karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:03:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 05:16:58 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Ari, toinen yrittää elämäntapamuutosta, ja sinä laitat tänne valtavan suklaalevyn kuvan. [-X
Olen ymmärtänyt, että sinä et karppaa. Aloittaja taas haluaa karpata. Siihen ei suoranaisesti kuulu levyllinen maitosuklaata. Minusta viestisi tuntuu kampittamiselta, vaikka tarkoituksesi oli varmaan hyvä.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 07:19:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
NiilinKaimaani kirjoitti:
Ari, toinen yrittää elämäntapamuutosta, ja sinä laitat tänne valtavan suklaalevyn kuvan.
Siihen ei suoranaisesti kuulu levyllinen maitosuklaata. Minusta viestisi tuntuu kampittamiselta, vaikka tarkoituksesi oli varmaan hyvä.

niin, tarkoitukseni on sanoa että laihtua voi vaikka ei ole sitä "tahdonlujuutta", eikä tarvitse "kieltäytyä" niistä ruuista joista pitää ja sopii. niinkuin sofia7 yrittää tehdä. tuolla tavalla ruokaillen ei pitkään kestä, kun yrittää itseään vastaan taistella.
ruokavalio on suunniteltava niin että tuomoiset itsensä ruoskimiset voi jättää pois.
Kun on puhe elämäntapamuutoksesta, sen tarkoitus on olla pitkäaikainen, eikä väliaikainen ja jota seuraa "ryvetys".
ruokavalion on oltava jo alusta asti sopiva ja mieleinen ja niin sitä voi noudattaa pitempään, siitä tulee silloin elämäntapamuutos. kaloreita vähentämällä niin että tulee kalorivaje laihtuu vaikka söisi vain suklaata, eikä tarvitse ruoskia itseään. hyvä pitää välillä vaikka se suklaapäivä, niin ne ruoskan iskut kerkiää edes vähän parantua.

myöskin karppauksen aikana tapahtuva laihtuminen perustuu vain ja ainostaan kalorivajeeseen (vaikka niitä ei lasketa), VHH:lla tapahtuu myös painonpudotusta joka ei ole läskiä vaan myös nesteitä, jotka tulee takaisin kun taas syö hh.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 07:40:49 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Olen samaa mieltä siitä, että ruokavalio kannattaa muokata sellaiseksi, jota on helppo noudattaa loppuelämänsä, ja valita siihen ruokia, joista pitää.

Omasta puolestani, sokerinarkkiksena, haluan kuitenkin muistuttaa, että 54-kiloinen voi melko huoletta syödäkin, mitä mieli tekee. Me reilusti ylipainoiset ja kenties sokeriin koukussa olevat saamme yrittää vieroittua riippuvuutta aiheuttavista tuotteista. Se vieroittuminen ei aiheutta mitään "ryvetystä". Kun riippuvuus helpottaa, on mukavampi pysyä hyvältä tuntuvassa ruokavaliossa, mikä se sitten kenellekin on.

Ymmärrän pointtisi, että voi laihtua vaikka syömällä pelkkää suklaata, mutta esimerkkinä se on vähän hassu, kun ylipainoisilla on yleensä metabolinen oireyhtymä ja ongelmia verensokerin kanssa.

Usein sokerinarkkareilla lähtee homma käsistä, kun sen ensimmäisen palan suklaata syö, (tai pahimmassa vaiheessa jopa, kun näkee houkuttelevan suklaalevyn kuvan). Siinä ei välttämättä yksi suklaalevy sitten riitäkään, joten on parempi vältellä sitä ensimmäistä palaa. Sitten kun on tavoitepainossaan, voi asiaa harkita uudelleen, jos sen vielä kokee tarpeelliseksi. :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 07:41:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
NiilinKaimaani kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että sinä et karppaa.

kyllä en, mutta minä laihdutan.
sofia7 kirjoitti:
Olen pian 52-vuotias nainen, joka painaa melkein 120kg. Pituutta minulla on vain 162cm...tavoitteena saada paino putoamaan alle sadan kilon. Teini-ikäiset tyttäreni harrastavat tanssia ja syövät surutta hiilareita, ovat silti notkeita ja hoikkia kuin nuoret pajut. Kadehdittaa..


aloittaja laihdutaa, mutta sinä et.
NiilinKaimaani kirjoitti:
Voin siis tehdä niin kuin uhosin, etten enää koskaan varsinaisesti laihduta.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 07:53:02 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Ari kirjoitti:
aloittaja laihdutaa, mutta sinä et.
NiilinKaimaani kirjoitti:
Voin siis tehdä niin kuin uhosin, etten enää koskaan varsinaisesti laihduta.


