karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 19:51:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-17 10:24:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Kesäkuun alusta paino on pudonnut 1,6 kg. En nyt ihan varmaksi tätä pysty sanoman, mutta on siis pudonnut kuitenkin aloittmisen jälkeen about tuon verran, ja alkuunhan ei se pudonnut juuri ollenkaan. Tiukkaa linjaa hiilareiden suhteen on tullut pidettyä ja ainoat "myönnytykset" ovat aamulla nautitut pari ruokalusikallista mysliä ja lounaalla popsittu omena. Toki salaatissa on hiilareita ja onhan niitä nyt jugurtissakin ja ihan joka paikassa. Hengitysilmassakin tuntuu olevan, kun oikein tarkkaan tutkii tuoteselosteita. Mutta joo, tiuka linja päällä ja henki haisee kuin ennen muinoin isälläni kokouksen jälkeisenä aamuna. Pudotuksen vauhti on hidas, mutta kai se paino putoaa tälleenkin. Pitää vaan jaksaa olla kärsivällinen.

Mun ruokavalionihan on ollut jo monta vuotta hyvin hilihydraattitietoinen. Se ei koitenkaan ole taannut sitä, etten olisi lihonut kun olen jättänyt tarkan syynin pois. Eli kyllä mä nyt pudotan ylimääräisen läskin, ja sen jälkeen lisään hiilareita vähän. Käsitelty valkoinen sokeri ja vehnä kuitenkin jäävät ruokavaliostani pois. 90 kg on tavoite, siinä mun paino on luonnollisesi ollut, alle on ollut vaikea päästä eikä se ole siitä kovin nopeasti noussutkaan. Tosin sitten kun on lähtent keulimaan, niin ohan sitä ihraa kertynyt.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-22 12:37:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Paino oli aamulla noussut! Eli nyt on vain puoli kiloa lähtenyt. No, en usko tuota vaan vaakaan huomenna uudestaan. Sen verran suolaista ruokaa tuli Jussina ahmittua.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-24 09:57:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Nyt oli suolan aiheuttama pöhötys poissa ja paino pudonnut alemmaksi kuin aiemmin. Kyllä tämä toimii, mutta on hidasta ilman liikuntaa. Ja mun mielipide on myös sellainen, että jos karppaa niin voisi ihan oman etunsa nimissä jättää kaikki "hiilariherkkuja" imitoivat safkat pois. Miksi pitää syödä karppipizzaa, jos sitä oikeaa pizzaa ei jatkossakaan voi syödä? Syö sitten ne päälliset ja toteaa, että pizza paisuttaa järjettömän kokoiseksi ja sitä en halua. Mun ruokavalio on rajoitettu, en edes väitä itselleni että voin "herkutella" ja silti laihtua. Mä syön vähän hiilihydraatteja siäsältäviä ruokia, ja sillä selvä.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-29 12:13:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Vaikuttaa siltä, että ilman treenaamista paino putoaa tällä ruokavaliolla noin 500 g / viikko. Mun paino seilaa selvästi riippuen siitä mitä on tullut syötyä. Esim. eilen tuli syötyä muutama (=19) suklaakonvehti, ja tänään painoa oli sitten 500 g enemmän kuin eilen. Eli kai tuo jotain pöhötystä sitten on, sillä muuten oli ihan normipäviä ruokien suhteen. Huomenna varmaan selvästi alempi, niin uskon, toivon ja rakastan.

Karppaaminen on helppoa eikä vielä ole mitään kyllästymisen tunteita tiukan sokerittommalle (no unohtakaa jo nuo konvehdit) ja viljattomalle ruokavaliolle. Kaikkien tuotteiden hiilariarvot olen kyllä nyt tutkaillut tarkemmin kuin koskaan, ja määrä jää jonnekin 20-50 g/vuorokausi.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-07-01 08:50:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Kesäkuun tulos -2,3 kg. Ei huono, kun muistaa että söin pari päivää sitten niitä suklaakonvehteja, kävin kesäkuun aikana muutamissa juhlissa, ja jos nyt oikein muistan, niin taisin "vähän" kallistella kuppiakin joku ilta... Mutta noista "repsuista" huolimatta, jatkoin härkäpäisesti karppausta. Toki kaikkien repsujen jälkeen paino aina nousee, mutta kun tietää että kyllä se pöhö häipyy päivässä tai parissa, niin ei se niin paljon haittaa. Keski-ikäisen miehen viisaudella ja elämänkokemuksella tätä nyt näin jälkikäteen katselen ja kommentoin. Totuus oli, että joka kerta kun paino oli noussut, niin vitutti ankarasti!

