karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:20:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 14:37:21 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
pipanen kirjoitti:
Tällä hetkellä keskimäärin naiset saavat ruokavaliostaan 7 g suolaa ja miehet 10 g. Sydänliiton mukaan saantisuositus on tällä hetkellä 5 g suolaa eli 1 tl. Piilosuolaa on kuitenkin joka paikassa.
Kahdesta leipäpalasta saa saman verran suolaa kuin viidestä pekonisiivusta. Eli jos viralliset 6-9 leipäpalaa jää pois ruokavaliosta niin...

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 14:54:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Mitä ihmeen välipaloja? Karppaamiseen kuuluu kaksi tai kolme kunnollista ateriaa (Loikkasella vain yksi), ei mitään välipaloja. Muistaakseni Atkinsin induktiossakin välipala oli vain ensi päivien hätävara, jos ilman tuli heikko olo.

Ite olen syöntyt joko pinaattimunakasta tai pekonia ja paistettua munaa joka aamu melkein kahdeksan vuotta, eikä kyllästytä yhtään. Maustaa voi eri tavoin, esim. vietnamilainen nuoc cham on taivaallista.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 15:49:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-01 10:24:40
Viestit: 466
Kyllähän noita vaihtoehtoja löytyy; kala, proileri erillaiset lihat. Kananmuna on niin monipuolinen mun mielestä että siihen ei helposti kyllästy.
Entä rasva sitten? Tuleeko sitä tarpeeksi? Induktiollan on kyllä rajoitetut syömiset, mutta se tosin kestää vain sen 2 vkoa. Ei kai siihen aikaan voi syödä paljon muuta kun vihreitä vihanneksia ja niitäkin rajoitetusti ja paprikaa ja tomaattiakin ehkä tosi vähän. Noin olen ymmärtänyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 15:54:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-01 10:24:40
Viestit: 466
Siis ja kahvista rajoitin sitä pikkuhiljaa, niin että join vain yhden mukillisen aamulla. Sitten jätin senkin pois ja sen jälkeen on valtava syömisen himo, siis inhottava :mrgreen:
Nukuttaa kyllä paremmin ja nukun nyt päivälläkin, mitä en aikaisemmiin tehnyt. On varsin väsynyt olo koko ajan. Olen ollut 3vkoa induktiolla ja nyt lisäilen hh:ta pikkuhiljaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 16:09:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Lainaa:
Mitä ihmeen välipaloja? Karppaamiseen kuuluu kaksi tai kolme kunnollista ateriaa (Loikkasella vain yksi), ei mitään välipaloja.


Joo...induktion alussa mulla oli kaamee nälkä koko ajan vaikka vetelin (mielestäni) isoja annoksia rasvaa ja proteiinia. Ja silloin (ja ehkä vieläkin hieman) tekee joskus mieli napostella, joten ajattelin pyytää vinkkiä karppiin naposteluun...

Myöskään töissä mulla on harvoin aikaa ja mahdollisuutta syödä isoa kunnon ateriaa, jolloin pakko haukata pari settiä jotain nopeasti syötävää "välipalaa". Joskus jää syömiset päivän aikana kokonaan, kun ei vaan ehdi.... Kotona vapaapäivinä se on sitten eri asia, kun on aikaa kokkailla ja varsinkin aikaa syödä rauhassa.

...no nyt olen viissastunut indukstion alusta huimasti, kiitos tämän foorumin...MUTTA nyt on alotettava kaikki alusta, koska menin itselleni antamaan luvan syödä mämmiä ja pashaa pääsiäisenä niin paljon kuin napa vetää (ja niin totisesti teinkin)....eli neljä päivää rusinapashaa ja pari tuokkosta mämmiä kermalla (NAM!), mutta nyt alkaa arki ja tiukka induktio. Mielestäni tarvitsen sen, jotta homma lähtee käyntiin. Sitten ajattelin nostaa hiilarit ehkä tasolle max 40/vrk....mutta siihen on vielä aikaa....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 17:26:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-01-06 22:24:18
Viestit: 246
Paikkakunta: VIHTI
pipanen kirjoitti:
Myöskään töissä mulla on harvoin aikaa ja mahdollisuutta syödä isoa kunnon ateriaa, jolloin pakko haukata pari settiä jotain nopeasti syötävää "välipalaa". Joskus jää syömiset päivän aikana kokonaan, kun ei vaan ehdi.... Kotona vapaapäivinä se on sitten eri asia, kun on aikaa kokkailla ja varsinkin aikaa syödä rauhassa.


Mitä jos ottaisi vaikka saksanpähkinöitä evääksi töihin jos ei ehdi syödä kunnon ateriaa. Kunnon aamiainen aamulla niin sillä jaksaa 6-8 tuntia syömättä. Sitten myöhään iltapäivällä pähkinöitä ja kunnon illallinen sitten illalla. Mielestäni välipalat tai mitkään napostelut eivät kuulu VHH:lle. Niistä on hyvä päästä heti alussa eroon niin saa tämän huonon tavan katkaistua.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 18:10:17 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Untitled kirjoitti:
Mielestäni välipalat tai mitkään napostelut eivät kuulu VHH:lle.


