karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:47:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-23 11:37:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-18 11:48:39
Viestit: 9
Mitä otatte kun haluatte napostella???

:roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-23 21:50:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
No periatteessa en juuri napostele, kun koko sanakin sotii minusta karppaamisen ideaa vastaan, vaan syön kolme kertaa päivässä niin hyvin, että sillä mennään seuraavat viisi kuusi tuntia ihan kivutta, mutta jos joskus iskee sellainen tunne, että jotain on nyt ihan pakko saada (eikä lasi vettä tai vaikka teekupillinen tyydytä), niin otan 20 -30 grammaa Henalan salamia. Siitä saa rasvaa, proteiineja ja suoloja - eikä yhtään hiilihydraattia.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-23 21:57:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-05-01 08:56:14
Viestit: 1662
Naposteluhan ei oikeastaan kuulu karppaukseen, mutta etpä sinä sitä kysynytkään. :) Mä otan napostelunhimoon yleensä kunnon ruokaa, lihaa, rasvaa, kasviksia. Sellainen annos, että se lasketaan yhdeksi päivän kolmesta ruokailusta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-23 22:03:00 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
IMHO sitä voi napostellakin välillä; ei se homma siihen välttämättä kaadu. Tärkeintä on se että syöt jotain mikä ei ole pelkkää hiilaria, eli mielellään jotain prode/rasvapitoista. Kunhan ne insuliinit vain pysyvät tasoissa. Tuossa mielessä pähkinät (etenkin makadamiat ja hasselit), mantelit, lihat ja juustot ja tuommoiset ovat hyviä.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-24 21:28:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-18 11:48:39
Viestit: 9
njoo, en mie ny tarkotuksella napostele :( Pahasta tavasta koitan kovasti päästä...

Mistä Henalan salami ja IMHO??

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-24 23:19:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
IMHO = in my honest opinion tai in my humble opinion. Eli minun mielestäni. Toisesta oo kuullukkaa :lol:

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-24 23:26:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
aMaRiN kirjoitti:
njoo, en mie ny tarkotuksella napostele :( Pahasta tavasta koitan kovasti päästä...
Mistä Henalan salami ja IMHO??

Juu, en minä sitä moitteeksi tarkoittanut, vaikka se ehkä kuulosti siltä. :oops: Sen tässä olen huomannut, että kunhan vain syö tarpeeksi rasvaa ja muutenkin syö kyllin paljon, naposteluntarve katoaa pian ihan itsestään, ilman ihmeempiä ponnisteluja.

Henalan salami on yksi Wotkin'sin kestomakkaroista, jota ostan yleensä Asematunnelin S-marketista. Tykkään siitä siksi, että se on tehty hevosesta, naudasta ja lampaasta (siitä siis nimi), sillä yritän välttää tehokasvatettua sikaa sikojen huonon kohtelun vuoksi. Henalaa saa tankoina ja valmiina viipaleina, ja juuri viipaleet sopivat oikein hyvin naposteluun, koska ne ovat pieniä, ohuita ja ihanasti jäystettäviä. Sanonkin niitä mun uusiksi karkeiksi... :lol: Vaan ihan yhtä hyvin käyvät toki muutkin kestomakkarat, joiden hiilarit ovat nollassa. Henalan yksi plussa on myös edullinen hinta.

IMHO on nettikieltä, "In My Humble Opinion", eli "olen sitä mieltä että...".

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-26 18:22:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-18 11:48:39
Viestit: 9
entäs ku oon töllöö tottunu kattomaan että jotain mussutan samaan aikaan :shock:
No... salaatit ee kauaa pysy kaapis jos en koko kauppaa tyhjennä ni ei ikinä sitäkää oo ilalla... :P

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-26 18:38:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-15 21:03:04
Viestit: 1568
aMaRiN kirjoitti:
entäs ku oon töllöö tottunu kattomaan että jotain mussutan samaan aikaan :shock:
No... salaatit ee kauaa pysy kaapis jos en koko kauppaa tyhjennä ni ei ikinä sitäkää oo ilalla... :P


Teet kunnon karppiaterian ja "napostelet" sitä tv:n ääressä :D

_________________
Yötä aina ikävöin,
vaikka päivän lapsi oon.
Pimeyden laskiessa
kaipaan valoon.
(Mariska)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-26 19:41:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Tai et katso telkkaria kunnes opit olemaan napostelematta, ruoka poydan aaressa.Vai katsoisitko telea vain ruokaaikoina?