Ari, puhuimme suklaasta ja riippuvuuksista, emme minun "varsinaisesti laihduttamattomuudestani", mikä tarkoittaa sitä, että en aio olla enää elämässäni yhdelläkään kitukuurilla, joita olen kyllä aiemmin harrastanut vuosikaudet. Sinäkään et ymmärtääkseni ole kitukuurilla, koska kerrot, että valitsemallasi ruokavaliolla on hyvä olla ja tunnet itsesi kylläiseksi.

Halusin vain sanoa, että ei ole kiva, kun suklaalevyn kuva lävähtää silmille, kun yrittää niitä vältellä, kuten aloittaja. Peace.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 07:55:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
NiilinKaimaani kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että ruokavalio kannattaa muokata sellaiseksi, jota on helppo noudattaa loppuelämänsä, ja valita siihen ruokia, joista pitää.


Ymmärrän pointtisi, että voi laihtua vaikka syömällä pelkkää suklaata, mutta esimerkkinä se on vähän hassu, kun ylipainoisilla on yleensä metabolinen oireyhtymä ja ongelmia verensokerin kanssa.

Usein sokerinarkkareilla lähtee homma käsistä, kun sen ensimmäisen palan suklaata syö, (tai pahimmassa vaiheessa jopa, kun näkee houkuttelevan suklaalevyn kuvan). Siinä ei välttämättä yksi suklaalevy sitten riitäkään, joten on parempi vältellä sitä ensimmäistä palaa. Sitten kun on tavoitepainossaan, voi asiaa harkita uudelleen, jos sen vielä kokee tarpeelliseksi. :)

on ihan eri asia syödä suklaalevy ja olla kalorivajeella kuin syödä se levy ja paljon muutakin ja olla "ylikaloreilla".
muuten maitosuklaa on todella matala GI "ruokaa" eikä maitosuklaa pelkästään aiheuta verensokeriongelmia, kun ollaan kalorivajeella.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 08:12:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
NiilinKaimaani kirjoitti:
Ari, puhuimme suklaasta ja riippuvuuksista, emme minun "varsinaisesti laihduttamattomuudestani"

kyllä niin puhutaan, mutta myös aloittajan laihtumisesta, ja jos tekee mieli suklaata, niin pitää sen suklaapäivän ja laihtuu. kun syö vain yhden levyn päivässä, näin se tuska helpottaa. ja sitten seuraava päivänä jatkaa joillakin muilla ruuilla ja kalorivajella.
minä tosin olen aina pitänyt suklaasta ja syönkin sitä joka päivä (kun laihdutan), joskus jopa koko levyn + muutakin.
kokonaiskalorit ratkaisee laihdutuksen suunnan, tulee kalorit sitten mistä tahansa.
tuppaa vain olemaan usein niin, että kun laihtuu ne verensokeriongelmatkin paranee, mutta ei aina. jos ei parane silloin on syytä katsella mitä ja minkä verran suuhunsa laittaa.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-07-30 09:08:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Viime aikoina on ilmestynyt useampia hyviä karppuskirjoja suomeksikin, esimerkiksi Eenfeldtin Ruokavallankumous, myös Sofie Hexebergin kirja Ruoalla terveeksi on hyvä, Hexeberg on norjalainen lääkäri joka hoitaa ylipainoa ja muitakin aineenvaihduntasairauksia vähähiilarisella ruokavaliolla. Ruokavallankumouksen kirjoittajalla on hyvät blogit seka ruotsiksi että englanniksi ja nyt hänen kirjansa ilmestyy myös saksaksi.
Eli sitä omaa ruokavaliota rakentamaan asiantuntijoiden avulla kun tämä aloittajien osiokin alkaa muistuttaa virallisterveellistä mainontaa. Painonvartijathan olet jo kokeillutkin.
Onnea matkaan.