Laajentaisin tätä niin, että jatkuvat välipalastelut ja napostelut eivät kuulu ylipäätäänkään asiaan, ruokavaliosta riippumatta. Eräällä toisella palstalla muuan nimimerkki käytti erinomaista ilmausta "jatkuva glukoosiletku suonessa", josta siis piti hänenkin mukaansa päästä eroon.

Se on sitten taas toinen juttu, onko se sopiva määrä aterioita päivässä juuri 3 - itse syön lähtökohtaisesti neljä kertaa päivässä eli n. 4,5-5 tunnin välein, ja minulle sellainen sopii. En siis napostele enkä "välipalastele", vaan kun syön niin syön sitten kunnolla. Mulla vain energiankulutus on niin korkea, että jos söisin vain kolmesti, joutuisin syömään aivan hillittömästi kerralla.

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 18:15:36 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Myös hammaslääkärit ovat kantaneet huolta napostelusta. Niissä piireissä sitä on kutsuttu laiduntamiseksi. Kuin lehmät niityllä, suu käy kaiken aikaa, selkeiden aerioiden sijaan.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-07 08:58:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Kiitos vinkeistä. Meikäläisellä on hankalaa juurikin työpäivinä, koska työpäivät on tähänkin asti ollut noin 10 tuntia ja nyt siirryn tekemään 12 h työpäivää, joten aikaisin aamulla ei maistu kunnon aamupala ja töistä pääsen sitten vasta joskus seiskan tai kasin aikaan. Ja jos on sellainen päivä ettei kauheasti kerkiä syödä, niin oon kyllä aika pulassa....

Pähkinöistä sen verran, että olen lähipäivinä menossa allergiatesteihin, jossa selviää olenko pähkinöille allerginen....toivottavasti en.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-05-31 12:34:01 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-05-31 12:07:37
Viestit: 3
Heippa kaikille!
Tässä uusi keventelijä, joka on tänään ekaa päivää Atkinsilla... Ja tulin tänne imemään lisätietoa.
Joskus muutamia vuosia sitten pudotin painoani vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja nyt niitä on taas kertynyt valitettavan paljon, joten pudotus olisi paikoillaan. (En kylläkään omista vaakaa, joten punnitus nyt on aina silloin tällöin.)

Joka tapauksessa, mä olin siinä aikeessa, että aion syödä vain, mitään laskeskelematta ja puntaroimatta. Niin viimeksikin tein. Mutta kun lukee täällä palstalla, niin monella näyttää olevan aika tarkkaa noiden kanssa? No, kai se on vähän niin, että jokaisella oma tyylinsä?

Kuitenkin, jos jotain vinkkejä, kovia ässiä hihoista löytyy, niin mieluusti otan vastaan. Muistaakseni joskus lopetin Atkinsin siihen, että verensokeri tippui niin alas, että vapaapäivä meni sängyssä lojumiseen. Mutta se taisikin olla vähän liian tiukalla vedetty. Miten olette muuten harrastaneet liikuntaa induktio-vaiheessa, uskaltaako itseään laittaa koville?

Tsemppiä kaikille kanssasisarille ja -veljille! :)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wyXd137/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-06-01 08:48:31 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Laskijoita löytyy ja ei-laskijoita myös...(ite kuulun jälkimmäisii...) ite käyny kans pahimmat vierotusoireet läpi ja hengis viel olen...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-06-01 11:47:22 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-05-31 12:07:37
Viestit: 3
Ainakaan näin tokana päivänä ei vieroitusoireista ole puhettakaan, vaan olo on ryhdikäs ja keveä... =D> Tänään tulee myös ensimmäinen "tulikaste", kun menen tyttöjen kanssa syömään ja leffaan. Eli siihen kuuluisi popcornia, drinksuja ja dinner. Toivottavasti en hairahdu. [-X

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wyXd137/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-12-05 14:14:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-25 21:34:43
Viestit: 2
Terve, ja aina vain paranee !

Olen uusi karppaaja minäkin. En oo lukenu yhtään karppikirjaa. Toki netistä olen asiasta jonkin verran lukenu ja järjen päätelmillä ja mututuntumalla aloitellut. Aattelin heti, että atkinsillä pitää aloittaa.
Nyt 12 päivää induktiota takana.

Aamupalalla menee. Määriä ja koostumusta sopivasti vaihdellen.
Esim. 1-2 kananmunaa ja 2-4 siivua pekonia, kesäkuppitsaa, metukkaa, juustoa, vihreätä paprikaa, partista, vihannessekoituksia joissa ei hirveästä porkkanoita ym.. vihreitä kasviksia, oliiveja, avokadoa.
Juomaksi. Vissyä, vettä ja kermakahvia.

Päivällinen. Määriä ja koostumusta sopivasti vaihdellen.
Samoja mitä aamulla ja lisäksi jauheliha/liha-ruokia, kalaa; lohta, siikaa, ahvenfilettä

Illalla. Samoja mitä aamulla ja päivällä. Eli syön kolmesti päivässä ja joka kerta määrällisesti yhtä paljon ja kertaakaan ei ole ollut nälkä.

