karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:53:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2012-11-24 13:39:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-05 11:45:25
Viestit: 61
els kirjoitti:
Ei varmasti ohjeistakaan, koska hän ehti kuolla jo jokunen vuosi sitten.
Viimeisimmän nk Atkinssin nimeä kantavat kirjat eivät olleet enää edes hänen tekemiään, joten niihin et voi väitettäsi perustaa.

Ja Atkinssin perinnettä (ei yhtiötä) jatkavat tutkijat Volek ja Phinney edelleen suosittavat induktiota.
Heidän kirjansa ilmestyi viime vuonna. Tässä kuva:
Kuva


Kiitos Els, kun tuot aivan oikeaakin tietoa tänne Atkins-palstalle. En ymmärrä, miksi Uljanov ja Mirka väittävät täällä ja monilla, monilla muilla palstoilla, että Atkins lakkasi suosittelemasta induktiota. Eli levittävät väärää tietoa. Laitoin mediapalstalle ketjuun "Se siitä karppauksesta" linkin tv-haastatteluun vuodelta 2003, missä Atkins itse toteaa dieettiinsä kuuluvan neljä vaihetta, ja kaikki tiedämme, että ne vaiheet ovat nuo Elsin viestin kuvassa olevat. Jokainen voi itse katsoa tai lukea haastattelun halutessaan.

Ja ummetuksesta olen sitä mieltä, että pitää syödä tarpeeksi kasviksia ja rasvaa ja muistaa juoda riittävästi vettä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2012-11-24 13:39:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-05 11:45:25
Viestit: 61
els kirjoitti:
Ei varmasti ohjeistakaan, koska hän ehti kuolla jo jokunen vuosi sitten.
Viimeisimmän nk Atkinssin nimeä kantavat kirjat eivät olleet enää edes hänen tekemiään, joten niihin et voi väitettäsi perustaa.

Ja Atkinssin perinnettä (ei yhtiötä) jatkavat tutkijat Volek ja Phinney edelleen suosittavat induktiota.
Heidän kirjansa ilmestyi viime vuonna. Tässä kuva:
Kuva


Kiitos Els, kun tuot aivan oikeaakin tietoa tänne Atkins-palstalle. En ymmärrä, miksi Uljanov ja Mirka väittävät täällä ja monilla, monilla muilla palstoilla, että Atkins lakkasi suosittelemasta induktiota. Eli levittävät väärää tietoa. Laitoin mediapalstalle ketjuun "Se siitä karppauksesta" linkin tv-haastatteluun vuodelta 2003, missä Atkins itse toteaa dieettiinsä kuuluvan neljä vaihetta, ja kaikki tiedämme, että ne vaiheet ovat nuo Elsin viestin kuvassa olevat. Jokainen voi itse katsoa tai lukea haastattelun halutessaan.

Ja ummetuksesta olen sitä mieltä, että pitää syödä tarpeeksi kasviksia ja rasvaa ja muistaa juoda riittävästi vettä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2012-11-25 08:10:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-19 16:16:07
Viestit: 24
Kiitoksia kaikille vastauksista. Nyt on alkanut pikku hiljaa vatsa toimimaan. =D> Lisäsin ruokavalioon aamupalaksi vaasan minihiilari ruis -viipaleen ja sen kuitujen avulla vatsa on alkanut onneksi toimimaan. Siinähän on kuituja aika paljon enemmän kuin kasviksissa (ainakin luulen niin). Sitä paitsi täytyy pitää hiilarit alle 20 g, joten kauheasti en voi kasviksia syödä joten luulen kyllä että saan paremmin kuidut tosta leivästä ja lisäksi salaattia, kurkkua ja pieni pala tomaattia päivisin.

Toivottavasti puntarissakin alkaa näkymään vatsan toiminta :wink:

Muoks. Niin ja aloin syömään myös magnesiumia 1 tabu päivässä monivitamiinin lisäksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2012-11-25 11:36:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mitenkään valintoihisi puuttumatta:
Tiedithän että ihan missä vaan kasviksessa on vähemmän hiilareita per 100g (ja vähemmän hiilareita per annos)
kuin mitä on yhdessäkään kaupan niinkutsutussa karppileivässä?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2012-11-25 12:22:43 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29210
Karppipannarilla kyllä lähtee! Koirajauhossa (fiber husk) on rutosti liukenevaa kuitua.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2015-12-09 20:57:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-12-06 13:36:20
Viestit: 409
Paikkakunta: Pk-seutu
Vanhaa ketjua nostelen, eli mua vaivaa tosi kova ummetus ja toisaalta tuntuu, että kuitujen nauttiminen vaan lähestulkoon pahentaa. Oli oikeastaan mikä hyvänsä ruokavalio, niin olen aina kärsinyt erinäisistä vatsavaivoista. Koitin netistä etsiä tietoa mitä apteekeista saatava parafiiniöljy pitää sisällään, mutten löytänyt. Sitä lienee karppaajankin ns. turvallista nauttia ilman pelkoa hiilareista näin niinkuin ensiavuksi?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2015-12-09 22:09:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Paljonko kulutat rasvaa päivässä (siis ihan grammoina eikä paljon/vähän/jotain)?
Jos et ole laskenut niin vaikkapa finelin ruookakorista voit tarkistaa
Linkki http://www.fineli.fi/ ja sitten vasemmasta sivupalkista Ruokakori

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2016-01-16 19:51:13 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Unohda kuitujen nauttinen jos ummettaa. Reilusti rasvaa ja vettä. Magnesium saattaa kans auttaa reiluna annoksena. Parafiiniölyssä ei oo hiilareita mutta jos ihan tukossa oot niin siihen auttaa kun otat reilun annoksen vaikka oliiviöljyä sellaisenaan. Mä jouduin kerran tekemään noin kun jouduin kylässä syömään vääränlaista ruokaa liian pitkään ja menin ihan tukkoon. Kotona tempasin desin verran oliiviöljyä niin jo irtos.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ummetus
ViestiLähetetty: 2016-01-16 22:56:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Ei minullakaan koskaan ole kuidut saaneet vatsaa toimimaan. "Entisessä elämässä" oli totta kai kaikki vilja täysjyvää, ruisleipää meni paljon, kasviksia ja hedelmiä... Ikinä ei ollut ongelmaa saada suositeltua kuitumäärää täyteen, mutta eipä se mahaa auttanut. Jos yritin auttaa vatsan toimintaa syömällä paljon ruisleipää tai luumuja, ei vaikuttanut muuta kuin kaasuuntumista ja turvotusta.

Vaan kun aloitin karppauksen, ei ole ikinä maha toiminut näin hyvin! Aina sain ihmetellä, mikä ihmeen karppauksen ummettava vaikutus, kun itsellä ihan päinvastoin.

Kunnes kerran kokeilin vähän vähentää rasvaa, että saisin laihtumiseen lisää vauhtia. "Pääsin" sitten minäkin kokemaan sen ummettavan karppauksen. Tuli siinä heti muitakin ongelmia, ja rasvamäärä palasi entiselleen aika äkkiä.

Siis tarpeeksi rasvaa. Vaikka ajattelisi syövänsä jo paljon, aina voi kokeilla mitä lisämäärä vaikuttaa. Ei viikon-parin kokeiluun kuole eikä liho. Epätoivoisimmat voivat kokeilla, millainen määrä pitää syödä jotta saa rasvaripulin. Siitä sitten vähän vähentää.

Ja vilja ja sokeri ovat niitä, jotka ainakin joillakin aiheuttavat ummetusta.

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)