökylään isovanhemmilleen. Kävin mennessä kaupassa, ja ostin karkkipussin evääksi. Sitten mummolan pihassa aloin miettimään, että mitään helkatin lohturuokia opeteta ja eipä ne karkkia tarvitse keskellä viikkoa, kun karkkipäivä on lauantaina. Jätin siis karkit autoon. Kakarat jäi mummolaan kiltisti ja minä ajoin kotiin. Illalla pussi sitten huuteli seireeninkutsujaan mulle, ja enkös minä ollut reipas poika ja syönyt koko säkin! No ei se mikään jättipussi ollut, mutta silti älytön määrä meikäläiselle, joka EI EDES TYKKÄÄ SYÖDÄ KARKKIA. Tätä se tekee, kun pitää kieltäytyä kakesta. :)

No oikeasti, mä en joudu karpatessa kieltäytymään oikein mistään. Ruisleivästäkin on karppiversio, ja sehän sopii mulle. Olen KieloLemmikki tehnyt noita karppiherkkuja, ja ihan hyvin ovat pudonneet. Aina ei vaan viitsi jaksa muista jne.

Micci_67. Mun tausta on aika urheilullinen. Kilpaillut en ole ikinä, mutta rautaa on pumpattu ja juostuja kilometrejä on aikamoinen määrä takana. Nuorena miehenä söin kuin hevonen, ja vedin ihan mitä safkaa vaan, mutta paino pysyi hyvin hallussa. Siitä on siis jäänyt omakohtainen kokemus, liikunta pitää painon hallinnassa sen lisäksi että siitä saa hyvät fiilarit ja isot lihakset! Mun tavoite ei ole olla mikään langanlaiha. Taas kerran aioa totuus, eli oma kokemus on sellainen, että 180 cm:n mittaisena mun "luonnollinen" paino on 90 kg! Eihän tuo ole BMI:llä mitattuna mikään oikea paino! Onhan 90 kg:ssa toki läskiä, mutta ei häiritsevästi. Alempaa painoa on todella tuskallista pitää, sillä se vaatisi niin paljon liikuntaa ettei se tässä elämäntilanteessa ole mahdollista. (Asetan perheen etusijalle muutamaan kiloon nähden!)

Lapset on tosiaan niin pieniä, etten heidän normaalista ruuasta saamiaan hiilareita rajoita. Sokeria toki pyritään välttämään esim. sillä että meillä ei juoda tuoremehuja, syödä muroja tai jogurttia. Karkit vaan yhtenä päivänä samoin kuin pullat yms. makeat leivonnaiset. Mutta vetäkööt perunoita, pastaa ja riisia ihan niin paljon kuin haluavat. Miettikääs paljonko tommonen 3 jätkän sakki syö... siihen päälle vielä karppaava isukki ja urheileva äityliini + ihana pikkuprinsessa joka elää pilvillä ja leipkannikoilla. Kyllä mä luulen että jopa mun pohjaton rahasäkkini hupenee, jos noita ei ruoki hiilarimössöllä!

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-23 17:30:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
En ajattele karppausta se kautta, mistä joudun kieltäytymään, vaan se kautta, mitä siitä saa. Loistavaa ja maittavaa ruokaa, hyvän ja terveen olon, muun muassa. Siinä muutama karkkien ja ruisleivän ohittaminen ei paljon paina.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-25 16:36:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
106,5 kg kun viiko sitten Se oli 106,8 kg. Aika huono aloitus.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-26 08:00:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-01-05 12:22:31
Viestit: 66
Suunta kuitenkin on oikein!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-26 12:22:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
50 g / päivä on oikeasti hyvä, mutta kieltämättä ekalle viikolle olisin toivonut useamman kilon pudotusta. Ihan vaan motivaation nostamiseksi. Muta eiköhän se siitä, henki haisee kuin viemäri --> olisko "se" lähtenyt jo käyntiin?

Ja en minä oikein osaa ajatella karppausta taiteenlajina, jossa "saa enemmän sen mistä joutuu luopumaan". Tykkäään ruisleivästä ja sellaista vähähiilihydraattista leiväntapaista tuotetta saa kaupasta. Ostan ja syön sitä kun mieli tekee. En siis luovu edes ruisleivästä.

Salaattia ja lihaa menee taas käsittämättömiä määriä, ehkä mä sitten syön liikaa kun paino ei pudonnut tuon enempää ekalla viikolla.

Edit. Painoni oli 105,4 kg sinä päivänä kun ALOITIN karppauksen, se nousi ekalla viikolla, ja toisella laski 300 g. Että kyllä tässä taas kerran pohjamutia ruopataan ennen kuin kruunu kirkastuu jne.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-26 14:08:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-01-05 12:22:31
Viestit: 66
Aloitin itse epämääräisen kimpoiluni laihdutusmaassa tammikuussa. Nyt 5-6 kg pois. Työ vaatii vähän edustamista ja matkustamista joka ei ainakaan edesauta painon putoamista. Ja kaikenlainen lutraus alkoholin kanssa kai pitäisi lopettaa...äh.
Tsemppiä taisteluusi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-26 14:36:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
east kirjoitti:
Aloitin itse epämääräisen kimpoiluni laihdutusmaassa tammikuussa. Nyt 5-6 kg pois. Työ vaatii vähän edustamista ja matkustamista joka ei ainakaan edesauta painon putoamista. Ja kaikenlainen lutraus alkoholin kanssa kai pitäisi lopettaa...äh.
Tsemppiä taisteluusi.

Olet kyllä oikeassa siinä, että tärkeintä on että suunta on oikea.

