karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:30:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-10-04 10:38:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-01-12 19:11:15
Viestit: 481
Kuten otsikko kuuluu.

Mä olen ihan jumahtanut omiin sitä-samaa-sitä-samaa-ruokiini, kuten ruokapäikystä näkyy.

Se mun tän hetkinen Perussetti on kutakuinkin:

sipulia, valkosipulia, porkkanaa, kesäkurpitsaa (+jotain muuta mitä löytyy kaapista, ihanne tapauksessa myös jotain prodea, kuten kikherneitä tai fetaa), kermaa ja tomaattipyrettä. Mausteeksi suolaa, mustapippuria ja basilikaa. Pannulla paistellen sen verran että kerma tiivistyy mukavan paksuhkoksi.

_________________
Kuva

Nykyinen ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=44322
Ensimmäisen vuoden ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=38433


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-04 12:01:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-02-19 21:24:33
Viestit: 286
Mun pikaruoka on voissa paistettu hapankaali johon kipataan purkki smetanaa. Mustapippuria, suolaa ja valkosipulia sekaan ja ääntä kohti :D

Toinen vakiosetti on feta-pinaattimunakas. Punajuurisosekeittoa smetanalla teen usein, syksyn kunniaksi sienimuhennosta (sieniä, voita kermaa). Munakasrullat ovat hyviä ja helppoja eväinä salaatin kanssa, täytteeksi teen erilaisia kasvis-sieni-kermakomboja.

_________________
"On se aika epäkornia käytöstä."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-04 14:14:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-01-12 19:11:15
Viestit: 481
Mulla kaalipannu on kans aika vakio:

kaalia, sipulia, valkosipulia, voita ja kermaa, haudutellaan pannulla ja ropsaus suolaa ja mustapippuria sekaan.

_________________
Kuva

Nykyinen ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=44322
Ensimmäisen vuoden ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=38433


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-04 20:22:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
suolanen rahka:

- maitorahkaa/jugurttia
- majoneesia
- metukkaa leikattuan pieniksi paloiksi
- purjosipulia

--> sopivassa suhteessa sekaisin ja syöden.

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-04 22:17:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-01-12 19:11:15
Viestit: 481
koeputkilapsi kirjoitti:
suolanen rahka:

- maitorahkaa/jugurttia
- majoneesia
- metukkaa leikattuan pieniksi paloiksi
- purjosipulia

--> sopivassa suhteessa sekaisin ja syöden.


Muuten ihan kiva, mutta kun kyse on vegeruuista täällä vegeosiossa :D

Mut joo, en olekaan tullut ajatelleeksi että juguun vois laittaa jotain suolaistakin! Pitää kehitellä jotain... vaikka freesata sipulia, valkosipulia, aurinkokuivattua tomaattia ja oliivia, mmm, vois toimia.

_________________
Kuva

Nykyinen ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=44322
Ensimmäisen vuoden ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=38433


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-05 08:03:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Samm-akko kirjoitti:

Mut joo, en olekaan tullut ajatelleeksi että juguun vois laittaa jotain suolaistakin! Pitää kehitellä jotain... vaikka freesata sipulia, valkosipulia, aurinkokuivattua tomaattia ja oliivia, mmm, vois toimia.

hihihi :oops: harvemmin kun kattelen että mihin kirjoittelen, poimin vain noita keskusteluja tuolta aktiivisista viestiketjuista, niin en yhtään ihmettele että kämmäsin näin :mrgreen: Tosiaan, metukan tilalle jotain ihan muuta sitten :P Minusta tuohon sopii joku tosi suolainen, koska itsessään jää muuten aika mauttomaksi.

