karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-20 01:42:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-03-31 17:39:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Tänne foorumille on tullut nyt hieno vähän isompien Vonkaleiden oma osio. Kaikki eivät varmaan ole tätä vielä huomanneet, tai kenties eivät halua heti lähteä itseään esittelemään esittelyketjuun.

Onko siis tällainen oma vertaistukiosio tarpeellinen hieman isomman kokoisille Vonkaleille? Vai uivatko Vonkaleet pikkukalojen kanssa sulassa sovussa hieman pikkukaloja syvemmissä vesissä aivan itsekseen? Nyt nimittäin näyttää siltä, että lähinnä vain Pallokalat ovat tänne kirjoitelleet.

Rohkeasti siis vaan pulisemaan mukaan, kaikki Vonkaleet.

Uusia ketjuja voi avata ja kysellä mitä mieleen juolahtaa täällä hieman isompien kalojen lammikossa.

Tervetuloa mukaan, te hieman isokokoisemmat Vonkaleet!

Rohkeasti peremmälle vaan!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-03-31 19:47:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-29 17:52:59
Viestit: 2281
Itse mietin vain että onko mulla asiaa kirjoittelemaan tänne kun olen ex-vonkale. :lol: Kaikkea sitä miettiikin.

BMI oli siis pahimmillaan 34,6, nyt se taitaa olla jotain 28-29. Olen myös pallokala, tässähän haettiin henkilöitä muualtakin, mutta kuitenkin. :P

_________________
She was hotter than the sun but she just wasn't that bright


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-03-31 20:26:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Itsekin olen Vonkale. BMI yli 40, tarkemmin en taida tässä kohtaa edes tohtia tuota ilmoittaa.

Uskoisin kuitenkin Karppilammikossa uivan muitakin isoja Vonkaleita, joten ei muuta kuin tänne päin vaan polskimaan.

Tehdään tästä Vonkaleiden palstasta lämminhenkinen, toisiamme kunnioittava ja kannustava foorumi meille isokokoisille.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-03-31 20:35:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-01-01 20:40:34
Viestit: 31
Minun mielestä ex-vonkaleetkin on enemmän ko tervetulleita, teillähän sitä tietoa ja taitoa on mistä ammentaa meille "vielä-vonkaleille" :)
On niin kannustavaa tajuta että ihan oikeasti joku on tämmösistä lukemista saanu ittensä normaalipainosiksi.. siihen itelläki tähtäin ja olen aivan
varma että siinä myös onnistunkin =D>


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-03-31 20:40:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Loistava kommentti Edda-Liina. :mrgreen: Joo onnistumiskokemuksia kehiin! Miten Vonkaleesta tuli pikkukala! :mrgreen: Näistä onnistumistarinoista saa ihan hirveästi uutta virtaa omaankin projektiin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 11:08:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-31 13:15:37
Viestit: 2
Eilen tuli rekisteröityä sivuille ihan nimimerkin kera. Kerran olen aikaisemmin yrittänyt karpata, mutta silloin oli liian vaikeaa elää ilman leipää. Nyt BMI lähes 40, ja rakkauteni leipään on hiipumassa! :D

Kaikki ex-vonkaleet vaan tänne tsemppaamaan, on aivan mielettömän kannustavaa kuulla muiden upeista suorituksista ja onnistumisista!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 17:36:11 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Meinasinkin just tulla kysymään, että onko tällainen silakka ex-vonkale tervetullut mukaan. :lol: Hyvä, että on. :) BMI 32,6 oli minun enkkani (elokuussa 06). Nyt näyttää olevan 26,8, missä kieppeillä se on pysynyt raskauden loppupuoliskoa lukuunottamatta jo vissiin marraskuusta 08 asti. :mrgreen:

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 17:47:37 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Tässä ex-vonkale. BMI oli karppauksen alussa 33.1 ja sitä ennen vielä enemmän. Nyt en ole käynyt vaa'alla, mutta se luku pyörii nyt 25-26 välillä. Karppaus teki tästä pallokalavonkaleesta onneksi vähän sutjakkaamman ja nyt olen jo ihan tyytyväinen, vaikkei paino tippuilisi kovin. Tosin voisi sitä vielä vähän tiputella, mutta en yritä mitenkään sitä. Käy muuten kalliiksi tämä laihtuminen, kun pitää noita vaatteita uusia... en valita yhtään... 8) Puhtaasti karppina en elele tätä nykyään, mutta jos vaikka sais taas itseään niskasta kiinni ja siirtyis ruotoon.

Tsemppiä kaikille ja periksi ei saa antaa. Minullakin teki tosi tiukkaa päästä tähän.

