karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 22:51:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-03-23 18:36:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
..mutta olen oikeasti ihan sikatyhmä (maalaisjärkeä mulla ei tunnu olevan ollenkaan, tämä on todettu monen monta kertaa) enkä oikein sisäistä näitä karppaamisen sääntöjä!

Painoa on sikana (onneks on siunaantunut myös pituutta!), en ole pitkiin aikoihin uskaltanut vaakaa päin vilkaistakaan, mutta epäielen että siellä 130kg tietämillä, ja ikää karvan päälle 20v! Karmeeta. Olo ei ole lähelläkään mukavaa ja itsetunto lähellä miinus sataa. Jotain olis siis tehtävä. :(

Teen kohtuu raskasta työtä elintarvikealalla (hahaa, siellä ei ole kyllä houkutuksia kuten joku saattais luulla, pakkaan nimittäin raakaa lihaa :lol: ) ja tarttis sielläkin jaksaa käydä ja edes suht terveenä pysyä jotta saadaan se vakkaripaikka taskuun ja sitäkautta vaikka mitä kivaa! =D> Mutta niin, rönsyiltiin taas ihan kohtuullisesti itse aiheesta..

Mitä sitten tiedän (tai luulen tietäväni) karppauksesta? No, rasvaa ainakin syödään ja hiilarit on pannassa. Jostain just luin, että 5g hiilareita /100g olis ok? Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että kaupan hyllyltä saan valita mitä vaan mikä täyttää ton kriteerin? Täh?

Olen suht laiska ruuanlaittaja, joten onko kaikki karppiohjeet hankalia ja aikaavieviä? Työpäivän päätteeksi ei kauheasti ole energiaa ja intoa alkaa häsäämään kuuman hellan vieressä. Myös eväät töihin pitäisi katsoa uudelleen, nyt menty sillä että aamupalalla kaksi palaa leipää (+margariini, juusto, kinkku ja kurkku) ja lounaalla sitten jotain valmispöperöä (esim. nyt pari päivää spagetti ja jauhelihakastike Saarioisilta) tai ruokalaan syömään tavallista kotiruokaa.

Yhden karppikirjankin (Karpin ateriakirja :: Karpin keittokirja 2) tilasin netistä joku aika sitten, ja siellähän niitä ohjeita piisaa, mut tuntuu vaan kaikki jotenkin oudoilta.. Nimim. Äidin tuttuun ja turvalliseen kotiruokaan tottunut! :roll:

Hei ihan totta, jeesikää mua hiukan alkuun! :D Tää on toivotonta, tai ainakin tuntuu siltä, vaik oon tällä hetkellä kyllä ihan mielettömän innoissani tästä! :) Älkää pliis lyntätkö maan rakoon meikäläistä heti.. [-o< :wink:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 18:42:47 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Moi, onnittelut hyvästä päätöksestä :)
Täällä aina suositellaan hirveesti lukemaan kirjoja aiheesta, mikä hyvä onkin..
Mutta mitäs jos aloittaisit sillä, että jätät pois viljat, riisin, perunan ja sokerin, lasket vaan sen verran, että hiilarit pysyy alle 50/päivä..
Siitä on sitte helppo lähtee tarpeen mukaan säätämään.
Syöt vatsan täyteen 3-4krt päivässä, et ähkyyn saakka, mutta kylläiseksi.
Juot vettä reippaasti, ei limsoja, vissyä kylläkin.
Etkä napostele aterioiden välillä.
Syöt 500g ja yli vihanneksia päivässä.
Enimmäkseen maan päällä kasvavia, lämpiminä ja kylmänä
Ja harrastat hyötyliikuntaa..
Tsemppiä :)
Toivottavasti yhtään auttoi?

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:12:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
TeijaS, mitä mä sit syön?

Tähän asti suurinpiirtein ainoa ruoka mitä syön, on juurikin peruna, pasta, riisi ja leipä! + naposteltavat, eli pääsääntöisesti sipsit! Hui kauheeta. #-o Olisko missään mitään esimerkkimenua mitä vois hyödyntää, kun oon oikeesti _ihan käsi_ näissä hommissa?! Vichyä en juo, kun en tykkää yhtään sen mausta, mut vettä menee kyllä tietysti, pitäis vaan sitäkin juoda enemmän.

