karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:54:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-05 08:11:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-08-06 19:00:00
Viestit: 9
Täällä aloitettu 3.8.2016 vhh, hiilarit n. 50 g/päivä. Lähtöpaino oli sillon 112 kg. Pääsin jo 106.5kg jonka jälkeen se on pyörinyt 107-108 kg välillä. Pakko ottaa itestä taas niskasta kiinni. Yritin myös syödä alle 20 g päivässä mutta tuntu et se ei sopinut ollenkaan. Jospa tuo 50g on mulle se sopivampi.

Mitä muille kuuluu?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-05 15:56:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Jos muuten terve, niin viidenkympin hiilarit voi olla ok, jos vaikeuksia verensokerin kanssa (diabetes tai esi-) niin parinkympin hiilareilla saat paremmin verensokerit hallintaan. Tiukka hiilarirajoitus voi tarvita reilusti suolalisää, jotta olo ei mene kummalliseksi.

ps. niin ja syötkö riittävästi rasvaa? Hiilareiden pudotus voi johtaa ihan yksinkertaisesti nälkiintymiseen ja sehän ei ole tarkoitus.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-05 23:06:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-08-06 19:00:00
Viestit: 9
Joo Oon täysin terve, ainut reilu ylipaino... Luulen et nyt on ihan lipsumista tapahtunut kun ei lähe, onneks ei paljoa myöskään noussu. Mutta täytyy taas skarpata ja koittaa vaan sitä pekonia syödä... Rasvan saanti varmasti liian vähäistä. Toisaalta ei Mulla myöskään nälkä ole, joten en usko nälkiintymiseen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-07 21:56:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-28 16:01:24
Viestit: 108
Paikkakunta: Kirkkonummi
Mä taas painin vähän sen kanssa että syönkö mä yleisesti liian vähän. Paino on nyt junnannut paikallaan monta viikkoa ja mulla on semmoset lukemat mittarissa (116) et mielelläni näkisin että se viisari siinä vaa'assa värähtäisi. Eihän se paino voi olla laskematta tän kokosella ihmisellä. Vai voinko mä muka ohentua pelkästää ilman että paino tippuisi? Luulisi sen näkyvän vaa'an lukemissakin.

Jätin viljat pois elokuun alussa eli nyt ole viljatta, maissitta, riisittä ja perunatta. Hedelmien suurkuluttaja en ole.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-08 19:24:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Mutta jotain hedelmiä kumminkin? Yritä välttää kaikkia hedelmiä ja marjojakin vain satunnaisesti. Katso läpi tuo allekirjoitukseni karppauskaavio, siitä voi löytyä jokin vihje jota en/emme osaa kysellä. Satakiloisen pitäisi varmaa syödä yli 2000 kcal. Siihen tarvitaan proteiineja noin 100 g, rasvaa noin 160 g ja rehuja niin paljon kuin mieli tekee. Yksikertaisimmillaan siis täysrasvaista lihaa, juustoa ja/tai kalaa päivässä yhteensä noin 400 g, siitä saat myös sen 100 g rasvaa, lisäksi voita, oliiviöljyä yms. yhteensä reilu puoli desilitraa. Niitä rehuja sitten mielen mukaan vaikka voissa vokattuina.

Jos tämä tuntuu päivittäin paljolta, niin todennäköisesti syöt liian vähän ja olet mahdollisesti säästöliekillä. Elimistö sietää hyvin isojakin määriä karppiruokaa lihomatta ja toisaalta parin päivän paasto ei johda säästöliekille, mutta voi vapauttaa jumin.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-11 08:23:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-28 16:01:24
Viestit: 108
Paikkakunta: Kirkkonummi
En syö mitään hedelmiä enkä tällähetkellä marjojakaan.

Tarkoitus on aloittaa päiväkirjan pito pariksi viikoksi että voi alkaa viilaamaan sitten oikeista kohtaa. Nyt kun on saanut jonkinlaisen rytmin tähän ruokailuun. Tarkoitukseni on pitää hiilarit minimissä.
Olen tavannut tota sun mieletöntä kaaviota mut en osaa vielä sanoa meneekö kaikki sen mukaan ja missä kohtaa mennään vikaan. (Mulla on epäily että vika on annoskooissa)
Päivittäin on sen verran kiire että en ehdi ruokia mittailemaan tai punnailemaan ja siksi yritän ottaa eväät. Eväänä mulla on pääasiassa salaattia jollain tonnikalalla tai sit jotain eilistä. Aamupalaksi menee 1 skyr tai 2 palaa kukkakaalirieskaa voilla ja leikkeellä. Jos en muista/ ehdi ottaa eväitä syön kebab annoksen salaatilla. (Siinä luulis olevan tarpeeksi rasvaa ainakin)
Illalla teen perheelle ruokaa ja itselleni siitä karppiversion.
Nyt on tarkoitus tehdä viikonloppuaikatauluun aukko että voisin tehdä itselleni eväitä pakkaseen.

Mut tää on kun aloittaisi uuden kielen opiskelun; pitää aloittaa ihan perusteista ja tutkia ja opiskella paljon. Teen sitä harrastusaikataulun ja jaksamisen suomissa rajoissa.

