karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:19:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-03-19 14:17:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Paluumuuttaja ilmoittautuu. En ole aikaisemmin kirjoittanut foorumille, mutta olen ammentanut tietoa ja kokemusta muiden kirjoituksista. Kiitos teille kaikille siitä!

Vähensin maallista olemustani ensimmäisen kerran VHH-ruokavaliolla -09. Maaliskuun alussa alkupaino oli n. 105kg. Pääsin 87 kiloon ja sitten tuli joulu. Se sitten pilasikin kaiken pitkäksi aikaa. Paino ei tullut mitenkään rytinällä takaisin, mutta en vaan saanut enää itseäni kuriin. Vuosien mittaan kilot hivuttautuivat takaisin. Samalla, kun muutin ruokavalion VHH, ryhdyin myös pesco-lacto-ovo-vegetaristiksi eettisistä syistä.

Vuoden olin aikoinaan täysin lihaton, sitten lisäsin ruokavaliooni riistan, hevosen, sitten parin vuoden päästä tästä lampaan. Siitä vielä myöhemmin luomun/vapaana kirmanneen. Nyt voisin määritellä itseni tehotuotetun lihan syrjijäksi ja keinotekoisen välttelijäksi. Tämän vuoden maaliskuun alun jälkeen olen kyllä pari kertaa lipsunut ostamaan -30% lapulla tavan lihaa, kun olen perustellut senkin olevan jotenkin eettistä/ekologista, kun vähennän elävästä olennosta peräisin olevan ruoan haaskuuta. Taidan olla tekopyhä pieru :oops: VHH lihattomana oli mielestäni helppoa, proteiinin lähteitä riitti kyllä. Nykyään onneksi saa Suomessakin Quorn -tuotteita. Hälsans kök:n tuotteet olivat pitkään rakkaita, nyt ehkä niihin hieman kyllääntynyt?

VHH:ni on mutuilua, olen liian laiska punnitsemaan ja laskemaan makroja. Kunhan on hyvä olo, ja vaa'an lukemat laskevia, olen ajatellut tekeväni jotain oikein.

Polveni rutisevat ja paukkuvat ällöttävästi portaita alas mennessä ja kyykistyessä. Peruuttamattomia tuhoja ei ehkä vielä ole? Nyt on aika lopettaa terveydellä pelleily. Olin normaalipainoinen 20-v asti, silloin muutin yhteen vielä nykyisenkin mieheni kanssa. Olihan se kiva mutustaa kaikkea schaissea sohvalla kylkikyljessä. Paino nousi raketin lailla jo syksyn aikana n. 15kg. Voi kamala miten sitä saattoi olla sokea itselleen.

Tähän väliin on mahtunut pari lyhytpinnaista epäonnistunutta paluuta. Olen harmitellut, että se "onegoldenshot" sit tuli tyrittyä, enkä enää onnistu millään. Nyt olen saanut pääkoppani kuntoon, ja uskon, että saan loppuelämäni kantavan muutoksen aikaan.

Olen 36-v nainen, pituutta 175cm. Nyt maaliskuun alussa vaaka näytti uudet huippulukemat 112,1kg. Tänäaamuna 107,5kg.

Kiitos, kun luit. Tästä matka jatkuu alespäin :)

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-19 14:24:45 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Kovasti tsemppiä! Muuten, ei se kaikilla ole siitä yhdestä kultaisesta kerrasta poikki. Monet ovat onnistuneet uudestaankin, kun vain saa taas rytmistä kiinni. :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-19 22:05:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-23 12:47:52
Viestit: 256
Paikkakunta: Tampere
Tsemppiä sulle uudelleen aloitukseen! =D>

_________________
(iHerb.com-nettikaupasta 5$ alennusta ensitilauksen loppusummasta koodilla WIW828).

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-06 17:13:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Kiitos tsempeistä :)

Mutta niinhän siinä kävi, että tuon melkein vuoden takaisen kirjoituksen jälkeen palasin rötväilyyn. En edes oikeastaan muista, miksi. Paino nousi hyvin pian takaisin tuonne 112kg tietämille. Nyt olen tammikuun alkupuolella kääntänyt kelkkaa 180 astetta, ja menee loistavasti. Syön 2-3krt päivässä, edelleenkään en punnitse enkä laske mitään. Paino tänä aamuna 105,7kg. Eli liki sama, kuin silloin 2009 ensimmäisellä kerralla tähän aikaan vuodesta. Voikun saisikin painon laskemaan samaan tahtiin, kuin silloin, olisi kesällä ihan sutjakka olo keveämmissä vaatteissa :D Jossain vaiheessa pitäisi ilmeisesti innostua liikunnasta, mutta olen aina inhonnut veren maku suussa pakertamista.