Paino putosi eka viikolla 2 kg. Tästälähtien käyn puntarilla vain kerran kuukaudessa. Tulee muuten helposti vaaka-addiktio.

Eli näillä mennään :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2011-07-15 11:40:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-07-09 09:49:31
Viestit: 113
Mullakin aamupala on yleensä kananmunaa jossakin muodossa. Mutta jos munakas alkaa kyllästyttää, eri tavalla valmistettuna maku on eri. Mullakin alkoi munakas tökkimään aika rajusti, mutta kun aloin tehdä munakokkelia, voissa paistettuna, hiukan kermaa nesteeksi ja juustoraastetta päälle, niin ei töki yhtään. Voisin vedellä tuota lähes mielin määrin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2011-07-17 13:52:21 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Miula ihan sama, munakas alkaa tökkiä aika nopeesti... mut muute kokkelina tms. valmistettuna ei...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2011-07-28 00:28:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-01-11 22:27:35
Viestit: 40
Mirka kirjoitti:
Mitä ihmeen välipaloja? Karppaamiseen kuuluu kaksi tai kolme kunnollista ateriaa (Loikkasella vain yksi), ei mitään välipaloja. Muistaakseni Atkinsin induktiossakin välipala oli vain ensi päivien hätävara, jos ilman tuli heikko olo.

Ite olen syöntyt joko pinaattimunakasta tai pekonia ja paistettua munaa joka aamu melkein kahdeksan vuotta, eikä kyllästytä yhtään. Maustaa voi eri tavoin, esim. vietnamilainen nuoc cham on taivaallista.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
tästä olen aivan samaa mieltä. Karpatessa "oppii" syömään vain OIKEAAN nälkään, pärjää helposti ilman välipaloja ja syömällä kunnolla kahdesti tai kolmesti päivässä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2011-07-28 07:32:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-08-13 13:57:09
Viestit: 111
Paikkakunta: Alppien juurella
Nightfall kirjoitti:
Untitled kirjoitti:
Mielestäni välipalat tai mitkään napostelut eivät kuulu VHH:lle.

Se on sitten taas toinen juttu, onko se sopiva määrä aterioita päivässä juuri 3 - itse syön lähtökohtaisesti neljä kertaa päivässä eli n. 4,5-5 tunnin välein, ja minulle sellainen sopii. En siis napostele enkä "välipalastele", vaan kun syön niin syön sitten kunnolla. Mulla vain energiankulutus on niin korkea, että jos söisin vain kolmesti, joutuisin syömään aivan hillittömästi kerralla.


Sama täällä! Ei-urheilupäivinä minulle riittää toisinaan 3 kertaa päivässä, mutta yleensä syön 4 kertaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2011-07-31 06:56:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Aiemmin olet kaiketi syönyt leipää? Siinä on usein suolaa 1-2g/100g. Ja kun miettii, tuota leipää uppoaa vt:llä helposti toista sataa grammaa päivässä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2011-08-09 14:31:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-11-04 11:08:11
Viestit: 50
Onko Apetina feta-snackit ok 2 ekan viikon aikana? Ois nääs aika kätsy salaattiin.
Ja noudattaako joku Uusi Atkins, uusi sinä- kirjan aloitusohjelmaa ja jos vastaus on kyllä, niin kuinka tarkkaan? Oletko laskenut makroja? Laskemistahan ei siinä kirjassa kummemmin suosita, kunhan hiilarit pysyy alle rajan. Mutta pelkään, että ilman laskemista rasvat jatai proteiinit nousee liikaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2011-08-10 08:12:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-28 12:41:38
Viestit: 12
Nijen kirjoitti:
Onko Apetina feta-snackit ok 2 ekan viikon aikana? Ois nääs aika kätsy salaattiin.
Ja noudattaako joku Uusi Atkins, uusi sinä- kirjan aloitusohjelmaa ja jos vastaus on kyllä, niin kuinka tarkkaan? Oletko laskenut makroja? Laskemistahan ei siinä kirjassa kummemmin suosita, kunhan hiilarit pysyy alle rajan. Mutta pelkään, että ilman laskemista rasvat jatai proteiinit nousee liikaa.

Olen niin uusi (kaksi vko) etten tiedä kannattaako mua kuunnella mutta olen itse melkein joka päivä syönyt sellaisen feta-snack-pakkauksen (70g fetaa) salaatissa. Öljyt olen valuttanut pois mutta en nyt kuitenkaan ihan kuivaksi. Olen laihtunut nyt 2kg (olen normaalipainon ylärajoilla) ja hiilarit ovat vieläkin n. 10-15ghh/pv.

Mulla on toi kirja ja luen sitä parhaillaan ja kyllähän siinäkin varoitellaan ettei sitä rasvaa ihan liikoja kannata käyttää. Mä merkkaan exceliin hiilarit ja merkkaan siinä sivussa muutkin makrot. Alussa mun rasvamäärä oli aika alhainen mutta nyt siinä 90-120g/pv. En liiku ollenkaan.

_________________
Kuva

Tickerin pin on unohtunut, nyt painoa tippunut 5kg.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)