karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:35:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 365 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-21 18:44:57 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Mulla omppuja on Maija ja kääpiöivä punakaneli. Meillä on niin saakutin kylmä, että vitosvyöhykkeen lajikkeita pitää valita. Viime talvena vaan pupuset söi puut niin perusteellisesti, ettei ne edes kukkineet, mutta kasvoivat kyllä sitten ihan kiitettävästi. Nyt on isot verkkoviritykset, eipä syö puput enää! Valkeakuulas olis kiva, muttei kestä. Ei mulla sitten muuta ole kuin häälahjaksi saatu kirsikka, joka ei ole kuin pari kukkaa tehnyt elämänsä aikana... Mustaviinimarjapuskia on seitsemän ja punaisia kaks. Karviaispuskia on kolme, joista kaks pitäis siirtää parempaan paikkaan.

Ruusuja on ruvennut ilmiintymään pihaan pikkuhiljaa. Pohjantähti oli hyvä hankinta, ekana kesänä kai kasvatti juuria, mutta viime kesänä jo kukki komeasti. Juhannusruusua pupu on käynyt näköjään karsimassa, mutta karsikoon, ei se siihen kuole. Leviää vaan. Morsionruusupuska, hansaruusuja, nukkeruusu, viime kesänä ostin valkoisen ruusun kukkapenkkiin (pliis, myyrät, elekee syökö... sitä varten ne naapurin kissan kusemat kuusenhavut siinä on) ja niitä tavallisia miniruusuja on tullut tällättyä kukkapenkkiin. Kyllä ne siellä kestää ja talvehtii ihan hyvin.

Syksyllä laitoin taas alppikärhön siemeniä ruukkuihin, mielenkiinnolla odotan miten hyvin ne itää. Edellisestä satsista ainakin tuli taimia hurjasti ja hengissä ovat edelleen parin talven jälkeenkin. Jos niistä jotain tulee, voisin jotain diilata eteenpäinkin (vink, vink :wink: )

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-21 18:59:32 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Juu, kärhöt kelpais ilman muuta :mrgreen:

Mää en oo vielä laittanut ruusuja kun haluan harkita rauhassa ja ne on kuitenkin aika kovia leviämään (ne mitkä täällä menestyy). Mutta valamonruusu on kyllä aika pop.

Myö ollaan nelosvyöhykkeellä mutta kyllä on parein tosiaan ottaa varman päälle täälläkin. :roll:

Mää suunnittelin että laittais taas siemenestä ritarinkannusta, mulla onnistu kun toissa vuonna laitoin. Laittais lisää. Ja mää muuten toin Nivalasta semmosta jotain vaatimattomamman näköistä mutta kestävää kantaa (vissiin myös iäkästä kantaa) olevaa ritarinkannusta - jos ne paakut menestyy täällä, niin niistä vois jakaa.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-22 02:43:57 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Onko aito piparminttu, hä? Mulle sitä tainta! :D Täällä ei omenapuut menesty, pitäsköhän muuttaa vaikka Nirrilään?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-22 08:38:54 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Mimmimakia kirjoitti:
Onko aito piparminttu, hä? Mulle sitä tainta! :D Täällä ei omenapuut menesty, pitäsköhän muuttaa vaikka Nirrilään?


Se on sitten saakelin kova leviämään eikä kuole pirullakaan :mrgreen: Kaupan rehuosaston pippermintusta se mullakin on lähtenyt ja (liiankin) hyvin kestää. Revin sen nimittäin penkistä ja heitin lehtikompostin päälle. Siinä se lötkötti päällimmäisenä kuivumassa. Niin vaan loppukesästä puski verkon läpi terhakkaa vartta... Ja penkistä myös. #-o

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-22 11:46:36 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
JEs! En oo vain aitoa piparminttua nähnyt kaupoissa... Ehkä ens kesänä bongaan. Toi mun lipstikka on kans kaupan ruukusta ja sitä on jaettu ja jaettu ja jaettu...

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-22 13:08:32 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Mulla on semmonen käsitys että Tsaarin kilpi ja mikähän se toinen taas oli, niin menestyy melkein Sallan korkeudella saakka... :lol: Noo, varmaan suotuisassa paikassa. Se on niin paikasta kiinni aina.