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 19:26:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Savon vonkaleesta on tullut siis muikku :lol: :respect: :respect: :respect:
No perässä tullaan ja kyllä mäkin hilaan tuon kuuluisan BMI:n alle kolmenkympin vielä ennen helluntaita 8).

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 19:47:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Musta Lammas kirjoitti:
Itse mietin vain että onko mulla asiaa kirjoittelemaan tänne kun olen ex-vonkale. :lol: Kaikkea sitä miettiikin.

BMI oli siis pahimmillaan 34,6, nyt se taitaa olla jotain 28-29. Olen myös pallokala, tässähän haettiin henkilöitä muualtakin, mutta kuitenkin. :P

Että onko asiaa??? No tuota, minä tuossa muutamia vuosia sitten pudotin painoa sellaiset 35kg ja BMI:ssä tulin alaspäin lähes 11 pykälää. Lähtö oli siis BMI 35.1 ja lähes 115kg. Nyt on tullut pahasti takapakkia ja olen tajunut sen että olen vonkale lopun ikääni on painoni sitten mitä vain. Kohta siis viisi vuotta mennyt.
Monellahan kyse on vain laihdutuksesta mutta olen lähes varma että lähes kaikilla joiden BMI ylittää 30 kyse on isosta elämänmuutoksesta. Meinaan vaan että 20,30,40kg tai enemmän ei tule ihen itsekseen, takana on jokin syy. Sen syyn löytäminen ja hallitseminen on asia jota ei voi ymmärtää ellei sitä ole kokenut itse.
Se että jos onnistuu pudottaa painoa on vasta ensimmäinen vaihe, toinen vaihe onkin sitten pysyä saavutetussa painossa. Ja ainoastaan vonkale voi tietää mistä on kyse.

Eli, todellakin on asiaa kirjoittaa tänne.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 20:35:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-29 17:52:59
Viestit: 2281
Micci_67 kirjoitti:
olen tajunut sen että olen vonkale lopun ikääni on painoni sitten mitä vain.

My thoughts exactly...

Micci_67 kirjoitti:
Eli, todellakin on asiaa kirjoittaa tänne.

Kiitos. :smt049 Teille kaikille ylläoleville.

_________________
She was hotter than the sun but she just wasn't that bright


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 20:49:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Joo, jäin vaan miettimään että olisiko kolmaskin vaihe? Atkinsissa niitä on kumminkin 4. ;)
Mutta siis oikeesti
1. pudotin painoa reilusti vuoden aikana
2. 2 vuoden aikana pudotin vielä lisää mutta en ollu tavoitteessa
3. olisin päässyt tavoitteeseen
ja 4. pysynyt siinä.

No siinähän se. =)

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-02 07:40:59 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Tunnen olevani kuin alkoholisti: kun kerran olen ollut sitä, niin olen aina sitä, lopun elämäni. Eli kun minulla on aina taipumusta lihota (syynä tunnesyöppöys), niin se on ja pysyy minussa ja minun pitää tehdä jatkuvasti työtä sen eteen, ettei niin kävisi ja taistella houkutuksia vastaan. Voi itku, niin se vaan on. Nytkin on mieli maassa ja ajattelen suklaata ja jäätelöä ja.... eli olen vonkale koko ikäni, sisäisesti, ellei jotakin mun pääkopassani tapahdu.

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-02 08:47:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
^Dumpo hoi! Tuo on niin tuttua (jädee on pari puikkoa pakastimessa, suklaa on prossasuklaata). Eilen leivoin uudella juurella 'maalaisleipää' joka onneksi meni ketuiksi = leivät eivät kohonneet (luojan kiitos, olisin ahminut varmaan puolikkaan) kunnolla mutta kuori oli liian hyvää voin kanssa :oops: Mutta sit kun mä tulen Savoon (eli varmaankin melko pian) niin mehän voitais vaikka yrittää treffata - ja kaikki muutkin Savon vonkaleet/karpit?! Eläkä ala masentumaan näin keväällä, kyllä kaverit kantaa :smt056 :smt052

Kaikille meille: rentouttavaa Pääsiäistä!

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-02 09:00:24 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Ihana Ukkoseni :hug: ! Haluan kovasti tavata sinut! Haluan kuulla kuulumisesi ja miten sinulla nykyään menee. Oi niitä aikoja pallokaloissa... Tämä holisti taitaa tehdä raakasuklaata pahimpaan tuskaan...