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-25 17:58:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-25 17:49:54
Viestit: 32
Paikkakunta: Turku
Ensimmäinen viesti täällä foorumilla, toivottavasti en mokaa :)

Mulla on tommonen keitto-ohje, johon oon kovasti tykästyny, riittää ainaki kolmeen-neljään annokseen.
Eli kattilaan viskataan pussillinen pakasteparsakaalia (tai tuoreita pilkottuna, jos löytyy), purkillinen herkkusieniä ja perään purkillinen kookosmaitoa, purkin voi vielä huuhtoa vedellä ja laittaa veden kattilaan. Kuumennetaan ja keitellään, sekaan curry-maustesekotusta väriä antamaan (tai kurkumaa), vähän soijakastiketta, ja myllystä suola-pippuri-korianteri-lime-sekotusta tai sit maun mukaan, mistä tykkää... Kun hässäkkä on melkeen valmis, sekaan vielä paloteltu tofu. Ite tykkään marinoidusta. Nälkä lähtee ja hyvvää on :)

Aika nopee, valmistusaika on käytännössä sama ku parsakaalin kypsymisaika.

_________________
Lihasvärinä tuottaa lämpöä.
74 -> 71,5


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-10 13:19:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-22 13:20:55
Viestit: 87
Samm-akko kirjoitti:
Se mun tän hetkinen Perussetti on kutakuinkin:

sipulia, valkosipulia, porkkanaa, kesäkurpitsaa (+jotain muuta mitä löytyy kaapista, ihanne tapauksessa myös jotain prodea, kuten kikherneitä tai fetaa), kermaa ja tomaattipyrettä. Mausteeksi suolaa, mustapippuria ja basilikaa. Pannulla paistellen sen verran että kerma tiivistyy mukavan paksuhkoksi.

porkkanassa ja tomaatissa on aika paljon hiilareita, ite oon jättäny ne lähes kokonaan pois ruokavaliosta.

itse oon tehnyt aika monesti "fajitaksia" niin, että oon käärinyt ihan vaan salaatin lehteen. Eli
Parilalla:
paprikaa paria väriä
sipulia
hot chilli -kastike

tuoreena:
kurkku
salaatti
ehkä jotain pähkinää jos tekee mieli

ja sitten siihen lehteen vaan kääräseen kera kermaviilin ja juuston ja jonku tulisen kastikkeen ja ehkä juustokastikkeen

nii ja voishan tohon väsätä soijarouheet, itse asun ulkomailla ja käytän monesti quorn -tuotteita lihan vastikkeena, niitä ei suomesta vaan taida saada

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-10 13:32:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-22 13:20:55
Viestit: 87
rasvainen kaalikeitto:
-1 kaali
- 1. sipuli
-1 kasvisliemikuutio
-1 purkki philadelphiajuustoa
-nokare voita
-pippuria
- soijarouhetta maustettuna soijakastikkeella ja pippurilla

Kuumenna iso kattilallinen vettä hellalla ja lisää kasvisliemikuutio. Kun kuutio on sekoittunut kunnolla veteen lisää pilkottu kaali ja sipuli. Keitä kunnes kaali on pehmeää (kai joku puoliskotunti), lisää philadelphiajuusto ja odota, että se on sulanut keittoon, lisää kermaa tai kermaviilia jos haluat. Lisää erillisessä kattilassa aiemmin valmistettu soijarouhe. Syö.
Kuva



taytetty munakoiso
Puolita yksi kokonainen munakoiso ja koverra
Pariloi soijarouhe, puolikas paprika, 1/4 sipuli ja munakoisosta koverrettu osa.
Sekoita pariloitu safka kermaviiliin
Tayta munakoison koverrettu osa kermaviilimossolla
Juustoraaste paalle
Uuniin puoliskotunniks
Kuva

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-27 07:07:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
Hiljainen osio... Vieläkö täällä on kasvispainotteisia?

Mun arkivakkareita on olleet:
- Suppilovahveromunakas (kuivatuista sienistä, kermalla ja voilla) + currykukkakaali (höyrytetty kukkis paistahdetaan kookosöljyssä ja missä tahansa intialaiseen vivahtavissa mausteissa)
- Kreikkalainen salaatti
- Kaikki pastakastikkeet, joita oon ennenkin tehnyt, nyt vaan ilman pastaa ja rasvaisempina.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-27 07:56:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
PandaKrisse kirjoitti:

Pariloi soijarouhe, puolikas paprika, 1/4 sipuli ja munakoisosta koverrettu osa.


OT, mutta PARILOI? Onkohan minulla oikea käsitys siitä mitä on parilointi/parila...