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-08 11:27:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-09-28 16:24:31
Viestit: 120
Vieläkös oot mukana? Ollaan lähes saman kokoisia (tai no, mun lähtö oli helmikuussa lähes sama). Ois kiva jutskata enemmänkin aiheesta :-)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-08 21:08:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Moi Mimma! Kyllä vain, täällä roikutaan, enemmän taustalla muiden juttuja lukien, kuin itse osallistuen :) Tikkerin mukaisesti olen nyt vuoden alusta saanut ensimmäisen kympin pois. Juhuu! Paino tippuu tällä kerralla todella hitaasti ja juuri päättyi kuuden vkon painon heittely/jumi. Mutta ei se mitään, olen nyt saanut muokattua tästä ruokavaliosta sellaisen, että kuvittelisin pystyväni näin loppuelämäni syömään. Hiljaa hyvä tulee. Vielä 25kg matkaa virallisen normaalipainon ylärajalle...

Mitäs itse?

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-08 22:19:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-09-28 16:24:31
Viestit: 120
Onnittelut kympistä:-) perässä tullaan... Tänään oli eka oikeesti vaikea laihispäivä. Menkat alkoi ja tuntui, että takki on ihan tyhjä. Hain sitten levyn tummaa lidlistä... Ja tankkasin koko levyn. Ehkei siihen kuole: 100g ja 32g hh. Äsken meni vielä iltapalaksi brietä ja kermajuustoa, tassillinen mikä ei nyt oikein mulla mahtunut päivän syömisiin... Olihan se karppia kumminkin ja oon heittänyt tänään kympin pyörälenkin :-|

Mut tää oli tosiaan eka paha päivä - yllättävän hyvin on mennyt ja oon huolehtinut, että maha pysyy kylläisenä ja mielitekoja ei muuten ole päässyt tulemaan. Koitan nyt olla itselleni armollinen :D

Just sillä kattelin, että ku ollaan samassa jamassa, niin olisi kiva löytää laihdutuskaveri, jonka kanssa vaihtaa ajatuksia ja tuntemuksia. Täällä palstalla on yleisrsti kovin hiljaista ;-)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-09 19:45:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Katselin aikaisempia kirjoituksiasi, ja tuota vauhtiahan sä sujahdat tuota pikaa mun pudotuslukeman ohi :)

Mä olen sallinut itselleni nyt kaksi kertaa tämän aloituksen jälkeen ylähiilarisempia aikoja. Ensimmäinen kerta oli helmikuun viimeinen vkonloppu, kun miehelläni oli synttärit, ja lupasin sille leipoa kakun. No hän sitten sai mut myös lupaamaan, että syön sitä kakkua hänen kanssaan. No mähän söin. Ja sit söin suklaaähkyt. Ostin niitä pitkään tsiikailemiani Fazerin uutuuslevyjä, neljää eri makua. Mikään niistä ei ollut hyvää, mutta pakkohan ne oli pois syödä (ja mahdollisimman nopeasti, että pääsee takaisin ruotuun), eikä enää tarvitse niiden perään haikailla.

Toinen kerta alkoi olla ajankohtainen, kun pääsiäinen lähestyi. Mun mielessä pyöri valkosipuliperunat (rakastan Lidlin ISOSSA foliorasiassa myytäviä kotimaisia valkkariperunia) ja niitä sitten vedin sen kokonaisen ison rasiallisen pääsiäisen aikana lammasmerguesien kanssa. Lisäksi söin irtsareista Pandan suklaasydämiä ja sellasia keltaisia lakritsisuklaapallukoita (maku lapsuudesta 80-luvulta, kun Siwasta sai silloin sellaisia "Reilu Satsi" -raeaskeja, ja nuo olivat niistä lemppareita).

No karkithan maistuivat sitten jo vähän liiankin hyviltä, mutta en ahtanut niitä kuitenkaan yökötykseen asti. Naatiskelin. Ja kirosin aika lailla itseäni, etten antaisi nyt hyvän aloituksen taas mennä pilalle jonkun turhanpäiväisen juhlapyhän ja syöminkien vuoksi. Voi prkl jos en pysty palaamaan ruotuun tiistaina... Mutta paluu tapahtui yllättävän helposti. Valkkariperunat loppui, karkit loppui. Uusia en ostanut. Eivätkä ne onneksi juurikaan perääni kaupassa huutele. Jumikin näytti pääsiäisestä seuranneen nestekertymän poistumisen jälkeen hieman helpottavan.

