karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:52:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 156 57 58 59 60 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-02-09 17:43:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-02-09 17:27:53
Viestit: 2
Morjensta poteroon! Nyt SE alkoi (tai siis 31.1.17). Lähtöpaino 111 ja pituus 181, BMI 34. Ikä 45v.

Työ vaihtui fyysisestä duunista toimistoon 2 vuotta sitten ja seuraukset ovat hyvin surulliset. Jatkuva väsymys ja päänsärky ovat nyt historiaa toistaiseksi - vain 11 vuorokaudessa! Samalla lisäsin liikuntaa, 3xpuntti ja 2-3x aerobinen / viikko vanhan "ehkä kerran tai kaksi viikossa"-tyyppisen sijaan.

Kehonkoostumusmittauksen tulosta sekä lab. arvoja en edes viitsi mainita, paitsi että sekä veren rasva-arvot ja sokerit ovat päin takamusta. Tavoittelen hyvän olon lisäksi hoikistumista 85 kiloon, joka on minulle sopiva paino. Eli 26kg pois ja sitten en aio lihoa enää tällaiseksi siaksi. Myöskään dmII tai aivo-/sydäninfarkti eivät erityisesti kiehdo.

Erityisesti kaipaamaan jään sipsejä, kaljaa ja Netflixiä. Mikään näistä ei sovi nykyisyyteen, joten bye bye niille :) Helppoahan tämä on kuin heinänteko, kun täältä saa mahtavasti tietoa ja käytännön ohjeita. Kiitos!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-02-13 08:39:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Keski-ikäonsyvältä kirjoitti:
Morjensta poteroon! Nyt SE alkoi (tai siis 31.1.17). Lähtöpaino 111 ja pituus 181, BMI 34. Ikä 45v.

Työ vaihtui fyysisestä duunista toimistoon 2 vuotta sitten ja seuraukset ovat hyvin surulliset. Jatkuva väsymys ja päänsärky ovat nyt historiaa toistaiseksi - vain 11 vuorokaudessa! Samalla lisäsin liikuntaa, 3xpuntti ja 2-3x aerobinen / viikko vanhan "ehkä kerran tai kaksi viikossa"-tyyppisen sijaan.

Kehonkoostumusmittauksen tulosta sekä lab. arvoja en edes viitsi mainita, paitsi että sekä veren rasva-arvot ja sokerit ovat päin takamusta. Tavoittelen hyvän olon lisäksi hoikistumista 85 kiloon, joka on minulle sopiva paino. Eli 26kg pois ja sitten en aio lihoa enää tällaiseksi siaksi. Myöskään dmII tai aivo-/sydäninfarkti eivät erityisesti kiehdo.

Erityisesti kaipaamaan jään sipsejä, kaljaa ja Netflixiä. Mikään näistä ei sovi nykyisyyteen, joten bye bye niille :) Helppoahan tämä on kuin heinänteko, kun täältä saa mahtavasti tietoa ja käytännön ohjeita. Kiitos!

Muistan, kun me aloimme noudattaa VHH:n ruokavaliota, niin sormi meni alussa suuhun, mitä sitä oikein söisi? Aiemmin, kun lautasella piti olla perunaa tai pastaa. No löytyhän sieltä kaupasta hyviä vaihtoehtoja. Maailmassa on kolmisensataa erilaista ravitsevaa kasvista ja nykyisin Suomessakin on laajat valikoimat. Voi sanoa, että joulu on ainainen, kun alkuuun päästy.
Chipsejä voi tehdä lehtikaalista.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-02-13 11:22:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Ettei vain kävisi niin kuin monelle täällä... Ensin huomaat ettei niin ehdoton tarvitse olla ja voihan sipsejäkin joskus syödä. Mutta sitten kun päätät suunnitellusti kerrankin herkutella täysillä, huomaat etteivät ne sipsit enää lainkaan hyvältä maistukaan :D

Onnea matkaan, mutta älä suotta repäise liian kovasti alkuun. Voit heti alkaa elää niin kuin voisit loppuelämäsi elää :)

Äläkä sentään kutsu itseäsi siaksi (toki siat ovat älykkäitä ja hauskoja, mutta tässä ei tainnut olla se ajatus :D ) Itsensä halveksunta on hieman huono lähtökohta.

Täältä saa tosiaan neuvot joka tilanteeseen, joten jos jotain ongelmaa vaikka tulee niin älä ainakaan lopeta kesken, vaan sitten selvittelemään... Tämä on muuten elämäntapana hieno vaikkei edes laihtuisikaan, paranee terveys ja virkeys ja vatsavaivat ja iho ym ym...

