karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:50:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-05 06:42:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-02 17:30:06
Viestit: 20
Heipparallaa kaikille :D
Uusi iso vonkale yrittää taas epätoivoisesti saada muutosta aikaan elämässään. Ja suurin muutoksen aihe on tää oma ruho :oops:
Painoa on kertynyt tässä muutaman vuoden aikana ihan huomaamatta, vaihdevuosia on kiva syyttää :lol: No, kai sitä jotain tekemistä on silläkin, mitä sitä on suuhunsa laittanut, minkä verran ja milloin. Mutta nyt alkaa vaaka näyttää niin kamalia lukemia, että pakko kai se on itseänsä yrittää ravistella ja opetella elämään tervellisemmin. Ja tämä tulee olemaan mulle tosi vaikeaa, sen tiedän jo nyt.
Monesti oon yrittänyt vaikka mitä konsteja ja hyvinhän ne lähtee alkuun, mutta joku kumma on tuossa parin viikon kohdalla, kun tulee se "plääh". Ja siihen se sitten tyssää. sen yli kun pääsisin, niin olisin jo hieman lähempänä maalia.
Oon nyt ajatellut tätä niin, että jos jätän pois sokerit, perunat, riisin, pastan ja valkoisen viljan. Ruisleivän jos tahdon joku aamu, niin sen syön. Rasvoista pois kaikki "kissanrasvat" eli kevyttuotteet ja paistamiseen voita.
Pari päivää on mennyt ja eka kilo nestettä on valahtanut ulos. Nälkä ei oo ollut ollenkaan. Aamulla oon syönyt rahkaa ja ananasta, töissä lounaana on ollut kaalilaatikkoa (missä ihan jauhelihaa), päivälliseksi oon tehnyt kunnon kanasalaatin (salaattia, tomaattia, kurkkua, avokadoa, kanaa, auringonkukansimeniä), illalla söin porkkanaa. Cashew-pähkinöitä oon popsinut pahimpaan makean nälkään, eikä sitäkään pahemmin ole ollut.
Työmatkat menee pyöräillen, 3km suuntaansa. Eihän se paljoo ole, mutta tyhjää parempi kuitenkin. Koirat käyttää minua ulkona joka päivä, mut ei tällä helteellä niittenkään kanssa voi mitään hikilenkkiä tehdä. Mulla on pari bichonia ja ne kyllä jaksaa juosta!
Yhtään kirjaa en oo aiheesta lukenut ja varmaankin olis paikallaan käydä kirjastossa. Tätä foorumia oon yrittänyt kahlata läpi jokusenkin kerran. Paljon on uutta asiaa ja pää ihan pyörällä.
Mutta näillä mennään eteenpäin ja pistän nyt kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että tämä elämäntapamuutos onnistuis. Otan pieniä tavotteita kerrallan, eka tavoite häämöttää vielä 6 kilon päässä...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-05 06:50:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-27 16:11:01
Viestit: 761
Paikkakunta: Lappeenranta
Tervetuloa! Minulla tämä karppaaminen on ensimmäinen dieetti ikinä, jota olen pystynyt noudattamaan repsuilematta. Toivottavasti toimii sinullakin!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-07 07:42:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-02 17:30:06
Viestit: 20
Aamulla hyppäsin vaakaan, vaikka olin päättäny, että kerran viikossa vaan...Mutta eihän sitä osaa vastustaa :lol: Hämmästys oli suuri! 3 kiloa maanantaista! Joo, nestettähän se, niitä kesän mittaan juotuja lonkkuja, siidereitä ja kaljoja :whistle: Mutta kuitenkin, kyllä se hyvältä tuntui ja varmasti antaa uutta potkua taas jaksamiseen.
Mie nyt oon kiikkunut siinä Atkinsin induktion ja alakarpin välillä. Tuossa induktiossahan ei oo marjatkaan vissiin sallittuja, mutta kyllä mie illallakin melko pitkää seisoin viinimarjapuskassa syömässä :D Tuskinpa ne nyt ihan ojaan heittää. Ja rahkaa oon syönyt melkein joka toinen päivä ihan purkkiananaksen kanssa :oops: Kalaa ja broileria oon paistanut, ihan voissa ja paljon kasviksia ja vihanneksia lisänä. Hämmästyttää muuten se, miten "paljon" tomaatissakin on hiilareita... :shock: Eipä tuotakaan oo ennen tullut ajateltua...
Nälkä ei oo ollut kertaakaan, mutta illalla alkaa se tuttu napse kuulua, eli jotain tekis mieli jauhaa... sitten oon syöny jonkun pähkinän. Porkkana kovettaa miun mahaa, joten sitä en paljoo syö.
Ja mikä ihmeellisintä: ei oo tehnyt karkkia, pullaa eikä mitään muutakaan makeeta mieli! :smt041
Oon ite järkeillyt sitä niin, että ne turhat hiilarit tekee mulle sen makea himon. Jos paha himo iskee, voihan sitä vaikka tummaa suklaata palan ottaa...vai?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-07 08:47:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-27 16:11:01
Viestit: 761
Paikkakunta: Lappeenranta
Hieno pudotus!! =D>