Itselleen tosiaan kannattaa olla armollinen, joskus 95% on aivan riittävästi. Mä meinaan nyt nipottaa tonne kesäkuun puolivälin paikkeille asti, silloin on mun omat syndet.

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-09 21:12:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-09-28 16:24:31
Viestit: 120
Mulla on kanssa tarkoitus olla tiukemmalla linjalla kesäkuulle! Kesällä ajattelin treenata enwmmän, ja ottaa hiilareita kehiin. Nyt oon menny aika matalilla (no treenipäivinä marjoja ja hedelmiä) hiilareilla, ja huomaan, että kovatempoisessa urheilussa en meinaa jaksaa. Mut koen tosiaan nyt painonpudotuksen tärkeemmäksi kuin mahdollisuuden treenata lujaa- on se sit vaan hitsisti helpompaa, kun on kevyempi :-)

Muoks. Mulla on kova tavoite päästä huhtikuun loppuun kasilla alkavaan lukemaan.... Katsotaan kuinka käy :-D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-11 12:25:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Tsemppiä tavoitteeseen!!!

Mulla tää painonlasku tapahtuu nyt niin hitaasti, etten mitään tavoiteaikoja uskalla itselleni laittaa ja painonpudotustavoitekäyriä piirtää, etten stressiä ota ja pety... Tässä kevään aikana olen opetellut rauhoittelemaan itseäni ja mantrannut puntaroinnin jälkeen, että "ei se mitään, pienenet kuitenkin, vaikkakin hitaasti, älä luovuta". Pysyypähän (ehkä) nahka mukana :D Jos sit vaikka kesällä '18 nelikymppisissäni olisin (lähes) normipainoinen! Eli siinä tavoite kuitenkin... Nyt kun tuo painonpudotuskampanja loppuu neljän päivän päästä, meinaan laittaa vaa'an kaappiin piiloon joksikin aikaa ja joko olla ilman mittapalautetta tai sitten otan mittanauhan avuksi.

Ketoosia välttelen. Uskoisin tuossa helmikuun alkupuolella käväisseeni ketoosin puolella, ja se pissan kirvely oli aika inhaa. Lisäksi allergiat tuntuivat pahentuvan ketoosin aikana ja välittömästi sen jälkeen. Silloin epäilin ketoosia syylliseksi, mutta nyt uskon sen sitä olleen.

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-23 11:32:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Vuosisadan jumitus täällä päällä... Sain tuon kymmenen kiloa pois kolmessa kuukaudessa keväällä, mutta huhtikuun puolen välin jälkeen ei ole edistystä tapahtunut suuntaan eikä toiseen. Nyt kesällä loman viimeisellä parilla viikolla söin Schaibaa oikein erityisellä huolella, ja paino nousi pari kiloa. Oli kuitenkin vain nestettä, kun ruotuun palattuani katosi kolmessa päivässä.

Mutta kroppani on nyt vaan tiukasti päättänyt, että tämä 102kg on se, mistä ei luovu :evil: Viime vkon lopulla paino kävi hetkellisesti 100,7kg, mutta tänään taas 101,8kg. Kesällä pariin otteeseen koittaessani hiilarishokkia, paino on noussut tuon pari kiloa ja sitten taas lähtenyt, mutta siihen se jää.

Ajattelin nyt sitten kokeilla sitä aikaisemmin ehdotettua maitotuotteiden jättämistä, kunhan jääkaappi niistä tyhjenee. Tässä kohtaa vaan mielikuvituksettomana kaipaisin vinkkiä, minkä kanssa esim. nyt ne marjat syön, kun turk. jug. jää pois? Soijakorvikkeita en halua käyttää. Miten muuten maitotuotteiden jättämää aukkoa voisi korvata? Voista ei kait kuitenkaan tarvitse luopua??