Ideanahan on muuttaa napostelut ruoka-aikoina kuuluviksi aterioiksi, jos napostelet et syo vain 1-2-3 kertaa paivassa.Tai sitten et syo "oikeita aterioita" ollenkaan.

Ei ole helppoa ei, mutta yrita sinnikkaasti ja jos joka tapauksessa "napostelet" valitse esim raakoja vihanneksia suikaleiksi leikattuina, pahkinoita, itse pistelen kukkakaaliakin raakana valmiiksi lautaselle katettuna. Yrita paasta jatkuvasta jaakaapilla juoksemisesta eroon. Teoriassa helppoa...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-26 21:30:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-05 23:00:57
Viestit: 56
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Käytännössä ei.. Napostelu on paha tapa kuin tupakointi, joka perustuu paitsi nikotiiniriippuvuuteen myös siihen, et käsillä on tottunut tekemään ne tietyt liikkeet. Vaikea päästä eroon, kun on tottunut tylsyyttä karkottamaan syömällä jotain pientä tai isompaa, käväsemään keittiössä, tutkimaan jääkaapin sisältöä, et oisko jotain. Kyl mie olen sortunut joinain iltoina tähän, vaik yhtään nälkä ei oiskaan. Tosin olen napostellut karpisti esim. pähkinöitä, metukkaa, juustoa, mutta tiedän, ettei insuliinia pitäis "herätellä" naposteluilla. Tässä miulla on Mein Kampf voitettavana. [-X

_________________
Uusiokarppi jälleen karppilammessa. Viimeksi vakava yritys alkuvuonna 2008, joka kaatui repsuiluihin. Se oli sit menoa ja paino on pikkuhiljaa noussut ennätyslukemiin. Aloitus nyt uudella innolla. Vaikeudet on tarkoitettu voitettaviksi.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-26 21:40:41 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Tähän vielä selvennykseksi että Atkins sallii sen napostelun, jos sitä kirjaa vilkaisee ja sen mukaan menee (New Diet Revolutionissa setä sanoo että kantsii kuitenkin odottaa 2-3 tuntia syömisten välillä, ja että jos on tarvis niin voi vetää vaikka neljä kunnon ateriaa päivässä kunhan pysyy hiilarirajojensa sisällä). Se mitä karppifoorumin yleinen mielipide pitää kerettiläisyytenä onkin ihan eri juttu.

Kyllä se mussutuksen halu siitä ennen pitkää lähtee, mutta aloittelijalle on tärkeintä että pitää kuitenkin ne hiilarit kurissa. Ja siihen Atkinskin suosittelee prode/rasvapitoisia makupaloja. Eli ei välttämättä vihannestikkuja, koska ne ovat enimmäkseen hiilaria. Siinä kestää myös aikansa ennen kuin löytää ne oikeat ruokamäärät niille pääaterioille--aloittajathan vetävät helposti kalorit liian alas muutenkin, joten ei ihme että on nälkä, kun vielä aloitusvaiheessa ne verensokeritkin heittelevät. Elikkä ainakaan aluksi sitä napostelua ei pitäisi hävetä eikä kolmen aterian yli meno ole vielä synti, sanoivat puristit mitä tahansa. (Ja näin sanoo kolme ateriaa päivässä syövä jonka pitää nykyään syödä ihan väkisin kun ruokahalua on niin vähän). Kyllä se siitä tasoittuu. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-27 09:45:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Antti Heikkilä on paljon jyrkempi. Loikkanen tietääkseni esittää, että söisi vain kerran vuorokaudessa, illalla.