Se yks ältsin hyvä iso omena oli Jättimelba, se oli Melban ja Huvituksen risteytys.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-22 22:23:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-17 19:38:41
Viestit: 772
Mulla on kans piparminttua ja viherminttua mättökukkapenkissä, ja jostain syystä kissanminttua tässä isommassa. Se on aika haastava hävitettävä, mutta aika ihana olla olemassa. Toi viherminttu, se ei oo niin hyvän makuinen, liekö syötävä ollenkaan mutta yhtä sitkeä.
Juhannusruusu on kans sitkee hävitettävä. Yhtä puskaa oon teilannu nurin, sitä on kynnetty ja poltettu ja aina vaan nousee. Siis juhannusruusu on kukkiessaan ihanista ihanin, ja siinä on ihana ruskakin, mutta se ois ihana sellasena tuuheena. Toi harva on ollu väärässä paikassa ja osa siitä siirrettiinkin. Harmi vaan että se meidän traktorikaivurikuski vihaa kukkapenkkejä ja sillon jälki jää vähän epätasaseks..:roll: Nyt mulla on möykkynen piikkinen penkki joka pitäs jotenkin joskus tasata. Ja ne nokkoset siellä seassa ei kans kevyesti tuhoonnu.. Plus että se kerää kirvoja sille päälle sattuessaan.

Tolla perennapuolella mun sydäntä lähellä on varjolilja, niitä oli täällä kun muutettiin. Oon saanu niitä lisääntyyn aika kivasti, aina keväisin löytyy jostain joku uusi patukka jonka mä sit siirrän johonkin kasaan talteen, samalla aina sitä sipulia murran ja jaan, koitan saada tuuheemmaks niitä. Mulla on jopa valkoinen sellanen. Toinen mitä oon vakaasti aikonu ruveta harrastaan on pionit. Se kukka on vaan niin mahtava. Mulla on yks valkoinen, mutta mä haluun paaaljon isoja erilaisia pionipenkkejä, ja meidän olohuone huutaa suorastaan pioneja maljakkoon... :lol: :lol: Ja kärhöistäkin sais näyttävyyttä puutarhaan, jos tekis sellasia tolppia ja kehyksiä niille. Mutta muuten noi rehut sais olla sellasia ittekseen menestyviä, ei oo kellaria ja vaikka oiskin niin en kyl rupeis kukkia roudaan talveksi sinne..

Mutta jos tässä jotain taimijakolistaa rupeis koostaan niin mulla vois olla sellasta keltaista matalaa maksaruhoa vaikka ja kuinka. Laitettiin yhteen muuriin kivenkoloihin ja sieltä se leviää hiekallekin. Se on aika kiva mätäs kun se kukkii alkukesästä. Ja maahumalaa olis, musta se on (toistaseks ainakin) ollu kiva maanpeitekasvi. Ja päivänkakkaraa, mut sitähän saa luonnostakin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-23 00:01:37 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Maahumalasta tuli mieleen, että meidän "nurmikolla" taitaa kasvaa pikkuhiljaa enemmän kaikkea muuta kuin ruohoa ja yhtenä niistä muista runsaasti maahumalaa. Jota ei raatsis leikata, kun se on niin nättiä :mrgreen: Sillä muuten olis jotain lääkinnällistäkin käyttöä, en nyt vaan muista mitä.

Pionit on mullekin semmoinen Must Have. Nyt on kaksi. Olis ollut enemmänkin, mutta myyrät ...keleet söi ne. Tekivät oikein pesänsä siihen juurakon päälle. Kakkaa ja purua vaan jäi ja matala kuoppa. Ostan lisää varmaan ensi kesänä. Viime kesän alkajaisiksihan vedin koko kukkapenkin mullin mallin ja istutin lähestulkoon kaiken uusiksi. Lisää multaa, kanankakkaa ja parempi järjestys. Ja kivet ympäri lahonneen puureunuksen tilalle. Nurtsille ei vaan viitsis enempää rakennella barrikadeja, leikkurilla saa jo nykyisellään kierrellä taidekiemuroita ihan riittävästi.

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-23 07:53:43 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Pionit :smt049

Mulla on
Karl Rosenfeld
Shirley Temple
Festiva Maxima (aivan ihana tuoksu ja kukka)
Sarah Bernhard
Felix Crousse
Dr Alexander Fleming
Talonpoikaispioni Rubra Plena
Sit pari mitkä oon saanu ite siemenistä kasvatettua, mutta niiden isästä ja äidistä ei oo mitään tietoa! :lol: Ne on ollu nyt penkissä jo pari vuotta, mutta aika pieniä vielä.

Mun noi on kaikki aika pieniä kun oon ollut pihi hankkiessani ja ostanut noita taimia kahdella eurolla kipale loppusyksystä HongKongin puutarhamyymälän alesta :mrgreen: Noista on kukkineet Shirley Temple ja Festiva Maxima ja Sarah B. Shirley tuskin tulee nyt kukkimaan kun siirsin sen viime kesänä. Samoin Karlit jouduin siirtämään. Tohtoriin iski joku kuivettumistauti - oli kauheesti nuppuja ja sit ne yhtäkkiä kuivettui ja kuoli kaikki :( Saapa nähä...

