karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:11:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Induktio-ohjeita?
ViestiLähetetty: 2010-03-04 10:53:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-04 10:47:06
Viestit: 23
Hei!
En ole aikasemmin ollut Atkinsilla, vähähiilarisella kyllä. Aloitin tänään Induktiovaiheen ja eilen luin jostain ettei kofeiinia saanut ottaa, vaikutti jotenkin insuliiniin -oliko näin?

Toinen tärkeä kysymys: aamupalavaihtoehtoja PLIIS [-o<
Kun ei voi rahkaa syödä, niin jäljelle jää munakkaat ja pekonit. Onko mitään muuta? Jos tätä induktiota vetää vielä sen kahden viikon ylikin, niin alkaa munat tulemaan korvista...
Onko teillä hyviä munakasohjeita, vaihtelua omiin metukka-juusto-tomaatti-paprika variaatioihini :wink:
Entä sitten jotain ihan munattomia aamiaisia?
Kiitos etukäteen! :D

_________________
Kuva
Painonpudotus aloitettu 11/09.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-04 11:14:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-05 11:56:44
Viestit: 721
Paikkakunta: Köyliö
Tee vaikka aamiaissalaatti. Mukaan esim. savukalaa. Munakkaisiin taas sopii täytteeksi ihan mitä vaan. Resepteistä löytyy kyllä, tosin induktiolla joudut vähän muuntelemaan. Induktio kestää vaan 2 viikkoa. Tsemppiä!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-04 13:08:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-02-19 23:33:23
Viestit: 78
Mä syön joskus aamiaiseksi itse tekemää salaattia, jossa on kurkkua, oliiveja, kirsikkatomaattia ja mozzarellajuustoa. Siihen kun laittaa vielä tipan majoneesia, sekoittaa hyvin ja laittaa yöksi purkkiin ja jääkaappiin, on aamuksi terveellinen ja yksinkertainen aamiainen valmiina :)

Saatan myös ottaa ihan vaan yhden keitetyn kananmunan ja juoda pari kuppia kahvia. Aina ei aamiainen maistu, ainakaan ei enää tässä vaiheessa (2 viikkoa takana) joten lounaalla viimeistään syön salaattia jossa lihaa yms..

_________________
Kuva

What comes must go!!

Mega-Anskun Kutistus-Rutistus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-04 20:51:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-04 10:47:06
Viestit: 23
mega-anne kirjoitti:
Saatan myös ottaa ihan vaan yhden keitetyn kananmunan ja juoda pari kuppia kahvia.


Saako kahvia juoda, vai juotko kofeiinitonta?

Kiitos ohjeista! :wink:

_________________
Kuva
Painonpudotus aloitettu 11/09.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-05 00:43:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-05 00:37:14
Viestit: 2
I kananmuna, pari kuppia kahvia...... ei maistu enempää aamiaiseks.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-05 11:31:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-02-19 23:33:23
Viestit: 78
Kyllä mä ainakin juon, kerman kanssa. Ihan kaikesta en sentään ole valmis luopumaan :mrgreen:

Kahvinjuontia Atkinssin mukaan pitäis rajoittaa (ainakin kofeiinin saantia) siksi, kun se saattaa lisätä ruokahaluja ja mielitekoja. Tämä vois olla hyödyllinen asia toteuttaa niille, kenellä oikeasti on suuria ongelmia ruokahalujen kanssa. Koska mulla ei ole, juon kahvia ja ihan nätisti on kaikki mennyt, ei oo tehny mieli mässytellä muita kuin sallittuja, silloin tällöin, kun on nälkä. :)

_________________
Kuva

What comes must go!!

Mega-Anskun Kutistus-Rutistus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-06 14:17:13 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Kahvia juonu koko ajan, eikä ole ongelmia aiheuttanu...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-18 15:15:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Minäkin kaipailisin vinkkejä induktioon, lähinnä välipalojen osalta....se 20 g hiilaria tulee niin niin nopeesti täyteen, että olen ihan pulassa näiden sapuskojen kanssa. Jotenkin tuntuu että ideat ja syötävät loppuu kesken....Voisiko joku ystävällisesti ideoida välipalavaihtoehtoja?

