karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:51:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-06-15 08:16:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
No niin, 3 kuukautta ja 10 päivää aloituksesta, kiloja lähtenyt 13,5. Tänä aamuna vaaka näytti 92. Aika jees. Sellaseen puolen kilon viikkovauhtiin se on asettunut, ja tämä tuntuu toimivan oikeen hyvin. Pysyy kroppa ja mieli samassa tahdissa. Parit grillihommelit on tässä ollut mutta se ei oo tuntunu missään, onneksi. Koff Lite on ystävä niissä tilanteissa :D vai saako tällaisia tuotteita kutsua nimeltä julkisesti?

Juhannukseksi lähdetään Nummirockiin, eli 4 päivää retkeilyolosuhteissa. Kylmäsäilytystä ei ole muuta kun ehkä ekan 1,5 päivää, ja paikallinen lähikauppa ei ole auki. Eipä se tosin tämä homma neljään päivään kaadu, vaikka en ihan ruodussa pysyiskään, mutta mantelit, kuivaliha, tonnikala, salami, kookosöljy, kaikki aika helppoja ottaa mukaan.

Kiva ajatella, että oon tässä "nollannut" tuon kolmen vuoden aikana keräämäni kilot, ja nyt en sitten lopeta siihen kasiviiteen...

Hauskaa juhannusta kaikille, pidetään peukkuja että tuo sää vähitellen muuttuisi vähän kesäisemmäksi [-o<

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-06-29 07:53:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
Woop, juhannuksesta huolimatta tämä mahtava uskollinen kroppasysteemini toimii niin kuin toivoinkin, ja vaa'alla numero nitkahti taas pikkasen alaspäin. Oon lähdössä sunnuntaina viikoksi ratsastusleirille, ja olisin toivonut olevani jo alle 90kg siinä vaiheessa, mut niin lähellä oon että eipä se mitään. 15 kiloa kevyempänä kun viime vuonna leirillä, veikkaan että heposet on tyytyväisiä myös :D (ratsastan siis ISOJA hevosia, en hilaa 90 kiloa minkään pikkusen raukan selkään... :lol: )

Jos joku käyttää Myfitnesspal -sivustoa, mut saa lisätä kaveriksi jos haluaa :) HannaSusi onpi nimi siellä. Siitä on ollut ihan älyttömästi hyötyä makrojen laskemiseen ja ylipäätään fiilisten kohotukseen.

Jos tämä jatkuu tällaisena, olis mahdollista että pääsisin tavoitteeseeni 75kg ennen mun synttäreitä marraskuussa. Aika hurja ajatus. Maaliskuussa aloittaessani aattelin että vuoden projektiin valmistaudun vähintään.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-06-29 11:20:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-03-01 17:34:34
Viestit: 51
Mulla on tuo hevosen selkään pääseminen yksi unelma, kunhan saan kiloja pois. Rakastin ja vähän harrastinkin lapsena hevosia, ja kaipuu niiden pariin on säilynyt tähän päivään asti.

Pari vuotta sitten puolisoni ehdotti, että ostaisi mulle synttärilahjaksi ratsastustunnin. Sain epäloogisesti kauhean kiukkukohtauksen. Syy: tiesin olevani liian iso hevosen selkään. Itse asiassa googlettelin silloin aika paljon, paljonko voi painaa ratsastaakseen, ja aika yksimielisiä oltiin, että ihminen + varusteet = 100 kg olisi sellainen maksimi.

Nyt on (salainen) ajatus, että kun painan 80 kg, pääsen ratsastamaan.

Ollaan muuten lähdetty liikkeelle samoihin aikoihin samankaltaisista lukemista. Mulla oli alkupainoa pikkasen vähemmän, mutta sinä olet tainnut pudottaa vähän reippaammalla vauhdilla. :) Hyvä me!

_________________
I am ice, I am clear, let the world be cold


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-06-29 12:03:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
Hyvä me!

Mä oon käynyt ratsastamassa säännöllisesti sillonkin kun oon ollut painavimmillani (se reilu 105kg). Enkä oo ees isoin meidän tallilla kun aikusia käy meillä aika paljon. Mun ratsastuksenope sanoi että iso puoliverinen hevonen joka painaa sen lähemmäs 600kg jaksaa kyllä ratsastustunnin ajan tehdä töitä kantaen n. 20 % omasta painostaan. Kyllähän nuo esimerkiksi ritarit haarniskoineen painoivat aika huikeita määriä :)

Joten älä annan painon estää sua heppailemasta, kunhan löytyy sopivan kokonen ratsu niin taivas on rajana! ....toki se on hyvä semmonen motivaattorikin tietysti että "palkitsee" itsensä jollain asialla kun saavuttaa jonku tietyn painon.

Yks asia missä huomasin melkein viidentoista kilon pudotuksen auttaneen: en tarvi enää apuria roikkumaan jalustimesta toiselle puolelle :D satula ei pyörähdä vaikka meen selkään ihan yksin. Huraa!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-06-29 13:38:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-03-01 17:34:34
Viestit: 51
Joo, ritariargumentin olen kuullutkin. :) Pelotti myös se hetki, että menen tallille ja sit joku tyyppi punnitsee mut katseellaan ja toteaa, että sori, ei löydy meiltä sua kantavaa hevosta.

Mulla tietty jarruttaa sekin, että olen ollut hevosen selässä viimeksi vuonna 1997. En muutenkaan ole koskaan ollut mikään liikunnallinen ihme, joten eipä juuri houkuttele ajatus kammeta kömpelöä möhkälettä jonkun hepoparan päälle. Sulla varmasti on kokemuksen myötä ketterämmät otteet!