Mulla on kaikki perennapenkit tosi alkeellisia vielä, kun ne penkit tuli tehtyä isot ja taimia on vähän #-o Enimmäkseen viime kesän jäljiltä ne kasvaa rikkaruohoja. Koska se multa, mitä maansiirtofirma H.Mäkelä toi, on jostain tienvarsipenkoilta niiden multakasaan haalittua - joten mulla menestyy huima määrä lupiineja ja ruttojuurta kyllä. :roll: #-o Mut sinänsä ne lupiinit on ihan jees, ne kasvaa enimmäkseen semmoisessa ojan luiskassa, missä mikään muu ei oikein menestykään, joten kasvakoon. Ne on niitetty kukinnan jälkeen. Ja niiden edessä kukkapenkissä on keltaista komealupiinia, niin on se ihan nätti yhdistelmäkin.

Joo, taimivaihto ilman muuta käyntiin! Minä haluan Nallelta kesällä sitte sitä maksaruohoa. Mulla on tavoitteena tehdä kellarin päälle semmoinen niukan mullan kasvien "kivikko". Ja varjoliljaa jos olis mahis saada, niin se ois kyllä aika bueno. Mulla on vanhoja kantoja ainakin kultapalloa ja ukonhattua tummansinisenä ja sinivalkoisena.

Ruusut! :smt049

Ei vielä yhtään, mutta haaveissa rosario. Ja näin Haapavedellä Paakkilassa viime kesänä (se on V-VI-vyöhykettä) Maiden's Blushin livenä. Se on saatava. Se on aivan ihastuttava kerta kaikkiaan! :smt007 Oli siellä Tertin ruusukin mutta ei se oo ihan yhtä hieno. Blushissa on niin mahtavan pyöreät austinmaiset kukat. Pakkohan sen on täälläkin pärjätä jos kerta Haapaveelläkin! :lol: Tosin Paakkilan vanhaa pappilaa pitää kunnossa kaks eläkeläistä, jotka on käyny puutarhakoulun ja se on järven rannalla etelärinteessä - järven jota turvevoimala pitää vissiin hieman lämpimänä siinä sivussa... Meillä ei oo turvevoimalaa! :lol: :mrgreen:

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-23 15:33:55 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Hups! sorruin ostamaan tomaatin siemeniä. Kasvihuonetomaatin kaiken kukkuraksi. Tigerellaa. Oli niin hyvän näköinen kuva pussin päällä. Jos vaikka ensi kesänä taas saisi pystyyn pikku muovihuoneensa. Mitäs muuta? Kaneli- ja sitruunabasilikaa, sekä kääpiöastereita.

yritin painaa mieleen sen mun pelakuun nimeä, niitäkin näkyi pussirivistössä taas. Sellainen aika jännä pinkki-lohenpunainen, jossa on raitoja terälehdissä. Se muuten kukkii koko ajan tuolla autotallissa, edelleen. Hukkaan menee :roll:

Pitäisi vissiin kirjoittaa aina ylös ostamistaan taimista nimet, kun en minä niitä enää viikon päästä muista, saati sitten seuraavana kesänä. No, Pionit ovat kumminkin tumman punainen ja vaalean punainen kerrottu jokumikälie. Ehkä vielä joskus viisastun [-o<

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-23 15:40:41 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Jos mää annoin sulle semmosen niin sit se on Horizon Blueberry Ribble F1 mutta en muista, annoinko mää sulle semmosen vai en! :lol:

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-23 18:10:46 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Et antanu, mulla oli se jo. Justiin niistä kaupan siemenistä kasvatettuja ovat. Mutta siitä huolimatta taitavat olla samoja, kuukkeloin Exotic Gardenin katalookista. on se vaan nätti.

PS. Eikun ne onkin mallia Raspberry ripple. Mutta sinne päin kumminkin. Pitäisi kaiketi käydä ottamassa kuvia.