Kiitos etukäteen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-18 15:20:06 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Leipäjuusto kerman kanssa? Hiilaria pari grammaa per 100 g eikä kuohukermasta tule paljoakaan lisää ;)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-18 15:30:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Oih kiitos! Leipäjuusto, miten en tajunnutkaan??? Kiitos vielä kerran. Saako vielä sen verran kysyä, että onko jossain "listaa" tms. noista välipalaideoista taikka muuten ideoista, joilla koostaa atkinsin induktioajan sapuskat. En siis nyt kaipaa mitään reseptejä, vaan vinkkejä kaupassa käyntiin, kun äkkiseltään tuntuu ettei sieltä voi ostaa mitään.

nim. aiemmin kekseillä ja jädellä itsensä elättänyt...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-22 17:00:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-04 10:47:06
Viestit: 23
pipanen kirjoitti:
Saako vielä sen verran kysyä, että onko jossain "listaa" tms. noista välipalaideoista taikka muuten ideoista, joilla koostaa atkinsin induktioajan sapuskat. En siis nyt kaipaa mitään reseptejä, vaan vinkkejä kaupassa käyntiin, kun äkkiseltään tuntuu ettei sieltä voi ostaa mitään.


Mulla on vähän sama. Oon tainnu syödä sitten kuitenkin liikaa kasviksia, kun joka aterialla on mennyt paprikaa, tomaatteja ja kesäkurpitsaa. Jossain oli että mm tomaattia ja paprikaa saa syödä vain 5dl/pv ja mm. kesäkurpitsaa 2,5dl/pv??
Mulla on sen mukaan kyllä mennyt yli... Vaikea löytää tasapainoa, kun tuntuu että pelkällä proteiinilla (lihalla yms.) menee ruokavalio niin ykstoikkoseksi, kaipaa jotain raikasta siihen mukaan. :roll:

eli listaa kaipaisin minäkin :wink:

ai niin sitä vielä: saako induktion aikana juoda punaviiniä? mitenkä induktion jälkeen?

_________________
Kuva
Painonpudotus aloitettu 11/09.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-22 17:06:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-04 10:47:06
Viestit: 23
Nyt tuli mieleen: oon Lidlistä löytänyt vaikka mitä tähän induktiovaiheeseen.
Espanjalainen punainen Chorizo makkara on tosi hyvää, kuorin ja paistan pannulla kasvisten kanssa. Sopii myös munakkaisiin ja keittoihin, mihin vain.
Samoin ilmakuivattu kinkku, pekonisilppu ja pakaste-kebab on maistuneet jopa munaa paremmin :wink:

kasvisten kanssa on lähinnä ollut ongelmia...

_________________
Kuva
Painonpudotus aloitettu 11/09.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-22 21:15:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Kiitos heikusa vinkeistä!

Omalla kohdallani rupeaa kyllä tökkimään tuo karsee suolamäärä, jota on mm. pekonissa ja metukassa yms. Aina olen koittanut suolaa vältellä ja siihen tottumattomana (en omista edes suolapurkkia kotona), tulee hirveä turvotus ja jano esim. pekoniaamiaisesta. :roll: Eikä se voi olla kovin terveellistäkään vetää kauheita määriä suolaa.

Tuliskos jollekin mieleen suolattomia induktioaineksia?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-22 22:59:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-14 17:32:02
Viestit: 1357
Paikkakunta: Worcester, UK
No mihin muihin ruokiin laitat sitä suolaa ja kuinka paljon metukkaa tai pekonia menee päivässä? Jos syöt todellista karppiruokaa niin ennemmin olet vaarassa jäädä suolavajaukseen kuin liikasaantiin sillä kaikki karppisapuska, paitsi juuri metu, pekoni ja juustot ovat aika lailla suolattomia. Itse en ruokiin lykkää suolaa muuten kuin hyvin harvoin sillä mulle riittää aamulla juotu sole sekä (lähes päivittäinen) juusto ja satunnaiset metvursti ja pekoni. Esim tänään tein jauhelihakastiketta johon meni ripaus suolaa. Muihin appeisiin riittää yrtit ja pippuri, chili etc.

Ja sit pitää myös muistaa juoda se 2 litraa vettä ihan minimissään per päivä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-23 13:45:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Kuten sanoin, minulta ei löydy suolapurkkia keittiöstäni...en ole ikinä lisännyt ruokaani suolaa. MIelestäni esim. nämä juustot, pekonit ja lihaleikkeleet sisältävät kauheasti suolaa verrattuna siihen, mitä olen aiemmin tottunut syömään.

En usko, että suolavajaus on useimmille todellinen ongelma. Natriumin perustarpeen alarajana pidetään Sydänliiton mukaan 575 mg, joka suolaksi muunnettuna on 1,4 g. Tällä hetkellä keskimäärin naiset saavat ruokavaliostaan 7 g suolaa ja miehet 10 g. Sydänliiton mukaan saantisuositus on tällä hetkellä 5 g suolaa eli 1 tl. Piilosuolaa on kuitenkin joka paikassa. Esim. 100 g kalkkunan rintafilettä sisältää lähes 600 mg natriumia, siinähän on jo se päivän saantisuositus täynnä.... puhumattakaan, että 100 g pekonia sisältää natriumia lähes 1000 mg!! :shock: hui!