Liikunta on ollut tosi vähäistä. Jotain puolihuolimattomia salikäyntejä ja uimahallissa kävin pari kertaa. Ei noita oikein voi laskea miksikään, kun vertaa siihen miten normaalisti mä oon kuntoillut. Ei vaan jalat vielä kestä, mutta tuleehan sitten käppäilytä jälkikasvun kanssa vähän pidempiä ja hidastempoisia reissuja. Paino on siis pudonnut pelkällä ruokavaliolla. Tahti ei vaan miellytä meikäläisen malttamatonta luonnetta.

Ruokavaliosta vielä muutama huomio. Mä oon oikeasti jättänyt viljat ja sokerit pois. Niin ne kuuluukin kun karppaa. En myöskään syö "korvaavia" tuotteita, eli en tee karppipizzaa, sämpylöitä tai mutakakkua. Mun on paljon helpompi olla, kun en leiki noiden kiellettyjen rouokien kanssa. Jos mun elikistö ei tykkää vehnästä, niin jätetään sitten kaikki sellainen pois, joka edes etäisesti vaikuttaa siltä. Ja kun tama tiukka karppaus joskus ensi vuodenvaihteessa loppuu, en sitten sorru syömään tavallista pizzaa kun olen karppiversioita mutustellut. Edellisestä kerrasta olen oppinut sen, että mun ei kannata antaa pikkusormea pahalle. Enhän mä voi vetää yhtä röökiäkään. Jos poltan vaan yhden, niin kolmessa viikossa röyhyttelen taas sen vajaan askin päivässä. Tuo on testattu useamman kerran, ja miksi ruoka olisi erilaista?

Nyt takaisin töihin. Pitäisi jäädä tämän viikon jälkeen lomille ja sitä ennen ohjeistaa tuuraajat ja alaiset niin hyvin, että pyörät pyörii kun suurenmoinen Heimo ei ole kaikkea isällisesti vahtimassa! :) No ei, paremmin täällä menee, kun en oo häkkäröimässä ja esittämässä mahtavia parannusideoitani kaikkeen.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-07-01 08:53:28 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
Hyvää lomaa ja onnittelut tuloksista!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-07-01 09:15:19 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Sepä se, juoppo ei voi juoda yhtään, tupakoitsija ei yhtäkään tupakkaa polttaa, läskin on silti syötävä joka päivä... helvetin helppoo eiks ni?????
(mä oon viimenen noista) :mrgreen:

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-07-01 11:15:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34332
Paikkakunta: Helsinki
Poikkesin kylään :smt039
Suunta on hyvä ja tuottaa tulosta joka on näkyvillä. Ei muuta kuin jatketaan samaan malliin :D

Noita korvaavia karppijuttuja en ole itsekään harrastanut. Paljon en ole ennenkään pizzoja tai pullia syönyt, joten sen puolesta ei ole ongelmaa. Ja jos syön, niin ihan normina sen teen. Joskus saan vatsani kipeäksi ja joskus en. Yhtä kaikki, sitten taas suunta siihen mikä on ollut hyväksi ja elämä jatkuu.
Sellaista ruokavaliota joka kieltää kaikien ja alvariinsa on hankala toteuttaa ja saa mielensä mustaksi.
Nautinnollista lomaa sinulle!

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-07-02 11:52:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Kiva kun kommentoitte, mä jo vähän epäilin että tämä on kuin salainen päiväkirja. Luen vain itse kirjoittelemani, ja sitten aikojen kuluttua voin palata tarkistamaan, että mitses se homma oikein menikään.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-07-08 21:21:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Ja nyt on sitten paino jumittanut kuun alusta. Yksi jäätelö-suklaaplas ateria, ja ei tapahdu mitään! Harmittaa kovasti, mutta jatkan karppausta.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-08-05 10:41:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Lomat lusittu ja paino about sama kuin loman alussa. Se on aika hyvin, sillä noin sadat pulla/kakku/perunakeitto-kekkerit käyty läpi. Ja kun ei vaan jaksa alkaa marisemaan, niin on tullut syötyä hiilarisafkaa. Pieniä määriä toki olen näitä "herkkuja" ottanut, mutta varmasti kuukauden nyt on paukkunut yli 50 g/päivä. Että ei se mulle oo karppausta, vaan semmoista kevytversiota. Jalka ei kestä vieläkään kunnon lenkkiä, joten olen sitten käppäillyt katraan kanssa pitkin skutseja. Kivaahan se on, vaikkei juurikaan vaikuta kuntoon tai painoon.