Miulla on tummaa (70%) suklaata jääkaapissa, ja palan tai kaksi otan joskus jälkkäriksi.

Kummasti on makeanhimo hävinnyt karpatessa. Ja muutkin ruuanhimot. En olisi voinut kuvitellakaan, että pysyn erossa sipseistä näin kauan! (Ehkäpä lopullisesti).

Välttelen lisäaineita, etenkin aromivahvennetta E621, koska epäilen, että se aiheuttaa syömishimoja minulla.

Antti Heikkilän kirjasta tämä minun karppaamiseni alkoi, suosittelen niitä luettavaksi! Annica Dahlqvistia ja Atkinsia unohtamatta. Nyt on lainassa Salmenkaita/Tavi: Laihdu ilman nälkää. Lukeminen kannattaa aina :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-08 13:53:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
toivoton kirjoitti:
Ja tämä tulee olemaan mulle tosi vaikeaa, sen tiedän jo nyt.
Monesti oon yrittänyt vaikka mitä konsteja ja hyvinhän ne lähtee alkuun, mutta joku kumma on tuossa parin viikon kohdalla, kun tulee se "plääh". Ja siihen se sitten tyssää. sen yli kun pääsisin, niin olisin jo hieman lähempänä maalia.

Monessa laihdutuskuurissa on se ongelma että ei saa syödä kunnon ruokaa, tai sitten sitä saa ihan liian vähän. Ja se on nälkäiselle ihmisella aika mahdoton yhtälö ja siksi ne kuurit epäonnistuu. Oma asiansa on lisäksi se hiilareiden aiheuttama nälkä, mutta ehkä se kunnon ruuan puuttuminen on kumminkin se pahempi asia.
No, VHH:lla nuo kumpikaan ei ole ongelma ja suosittelenkin että alusta lähtien opettelee tekemään kunnon VHH ruokaa. Ja jos vähillä hiilareilla elelee niin ruokahalunhan pitäisi vähentyä niin että 3 ateriaa päivässä riittää, jos ei niin sitten on mahdollisesti jotain pielessä.