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-02-13 11:40:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Hector Servadac sanoikin tossa tärkeimmän, "älä ainakaan lopeta kesken"
Mulla siihen muuta kun yritä olla repsahtamatta kokonaista päivää kertaakaan niin homma toimii parhaiten.
Kun on päässyt vauhtiin, noin 30pv jälkeen ei pikku herkkupalan syöminen kerran viikossa (myös alko) tiputa useimpia pois rasvapolttoisuudesta (tarkoitan tilaa jossa ollaan adabtoituneita siihen niin hyvin että keho palaa siihen ilman ongelmitta heti kun hiilarit/alko on poltettu pois), vaikka ketoosi hetkeksi katkeaisi, mutta ei se autakkaan asiaa.
Tietty kukin karppaa tavallaan, tämä on vaan huomio jonka olen tehnyt täällä kolmen vuoden aikana kun seurannut laihduttajia.

EX vonkale.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-02-13 13:57:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Hector Servadac kirjoitti:
Ettei vain kävisi niin kuin monelle täällä... Ensin huomaat ettei niin ehdoton tarvitse olla ja voihan sipsejäkin joskus syödä. Mutta sitten kun päätät suunnitellusti kerrankin herkutella täysillä, huomaat etteivät ne sipsit enää lainkaan hyvältä maistukaan :D

Onnea matkaan, mutta älä suotta repäise liian kovasti alkuun. Voit heti alkaa elää niin kuin voisit loppuelämäsi elää :)

Äläkä sentään kutsu itseäsi siaksi (toki siat ovat älykkäitä ja hauskoja, mutta tässä ei tainnut olla se ajatus :D ) Itsensä halveksunta on hieman huono lähtökohta.

Täältä saa tosiaan neuvot joka tilanteeseen, joten jos jotain ongelmaa vaikka tulee niin älä ainakaan lopeta kesken, vaan sitten selvittelemään... Tämä on muuten elämäntapana hieno vaikkei edes laihtuisikaan, paranee terveys ja virkeys ja vatsavaivat ja iho ym ym...

Äidin teki mieli croisanttia. Poika sanoi osta vain, et sinä tykkää niistä enään kuitenkaan ja niin kävi.
Mutta kyllä sitä äkkiä tottuisi makeaan.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-02-13 16:47:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-02-09 17:27:53
Viestit: 2
Kahdessa viikossa seuraavat tulokset: 4kg painoa poissa, k*sella saa ravata jatkuvalla syötöllä=varmaankin se, mikä on lähtenyt. Yöllä nukuttaa mahdottoman hyvin. Ei närästä. Töissä voi painaa ajatustyötä koko päivän heittämällä, kun ei tule lounaan jälkeistä 2 tunnin koomaa. Yleisesti ottaen virtaa on niin pirusti verrattuna entiseen.

Havaintoja: ruoanlaitto on paljon aikaa viemättömämpää, kun ei tarvitse tehdä mitään pitkällä kaavalla: kanoja tai jauhista ei kauaa paista, salaatti hoituu siinä välissä ja leipää tms kuraa ei tarvitse leipoa. Myöskään itse tehdyt valkosipulikermaperunat eivät kai varsinaisesti kuulu tähän lajiin ;)

Olin viikonloppuna laivalla. Alkoholiksi otin punkkua muutaman lasillisen ja buffetistahan on älyttömän helppo valita terveellistäkin ruokaa. Jälkkäripöytää en saanut sivuutettua, joten otin palan jotain kakkua -> maistui oudolta. Äkkiä se keho näköjään oppii...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-29 19:03:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-07-29 18:43:18
Viestit: 1
Taitaa olla tekemisen puute kun viimein päätin kirjoittaa tänne... foorumiin olen jo talvella tutustunut ja lueskellut taustatietoa ja ohjeita eri asioihin aina silloin tällöin.

Aloitin kaappaamisen tavallaan vahingossa ja talvella löysin koko termin ihan vahingossa. Tietoisesti en karppaajaksi ryhtynyt. Olen aina syönyt paljon leipää. Tyttäreni muutettua pois kotoa, päätin vain olla ostamatta leipää, jotta en söisi niin paljon iltaisin ihan vain tavan vuoksi ja aikani kuluksi. Leivän syönnin loppumisen jälkeen oli hieman hakusalla se mitä söisin. Päädyin hetkeksi munakuurille ja se alkoi varsin pian maistua melko ällöttävältä.. aamupalaksi munaa, lounaaksi munaa, päivällinen munaa... Rupesin sitten tekemään ensin munakkaita lisäten niihin kaikkea mahdollisia kasvisten ja läskin väliltä. Pikkuhiljaa etsin tietoa netistä ja löysin myös nämä sivut.