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-23 14:21:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Kookoskermaa, kookosmaitoa tilalle. Jos et pidä niistäkään, niin vähennä reippaasti juustojen tai hapanmaitotuotteiden käyttöä, josko se auttaisi. Ruoanlaitossa voi käyttää vuohen ja lampaanjuustoja.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-30 22:35:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Jesjes, maitotuotteiden jättäminen näyttäisi auttaneen :) Voista ja feta-juustosta en pystynyt luopumaan. Vaa'an lukemat laskevat edelleen hitaasti, mutta tiivistymistä ilmeisesti tapahtuu sitäkin enemmän. Isäni näki minut nyt kuukauden välein ja eroa painossa vaa'an mukaan vain yksi kilo. Mutta kommentti perjantai-iltana: "olet laihtunut aivan silmissä" lämmitti kovasti mieltä :D

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-31 13:22:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Tuohon elokuiseen jumitusviestiin viitaten: Jos yhden kevään aikana laihtuu 10 kg, kyllä se minusta riittää jo koko vuoden saavutukseksi :) Kai keho haluaa "hengähtää" vähän sen jälkeen. Mutta kiva, että nyt on taas alkanut toimia. Pään kannalta on ainakin mukavampaa, ettei tarvitse ihan pelätä etten varmaan enää ikinä tästä laihdu. Ja eihän meidän vaa'an lukemista varsinaisesti tarvitse edes välittää, pääasia lienee mitä peilistä näkyy. Itse olen ajatellut, että ihan samahan se on näyttääkö vaaka vaikka kenguruita, jos vaan omat vanhat vaatteet menevät kiristämättä päälle. Eihän sitä vaa'an kg-lukemaa tiedä eikä näe kukaan muu jos ei kerro.

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-29 20:05:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
Kiitos Weera kookostuotteiden olemassaolon muistutuksesta. Eilen tulleessa Pirkka-lehdessä oli kookomaidosta ja chia-siemenistä tehdyn sörsselin ohje, täytyy ehdottomasti kokeilla. Olisikohan siitä peräti jouluksi riisipuuron korvikkeeksi... Chiaa en ole aiemmin kokeillut, ja nyt jostain kuukletellessa löytyi tietoa, että sisältää vielä enemmän omegakolmosta, kuin lohi. Kalaöljyä en voi käyttää, koska nokka alkanut vuotamaan verta jo parin päivän käytön jälkeen. Onko kellään ollut tätä seuraamusta chiasta?

Toinen kokeiltavan arvoinen ohje samaisessa lehdessä oli taatelipähkinäkonvehdit. Muuten petyin lehteen, aikaisemmin se ollut sellainen joulumielen nostattaja, nyt oli todella mitäänsanomattoman lattea. Mitenkähän tämä liittyy tälle foorumille hmmm... Eilen tuli tännekin viimein ensilumi, ja tänään oli kaunis aurinkoinen päivä, lunta puissa... joten höpisen pehmoisia. Vaikka se ensilumi sulaa juuri nyt vauhdilla vesisateessa :|

Tuleva joulu kyllä hieman pelottaa, koska haluaisin kuitenkin syödä Lidlin ihania Jouluaitta luomulaatikoita :( Tiedän, että olisi mahdollista tehdä itse karpimpia versioita laatikoista, mutta kun nuo ovat niin hyvän makuisia mun suuhun. Onneksi niitä ei saa ympäri vuoden :lol: Enkä muuten ole vielä ostanut yhtään, aikaisempina vuosina ostin heti, kun kauppaan tulivat ja ehdin moooonta tyhjentää ennen joulua! Olen päättänyt, että jos vielä lähempänä joulua tekee kovasti mieli, ostan sen peruna- porkkana- ja lanttulaatikon, yhden kutakin ja se saa riittää. Konvehtejakin meinaan itselleni sallia, ne valitettavasti maistuvat osa vielä hyviltä, vaikka olo ei olekaan hyvä niiden syömisen jälkeen. Mutta sehän vaan helpottaa kummasti paluuta arkiruokailuun juhlien jälkeen. -50% konvehtirasiat täytyy sitten kiertää kaukaa. En todellakaan anna seitsemän vuoden takaisen katastrofin toistua. Pitää oppia elämään juhlat väliaikaisina, ettei jää mössytys päälle! Tähän asti tänä vuonna se on onnistunut, enköhän tämänkin joulun selätä.

Totta Hector, että kroppa tarvinnee tasausaikansa. Eikä tässä enää ihan nuoria olla :D Mä olen sen verran pitkä ja läskit on jakautunut tasaisesti, etten ehkä näytä niin valaalle, kuin oikeasti olen. Vissiin timmiä fläsää :roll: Muutamalle ihmiselle, kenelle olen painoni kertonut, ovat olleet epäuskoisia, että voisin painaa niin paljon. Heidän mielestään näytän nyt lähes satakiloisena 80-kiloiselta. Itseäni se hieman huvittaa/kummastuttaa, koska kuvissa olen juuri sen näköinen, miltä musta tuntuukin huonoina päivinä. Eli olen lihavampi, kuin kuvittelen. Mutta onneksi nyt itsekin näkee jo peilissä muutoksen, ja sovituskopissakin on välillä ihan kivaa :oops: .