Oot ollu Atkinsin ja alakarpin välillä. NO mulla nälänhallinnan hiilariraja on jotain 40-50g ja sillä määrällä voin käyttää oikeestaan ihan mitä kasviksia haluan joten pystyn tekemään sellaista ruokaa mitä haluan. On muuten paljon helpompi laihduttaa kun saa syödä mitä haluaa kunhan hieman tarkkailee noita hiilareita.
Tseppiä.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-09 20:25:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-02 17:30:06
Viestit: 20
Eka viikko takana ja saldona -3,3kg! \:D/ Ja ei oo tehny heikkoakaan, mitä oon jaksanut joka päivä ääneen ihmetellä. Oon huomannu, että oon paljon energisempi ja jaksan touhuta ja tehdä vaikka mitä!
Syöny oon 3-4 kertaa päivässä ja iltaisin vielä pähkinöitä popsinu sängyssä, kun kirjaa luen.
Tänään on ollu semmoinen testipäivä, miten sitä pystyy ittensä hillitsemään. Aamulla paistoin munan ja 4 pekonisiivua, paljon salaattia, tomaattia ja kurkkua mukaan. Sitten alkoikin lentäminen ympäri kaupunkia. Mies soitti jossain vaiheessa, että lähdetään asuntomessuille ja mikäs siinä kun mulla vapaapäivä kerta on. Siellä sitten kierreltiin ja alkoi jo olla oikeesti nälkä. Söin sitten tajuttoman ison savulohisalaatin enkä oo sen jälkeen mitään muuta syönyt. Ei oo yksinkertaisesti nälkä 8-[
Eipä noista syömisistä taida paljoo hiilareita, proteiineja ja rasvoja kertyä. Eli onko miun vielä ennen yötä syötävä jotain, että ne ees jotenkin tulis täytettyä? On niin tajuttoman kuumakin, ettei paljoo tee mieli mitään syödä...
Tänään tuli varmaan kilomertitolkulla käveltyä jo siellä messuilla ja kotiin tultua tein vielä koirien kanssa tunnin lenkin, hiki tuli siinäkin.

Mutta hyvällä mielellä tässä voi toisen viikon aloittaa! :-D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-16 15:56:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-02 17:30:06
Viestit: 20
Jeppistä! 2 viikkoa takana ja hyvältä tuntuu edelleen! Painoa pudonnut tasan 4 kiloa eli ekaan tavoitteeseen alle puolet matkaa enää :D
Viikonloppuna osasin hillitä itteni tosi hienosti! Isäntä veti saunaolutta tyytyväisenä ja miulla oli vaan vissypullo :D Karkkiakaan en syönyt, vaikka tarjottiin, en ees maistanut. Ja se on jo paljon se!
Tänään vedin pitkästä aikaa farkkuhameen päälle ja sehän ei kiristäny mahan seudulta ollenkaan niinku aikaisemmin! Eli jotain konkreettista muutosta on jo tapahtunut. Turvotushan se on laskenu, mutta siitähän se on lähdettävä.
Jospa sitä taas lähtis tästä syömään :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-17 12:06:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-08-21 14:13:06
Viestit: 5
Hienosti lähtenyt sinulla liikkeelle! Itse olen myös vonkale, vaikken olekaan täällä tullut vielä kaapista. Tyylisuunnista en osaa sanoa virallisesti mitään, mutta omalla kohdallani olen huomannut toimivimmaksi kohtuu vapaamuotoisen ketokarppauksen - saa syödä mitä tekee mieli niin kauan kuin hiilarit pysyvät riittävän alhaalla. Ja yllättäen niitä ei tee edes mieli. Nyt on 6. viikko ketoosia menossa tällä erää, olo on tasapainoinen ja energinen.

_________________
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-17 20:07:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-02 17:30:06
Viestit: 20
Kiitosta Katereen! Eipä tuo ole hassummin itselläsikään mennyt :wink:
En miekään tiijä mistään tyylisuunnasta sen enempää, kunhan yritän keikkua jossain välissä :lol:
Vissiin pitäis lisätä näitä syömisiä aika paljonkin, kun kaloreitakaan ei tuu päivälle kuin max 1500...
Mutta kun mulla ei oo nälkä eikä tee mitään enempää mieli syödä! Mutta kolmas viikko vasta aluillaan ja jospa se kultainen keskitie löytyis pikkuhiljaa....