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-03 14:57:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-02-22 22:47:42
Viestit: 110
Paikkakunta: Oulu
seesami kirjoitti:
Onko siis tällainen oma vertaistukiosio tarpeellinen hieman isomman kokoisille Vonkaleille? Vai uivatko Vonkaleet pikkukalojen kanssa sulassa sovussa hieman pikkukaloja syvemmissä vesissä aivan itsekseen? Nyt nimittäin näyttää siltä, että lähinnä vain Pallokalat ovat tänne kirjoitelleet

Mun mielestä tää oli tosi hyvä idis. Itse en pallokaloihin ole liittynyt, kun oon vähän rajatapaus noiden kilojen osalta, että onko 20 vai 25 tiputettavaa vai paljonko.Tällainen allas, joka on kuitenkin avoin houkuttelee paremmin osallistumaan kuin sitten suljettu ryhmä, johon pitää erikseen anoa jäsenyyttä...

_________________
Ei ole ruokaa kaloreihin katsominen!

Laihdutuspäikky

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-03 20:38:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Nightcare kirjoitti:
seesami kirjoitti:
Onko siis tällainen oma vertaistukiosio tarpeellinen hieman isomman kokoisille Vonkaleille? Vai uivatko Vonkaleet pikkukalojen kanssa sulassa sovussa hieman pikkukaloja syvemmissä vesissä aivan itsekseen? Nyt nimittäin näyttää siltä, että lähinnä vain Pallokalat ovat tänne kirjoitelleet

Mun mielestä tää oli tosi hyvä idis. Itse en pallokaloihin ole liittynyt, kun oon vähän rajatapaus noiden kilojen osalta, että onko 20 vai 25 tiputettavaa vai paljonko.Tällainen allas, joka on kuitenkin avoin houkuttelee paremmin osallistumaan kuin sitten suljettu ryhmä, johon pitää erikseen anoa jäsenyyttä...

No oikeastaan noi kilot ei edes ole oikea mitta, vaan alunperin olisi pitänyt olla BMI raja. Mulla esim pudotus BMI 30 -> 22 =~26kg. 160cm henkilöllä sama painoindeksin pudotus vaatii (vain) 20,5 kilon pudotuksen. Eiköhän tuonne tulla hyväksymään kaikki aktiiviset kirjoittajat joiden BMI on yli 30.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-09 15:46:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-15 00:54:47
Viestit: 1
Mulla on tuo bmi ollu viime vuoden kesäkuussa 35.7 ja nyt hieman päälle 30.
Tavoitteesta vielä kaukana, mut kovalla itsekurilla sitä kohti.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1n1ruT/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-09 16:37:55 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Onko tämä yleensäkään kiinni siitä BMI:stä. Mun käsitys siitä miksi tämmönen osio tarvitaan on se, että laihdutustaipaleella vielä kulkevat tarvitsevat oman osionsa, jossa voidaan keskustella karppauksesta nimenomaan laihdutuskeinona eikä niinkään terveydentuojana. Yleisen puolen keskustelut ovat jo pidempään keskittyneet terveyteen tai sairauden poistamiseen tai oireiden lievittämiseen tai muun lääkityksen vähentämiseen ja kaikki kunnia siitä tälle forumille. Tämä on osio niille, jotka kokevat että se laihtuminen on ykkösasia ja muu tulee sitten sen mukana. Kuitenkin edelleen melko moni lukee kirjoja joiden nimet ovat Atkinsin painonpudotusdietti, Laihdu ilman nälkää, Syö rasvaa ja laihdu tjsp. Kaikissa on maininta laihtumisesta, joka siis tässä osiossa saisi olla se kantava ajatus. Terveyspuolen jutut käsitellään edelleen yleisellä ja niin ymmärrän myös ylläpidon asian halunneen. Me emme täällä tappele siitä onko eläin- vai kasvirasva parempaa. Toteamme vain, että laihduin tällä rasvamäärällä tai tällä hiilarimäärällä ja sitten manaamme omia epäonnistumisia tai hehkutamme onnistumisia ja kannustamme muita ja tsemppaamme toisiamme. Menestystä kaikille vonkaleille raskaalla mutta oi niin palkitsevalla tiellä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Olenko Vonkale?
ViestiLähetetty: 2010-04-19 12:22:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Totta tuokin. Mutta se laihduttaminen on myös erilaista sillon kun laihdutetaan normaalipainon sisällä tai kun BMI on yli 30 tai 35. 5-10 kilon tiristelijöistä moni onnistuu projektissaan muutamassa kuukaudessa eli esim kevään aikana (rantakuntoon projekti), kun taasen meillä isommilla kyse on mahdollisesti useamman vuoden projektista. Ja painonhallinta voikin sitten olla loppuelämän projekti.
Lisäjuttunsa on sitten vielä se että monella meistä isoista kyse on myös jonkinlaisesta syömishäiriöstä. Sitä ei välttämättä edes itse huomaa ja mullakin siihen meni aikansa. Ja tässä vuosien varrella olen myös huomannut että monet (useimmat?) muutaman kilon tiristelijät eivät voi edes ymmärtää meidän tilannetta/ongelmia koska eivät ole niitä itse kokeneet.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)