Mutta että tästä jatketaan, toinen päivä vähän tiukemmalla kontrollilla taas.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-08-05 11:10:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Liikunta muutenkaan vaikuta painoon kuin joillain luonnonoikuilla. Paino lähtee vähillä hiilareilla, kohtuullisella proteiinilla ja runsailla rasvoilla. Älä salli itsellesi repsuja. Joten jaksaa, jaksaa... kunnes sisäistää, sitten menee jo itsestään.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-08-05 11:14:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Catharsis kirjoitti:
Liikunta muutenkaan vaikuta painoon kuin joillain luonnonoikuilla. Paino lähtee vähillä hiilareilla, kohtuullisella proteiinilla ja runsailla rasvoilla. Älä salli itsellesi repsuja. Joten jaksaa, jaksaa... kunnes sisäistää, sitten menee jo itsestään.

:)

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-08-13 14:08:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Vihdoinkin paino notkahti vähän alaspäin. Koko karppauksen tulos on vaatimaton 3 kg!!! Heinäkuuhan meni ihan +/- 0 -hulinaksi, joten kokonaisuutena noin kilo kuukaudessa. Ei naurata.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-08-14 10:01:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-23 12:47:52
Viestit: 256
Paikkakunta: Tampere
Suunta silti alaspäin! Kyllä se siitä kun jaksaa vaan jatkaa. Itsellä kevät ja kesä meni ihan munilleen ja nyt taas opetellaan uudestaan että mitä sitä pitikään syödä ja kuinka paljon.. Neljättä päivää mennään ja on se olo taas vaan parempi jo nyt. Vaaka tosin kutsuu vasta viikonloppuna.

_________________
(iHerb.com-nettikaupasta 5$ alennusta ensitilauksen loppusummasta koodilla WIW828).

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-09-04 12:02:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Ei mitään muutosta painossa. Housut vähän väljentyneet, mutta grammaakaan ei ole menty alaspäin. Kaloreitakin olen jo laskenut. Ensin laskin paljonko syön, ja sitten laskin syömieni kaloreiden määrää. Tulos +/- 0. Pitäis päästä lenkille, sanokoot oikeassaolijat mitä tahansa.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-10-07 11:11:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Paino pudonnut kuukaudessa 100 g!!! Tiukasti karppilinjalla mennään, mutta ei tuota tulosta. 100 g nyt voi olla vaikka tukanleikkuun merkitys... Ja harhaoppisena nyt sitten kerron, että kun on jalat yhä edelleen paskana, niin en pääse lenkille. Siitä tama painon putoamattomuus johtuu, vaikka tuolla mielipiteellä / kommentilla / omakohtaisuudella nyt jonkun milen pahoitankin.

Etta niillä mennään. Palaan kuukauden kuluttua.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2016-01-12 22:50:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-07-26 06:34:13
Viestit: 34
Aikaa on kulunut enemmän kuin pari kuukautta. Missä olet HuimaHemmo?
Tykkään lukea juttujasi. :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2016-03-21 14:56:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
I'm back!

Joo, karpattu on ja hitaasti paino putoaa. Ei se tällä ruokavaliolla nouse, muttei laskekan enää. Mä varmaan käytin sen alekortin jo vuosia sitten, sillä ei auta miten vain noita suhteita värkkäis, kaloreita laskis tai mitä vaan kokeilisi.

Eli ihan perus-karppina tässä uidaan. Repsuja ei tule. Pari kertaa olen syönyt jotain ei-karppia, mutta nuo ovat olleet tiedostettuja ja "suunniteltuja" juttuja. Röökit on pysyneet poissa huulesta, viina en ole juonut. Paino pysyy samoissa tai laskee jonkun 50 g / viikko. Vaikea on pitää positiivista virettä tämän ruokavalion suhteen.

Ja jalka on niin paskana, etten pääse urheilemaan. Joo, ei paino putoa liikunnalla huutavat nyt palstan oikeassaolijat, mutta ei vaan putoa. Pitäisi päästä liikkumaan.

Ei paljon naurata.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2016-03-21 18:30:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
Uteliaisuudesta kysyn, että miten paljon sulla on nuo makrot? Kun olit kaloreita laskenut, niin varmaan niitäkin?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)