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-19 18:19:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-15 08:51:04
Viestit: 30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Heipparallaa vaan kaikille minultakin :)

Minä tässä vähän niinkuin ihmettelen miten tämä homma menee... sunnuntai-iltana aloitin atkinsin ohjeilla induktion ja nesteitä lähti keti 2.2 kg muutamassa päivässä :D . nyt on kyllä maha vähän ihmeissään tästä sapuskasta mitä saa sulateltavakseen, mutta kaipa tuo tottuu, varsinkin sitten kun saa syödä kunnolla niitä kasviksia, niitä suorastaan tekee mieli kaiken tämän lihan ja rasvan sekaan.
Muuten on kyllä olo tosi hyvä ja nälkä ei todellakaan vaivaa,ainoastaan suuri mieliteko syödä jotain #-o .
Onneksi ei tee m ieli mitään rasvaista niin ei sit juuri voi edes syödä.
Tsemppauksia kaikille uusille ja vanhoille karpeille ! =D>

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjcza7v/]
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-20 00:27:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Niinno, kyllähän Atkinsin aloitukseesakin voi niitä kasviksia helposti syödä vähintään 500g päivässä.
4 päivää menny, eli kyllä sen ylimääräisen nälän pitäisi pikku hiljaa lähteä, ainakin jos Atkinsin ohjeita noudattaa.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-20 12:41:41 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
rantapummitar kirjoitti:
Hieno pudotus!! =D>

Miulla on tummaa (70%) suklaata jääkaapissa, ja palan tai kaksi otan joskus jälkkäriksi.

Kummasti on makeanhimo hävinnyt karpatessa. Ja muutkin ruuanhimot. Välttelen lisäaineita, etenkin aromivahvennetta E621, koska epäilen, että se aiheuttaa syömishimoja minulla.

Antti Heikkilän kirjasta tämä minun karppaamiseni alkoi, suosittelen niitä luettavaksi! Annica Dahlqvistia ja Atkinsia unohtamatta. Nyt on lainassa Salmenkaita/Tavi: Laihdu ilman nälkää. Lukeminen kannattaa aina :D


Tummaa suklaata söin juuri kaksi palaa kermakahvin kanssa jälkiruuaksi =D>
Oli helkutin hyvää!!
Aivan kuten kirjoitit, makeanhimoni on tyystin hävinnyt, ruokaa en mieti
koko ajan kuten ennen tein ja E621 on paskaa, mitä ei olisi koskaan pitänyt
kehittää!! :evil: Se todellakin aiheuttaa syömishimoja!! Tutkitusti!!
Kirjastosta lainasin juuri AH:n Näin me kokkaamme ja Jill Fullerton-Smith:n Totuus ruoasta :D
Toissapäivänä ostin AH:n Hyvän olon keittokirjan, suosittelen!

Mukavia lukuhetkiä :smt039

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-20 16:50:27 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-15 08:51:04
Viestit: 30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Jaaaaaaaa, no sit mä olen varmaankin ymmärtänyt kirjan jutut väärin, kun siinä puhuttiin 170 g:ta esim salaattia päivässä..... mut pitää yrittää vielä tarkistaa sitä.
Eikä mulla siis nälkä ole ollut vaan mieliteko syödä jotain..... :?
Olo tuntuu kaikin puolin hyvältä ! =D>

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjcza7v/]
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-08-23 15:35:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-02 17:30:06
Viestit: 20
Voi hyvä ihme, miten loksahti suu auki aamulla! Vaaka näytti 5.6kiloa vähemmän kuin 3 viikkoa sitten!!! :smt041
Ja kun mie oon oikeesti pähkäillyt noitten syömisteni kanssa, kaloreita ei tunnu tulevan tarpeeks ( 1300-1700) ja välillä on rasvan saanti tiukassa... :shock: Kun ei vaan aina saa menemään alas niin rasvaista.... :shock:

Mut joo. Jos näin on mulla hyvä ja tulostakin tulee, niin samalla kaavalla jatkan ja katon sitten taas tilannetta uudestaan, kun ei meinaa onnistua.