Korjaus, ei oltukaan aloitteloissa vaan vonkaleissa, mutta vielä tärkeämpää katsoa mitä lääkärivetoinen karppaus sanoo.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-08-01 21:39:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos kirjavinkeistä, mlv, varmasti yritän saada näitä luettavakseni. Lähinnä Heikkilän kirjoja olen tähän mennessä lukenut. Luin myös ihan mielenkiinnolla Arin ja NiilinKaimaanin ajatustenvaihtoa.
Itse olen sokeriaddikti ja vähän tunnesyöppökin sekä välillä ollut taipuvainen ahmimiseen. Tuskin muuten painoni olisi noussut 120 kiloon. Muistan kuitenkin yhden vaiheen elämästäni, jolloin en tuntenut makeannälkää ja laihduin ihan huomaamatta. Odotin silloin esikoistani ja himo makeaan katosi, vaikken ollut mitenkään huonovointinen. Se oli ihanaa. Valitettavasti sama ei toistunut toisen lapsen kohdalla.
Kun sitten jostain luin, että karppaaminen vie makeannälän ja normalisoi ruokahalun, päätin kokeilla sitä. Melko pian huomasin, ettei minun enää tehnyt mieli makeita herkkuja. Tulin myös kylläiseksi pienemmistä ruokamääristä kuin aiemmin ja nälkä pysyi poissa pidempään.
Aloitin karppaamisen toukokuussa ja painan nyt n. 112 kg. Se, mikä on osoittautunut vaikeaksi, on ruokavalion säätäminen itselle sopivaksi.
Olen nimittäin erittäin hiilariherkkä ja tasapainon löytäminen tuntuu tapahtuvan vain yrityksen ja erehdyksen kautta. Jos hiilarit ovat liian matalalla, tulen huonovointiseksi, jos liian korkealla, makeanhimo ja napostelunhalu palaavat. Proteiinin ja rasvan suhde vaikuttaa tietysti myös.
(Niilin Kaimaani taitaa tietää, mistä puhun.)
Olen nyt tehnyt sen havainnon, että siedän marjoja vain vähän. Sama suklaankin kohdalla. Pari palaa erittäin tummaa suklaata ei vielä kaada dieettiäni. Marjoja söin aluksi aivan liikaa. Ne kun eivät maistuneet kovin makeilta ja ajattelin tarvitsevani niiden antioksidantit. Tarkkana täytyy olla, jos aikoo saada dieetin toimimaan. Mutta kun säätö on kohdallaan, olo on loistava ja paino laskee. Tämä on tähänastinen kokemukseni.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-01 22:29:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Paino on nyt jonkin aikaa pysytellyt 111 kilossa. Olo on ollut hyvä ja välillä jopa energinen. Uutta on se, että aamuisin ei oikein ole nälkä. Sellainen ei koskaan ollut normaalia entisessä elämässäni, jolloin ruoka maistui aina ja kaikkialla. Vähitellen tämä karppiruokavalio alkaa tuntua yhä enemmän omalta. Tästä on hyvää vauhtia tulossa elämäntapa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-02 11:23:05 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-01 18:09:41
Viestit: 2052
Paikkakunta: Pirkanmaa
Hienoa Sofia7, on hyvä totutella uuteen elämäntapaan ihan rauhassa. Kyllä oma olo kertoo sen, ollaanko oikeilla jäljillä. Tsemppiä sinulle :smt038 .