Ehkä mä vaikkapa ensi kesänä pääsen hevostelemaan. Tai sopisihan tämä joululahjatoiveeksikin. Joutaa tässä kai vielä yhden vuoden vartoa. :wink:

_________________
I am ice, I am clear, let the world be cold


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-07-20 09:09:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
Tänään 89,8kg!!

\:D/ :smt041 :smt038 :resp:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-08-27 08:58:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
Nyt loman jälkeen useampikin työkaveri on maininnut mun pienentyneestä ulkomuodosta. Ehkä sitä jotenki kattoo ihmisiä taas eri silmällä kun ei oo hetkeen nähny. Monet käsittääkseni kokee sen hieman epäkohteliaana jos kommentoi toisen ulkonäköä, ja siksi ehkä pitäytyy sanomasta mitään... Mut mä otan kyllä hymyssä suin vastaan päivittelyt, melkein 20kg sulanu niin ihan kiva jos se jo ulospäinkin näkyy :P

Kohta samoissa lukemissa kun tuolloin helmikuussa 2012. Vieläkään en tajua miten "katsoin vierestä" kun kolmen ja puolen vuoden aikana keräsin 20 kiloa lisää elopainoa... Mut turha kitistä, kun nyt kuitenkin teen asialle jotain :) Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Tuohon vaa'an hyppelyyn on jotenki jo tottunut. Kesällä on ollut jokunen viikonloppu kaikenlaista syömistä ja juomista, jolloin vaaka pomppaa sen pari kiloa ylöspäin, mut ne liukenee parissa päivässä. Ihanaa että siihen voi jo luottaa, eikä hajota joka kerta.

Kiva käydä "shoppailemassa" oman vaatekaapin perukoilla... Oispa jo viileempi niin vois pitää kaikkia ihania neuleita, nyt kun en enää näytä Michelin-ukolta niissä :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-09-04 13:13:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-23 12:47:52
Viestit: 256
Paikkakunta: Tampere
Hienosti sulla menee! :D

_________________
(iHerb.com-nettikaupasta 5$ alennusta ensitilauksen loppusummasta koodilla WIW828).

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-09-20 19:37:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Olipa hauska aloitusviesti, ja muutenkin sinulta näyttää tuo tekstinsuolto sujuvan :) Toivottavasti tämä ketju jatkuu ja saamme kuulla kuulumisiasi edelleen!

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-09-29 07:29:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
Neulekeli! Jeeee! 85,2kg tänä aamuna! Jeeee! Ratsastusleiri viikonlopulla ( taas)! Jeeee!

...eihän huomaa että tätillä hyvä päivä tänään? :lol:
Oli tosi turhauttavaa kun tuntui että paino jumeili siinä 86,5 molemmin puolin tuossa monta viikkoa. Pidän paussia hormonaalisesta ehkäisystä (sori jos liikaa infoa), ja kroppa olikin yhtäkkiä silleen että "Ai mitä?? Munko pitää itse tehdä nyt kaikkea??" Mutta näinpä se taas pelittää, hitaasti mutta varmasti.

Mulla on hiilarit ollu nyt välillä 30 - 50 oikeestaan joka päivä, ei sen enempää (paitsi sushia oon syönyt kahdesti kesän/syksyn aikana... :roll: ). En vedä enää ihan hirveen alas sitä koska 1) tykkään syödä sen verran kasviksia että se joka tapauksessa asettuu melko luonnollisesti tuohon ja 2) jos stressaan koko ajan sitä että hh pitäis olla tosi TOSI alhaalla eikä väliin mahdu ees palaa kesäkurpitsaa niin uskoisin että moiset stressiainekset ei ainakaan tee olosta parempaa. Joten näillä mennään ja myskikurpitsakeittoakin teen ja syön jos siltä tuntuu :smt049

Ratsastuksenopettaja alkanu nakittaa mulle kaikkia muitaki heposia ku vaan sitä kaikista isointa lölliä :lol: Eipä siinä mitään, mut ku se isoin on mun lemppari... :smt054

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2015-10-14 08:40:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
Viimisiä viiään, BMI nyt tasan 30 ja vajaa kymmenen kiloa tämän hetken tavotteeseen... Pitääkö mun sit kohta häipyä tästä ketjusta? :(

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesätuunaus
ViestiLähetetty: 2016-05-18 07:40:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-11 08:34:02
Viestit: 37
Heippa heeeei...

Kuten tickeristä näkyy, täällä ollaan ja polskitaan tuota 75kg kohti aika mukavasti. Ihan vuodessa ei se 30kg lähtenyt mutta mikäpä kiire tässä. Niitä muutaman viikon jumikausia tulee aina välillä, mutta antaa tulla jos systeemi kokee sen tarpeelliseksi.
Makrot on yhä tuon aiemmin kertomani mukaiset, hiilarit yleensä alle 50. En yhäkään syö leipää, perunaa, pastaa, riisiä, sokeria, mutta en panikoi jos joskus esim. on joku ravintolassakäynti (sushia...), sillon syön mitä mieleen tulee. Kaloreita lasken sen verran, että en syö enempää kun kulutan.
Pari kiloa tavoitteeseen... Seuraava maali olis 73kg, sama kun mun toisen muksun jälkeen 12 vuotta sitten. Sit alle 70. Siitä seuraavaksi 68kg, sama kun lukiossa jolloin keksin että oon "läski". Jos loppujen lopuksi pääsisin 65kg huitteille niin siinä olis aika hienoa pysyä. Seuraavan vuoden projekti?
Ihanaa mahtavaa että jaksan ratsastaa, uida, lenkkeillä koiran kanssa oikeestaan joka päivä, ja kesävaatteiden ostaminenkin alkaa tuntua ihan kivalta ajatukselta \:D/
Tsemppiä ja kaunista, hyvinvoivaa ja maukasta kesän alkua kaikille! :resp: :hug:

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)