karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:26:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pellinki ja kalorimäärät
ViestiLähetetty: 2011-05-15 21:49:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-21 01:23:41
Viestit: 72
Paikkakunta: Turku
Heips!

Oletteko pellinki-dieetillä seuranneet kalorimääriä ja millaisissa kokonaiskalorimäärissä liikutte? Ja millasia rasva ja protkumääriä syötte?

t.Vastauksista kiitollinen painon jumittaja :D

_________________
Läskien alla hoikan ihmisen sielu =)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-16 09:11:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-20 12:29:42
Viestit: 1190
Paikkakunta: Uusimaa
Kyllä minä olen. Kuten Heikkiläkin sanoo, ensimmäiset 10 kg on helppo pudottaa, vaikkei seuraisi mitään muuta kuin hiilareita. Mutta sen jälkeen SAATTAA olla tarpeen seurata/rajoittaa myös kokonaiskalorimäärää.

Mulla laihtumista tapahtuu parhaiten 1800-1900 kcal:lla (koomakulutus n 1350) ja kun makrojen suhteet on n 5-75-20 (hh-rasva-prot). Jos kalorit nousee yli 2000:n, vaikkakin rasvalla, painon lasku pysähtyy.

_________________
Jos keskustelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin.

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-16 11:54:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-21 01:23:41
Viestit: 72
Paikkakunta: Turku
Olen ollut Pellingillä kolmisen kuukautta hh on ollu 30g.Eikä paino ole pudonnut grammaakan..... :evil:

_________________
Läskien alla hoikan ihmisen sielu =)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-16 12:19:42 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Kerro vähän mitä ja miten syöt,ruokia,aikoja,ruokarytmiä,määriä?Suurinpiirtein.Uskoisin,että jostain sieltä vois lähteä etsimään.Tottahan kalorimäärälläkin sentään jokin merkitys on,ei vhh pelkästään lupaa,että voi syödä mielin määrin vaikka monella onkin aika runsaat kalorimäärät ja silti paino putoaa.Liian vähänkin voi pantata painoa vastaavasti.Voi olla mahdollista ettei vaaka näytä mitään,mutta läskiä onkin muuttunut lihakseksi.Kerro vähän lisää :D

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-16 20:41:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-21 01:23:41
Viestit: 72
Paikkakunta: Turku
Syön kolme kertaa päivässä.

Aamuisin esim. marjoja ja turkkilaista jugurttia/ rahkaa
tai mantelileivän majoneesilla tai voilla,juustoa tai leilleleitä ja runsaasti kasviksia
Kermakahvia
Päiväruoka voi olla esim. Runsas salaatti,fetaa tai kanaa,tonnilaa, kananmunaa reilusti
Majoneesia

Illallasitten esim mantelileipä lisukkeilla tai marjoja(jos en ole aikaisemmin aamulla niitä syönyt)

Hiilarit pysyy siinä 30g paikkeilla.Protskut tuppaa nousee lähelle 100g vaikka 80 paikkeilla ne kai pitäis pysyä. Riittävä rasvan saanti tuntuu olevan isoin ongelma. Mua inhottaa rasvan lisääminen ruokiin joten yritän syödä valmiiksi rasvaisia ruokia.
Juustot on mun heikkous. Ja joku väitti et ne voi jumittaa painoa mut kun niistä sais niin hyvin sitä rasvaa. Rasvat tuppaa jäämään tohon 120g paikkeille. Mun koomakulutus on n.2000kcal eli olen 160cm pitkä ja painan 110kg.Kalorit saattaa jonain pöivinä olla 1600 luikkaa ja toisena yli 2000kcal

Kommenteista kiitollinen! #-o

_________________
Läskien alla hoikan ihmisen sielu =)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-17 10:11:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-06-09 11:26:24
Viestit: 356
Emmiliini kirjoitti:
Syön kolme kertaa päivässä.