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-06 15:07:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos, Jasumiiti! Olen yrittänyt kiinnittää huomiota niihin asioihin, jotka uhkaavat kaataa dieettini. Sellaisia ovat kyllästyminen ja suunnittelun puute. Jos ruokalistani on kyllin vaihteleva ja ehdin/viitsin suunnitella syömiseni hyvissä ajoin, en törmää tilanteeseen, jolloin kaapissa ei ole muuta kuin leipää, jota sitten tekeekin ihan älyttömästi mieli sen jälkeen, kun on popsinut viikkotolkulla pelkkiä kananmunia.
Minulla on tällä hetkellä käytettävissäni melko pieni ruokabudjetti, mikä tietty aiheuttaa päänvaivaa, kun pitäisi sillä terveelliset sapuskat loihtia osin ruokarajoitteiselle nelihenkiselle perheellemme. Syön varmaankin nyt aivan liikaa omenia, mutta kun ne ovat ilmaisia..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-09 15:55:51 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-01 18:09:41
Viestit: 2052
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotimaisia omenoita ei saa kun hetken :D .
Mä oon nyt alkanut suunnittelemaan ruokailuni vihkoon, nyt on kaikki vihannekset olleet niin edullisia että olen laittanut vähän kaikenlaista kasvissörsseliä pakkaseen. Ja jäävät sinne helposti ellen järkevästi suunnittele syömisiä. Ja on kyllä totta että on helpompaa pysyä aisoissa kun suunnittelee mitä on ruuaksi niin ei sitten kiireessä ole sormi suussa ja 'pikaistuksissaan' syö jotain aivan kelvotonta.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-11 13:00:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Tein äsken karppipitsaa itselleni ja miehelle. Oli hyvää ja mieskin kyseli lisää yhden palan syötyään. Pitää ruveta enemmän kokeilemaan ruokia tuolta resepteistä. Tähän asti olen vain soveltanut niitä vanhoja, mitä olen iät ajat kokannut. Koulussa (olen aikuisopiskelija) minulla on aina munakasta eväänä. Se on halpaa ja tykkään siitä, eikä onneksi ainakaan vielä ole kyllästyttänyt. Laitan paljon tuoretta chiliä joukkoon ja neutraloin poltetta turkkilaisella jugurtilla, jota otan mukaan pienessä purkissa. Kermakahvi kera tumman suklaan kruunaa aterian. Ja mikä parasta, pysyn hereillä iltapäivän tunnit. Kun söin ruokalassa, en meinannut lounaan jälkeen saada silmiäni pysymään auki, mutta ruoka olikin hyvin hiilaripitoista eli pastaa, riisiä, perunaa sekä jotain kastiketta. Toki vihanneksiakin, mutta ei kauhean monipuolisesti.
Kovin vähillä hiilareilla en voi kyllä nykyään olla, vaikka haluaisinkin, muuten sydän alkaa muljahdella inhottavasti. Yritän hakea tasapainotilaa, jossa nälkä ja makeanhimo eivät suuremmin vaivaa ja olo tuntuu hyvältä. Toivon, että tämä puree korkeaan verensokeriini. Lääkitystä siihen minulla ei ole, lääkäri kehotti vain liikkumaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-15 21:12:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Viikonloppuna saimme vieraita ja söin aika huoletta kaikkea. En ole vielä vierailleni tarjonnut karppiruokia, vaan sitä, mitä aina ennenkin. Söin siis liikaa hiilihydraatteja ja vatsa on nyt ihan turvoksissa. Olen aamuisin syönyt hiukan ruisleipää, mutta se ei pidä nälkää. Tuon huomasin kyllä jo ennen karppiaikojakin. Jotain muuta pitäisi aamuiksi keksiä. Löysin täältä siemennäkkärin ohjeen. Ehkä kokeilen sitä nyt, kun liha tai muna ei oikein maistu.
Onko muuten tavallista, että karppaamista pidetään proteiinidieettinä? Törmäsin äskettäin tällaiseen mielipiteeseen varoituksien kera. Itse olen luullut, että tämä on rasvadieetti ja että 1g proteiinia per tavoitepainokilo riittää, kun työ on kevyttä enkä huhki salilla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-17 08:49:03 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-01 18:09:41
Viestit: 2052
Paikkakunta: Pirkanmaa