Ekaan tavoitteeseen matkaa VAIN 1.8 kiloa :smt038

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-10-18 19:07:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-07 22:46:08
Viestit: 28
Heippa kaikki! Päätinpä kantaa korteni tähän kekoon osallistumalla keskusteluun. Uutena karppaajana kiinnostaisi tietää, mitä "toivottomalle" nyt kuuluu. Alku oli ainakin kovin lupaava. Minullakin lähti ekalla viikolla 3 kg ja seuraavalla kilo, eli 4 kiloa kevyempänä täällä nyt kirjoittelen. Seuraava punnitus olisi torstaina ja vähän jänskättää. Makeanhimo on mullakin poissa, luojan kiitos. Ja herkku, jota en tiennyt olevan olemassakaan on Lidlin kreikkalainen jogurtti mustikoiden kanssa ja ripaus makeutusainetta sekaan, niin kieli meinaa mennä mukana :D .
Yritän tosiaan kovasti vältellä hiilareita, mutta joskus aamulla ruisleivän syön. Usein kuitenkin paistan kananmunan tai pari ja jotain leikettä mukaan. Myös tomaatin olen aamulla syönyt.
En ole punninnut mitään, mutta mitään isoja annoksia en syö.
Kertokaa kuulumisianne, palan halusta kuulla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-10-18 19:38:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Toivoton! Asennetta! Vaihda nikkiä äläkä käytä kovin usein semmosia sanoja kuin toivoton, epätoivoisesti jne. Jookostas. Nimittäin sellaisesta voi tulla itseään toteuttava ennustus. Hyvä nikki ois vaikka Toiveikas :P

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-10-20 09:23:44 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-10-17 11:52:41
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Heippa Vonkaleet!

Hienoa että muitakin uusia Muodokkaita Vonkaleita on täällä samassa läjässä! :P

Olen aivan alussa ja into on kova.
Parasta on tämä nälättömyys! Kun muistaa mieliteon ja nälän eron
ollaankin jo pitkällä.
Hävettää tunnustaa, että olen ravintola-alan ammattilainen ja olen näiden hh% ja g:n
vertailuissa ja laskuissa vielä ihan ala-asteen alimmasta päästä.
Tiedän, että kokemus opettaa a pikku-hiljaa. Minulla on useiden kymmenien kilojen
urakka edessä ja siksi nöyränä astelen myös tänne keskusteluihin mukaan.
Mihinkään henkselien paukutteluun ei ole aihetta eikä varaa, mutta intoaa riittää.

Kaikkea hyvää Karppaukseen.
Lämpimin syysterkuin, tini

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-10-25 17:12:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-07 22:46:08
Viestit: 28
Tervetuloa! Kiva, kun on muitakin aloittelijoita täällä. Iso painonpudotus olisi mullakin eessä, mutta olen ensisijaiseksi tavoitteeksi ottanut tään karppauksen opettelun. Olen ajatellut, että kun olo paranee, niin olen se seurauksena myös aktiivisempi ja paino kyllä siitä lähtee laskuun. Sitäpaitsi tämän ikäisenä (58) en enää edes pyri nuoruuden mittoihini, haluan vain pari kokoa pienemmäksi. Ja terveys ennen kaikkea. Uskon tämän elämäntavan terveellisyyteen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-10-25 17:25:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-29 19:52:49
Viestit: 697
Paikkakunta: Stadi
Herttalady kirjoitti:
Sitäpaitsi tämän ikäisenä (58) en enää edes pyri nuoruuden mittoihini, haluan vain pari kokoa pienemmäksi. Ja terveys ennen kaikkea. Uskon tämän elämäntavan terveellisyyteen.

Ehkä noinkin, mutta mä oon 61 ja aatellu suunnilleen sinne nuoruusmittoihin yrittää. Ainakin sen verran lähelle, että vaatetus muuttuis xl:stä m:ään. (L alkaa olla jo aika väljä)

_________________
Kuva
aloitus 21.6.2010


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: uusi vonkale täällä
ViestiLähetetty: 2010-10-25 20:01:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-07 22:46:08
Viestit: 28
hyvä aija! Omasta puolestani paino saa toki pudota reilustikin, mutta näin alkuun toivon olotilan kohentumista. Kaikki sen päälle on tietysti pelkkää plussaa!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)