_________________
huh'


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-10 21:16:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-15 14:33:45
Viestit: 563
Minun jokapäiväistä herkkua on siemenpirtelö. Tulee hyvin proteiinia.

seesaminsiemeniä pari ruokalusikallista (yön yli liotettuna)
hamppua pari ruokalusikallista
macaa ruokalusikallinen
kaakaojauhetta ruokalusikallinen
steviaa maun mukaan
suolaa
kookosöljyä ruokalusikallinen
(vaniljaa tai kaardemummaa)

Kaikki tehosekoittimeen ja sopivasti vettä päälle, tulee erittäin hyvää. Pellavansiemeniäkin voi laittaa jos haluaa vaihtelua, pirtelöön passaa kaikki pähkinät ja siemenet mitä keksit laittaa. Voipi pirtelöstä tehdä marjaisankin. Mielikuvitus vain rajana!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-16 16:41:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-06 09:49:43
Viestit: 37
bloggailen tuonne välillä kasvispainotteisia vhh-ruokia, hyväkarppausta/ alakarppausta lähinnä. (ks. tagit "vege" ja "vähähiilarinen")
käytän maitotuotteita, mutta nehän voi halutessaan korvata kasvirasva-vastaavilla (soijakermat, -jogurtit jne), mahd. kananmunankin voi korvata esim. soijajauhoilla tms.

http://ahmija.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 08:02:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-16 14:12:39
Viestit: 17
Paikkakunta: Jyväskylä
Itse kanssa bloggailen vhh kasvisruokia, tosin oma ihan alussa vielä. Mutta jos kiinnostaa seurailla niin tuonne päivittelen reseptejä.

http://lowcarpveggie.blogspot.com/

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w0C5Z4o/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-09 19:26:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-10-07 19:23:23
Viestit: 170
Soijarouhemunakas, seitiä oliivien ja öljyn kera, maustamaton tofu dijon-sinapilla, savusilakka...

Ja aina on lanttua tai naurista, välillä punajuurta, kaikkia eri kaaleja, herkkusieniä, porkkanaa, pinaattia, vihreitä papuja...

Soijapapujakin tuli keitettyjä pakkaseen, täytyis niistä jotain keksiä.

Muuten menee paljon raejuustoa, maitorahkaa kookos- tai avokadoöljyn kera, soijaproteiini (Fast soija90), kookosjauhoa..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-24 03:35:29 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-03-23 22:16:14
Viestit: 14
Itse harrastan usein sitä että teen pizzan ilman pohjaa "väärinpäin"..
eli pellille leivinpaperin päälle: pohjalle kermajuustoa ja kasaan siihen päälle sitten paprikaa, sieniä, sipulia,aurajuustoa, kesäkurpitsaa jne.. Sitten koko höskä uuniin. Menee myös aamupalana ku vettä vaan.

Tofua paistan aika paljon voissa kasvisten kanssa.

Tonnikalapihvit on myös ihan hurjan hyviä, viimeksi vetelin niitä ihan smetanan kanssa johon olin sotkenut pari valkosipulin kynttä. Pihviin tulee juustoraastetta, purkkitonnikalaa öljyssä, mausteita maun mukaan ja kananmunaa..paistetaan voissa.

_________________
WORK HARD, EAT CLEAN, TALK DIRTY.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-24 04:58:35 
Herkkusienikiusaus on kans hyvää. Lanttua perunoiden sijaan. On vähän tekemisen meininkiä kun lanttua pilkkoo. Sipula sekaan ja kermat päälle ja uuniin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-24 14:38:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56079
Paikkakunta: Kerava
Mä laitoin äsken "janssoninkiusausta uuniin" tein muuten normaalisti mutta laitoin perunan tilalle lanttua ja tietty reilusti kermaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-24 15:36:12 
mä tein kans samaa,mut en tänään,oli hyvää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-05 18:11:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Salaatiksi teen pari kertaakin viikossa aura-kukkakaalisalaatin joka on melko kasvispitoinen ja rasvaa tulee myös runsaasti. Resepti on napattu täältä.

Eli kukkakaalia paljon, puolikas paprika, auramurua pussi, pari kolme lusikallista majoneesia ja sama ranskankermaa (mulla arlan 18%).

Ihanaa juuri kaalilootan kanssa joka on mun lemppari!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)