Sofia, luulen että karppaamista pidetään enemmän proteiini-kuin rasvadieettinä. Ja että karppaajat ei syö ollenkaan kasviksia. Ilmeisesti Atkins mielletään edelleenkin ainoana lajina. Pah, luulkoot vaan :lol: .
Mä en kuulemma karpppaa kun syön niin paljon kasviksia..
Mä en juuri syö enempää lihatuotteita kuin aiemmin. Ehkä vähemmän kun nyt ei ole leivänpäällisiä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-17 08:49:03 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-01 18:09:41
Viestit: 2052
Paikkakunta: Pirkanmaa
Sofia, luulen että karppaamista pidetään enemmän proteiini-kuin rasvadieettinä. Ja että karppaajat ei syö ollenkaan kasviksia. Ilmeisesti Atkins mielletään edelleenkin ainoana lajina. Pah, luulkoot vaan :lol: .
Mä en kuulemma karpppaa kun syön niin paljon kasviksia..
Mä en juuri syö enempää lihatuotteita kuin aiemmin. Ehkä vähemmän kun nyt ei ole leivänpäällisiä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-18 12:53:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
No, siinä selitys. Minulla on kyllä lihansyönti vähän lisääntynyt, mutta minä elinkin ennen voileivillä. Rasvasta olen aina pitänyt, mutta pyrkinyt sitä aikaisemmin vähän rajoittamaan. Vihannesten syönti on ollut kausittaista, joskus söin niitä enemmän toisinaan vähemmän. Mutta suklaata ym. sokeriherkkua oli ennen saatava päivittäin. Siis muutenkin kuin stressinhallintaan. Elimistö oikein huusi sitä. Joskus söin siirappia lusikalla, kun en talosta mitään muuta löytänyt. Suurin muutos entiseen on juuri siinä, että tuskallinen makeankaipuu on poissa, vaikka joskus tekeekin mieli maistaa jotain entistä makeaa herkkua, kun se tuodaan nenän alle. Silti ei ole tunnetta, että sitä on PAKKO syödä. Välillä oikein kuulostelen, että miten kovasti jäätelö sieltä pakastimesta minua kutsuu. Vaimea on nykyään kutsu. Vain kova stressi houkuttaa nykyään syömään makeaa ja joskus muisto jostain ihanasta makuelämyksestä, mikä ei välttämättä sitten enää tunnukaan samalta kuin ennen. Toivon niin kovasti, että tämä nykyisenkaltainen olotila jatkuu. On kurjaa olla sokeriaddikti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-18 13:46:30 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-01 18:09:41
Viestit: 2052
Paikkakunta: Pirkanmaa
Sofia, toivon että sokeriaddiktina olo on mennyttä meiltä molemmilta :D . On tosiaan jännä tunne kun huomaa että ns. herkkujen syöminen ei ole mikään pakkotila. Ja nyt huomaan että olen aina palkinnut itseäni makealla, syönyt makeaa kun väsyttää/ stressaa/ on vain muuten paha olo. Ne sokeriherkut eivät ole muuttaneet tilannetta mihinkään, mutta jotain hyvää niissäkin: olen mieltänyt monta taka-alalla pyörivää asiaa ihan uusiksi kun olen miettinyt syytä MIKSI vedän sokeria naamaan melkein kaksin käsin.

Edistymme siis tässä, hienoa =D> =D> .

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2013-09-22 23:08:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kyllä syömiseen tosiaan liittyy paljon henkisiä juttuja eli ei se ole vain ravinnon ja polttoaineen hankkimista kropalle, ei minulla ainakaan. Mietin viimeksi tänäänkin, että miksiköhän ruoka on aina ollut minulle niin suuri mielihyvän lähde. Olen aina rakastanut syömistä ja etsinyt erilaisia makunautintoja.
Ekan kerran lihoin vähän yli parikymppisenä, kun olin muutaman kuukauden Amerikassa. Ne kilot karisivat, kun kotiin palattuani olin iltatyössä enkä muutenkaan ehtinyt paljoa ajatella ruokaa. Kotiäitivuodet toivat sitten huomattavan ylipainon, jota keski-ikä vain entisestään kasvatti. Edelleenkin vietän paljon aikaa keittiössä läppärin kanssa. Mutta kai se oma ominaislaatu on vain hyväksyttävä ja opeteltava sen kanssa pärjäämään. Terveys motivoi muutokseen nyt ihan toisella tavalla kuin nuorena, jolloin kyllä tiesi ylipainon riskit, muttei tunnustanut niitä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)