Liikuntakin on vähän kiikun kaakun meikäläisen elämässä tällä hetkellä, satunnaisia lenkkeilytuokioita lukuunottamatta, mut niistä nyt ei kilot kummemmin karise. Paikallisessa kuntokeskuksessa olis ohjattua zumbaa ja ties mitä bumbaa, mut kiva mennä sinne laiheliinien sekaan lyllertämään. :( Tykkäisin kyllä. Ehkä pitää ostaa sellainen koti DVD. 8)

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:17:14 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Kiva, kun päätit aloittaa ruokaremontin. :mrgreen: Kyllä se siitä lähtee. Katso vaikka muiden syömisiä Ruokapäiväkirjat-osastosta. Sieltä saa aika hyvin mallia, miten ruokailut voi koostaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:28:40 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
No sä voit syödä munia, lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, juustoa kohtuullisesti, vaihtoehtoja on vaikka miten paljo!
esim aamupala:
munia pari, vähä pekonia, rehuja
tai
turkkilaista jugurttia siemenillä, pähkinöillä,marjoilla
tai
salaattia tai eilisen ruuan jämät

lounas:
siemeniä tai pähkinöitä
tai
kasviksia, lihaa

päivällinen:
kasviksia lihaa,kalaa

Iltapala (jos haluaa)
salaattia, jugurttia, mitä nyt haluat

Kannattaa tosiaan niinku brilla sanoi, lukea näitä muita ruokapäiväkirjoja, monet laittaa jopa kuvia ruuistaan hyvinä esimerkkeinä anjuna ja marjoL

Liikunta ei tartte heti olla mitään ryhmäliikuntaa, vaan alkaat kävelemään enemmän, jätä esim parkkipaikalla auto mahdollisimman kauas siitä minne olet menossa,
käytä hissia vasta kun et jaksa enää portaita...
Jos pystyt jätä käyttämättä autoa pienissä matkoissa vaan kävele jne...

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:37:00 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Täällä on selventäviä kuvia ateriavaihtoehdoista. :)

viewtopic.php?f=2&t=54675

Täällä lisää vaihtoehtoja

viewtopic.php?f=1&t=58056

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:38:06 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Ja tässä aamupaloja

viewtopic.php?f=1&t=57057&hilit=mit%C3%A4+sy%C3%B6t

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:43:37 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Ihan karppauksen aluksi ei ehkä kannata aloittaa uutta rankkaa urheiluharrastusta. Odota muutama viikko, niin elimistö tottuu ensin ruokavalionmuutokseen. Kyllä ihan tavallinen kevyt ulkona kävelykin on ihan hyvä liikuntamuoto. Sitä voi tehdä hetikin, jos haluaa. Kannattaa tehdä sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu. Minä kannatan hyötyliikuntaa. :smt023

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:45:22 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Niinpä, hyötyliikunnasta on hyvä aloittaa, sitten saattaa intokin enempään kasvaa :)
Ja se napostelunhalu loppuu kun syö kunnon ruokaa, ja väliajat vettä :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-23 19:56:39 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Komppaan edellisiä. Ensin ruokavalio kuntoon ja sitten pikkuhiljaa liikuntaa lisäämään. Molempia ei välttämättä kannata tehdä samaan aikaan. Runsas liikunnan lisäys voi olla stressi kropalle. Kun ensin laittaa ruokavalion kuosiin ja opettelee sen, pääsee paljon pidemmälle, kuin sillä, että uuden ruokailutavan omaksumisen opettelussa alkaa vielä liikkua kieli vyön alla. Asiantuntijatkin sanovat, että liikunnan lisäyksen vaikutus laihtumiseen on noin 10% luokkaa, kun taas ruokavalion osuus on noin 80%. Toki voi pikkusen kävellä ja liikkua päivittäin, mutta suurella liikunnan lisäyksellä ei juuri tehoja painonpudotukseen ole.