Nyt voi sanoa, että takana on käytännössä karppaamista n. 9 kk. Paino on pudonnut 20 kg mutta vieläkin sitä on liikaa reilusti ja BMI siellä 34 kilon kieppeillä. Kymmenen vuotta sitten olin samoissa kilomäärissä, mutta silloin liian pienet vaatteet mahtuvat nyt hyvin päälle ja varsinkin vyötärö on kaventunut. Ja kyllä, olen hamsteri ja liian pieninä ostetut vaatteet on edelleen jemmassa.

Nykyisin syön tyypillisesti aamupalaksi makkaramunakkaan, lounaaksi salaatin ja päivälliseksi paljon lihaa/kanaa eri muodoissaan. Perunan, pastan yms. Olen jättänyt lähes kokonaan. Joskus bufeessa otan lusikallisen muusia tai yhden pienen perunan. Leipää olen syönyt tänä vuonna ehkä 3-4 siivua kun jossakin reissulla aamupalalla ei ole ollut oikein vaihtoehtoja. Pakastevihanneksia ja seitiä menee myös aika paljon.

Aika ajoin vuosikymmenten kuluessa olen kokeillut jos jonkinlaisia dieettejä. Olen aina pitänyt salaateissa, vihanneksista, juureksista, kalasta ja lihasta. Ruokavalioni on siis ollut periaatteessa ihan terveellinen, mutta olen vain syönyt ihan liikaa kokonaisenergiamäärältään, kun kyseessä on ollut hiilihydraattipainoitteinen energia. Pahin synti on ollut leivällä mässääminen. Vaiheittain viime syksynä alkanut ruokavalion muutos, joka alkoi leivän jättämisestä on ollut onnistunut ratkaisu. Minun ei ole tarvinnut kokea olevani dieetillä enkä todellakaan ole kärsinyt nälkää missään vaiheessa. Tuoremehu on jäänyt kokonaan pois, samoin banaanit. Partamiesjugurtti tuli kevättalvella uudeksi vakituiseksi välipalaksi ja maustaan sitä keinomakautetulla (joo, se on kirosana) mehukeittoa. Sopii minulle.

Toistaiseksi kaikki hyvin ja kohta taas grillataan ilman tunnontuskia!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-02 08:57:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Hienoa, että ruokavalion muutoksen jälkeen on mennyt parempaan suuntaan.
Monille on ongelmana leipä.
Kuten tiedämme, niin energiaa saa vain rasvasta ja sokerista, (Alkoholi on puhdasta energiaa) Rasvaa kehotetaan välttämään, joten ihmiset täyttävät energia vajauksen viljatuotteilla ja perunalla. Nämä sisältävät runsaasti sokeria. Sokeri saa insuliinitason nousemaan, joka johtaa ylipainoon jne.
Ongelmahan ei nyky ruokateollisuudessa yksin lisätty sokeri vaan myös kaikenlaiset lisäaineet, jotka väijyvät koko ajan terveyttämme. Tästä tietysti lääketeollisuus on mielissään.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-23 12:42:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:37:38
Viestit: 321
Täällä yksi vonkale myös. :) Tullut eleltyä enemmän ja vähemmän karpisti jo hyvän aikaa, mutta tarttis muutella tottumuksia niin että pysyisi siinä "enemmän karpissa". Perunasta en ole piitannut ikinä eikä makeanhimokaan ole ollut kiusana, mutta viljatuotteita (varsinkin pastaa) on ruokavalioon sisältynyt. Sille on hyvällä menestyksellä nyt loihdittu jos jonkinnäköisiä korvaajia ja alku näyttää lupaavalta. Huonojen hiilareiden välttelyä isompi haaste mulle on riittävä rasvan "tankkaus". :D

_________________
Well some say life will beat you down
Break your heart, steal your crown
So I've started out for God knows where
I guess I'll know when I get there
R.I.P. Tom Petty


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-23 16:26:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
hennir kirjoitti:
Täällä yksi vonkale myös. :) Tullut eleltyä enemmän ja vähemmän karpisti jo hyvän aikaa, mutta tarttis muutella tottumuksia niin että pysyisi siinä "enemmän karpissa". Perunasta en ole piitannut ikinä eikä makeanhimokaan ole ollut kiusana, mutta viljatuotteita (varsinkin pastaa) on ruokavalioon sisältynyt. Sille on hyvällä menestyksellä nyt loihdittu jos jonkinnäköisiä korvaajia ja alku näyttää lupaavalta. Huonojen hiilareiden välttelyä isompi haaste mulle on riittävä rasvan "tankkaus". :D