Mulla on vinkki tuohon brenkkuosastoon. Se on silleen helppo, juo vaan punkkua! Kehut bukeeta ja höpiset palaneesta korkista ja tammesta. Menee hyvin läpi, eikä tule liikaa hiilareita. :)

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-29 10:34:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-01-05 12:22:31
Viestit: 66
Punkussa on ongelma siinä ettei se aiheuta haluttua olotilaa tarpeeksi nopeasti; mustavalkoinen maailma ei muutu värilliseksi kohtuuajassa. Lisäksi bukeesta höpöttely ja kurlaaminen silmät puoliummessa on niin homahtavaa. :?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-05-30 07:40:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Punkussa on tietyt ongelmat, jotka jäsen east tuossa hyvin kiteytti. Itse nautin aikuismaisesti ja sivistyneesti rakkaan vaimoni kanssa lasilliset PlanB:tä toissailtana lasten nukkuessa. Ja se oli muuten kamalaa moskaa. Ei se yhteinen laatuaika vaan se punkku. En tiedä mikä palanut kumi ja etikoitunut viinimarjamehu sitä parhaiten kuvaisi, mutta eiköhän loppu pullosta johonkin lihapalan pintaan hiveltävään marinaadiin päädy. En suostu juomaan enempää vaan ostan uuden lekan. Ensimmäinen ja viimeinen kerta sitä plaatua.

Tuntuu että paino ei putoa, joten pitäiskö mun kiinnittää johonkin makroihin huomiota. Jonkun vuoden täällä uiskennellut, enkä tiedä aiheesta mitään. Ilmeisesti kyse on siitä, että paljonko hiilareita-rasvaa-prodea mättää sisuksiinsa. Ja noiden suhdetta sitten säätämällä löytyy tie onneen ja autuuteen laihana ja kauniina ihmisenä! Mä taidan takoa nyt jonkun aikaa tätä omaa mallia, syön vihanneksia ja lihaa/kalaa. Jätän hiilarit vähiin tai väliin. Mun henki haisee, eikä se johdu tuosta punkusta tai pesemättömistä legoista, joten ehkä se on iso K lähtenyt käyntiin. Jos näin on, kohta palaa rasvaa niin että käryää!

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-02 10:18:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-01-05 12:22:31
Viestit: 66
Kokeile Argentoa; vähän vaatimatonkin rouva hipoo Pamela Andessonia parin lekan jälkeen. (En tietenkään tarkoita että sinun rouvasi olisi vaatimattoman näköinen...)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-02 12:46:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Argento ostoslistalla, tattis vinkistä. Haukun tai kehun sut east maasta taivaisiin tai alimpaan helvettiin, miten nyt maistuukaan. :)

Paino. 106,7 kg eilen aamulla. Olen siis lihonut tällä kuurilla. Mun henki haisee kamalalle. Meillä ei tarvita enää kissaa, sillä kuseni ajaa kissanpissan asian. Olen kai ketoosissa, näin ainakin ennen olen asian tulkinnut. Ja silti paino nousi. Kai mä alan niitä syömisiä vähän merkkaamaan ylös. Tai sitten alan valittamaan, että kai mulla on tuo läskien yleisin tekosyy - Kilpirauhasen vajaatoiminta! (Ja hei, te joilla on ongelmia kilpirauhasen kanssa, niin rauha-rauha. Tiedän että on hankala tilanne. Kovin moni ylipainoinen sitä vaan valittelee, joten pidän yhtä uskottavana kuin astmaa norjan maajoukkuehiihtäjien keskuudessa.)

Niin tai näin, jatkan karppausta ja laihdun ihan varmasti. Pakkohan se on laihtua kun syön lihaa / makkaraa ja salaattia. Välillä heitän kitusiin munia ja pekonia ynnä Valion bulgarian jogurttia. Syön kunnolla, mutta en liikaa (kai). Nälkää en ole kokenut koko aikana. Määrä on siis vanhasta tottumuksesta oikea.

Jos juhannuksena ei painoa ole lähtenyt, lupaan juoda kossun. Kaatokännissä sitten riisun alasti ja makaan pihassa huutaen. Akka ja kakarat varmaan pakenee kotoa, ja poliisi vie mut putkaan. Varmaan sataa räntääkin silloin. Että on tässä kovat piipussa tän karppauksen suhteen!

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-02 19:12:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-01-05 12:22:31
Viestit: 66
Kannattaa maata mahallaan, tulee pienemmät sakot. Laihdut varmasti, kunhan et syö alyttömästi. Kukaan ei laihdu jos syö enemmän kuin kuluttaa vaan lihoo. Oli muona mitä tahansa, vaikka porkkanoita.
Ja Argentosta menen takuuseen :twisted:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-04 13:03:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Yritän east pitää mielessä tuon vinkin, ilmeisesti puhut omasta kokemuksesta? :D

Mä en tiedä tuosta määrästä, syön paljon heinää, mutta kohtuudella lihaa / rasvaa. Ruokani on ollut aika suolaista, josko se sitten jotain vaikuttaa. Tuttaa kyllä tuo paino, vaikka saman tien olen huomannut näitä karputuksen muita hyviä puolia. Esim. vyö on löystynyt, tukkoinen olo on häipynyt jne.

Mä haluan silti painon alas (kun pitäisi päästä juoksemaan. Ei east, en puhu yöjuoksuista. :) )

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-06 07:18:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
106,1 kg ilkkui viholliseni tänään.

Viikonloppuna majailen mestoilla, missä ei vaakoja näy, joten olkoon tämä viikon virallinen tulos. Vähän masentava kokemus karppaus on tällä kertaa, sillä nyt on mennyt jo kolme viikkoa ja tulos on vaivainen 700 g. Ja kun oikeasti tuota mietitte, niin suunta on oikea puheet ei auta. Puoli kiloa lähtee painosta kun käy parturissa! No en oo käynyt, mutta ymmärrätte fiiliksen.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)