Karppiruokaohjeista. Usein pääsee ihan pikaruokamentaliteetilla tekemään itselleen hyvinkin karpin aterian. Jotain prodea,(lihaa, kanaa, kalaa) pannulle voissa paistettuna ja perään pussi pakastealtaan kasvispusseja. Kesäaikaan sitten tuoreita, mutta näin talviaikaan pakastetut wok- ja kasvispussukat ovat ihan käypää tavaraa. Maustetaan oman mielen mukaan. Vartti ja ruoka on valmista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 08:22:34 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-09-16 16:09:22
Viestit: 7727
Onnea hienosta päätöksestä :D Toivottavasti alkaa sujumaan. Ei tämä mitenkään kamalan vaikeeta ole, mutta kyllähän se alkuun hämmentää kun on kokonaan uus asia.
Muistan kyllä itekin olleeni pää pyörällä muutaman ensimmäisen viikon mutta kyllä se siitä. Mä alkuun söin jauhelihaa ja herkkusieniä kun en muuta keksiny :lol: Täällä pyörimällä sitten pikkuhiljaa lisäilin ruokia kun tuli sopivia vastaan ja monen kohalla olin että :smt007 tätäkin saa taas syödä. Niinku mun ikirakkaus, meetvursti. Salaa lapsena napsin paketista pelkkää metua ja äiti lakkas ostamasta sitä kun se oli niin epäterveellistä :mrgreen: 20v ihan hukkaan meni ku vältteli sitäki ihanuutta :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 10:30:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Kuten muutkin, minäkin onnittelen sinua päätöksestäsi elämäntaparemonttiin! En ole mikään vuosikautinen karppaaja, enkä laske tiukalla otteella hiilareita tai muita, vaan menen enemmänkin sellaisella "hyvänolonmeiningillä" :) .

Kyselit, mitä voit syödä ja oletkin saanut linkkejä, josta löytyy hyviä esimerkkejä. Jos kerron vähän, mitä itse syön, noin niinkuin esimerkiksi: aamupalana tänään oli karppileipää jonka päällä rasvan lisäksi kinkkua ja juustoa, salaattia ja kurkkua. Maustamatonta jugurttia ja teetä. Kohta laitan uuniin lohta, kaveriksi jotakin juusto-kermahässäkkää ja syön sen eilen valmistamani lanttulaatikon kanssa. Sen ohjeen bongasin reseptit-osiosta. Käytän kasviksia paljon, pidän etenkin lantusta ja porkkanasta, kukkakaali jotenkin vaan tökkii. Tomaattia ja salaattia menee, sipulia, kasvissoseita, keittoina, uunissa, paistinpannulla.. kalaa, lihaa, kanaa, munia, sieniä, mitäs kaikkea sitä onkaan?? Itse olen jättänyt perunat, pastan, riisin kokonaan pois, leivässä siirryin karppileipiin, joita saa kaupasta. Niitä voi valmistaa itsekin, mutta minä olen tykästynyt noihin kaupan juttuihin, ainakin joihinkin niistä. Ja niitä reseptejä kannattaa käydä katselemassa, on aivan ihania ja maukkaita juttuja siellä :) . Makeat ei ole itselleni ollut ongelma, eikä kahvileivätkään, mutta nyt ajattelin kokeilla jotakin leipoa ihan vaan siitä ilosta, että pääsiäinen on tulossa!

Liikunnasta taas, itse kävelen työmatkat, yhteensä 7km/päivä. Harrastin vielä syksypuolella zumbaa, mutta nyt työt muuttui sellaiseksi etten olisi päässyt tunneille, joten se jäi. Uiminen on kivaa ja pulleronakin pysyy pinnalla, kokeiltu on! Mikä vaan tuntuu sinusta hyvältä ja luontevalta tavalta liikkua, se on ok. Pääasia, että ajattelet tätä projektiasi siten, että siitä tulee elämäntapa, silloin haet automaattisesti niitä vaihtoehtoja ravintoon ja liikuntaan, joilla voit tätä toteuttaa. Ja täältä palstalta saa hyvien vinkkien lisäksi paljon vertaistukea ja kannustusta, ennen-ja-jälkeen kuvat kannustavat todella paljon ja niitä käyn aina välillä vilkaisemassa!