Vaikea neuvoa toisia ensinnäkin, koska meillä jokaisella on oma maku.
Me raastamme silloin, kun haluamme jauhelihakastiketta, johon kuuluu spagetti. kesäkurpitsaa. Tätä ei tarvitsee keittää, kunhan hieman höyryttää. Jotkut käyttävät raastettu kaalia. Tämä onkin meidän mieliruoka kaalia ja jauhelihaa. Hintaansa nähden halpaa, ja ravitsevaa ruokaa.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-23 18:36:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:37:38
Viestit: 321
artoheikki kirjoitti:
Vaikea neuvoa toisia ensinnäkin, koska meillä jokaisella on oma maku.
Me raastamme silloin, kun haluamme jauhelihakastiketta, johon kuuluu spagetti. kesäkurpitsaa. Tätä ei tarvitsee keittää, kunhan hieman höyryttää. Jotkut käyttävät raastettu kaalia. Tämä onkin meidän mieliruoka kaalia ja jauhelihaa. Hintaansa nähden halpaa, ja ravitsevaa ruokaa.

Joo kesäkurpitsaa olen käyttänyt aika paljon kun se on ihan mun suosikkia. Erilaiset kaalit maistuu myös, varsinkin ruusu- ja lehtikaali. :)

_________________
Well some say life will beat you down
Break your heart, steal your crown
So I've started out for God knows where
I guess I'll know when I get there
R.I.P. Tom Petty


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-23 20:01:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Muistat vaan valmistaa kaiken runsaassa voissa... Hapankaali on muuten parempaa omatekoisen majon kanssa...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-23 20:29:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:37:38
Viestit: 321
Hapankaalin makuun en oo kyllä oppinut muutamankaan syöntikerran jälkeen.. :smt107

_________________
Well some say life will beat you down
Break your heart, steal your crown
So I've started out for God knows where
I guess I'll know when I get there
R.I.P. Tom Petty


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-24 08:13:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
hennir kirjoitti:
Hapankaalin makuun en oo kyllä oppinut muutamankaan syöntikerran jälkeen.. :smt107

Makuasia kuteen aiemmin totesin. Minä tykkään hapankaaleista, mutta vaimoni ei. Syö kuitenkin, koska tietää hapankaalin olevan terveellistä- Muutenkin kasvitieteilijä Sinikka Piipon mukaan kaalia suosivilla ihmisillä on vähemmän DNA vaurioita kuin kaaleja nauttivilla.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-24 08:17:08 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Muutenkin kasvitieteilijä Sinikka Piipon mukaan kaalia suosivilla ihmisillä on vähemmän DNA vaurioita kuin kaaleja nauttivilla.


:?: :?: :?:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-12 13:48:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-12 22:07:48
Viestit: 754
Paikkakunta: Posio
Heippa vaan kaikille vonkaleille (jos täällä nyt yleensä ketään on)! Meikäläisen bmi kiikkuu
siinä 40 kulmilla, joten olen vonkaleiden vonkale. Enemmän olen esitellyt itseäni tuolla
salaisten päiväkirjojen puolella, joten sieltä voi lukea jos kiinnostaa :) Liitympä siis
jälleen joukkoon iloiseen, vonkaleiden porukkaan.

_________________
"I´m not fat, I´m just big boned!"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-12 21:15:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Tervetuloa joukkoon. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-15 18:49:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2018-03-07 10:57:31
Viestit: 59
Heissan Karpit!

Pikkukalaksi täällä terve <3 Minun painoindeksini on arvaus, vaa´an päälle en suostu menemään, mutta arvelisin sen olevan ainakin 37. Olen laihduttanut elämässäni yli 100 kiloa ja jossain kohtaa totesin ,että pakko lopettaa laihdutus kun en halua lihoa enää tämän enempää. Nyt uuteen elämään antaa potkua diabetes 2. Noin pari kuukautta takana, verensokeri ja verenpaine hienosti laskusuunnassa ja ajattelin varmuuden vuoksi, etten mene siihen vaa´alle nytkään. Paino saa tippua (ei tule ikävä) mutta se ei ole tämän uuden ajatuksen takana vaan verensokerin normalisointi remissioon.

Toki huomasin kirjautumiseni jälkeen, että kyllä se pienempi olemus kuitenkin on jotain siellä kaukana toiveissa, mutta keskiöön se ei pääse.

Kiitokset erittäin hyvistä kirjoituksista! Vertaistuki on ihan parasta, etenkin kun tuo virallinen taho ei tue terveyttä pikemminkin nopeampaa loppua.

t pikkukalaksi<3


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-15 19:31:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ei se vaaka, vaan peili! Tervetuloa. :smt040

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 10:39:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-12 22:07:48
Viestit: 754
Paikkakunta: Posio
Tervetuloa :)

_________________
"I´m not fat, I´m just big boned!"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 156 57 58 59 60 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)