karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:21:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sadas uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-07-04 08:40:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-28 11:16:24
Viestit: 863
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Tervehdys, en ookkaa vähää aikaa kirjoittanu, kun ainaku oisin tullu niin täällä ollu joku ettei sivut ole toimineet. Mutta siis täällä sujuu ihan hyvin. tosin viikonloppuna festareilla jalat turpos palloiksi ja iski hirmu kivut. mut oma vika kun viikonloppuna kylässä mätin kaikkee viljamössöä naamaani. Mut nyt taas ruodussa :)
Saliharrastuskin aloitettu, tosin nyt nää jalat laittaa vähä kampoihin siihen hommaan.

Verikokeissakin kävin, sokerirasitus näytti että diabetes, mut kaikki muut arvot ovat laskeneet hyvin.
mm B-HbA1c oli 54 mmol/mol niin nyt oli 47 :)
Hoitajalle valitin kun kahdesta aamulääkkeestä vatsa menee sekaisin että olen ottanut vain yhden, tai en ollenkaan.
niin hää infos sitä lääkäriä ja sielt tuli nyt kirje että voin ottaa sen yhden aamulääkkeen koska on niin hienosti LÄÄKKEET alkaneet toimia kun arvot laskeneet. lisäksi potilas on aloittanut karppauksen :D hitto sanoin tuost karppauksesta sille jo sillon kun totes diabeteksen mut eihän hää kuunnellu :D no mut jess. kuitenkin arvot laskeneet. Lääkäri saa viel nenilleen kun tulen saamaan lääkkeet kokonaan pois, se mun tavoite nyt :)

ja yks tavoite saada jalat nopsaa kuntoon, suomipop festarit on jo kulman takana ;)

_________________
Karppaus alkanut 28.6.2010 puolisen vuotta ja -40kg
Sitten syöksy hiilarimaahan ja kilot tullu takaisin :( Nyt jälleen potkua persaukseen kun ei jaksa liikkua enää ollenkaan. Tsemppiä ja kannustusta tarvitaan


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sadas uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-07-18 12:20:31 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
matami72 kirjoitti:
Verikokeissakin kävin, sokerirasitus näytti että diabetes, mut kaikki muut arvot ovat laskeneet hyvin.
mm B-HbA1c oli 54 mmol/mol niin nyt oli 47 :)

=D> =D>

matami72 kirjoitti:
Hoitajalle valitin kun kahdesta aamulääkkeestä vatsa menee sekaisin että olen ottanut vain yhden, tai en ollenkaan.
niin hää infos sitä lääkäriä ja sielt tuli nyt kirje että voin ottaa sen yhden aamulääkkeen koska on niin hienosti LÄÄKKEET alkaneet toimia kun arvot laskeneet. lisäksi potilas on aloittanut karppauksen :D hitto sanoin tuost karppauksesta sille jo sillon kun totes diabeteksen mut eihän hää kuunnellu :D no mut jess. kuitenkin arvot laskeneet. Lääkäri saa viel nenilleen kun tulen saamaan lääkkeet kokonaan pois, se mun tavoite nyt :)

Vai että lääkkeet :lol: , arvon tohtori vois perehtyä karppiin ja miettiä asiaa uudestaan :lol: . Hyvä tavoite sulla! Näytä sille lääkärille :resp:

matami72 kirjoitti:
Miullekki tuli sillo viikko sitte pe aika apea olo kun nuo sokerilääkkeet sain, ja kirjoitti suoraa B-lausunnon koska en kuulemma tule paranemaan tuosta ja lääkkeet ovat mukana aina, ja niitä pitää varmasti nostaa.

Se b-lausunto on hyvä olla, sillä saa ne lääkeiden korvattavuudet - vaikkei niitä kauaa söisikään. Ja tuo kommentti on ihan tyypillinen lääkäriltä (minä leikin kuulemma terveydelläni kun en alkuun halunnut lääkkeitä vaan kokeilen ruokavaliolla), kas kun ne ei ole tottuneet siihen että arvot paranee, vaan niiden ohjeillahan siinä käy niin, että lääkkeitä vaan lisätään ja kovennetaan koko ajan ja viimein aletaan hoitamaan liitännäissairauksia ja pistetään insuliinia ja ja ja....

Ja siis kyllä lukee sunkin ketjua, kun vaan täällä käy :mrgreen:

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sadas uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-11-24 11:01:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-28 11:16:24
Viestit: 863
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Heippa pitkästä aikaa.
Sokerit pysyny ihan aisoissa, edelleen aamuisin ja iltaisin nappasen yhen pillerin.
Aloin käymää ravitsemusterapeutilla, ja kuten sen arvasin hää ei karppauksesta perusta ja suositteli *normi* ruokaa
No koska en karppauksessa hirmuhyvin taas kestänyt, niin aloin opettelee normisyömistä.
Tosin, paljon vähemmän pastoja ja vaalea leipä aika minimissä.
vähän pienemmillä annoksilla (ei paljon) mut se mitä tuli kuvioon karppauksesta on ruoka-ajat.
koetan syödä säännöllisesti, ja ilmeisesti se sujunut ihan hyvin koska nyt painoa pudonnut 13,8kg.
Paljon hitaammin kun mitä karppauksella lähtee, ja se hieman mua tökkii, mutta pois kuitenkin.
Tästä on hyvä jatkaa <3 Ihanaa joulunodotusta teille kaikille

_________________
Karppaus alkanut 28.6.2010 puolisen vuotta ja -40kg
Sitten syöksy hiilarimaahan ja kilot tullu takaisin :( Nyt jälleen potkua persaukseen kun ei jaksa liikkua enää ollenkaan. Tsemppiä ja kannustusta tarvitaan


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sadas uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-11-24 20:28:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Onnittelut painon pudotuksesta! Mikäs kiire sillä kunhan menee oikeaan suuntaan. Pastojen ja leivän välttely meille diabeetikoille on hyväksi, ihan yhtä pahaa se kyllä verensokerille on ruisleipäkin. Mutta hyvää jatkoa edelleen!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sadas uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2018-02-15 20:07:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-24 18:12:47
Viestit: 10
Olen karpannut vuoden 2009 alusta lähtien. Diabetes diagnosoitiin 2013. Lääkkeitä olen käyttänyt vain pari kuukautta. Ruokavaliolla olen pärjäillyt, sokerit paasto yli tai alle 7, pitkä 44-46. Painoa on ja tuntuu pysyvän, noin 30 kg liikaa...Meneeköhän minulla nyt hyvin vai huonosti? Arvoitus tuo painon pysyminen..? Ei ole kyllä noussutkaan, pysynyt samoissa lukemissa 2009 alkaen... Mitenkähän tässä voisi edistyä kevyempään suuntaan?

_________________
Aikans kutakii, sano eukko, kun jouluyön rysässä istui.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)