Kun tekee mieli räplätä jotakin, mää joko kirjoitan tai neulon.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-27 11:03:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
No meillä pohjoismaissa ei vielä olekkaan tuota napostelu/ateriankorvauslowcarb teollisuutta eli siksi LCHF myös ohjaa napostelusta pois.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2011-01-28 21:58:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-18 11:48:39
Viestit: 9
Ritasisko kirjoitti:
Yrita paasta jatkuvasta jaakaapilla juoksemisesta eroon. Teoriassa helppoa...


snowgrouse kirjoitti:
Siinä kestää myös aikansa ennen kuin löytää ne oikeat ruokamäärät niille pääaterioille--aloittajathan vetävät helposti kalorit liian alas muutenkin, joten ei ihme että on nälkä, kun vielä aloitusvaiheessa ne verensokeritkin heittelevät.



Teoriassa tooosi helppoa joo :mrgreen:
Ei minulla ole nälkä kun napostelen, se on vaa jokin pakko- oire :lol: Täytynee kokeilla neulomista!! :) kuitenkin "rentoudun" ennen nukkumaanmenoa töllön ääressä... :wink:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2013-11-27 16:03:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-11-22 09:31:06
Viestit: 16
Apuva.

Olen ollut nyt 6 päivää <20g / hh kuurilla ja pyrkinyt noudattamaan muutenkin täältä foorumilta löytämiäni ohjeita, pitänyt ruokapäiväkirjaa ja laskenut ja sumplinut. Tarkoitus olisi sinnitellä tässä pari viikkoa, ja nyt pukkaa ongelmaa päälle. Ketoosista en vielä halua luopua, tai sitten repsahan ihan tyyten. :(

Yhen äkin huomasin rastin kalenterissa: pikkujoulut.
No nehän ovat rentoa meininkiä nyyttärisysteemillä, mutta mitä voipi syyä?
Kaverit tulevat kauhistumaan, mutta en kannakaan sinne punkkua, koska olen tiukistellut syyskuulta asti alcottomana ja aion pitää siitä vielä kiinni.
Joten otan mukaan nähtävästi vichyä, ja jos pokka pitää, niin laitan sen vaikkapa taskumattiin. :mrgreen:

Mutta mutta, antakaa ihmeessä muutama vinkki mitä sinne voisi viedä ja etenkin syödä?
Leipomukset jätän suosiolla väliin, ja muutenkin olen huomannut että tämä viikon viljattomuus taitaa tehdä hyvää nivelilleni!
Siispä sen pitäisi olla jotain muuta.
Juustot tuli kyllä mieleen, mutta mitä niiden kuljetusalustaksi voisi ajatella (kun ei osaa ajatella muuta kuin keksejä tai hapankorppuja - piparkakku ja aurajuusto, voih! )

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wMH6bih/]
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2013-11-29 14:11:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
En ole viellä tarpeeksi pitkällä vastatakseni tähän mutta mieleen tuli juusto makkara kasvis tikut...

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2013-11-29 15:18:10 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minä käytän juuston alustana salaatinlehtiä, mielellään sellaisia rapeita, voi sellaiseen pakettin kääriä juuston lisäksi kinkkua tai hyvää makkaraakin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2013-11-29 15:43:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Jos juusto ja salaatti ja metwursti maistuvat, niistä saa hammastikuilla (tai coctailtikuilla) näppärän näköisiä rullia, joita kaverit eivät ehkä ihmettelekään sisällön vaan maun takia :)

1. salaatinlehti, sen päälle siivu juustoa: kääri paprikasuikaleen (tai omenasuikaleen) ympäri ja kiinnitä tikulla rullaksi
2. metwurstisiivu ja juustoa. Kääri purjo- tai herkkukurkkusuikaleen ympäri ja...
3. juustosiivu, kinkkusiivu ja vähän sinappi. Kääräise oliivin tai mistä nytsatutpitämään...
--> Sinulla on kolmen näköisiä rullia joiden yhdistelmät voit valita mieleiseksesi

Olen tarjonnut tuontyyppistä sukukokkareilla ja ottanut nyyttärisapuskaksi.
Tuntuvat menevän täydestä kuin väärä raha.

Sitten on tietysti Suomenlinnan kesäkekkereiden piknik-löytö (kuka toi?), löytynee juustopannarin nimellä.
Näyttää leivonnaiselta, maistuu tsileineen erinomaiselta kylmänä(kin).

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Napostelu
ViestiLähetetty: 2013-11-29 19:10:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Graavilohesta tulee myös loistavia rullia, jotakin tuorejuustoa ja tilliä vaan väliin ;)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)