Oikein paljon tsemppiä sinulle, kyllä sinä pystyt siihen :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 14:47:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Kiitos kaikille kannustavista viesteistä! =D>

Lueskelin tuota ostamaani karppikirjaa läpi tuossa aamulla ja voih miten ihania ne jotkutkin ruuat siellä oli! Nams. :) Tekee heti mieli kokeilla kaikkea!

Tänään kun käyn kaupassa, mitä pitäisi ostaa ns. perustarvikkeita mitä aina tarvitaan? No voita nyt ainakin ilmeisesti, kun kaikki kärvennetään voissa. :lol: Tänään voisipas sitten vaikka syödä aamupalaksi (vähän venähti joo sen tekeminen..) pari munaa joko paistettuna tai keitettynä, muuta sopivaa ei taida jääkaapista löytyä tällähetkellä. Kun kauppaan menen niin ostan jauhelihaa, sieniä, salaattia, kurkkua, tomaattia, pakastealtaasta vihannessekoituksia (onko tässä jotain mitä ei saa ostaa?), juustoraastetta, pekonia, (onko nuo halloumiraksut hyviä? sopiiko naposteltavaksi, jos illalla tulee himo johonkin...) ja sellasta.. Päiväruuaksi voisi syödä eilen löytämäni ihanan ohjeen lihapullat pippurikastikkeessa ja sen lisäksi rehuja. Nam! Onko ok? Jos illalla tulee nälkä, pistän uuniin tuorejuustolla täytettyjä herkkusieniä? :) Eilen kokeilin karppipizzaa, oli hyvää! Sitäkin olis vielä jääkaapissa. :)

Onko jollakulla hyviä kokemuksia tuosta pannuleivästä? Vaikuttaa herkulliselta, mutta epäilyttää tuo mantelijauhe ja kookoshiutaleet. :D

Entäs sitten eväät töihin? Lounas nyt onnistuu hyvinkin, kun ottaa vaikka kanaa, lihaa tai kalaa ja salaattia, mutta entäs aamupalalle leivän korvikkeeksi? Partaäijä jogurtista ym. muista maustamattomista jogurteista en oikein tykkää, taitaa vaan pitää opetella syömään..

Onko kahvin juonti hyvästä? Poistaa vissiin ainakin nesteitä.. En juo tällähetkellä kahvia, mutta pystyn kyllä juomaan jos on plussaa. :lol:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 14:58:32 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Hyvältä kuulostaa sun suunnitelmat :)
Mä tykkään mantelileivistä aina joskus, alkuun niitä tuli tehtyä tiheemmin, nykyään ei enää niin usei..
Mut tuossa resepti [urlhttp://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=303] [/url]
Ja itse tykkään enemmän Lidlin kreikkalaisesta jugurtista, Eridanous.
Sulla on kyllä asenne kohdallaan nyt :)
Ja muista, jätä auto parkkipaikan kauimmaiseen nurkkaan :mrgreen:

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 14:59:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-15 12:40:35
Viestit: 10065
Paikkakunta: Lappeenranta
Juuri noilla ruuailla on hyvä aloitella, nopeasti ja helposti valmista ja voi ottaa mukaan evääksi. Resepteistä löytyy paljon hyviä ohjeita myös. Mä teen uunivuokia arkena usein: pakasteesta esim kukkavihanneksia iso pussi, jauhelihaa/kanasuikaleita, kermaa ja juustoraastetta, mausteet ja uuniin...voot et on helppoo, hyvää ja edullista. Kaaliruuat on myös hyviä ja helppoja, ja poistaa nesteitä tehokkaasti :mrgreen: (kaalipata/soppa mun yks suuri herkku: valkokaalia, porkkanaa raasteena, jauhelihaa ja viimeiseksi kun muuten valmiiksi haudutettu kuohukermaa purkki, jotkut käyttävät myös esim koskenlaskija sulatejuustoa - meinaan seuraavan kerran kokeilla)
Mulla aamupala on usein (siis silloin kun saan syötyä :roll: olen erittäin huono aamupalailija) turkkilaista kermalirulla, marjoja ja vähän makeutusjauhetta. Tai ihan yksinkertaisesti juusto-metukkarullia majoa täytteenä pari kolme. Ja jos on aikaa niin keitettyä munia, juustoa, kurkkua, tomaattia yms. Karppileipiä/sämpylöitäkin kantsii koklailla jos tykkää.