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-24 08:58:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-30 14:39:41
Viestit: 423
Ai tämmöinen ketju on jo :)

Hitsit, kun saattaa tulla muutto juuri ennen satokautta, niin tuntuu turhalta pistää mitään isompia kasvamaan. Mutta seuraavassa paikassa olisi sentään kunnon piha. Tänä kesällä olisi vielä aikaa kasvimaalle. Ehkä tänä vuonna pidän sitten vain yrttipuutarhaa parvekkeella...Tai sitten innostun ja siivoan puolivalmiita taimia sukulaisille ja naapureille :smt102

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-31 18:19:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-01-18 14:10:01
Viestit: 2579
Paikkakunta: Utsjoki
vaikka itse en ole mikaan himopuutarhuri saati himomyrkyttaja, vinkkaan teille RoundUp-kasvimyrkysta jolla paasee eroon hermojaraastavista puskista.

meilla kasvoi etupihalla joku hemmetin korkea ja tuuhea puska, joka ei vaan kuollut vaikka sita leikattiin ja kaivettiin juuria ja mita syvemmalle kaivettiin, alkoi tulla aina vaan paksumpia juuria. Lopulta sellasta ranteenpaksuista :shock: Siihen ei auttanut kuin tuo Roundup. Tasmasuihkutusta sen kasvin alkuihin, silla se pikkuhiljaa sitten kuoli. Eika kuollut nurmikko ymparilta kuten aluksi pelkasin.

_________________
-Logis-

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-01-31 20:54:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-17 19:38:41
Viestit: 772
Mä katoin joskus sen monsanto-dokkarin eikä sen jälkeen noin periaatteesta oo tehny mieli rounduppia..
Se glykofosaatti on vissiin aika samaa, millä mä ton mäen aattelin parturoida, sitä kun ois valmiiks jo hyllyssä. Palsamiin me sitä on surutta käytetty, se on mun perivihollinen numero yksi tällä mäellä. Miten voikin tulla niin hermoja raastava vihasuhde johonkin rikkaruohoon. :twisted: :twisted: Mua ärsyttää suunnattomasti jos nään sitä jollain puutarhassa. Nyt on pari tiukkaa taisteluvuotta takana, saas nähdä oisko jo vähentyny ratkaisevasti ens kesänä.

Mun pioni on sellanen valkoinen jossa on punasia hentoja raitoja muutama. Agrimarketin tarjousmyynnistä pari syksyä sitten hankittu. Mökillä on yks kiva puhtaan valkoinen jonka mä kerran pöllin yhen autiotalon pihasta.. :oops: Aattelin pölliä sen keväällä ittelleni sieltä, kun ei sitä kukaan siellä hoida eikä välitä ja on niin huonossa paikassakin, vaihdan vaivihkaa vaikka johki akileijaan tai alpiin. :lol: Anoppi on ihan kaks vasenta kättä kukkien kaa, ja appiukko meinas vetää kaikki raivaussahalla matalaks.. osan vetikin.. :evil:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-02-01 02:08:28 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Se glyfosaatti ei oikeasti ole mikään kiltti aine ja se tullaan lähivuosina kieltämään.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-02-01 07:05:08 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Nalle se pioni vois todennäköisesti olla Festiva Maxima. Sitä on ollu paljo S-ryhmän puutarhamyymälöissä ainakin ja siinä on just tommonen kukka. Jos se tuoksuu, se vois olla festiva.

Nuoren pionin kukasta ei voi aina päätellä, kun nuorena ja taantuneena ne voi tehdä yksinkertaisia kukkia ja samoin jos on liian varjossa.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-02-01 10:44:09 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Tästä olen ennenkin paasannut, mutta jopa jättiputki kuolee ihan kuumalla vedellä. Keväällä kun versot alkaa nousta, kaadetaan kerran-kaksi päivässä kakkiaisen päälle kiehuvaa vettä kattilallinen. Suolaa sekaan, jos on oikein häijy olo. Myrkytön ja tehokas kikka. Entisen kodin pihaankin jäi mokomasta vain kuoppa nurmikkoon. rehu piti saada tapettua eikä myrkkyjä viitsitty käyttää samaisesta syystä: pihalla temuavat lapset ja pikkukoirat.

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-02-01 12:01:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-01-18 14:10:01
Viestit: 2579
Paikkakunta: Utsjoki
olkoon vaan kiltti tai ei kiltti aine, mutta silla paasi eroon siita helvetin puskasta. Siihen olis varmaan tarvinnu paloautolla sita kiehuvaa vetta :roll:

mutta kiitos vinkista, pitaa kokeilla pienempikokoisiin arsyttajiin :)

_________________
-Logis-

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2013
ViestiLähetetty: 2013-02-01 21:35:35 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kattaminen auttaa kans joihinkin. Mut ei juurivesoja tekeviin juttuihin ja aikaahan se vaatii kans, joskus vuosia. Mulla on siperian jättitatarta tontilla ja se on kaikesta huolimatta ihan hengissä tossa seinän vieressä, vaikka ei missään nimessä pitäs. XD

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 365 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)