karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:48:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-07-31 22:31:07 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mikrokeskustelun avaavat tässä vaiheessa muutenkin vain Heikkillä (tai milloin mitäkin) hörhöksi väittävät.
Vähän samaan tapaan kuin Skepsis on iloisesti tyrmännyt koko VHH'n tieteeseen perustumattomana :)

Mikron hyviä (ja huonoja) puolia ei kannata karppilassa etsiä kuin korkeintaan vanhoista ketjuista.
Kumpiakin löytyy kovalta tiedepuoleltakin, jos sikseen tulee, mutta kuten sanottua, niillä on kovin vähän tekemistä Heikkilän kanssa...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 23:49:14 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Jaahans, loma ja kaikkea.
Mikrokeskustelujat foliohatuilla ja ilman, s'il vous plait, tänne: viewtopic.php?p=1595270#p1595270

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-01 00:10:15 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Jos alkaa pahasti ahdistamaan jo yritys noudattaa tarkasti AH:n oppeja, niin ehkäpä kannattaisi välillä tutustua muuhunkin kirjallisuuteen. Ja johan siinä alussakin vilisi virheitä, mainittakoon tässä vain yksi, AH ei syö yleensä sikaa. Hän syö niittylihaa eli lammasta ja nautaa, sekä riistaa.

Silti varmaankin riittää, että yrittää löytää mahdollisimman hyviä raaka-aineita omalle kukkarolle sopivaan hintaa ja laitella siitä ruokaa stressaamatta, sillä stressikin sairastuttaa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-01 13:47:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla säästyy nykyisin lääkkeissä ja lääkärikäynneissä jo se minkä uhraan lähiruoan lisähintaan. Oikeastaan on ruokalaskukin pienentynyt kun ravinteikasta ruokaa riittää vähempikin. Heikkilän ohjeilla olen saanut terveyteni takaisin ja minulle Antilla saa, kuten muillakin ihmisillä, olla omia mielipiteitään maailman menosta. Samoinhan on mollailtu Annika Dahlkvistiakin Ruotsin LCHF leireissä mutta moni on joutunut jälkikäteen toteamaan että olisi ehkä kannattanut kuunnella.

Jos nyt mikroihin vielä mennään niin
http://pulstagning.se/2012/july/risker-vid-anvandning-av-mikrovagsugn.html

Itsellä on mikro mutta koska minulla on aikaa slow food juttuihin niin sitä harvoin käytän.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-01 19:29:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Mikrouunia joutuu käyttämään pikaisiin impulsiivisiin juttuihin. Paremmalla suunnittelulla selviää ilmankin. Mulla ois tavallisen lieden uunissa sulatustoiminto, mutten ole vielä ehtinyt/jaksanut/viitsinyt perehtyä siihen. Ehkä kannattaisi.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-05 18:12:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-07-24 12:24:29
Viestit: 249
Paikkakunta: Rovaniemi
Minun mielestä on aika pelottavaa, että on ihmisiä jotka lukevat jonkin gurun kirjan tai käyvät kuuntelemassa saarnan tai kipaisevat puoluekokouksessa ja sen jälkeen kuvittelevat, että tämä puoluepomo, pappi, guru tms on aina oikeassa ja kaikki mitä se sanoo/kirjoittaa on ehdoton totuus :shock:. Aina tällaiseen huormiolliseen peesailuun törmätessäni olen ymmärtänyt paremmin, että miten nämä hirmuhallitsijat ovat saaneet ihmiset tekemään kaikki ne kauheudet.

No siis pointini on, että maalaisjärkeä ja nimenomaan omaa järkeä käyttäen eteenpäin :)

_________________
Et voi löytää uutta merta, jos et rohkene jättää rantaa näkyvistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-09 11:43:32 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-08-09 11:32:48
Viestit: 24
Olen vasta lukenut pari AH:n kirjaa ja karppinakin vielä kalanpoikanen... Näkemystä pukkaa silti. :lol:

Joitakin tuotteita on tosiaan hankala saada. Joitakin lähes mahdotonta. Hankalasti saatavia pyrin ostamaan, kun niitä kohdalle sattuu. Koska olen laihduttamassa, pidän tätä myös hyvänä asiana: jos haluan vadelmia tai kalaa pöytään, käyn niitä metsästä ja järvestä hakemassa. Samalla saan liikuntaa ja raitista ilmaa. Ja jos ei käy kalaonni, sain vain liikuntaa ja raitista ilmaa, ja syön jotain muuta. Joitakin tuotteita voi ostaa torilta suoraan luomutuottajilta, sinnekin kannattaa kävellä lounastunnilla mieluummin kuin käydä sitten töiden jälkeen prismassa. Stressittä ja uusia mahdollisuuksia etsien se sujuu parhaiten, ainakin minulle. :wink:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-09 12:10:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Mukava että päästään täällä Pellinki dieetti osastolla keskustelemaan ruokavaliosta, itse olen nyt yli neljä vuotta noudattanut Antti Heikkilän ohjeistusta diabeteksen hoidosta ja painoa on pudonnut ajan myötä vaikka lisä ei pahaa tekisi. Mutta vähitellen olen löytänyt noita ratkaisuja, ruoholehmä tuottaja, pieni kotikanala jossa kanat saa kulkea vapaasti ja keltuaisista ja mausta päätellen syövät hyvää ruokaa. Minulla on ainakin ruokalasku pienentynyt vaikka laatu parantunut, ravinteikasta ruokaa syöden ei välipalojakaan tarvitse.
Kivaa on myös hankkia ja kasvatella itse syötävää. Toivottavasti viihdyt ruokavaliolla.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)