Sen vain halusin tuoda esille, että kun on tottunut ennen karppausta syömään vähemmän lihaa ja juustoja (eikä ikinä esim. pekonia), niin kyllä tää suolamäärä kehossa tuntuu...niin ja vettä tulee kyllä juotua ihan riittävästi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-23 14:10:07 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
pipanen kirjoitti:
Esim. 100 g kalkkunan rintafilettä sisältää lähes 600 mg natriumia,

Milläs tota kalkkunaa on oikein ruokittu?

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-23 17:41:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Lainaa:
Milläs tota kalkkunaa on oikein ruokittu?


No varmaan sillä suolalla....olin liian hätäinen, sillä en huomannut, että tuo luku oli saatu siitä, että oli paistettu voissa ja lisätty suolaa (hyi).

Mutta katsotaanpas mitä omasta jääkaapista löytyy....Snellmannin ohuen ohut kalkkunafilee: 100 g sisältää 700 mg natriumia.....ja pakastekatkarapujen (Rainbow) suolapitoisuus on 1,7 %

Aika hurjaa! :smt103


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-03-23 20:04:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minä olen karppiaikoina joutunut lisäämään suolankäyttöä kun ei niitä piilosuolalähteitä enää ole. Nuo Sydänliiton suosituksetkaan ei aina perustu tutkittuun tietoon, hyponatremiaa esiintyy tietääkseni usein vanhuksilla.
Lainaa:
An October 2007 analysis of a large Dutch database published in the European Journal of Epidemiology documented no benefit of low-salt diets in reducing stroke or heart attack incidence nor lowering death rates. (2007)
http://www.springerlink.com/content/103 ... lltext.pdf

A May 2008 examination of NHANES II (the largest US federal database of nutrition and health) published in the Journal of General Internal Medicine confirmed two earlier studies of earlier NHANES surveys that there is no health benefit (CVD or all-cause mortality) for those on low-sodium diets.


Mutta nämäkin ovat tietysti yksilöllisiä juttuja, minulla on verenpaine ilman lääkitystä alhaisilla hiilareilla karpaten ja suolaa säästelemättä 120/75 luokkaa. Ikää kohta 67 v.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-01 08:38:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-27 19:38:23
Viestit: 7
Minä pidän hiilarit 20-40g välillä.Ylärajana 50g.Vaihtelua hh:n tulee kasvisten määrästä.Olen vetässyt monet päivät himpan yli 20g pv vaikka olen syönyt kasviksia reippaat 500g :)
Suosin pinaatti ja sokerihernettä aamupalalla.Pinaatti mainiota munakkaassa.
Kebabliha(Euroshpper),Pekoni UkkoPekka,Jauhelihaa tms..Yrteillä vaihtelua munakkaan makuun.
Fiinisti laitan joskus keitetyn munan puolikkaiden päälle majoneesia,mustapippuria ja tuoretta persiljaa :)

Vihreitä kasviksia kannattaa katsastella,sis aikas vähän hh ja kivasti protskua :)

_________________
Ennustan.Ja tunnustan.Ja pahempaa on luvassa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio -ohjeita!?!
ViestiLähetetty: 2010-04-06 13:53:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-02-07 13:04:25
Viestit: 89
Mulla toimii välipaloina:

Juustot(feta, kerma,)
Leikkelesiivut (metu, kinkku, (kattokaa, ettei oo hiilareita))
Kananmuna(keitettynä ja paistettuna)
Selleri
Kurkku
Salaatinlehdet
Tonnikala
Kypsennetyt kanapalat
A-luokan grillimakkara
Katkaravut
Lihapullat

Jos hiilarit antaa myöten :
Aamiaismöttösiä resepteistä. Ihan sairaan hyviä
Suolapähkinöitä tai tavall. ja muutkin pähkinät ja siemenet
Jugurttia kermalla
Marjat
Juurespalat
Kasviksia suupaloina(paprika, kirsikkatomaatti,)
Pekoniherkkusienet maistuu kylmänäkin.

No siinä joitain, mitä mulle tuli mieleen.

Kaikki vihreet kasvikset on aika turvallisia ja lehtimäiset.

Ite otin Finelistä Eniten-vähiten osastosta Hiilihydraatteja vähiten kasvikset ja hedelmät, sekä eniten rasvaa siemenet ja pähkinät naposteluosastolta ja printtasin ne kaapin oveen, niin siitä voi kattoo, mitä vois kokeilla.

Älkää unohtako salaateistanne öljykastiketta tai majoneesia, niin saatte enemmän rasvaa ateriasta, niin niitä välipaloja ei tarttis syödä.

Joku viisas on täällä sanonut, että jos tarvii välipalaa, edellisessä ateriassa on ollut liian vähän rasvaa.

_________________
Kultakalasivuni

Kuva
Ajattelen, siis karppaan!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)