Mut kiitos vinkeistä ja tsempistä. :) Ehkä tää tästä. Täältä kuopan pohjalta ei ole kuin yks suunta ja se on ylöspäin. Tai oikeesta varmaan pitäis sanoa että täältä läskivuoren huipulta ei oo kun yks suunta ja se on alaspäin. :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-11 16:46:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Yksi ongelma on tuo lähes rasvaton skyr. Tilalle 10% turkkilaista tai kreikkalaista jogurttia tai jopa smetanaa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-12 11:00:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-28 16:01:24
Viestit: 108
Paikkakunta: Kirkkonummi
Kiitos vinkinstä. Teen muutoksen ja alan seuraamaan. Voi olla että pidän myös parin päivän viherpirtelöpaaston. Olen kovasti yrittänyt päästä ketoosiin mutta näillä eväillä se ei ole vielä onnistunut. Alan pitäämään sitä ruokapäiväkirjaa ja sen jälkeen säätämään syömistä uudelleen.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-12 16:58:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Rasvaa sitten kehiin vaan ja muita vähemmälle.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-14 05:43:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-28 16:01:24
Viestit: 108
Paikkakunta: Kirkkonummi
Mä en kestä!! :shock: :D :shock: :D
Aloin syömään aamupalaksi tonnikalamössöä ja heti viisari värähti. (Tonnikalaa, majonesia ja selleriä. Ameerikkalaiset saattais sanoo jopa salaatiksi. :lol: ) Joo, mä tiedän että on aikaista hihkua vielä, mutta kun tulee edes jonkin moinen muutos monen viikon jumille niin väkisinkin sitä innostuu.

Ei mulla muuta. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-14 13:49:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Jotkut jutut vaan toimii. Hienoa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-14 19:14:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-08-06 19:00:00
Viestit: 9
Jee hyvä :) Täällä nyt yritetään selättää 107 kun se siihen jymähti.. nyt koiran herätellä tätä mun kroppaa 18/6 paastolla. Jos ei tulosta ni palaan aamuinilloin syömiseen. Uskon et kun niin paljon ylipainoa et vois toimiakin?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-14 20:19:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-08-05 09:21:06
Viestit: 504
Paikkakunta: Ulkomaat
Mun syksyn ryhtiliikkeeseen kuuluu 16/8 paasto, aamulla bulletproof tee voilla ja kookosöljyllä eikä muuta ja ruokailut klo 12:00-13:00 ja 18:30-19:30, vaikuttaa toimivalta ratkaisulta joten voin suositella!

_________________
Kuva


Believe that you can and you are half way there


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-19 14:42:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-28 16:01:24
Viestit: 108
Paikkakunta: Kirkkonummi
Rasvan lisääminen on ihan älyttömän vaikeaa kun on sitä koko ikänsä yrittänyt vältellä. :x
Mä olen (tietääkseni) perusterve. Aikaa ja enegiaa ei vaan ole sen ihmeemmin liikunnan harrastamiseen (lasten harrastuksen ym. kodin pyöritys) niin yritän saada tällä syömisellä asiat paremmalle tolalle. En ole vielä päässyt ketoosiin vaikka haluaisin. Tiedän miltä se energiabuusti tuntuu ja se on tosi kiva fiilis alku kipuilun jälkeen.
Makrot pitäisi laskea ajan kanssa. Tarvii varmaan mennä käymään kirjastossa ja valkata sielä semmosia ateriakirjoja että saa jonkinmoisen ateriakartan luotua parille viikolle, missä kaikki makrot olis oikein omalla kohdalla. Pitäis, pitäis, pitäis... ehkä se tästä. :roll:

Mikä on 16/8 paasto? Tai bulletproof tee? :shock:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-09-20 10:03:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Häröily ei toimi. Hiilihydraattien korvaaminen rasvoilla toimii. Ensin perusasiat kuntoon, eli ravinto sellaiseksi, että elimistö toipuu. Sitten vasta hienosäädetään esim. pätkäpaastolla, jos kuukausien karppaus ei tuo tuloksia. Mietipä tätä: kun kaikkien selkärankaisten eläimien (ihminen mukaan lukien) vararavinto on eläinrasvaa, niin miten ihmeessä rasvan syöminen voisi olla vaarallista?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tuloksia
ViestiLähetetty: 2016-10-13 11:56:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-04-15 22:26:56
Viestit: 1
Heii täältäkin! Vajaan viikon tulos on 118,8 = 115,3. Kauheita kilomääriä naiselle. Mutta: olen uskaltanut mennä vaakalle, mikä on minulle jo saavutus.
N. 20 v. sitten karppasin alle 100- kiloisesta alle 80- kiloon. Silloin oli kannustimena kuukauden loma Espanjassa.
Mutta nyt on näin. Elämänsattumuksien ja sairauden tuoma masennus alkaa olla selätetty. Väsymys vaan vaivaa ja paastoverensokeri on ollut 6- 6.3 :|
Mutta nyt on pitkän harkinnan jälkeen jostain tullut lisävirtaa, joten aloin taas karppiruokaa kokkaamaan 3x päivässä, minkä olen hyväksi havainnut. Että hyvää jatkoa ja onnistumisia meille kaikille :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)