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-23 14:03:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 14:23:25
Viestit: 34
KK:n vei joulun "tuhojen" korjaaminen. Söin vapaammin maitotuotteita, ja nyt heti kun ne loppuivat neljä päivää sitten, lähti painokin taas laskuun. Kaksi kiloa hujahti pois tuosta noin vaan :D

Aloitin viime vkolla Turun avoimen yliopiston "Lihavuus" -kurssin (4op). Nyt siltaopinnoissa pitää mm. tehdä itsestä kolmen päivän ajalta ruokapäiväkirja, sekä laskea Finelin ruokakorin avulla sen makrot hyvin tarkkaan. Ei tässä mitään, mutta sitten siitä pitää tehdä raportti, missä omaa ruokavaliota verrataan suomalaisiin ravitsemussuosituksiin, suomalaisten ruuankäyttöön, -valintaan ja ravintoaineiden ja energian viitearvoihin. Ja jos havaitsee parantamisen aihetta, pitää pohtia, millaisilla valinnoilla tähän pääsisi :lol: . Myös mahdollisten käytettyjen ravintoainevalmisteiden saantia tarkastellaan suosituksiin nähden. Ruokapäiväkirja, makrot ja raportti sitten palautetaan opettajalle. Arvostelu on hyväksytty/hyvätty.

Täytyy myöntää, että mielessäni kävi, "jos heittäisin ruokapäiväkirjan hatusta" :lol: Mutta en kait voi saada ruokavalioni vuoksi hylsyä??? :shock: Sinällään tämä tehtävä on kohdallani oikein hyödyllinen, sillä en ole koskaan makrojani laskenut. Täytyy miettiä tarkkaan, mitä siihen raporttiin sitten lopulta suoltaa...

_________________
Life is short. Eat lard first.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-23 14:18:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Laelsa kirjoitti:
. Chiaa en ole aiemmin kokeillut, ja nyt jostain kuukletellessa löytyi tietoa, että sisältää vielä enemmän omegakolmosta, kuin lohi.


Chia-siemenissä on saponiinia - siis saippuaa. Ei kiitos. Tuhoaa suolinukkaa ja aiheuttaa siten vuotavaa suolta, josta seurauksena on inflammaatiota ja lisääntynyt autoimmuunisairauksien riski. (Ja siementen viljelyalueilla köyhillä ei ole enää varaa tuohon perinneruokaansa, kun se myydään hyvään hintaan ulkomaille joten joutuvat syömään kansainvälisten isojen elintarvikeyritysten halvalla myymää paskaa - siis chia on paitsi epäterveellinen, myös epäeettinen valinta. Saponiinista huolimatta se on todennäköisesti parempaa ravintoa paikallisille kuin elintarviketeollisuuden tuotteet).

Kotimaisessa maitorasvassa on niin paljon omega3-rasvahappoja, että kun syön sitä 100-150 g päivässä, oli yksikin E-epa kapseli päivässä liikaa:
Paperihaavan hyytymiseen meni 2 tuntia, kuukautiset kestivät 3 viikkoa. Kun lopetin E-epan, palasi hyytyminen normaaliksi.

Vertailukohtana: aiemmin virallisterveellisesti syöden ei hyytyminen heikentynyt liikaa vaikka söin 2 KILOA lohta viikossa (tämä oli 90-luvulla, kun viljeltyä lohta ei vielä tarvinnut ruokkia soijarehulla, vaan saivat kaiketi vain kalaperäistä rehua) ja söin 2 kpl E-epa kapseleita päivässä. Suomalainen nauta laiduntaa ja/tai syö nurmirehua suurimman osan syömisistään, eli on grass fed. Silloin se maitorasva (ja lihan rasva) sisältää reippaasti niitä omega3-rasvahappoja. Voi toki olla että tämän on henkilökohtainen ominaisuus, ehkä minun kroppani vain osaa hyödyntää tehokkaammin maitorasvan omegakolmoset kuin kalan omegakolmoset.

Ja jos oikein hifistellä haluat, voit ostaa apilavoita, apilarehua syöneen naudan maitorasvassa on erityisen paljon omega-3 rasvahappoja.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)