Isot tsempit sulle jatkoon, jään seuraksi :)

_________________
"niin makaa kuin petaa"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 15:07:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Terve ! onnea aloitukseen !

Karppiruuat on mielestäni helppotekoisia. Ohjeita reseptiosiosta ja karppi ruokakirjasta
Minulle on mieleisiä esim. Lassaka, muunnoksineen. Ohjeen (Reseptit/suosikit) alla kommentit, kannattaa lukea!
Lue myös ABC wiki sivun ylhäältä.
Etusivulta Aloittelevat karpit löytyy ohjeita, karpit kokkaavat on hyvä lukea myös.
Näillä sivuilla on mielettömästi tietoa, josta on hyötyä.

Pipa löysälle ja rennosti eteenpäin. Välillä muksahdetaan mutta ei kun rinta rottingilla kohti uusia nöyryytyksiä.
Toivoo hän.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 15:11:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Kirjoitin elämäni oudoimman kauppalistan äsken;

Halloumijuusto, oliiviöljy, jauheliha, salaatti, tomaatti, kurkku, sienet, tuorejuusto, juustoraaste, pekoni, kerma, pakastevihannekset, kananmuna, sipuli, meetwursti. Missä leipä, wuhuu! :D

miahkristiina antoi mukavan kuuloisen ohjeen, nimittäin tuon uunivuoka ohjeen. Mutta, pitääkö nuo kanasuikaleet tai jauheliha kypsentää paistinpannulla ensin?

Nyt mä lähden kauppaan ja sen jälkeen hellan ääreen! Pistetään chilipullat kermapippurikastikkeessa porisemaan, ukolle samaa pöperöä mutta riisillä höystettynä ettei tule nurinaa. :wink: Se kun on tommonen rimpula jo valmiiksi...

iso isä, kiitos kannustuksesta! =D>

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 15:23:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-15 12:40:35
Viestit: 10065
Paikkakunta: Lappeenranta
Juuh, pitää kypsentää valmiiksi pannulla :)

_________________
"niin makaa kuin petaa"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-25 11:10:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Siis mitä ihmettä :!:

Eilen illalla (siis lauantai! ilta) meikä ei mässänny mitään! Yleensä istun soffalla sipsipussi kourassa ja lihon entisestäni, mut nyt ei tehny edes mieli. :shock:

Noissa syömismäärissä on vielä petrattavaa, sillä syön melko varmasti liikaa. Eilen söin näin:

Aamupala;

- 2 paistettua munaa, 1 keitetty
- sipuli-tomaatti salaattia
- kuppi kahvia, 2 keksiä

Välipala;

- Tummaa suklaata muutamia paloja (teki mieli! :? Eikä tää edes ollut tummaatummaa, vaan fazerin jotain "kakkaa".. )

Päivällinen;

- Lihapullia 2 (tehty; jauheliha, sipuli, 2 munaa)
- Kermapippurikastiketta n. 1½-1dl.
- Salaattia (kiinankaali, kurkku, tomaatti, punasipuli)
- Vihreitä papuja ja valkosipulia.
- Vettä

Iltapala;

- Täytettyjä herkkusieniä rasia, pekonia 1 paketti + tuorejuusto
- 1 Somersby siideri (hmm.... :x )

Onko jotain korjailtavaa tuossa? No tuon suklaan ja siiderin tiedän itsekin, mutta muuta? :)

Huomenna alkaa taas työviikko, mitä ihmettä mä sinne otan mukaan aamupalaksi?

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-25 14:31:23 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Suklaa on ihan ok jälkiruokana, jos se olis sitä tummaa 72% ja vaan yks pala :)
Keksit ja sidukan heivaisin :)
ja sienet kun en tykkää niistä :lol: :lol: Ne on kyl karppia :)
Paista munat ja pekonia mukaan huomiseks, tai leikkelelautanen, tai keitetyt munat, tai rahkaa tai jugua, vaihtoehtoja on tsiljoonia :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)