Aamuisin esim. marjoja ja turkkilaista jugurttia/ rahkaa
tai mantelileivän majoneesilla tai voilla,juustoa tai leilleleitä ja runsaasti kasviksia
Kermakahvia
Päiväruoka voi olla esim. Runsas salaatti,fetaa tai kanaa,tonnilaa, kananmunaa reilusti
Majoneesia

Illallasitten esim mantelileipä lisukkeilla tai marjoja(jos en ole aikaisemmin aamulla niitä syönyt)

Hiilarit pysyy siinä 30g paikkeilla.Protskut tuppaa nousee lähelle 100g vaikka 80 paikkeilla ne kai pitäis pysyä. Riittävä rasvan saanti tuntuu olevan isoin ongelma. Mua inhottaa rasvan lisääminen ruokiin joten yritän syödä valmiiksi rasvaisia ruokia.
Juustot on mun heikkous. Ja joku väitti et ne voi jumittaa painoa mut kun niistä sais niin hyvin sitä rasvaa. Rasvat tuppaa jäämään tohon 120g paikkeille. Mun koomakulutus on n.2000kcal eli olen 160cm pitkä ja painan 110kg.Kalorit saattaa jonain pöivinä olla 1600 luikkaa ja toisena yli 2000kcal

Kommenteista kiitollinen! #-o


Maitotuotteet voi jumittaa. Kyllähän sitä rasvaa tulee majoneesista ja voistakin, mutta tonnikalan vois myös vaihtaa loheen ja broilerin possunpihviin.

Pellingissähän suositeltiin aamiaisiksi joskus edellisen päivällisen jämiä, ellen väärin muista. Nyt sulla kyllä tuossa ei tunnu olevan kunnon päivällistä. Yksi kunnon lämmin ruoka olisi omasta mielestäni parempi vaihtoehto kuin mantelileivät.

_________________
Viime vuoden puolella 5-6kg pois; alkuvuodesta 2011 noin 7kg/16lbs pois. Ticker nollattu 14.5.2011 koska jumi kesti niin kauan että tickerin PIN ehti unohtua... Nyt taas jatketaan!

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-17 18:15:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-12-27 23:42:30
Viestit: 1532
Muistaakseni heikkilä suositteli 1-1,5g prot/painokilo. Eli en usko et toi 100g proteiinii täs vaihees on liikaa. Älä ainakaan vielä sitä vähennä.. Mut rasvaa lisää, kyl kilokalorit tarttis saada koomakulutuksen yläpuolella, koska sulla on tota massaa mitä liikutella, niin sekin vie energiaa. Koita lisäillä voisulaa kasviksiin tai aika herkkua ja runsasrasvasta on heikkilän voissa haudutettu kaali, ai nam nam.. Eli koita nyt vaan saada niitä rasvoja vähän lisää, ni kroppa uskaltaa luopua ylimääräisistä..

Itse oon 25v naikkonen, 161cm pitkä ja täl hetkel painan 57kg. Paino nousi kun söin alle koomakulutuksen ja lähti alaspäin kun söin reilummin. Mun makrot suurinpiirtein (koomakulutus n. 1330kcal) 1600kcal, 15h, 55gprot ja 150g rasvaa. suurinpiirtein. Hiilareita koitan nostaa kasvisten muodossa hieman. Mut kyl suosittelen enemmän kaloreita. toki kuuntele omaa kroppaa, jos tuntuu ettet jaksa syödä enempää, niin älä väkisin syö, mut muista lisää rasvaa esim kasvisten joukkoon.
Ja itsel paino nousi kun söin liian vähän n. 1100kcal/pv..

Koita ensin nostaa noita rasvojen määrää, eikä välttämättä haittaa jos protskujakin muutamalla grammalla nostaa..

_________________
iherb koodi uusille asiakkaille OMU074 saat $5 alennuksen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-17 18:36:52 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Tuo sun koomakulutus kyllä kuulostaa vähän suurelta mun mielestä.Mullakin on "vain"1800kcal ja olen pitempi.Mä olen huomannut,että kun syö sen kooman verran tai vähän yli niin sit toimii.Mää en kyllä liiku juurikaan,että sekin pitää huomioida erona.Riippuu varmaan mitä tyyliä noudattaa,mutta Annika Dahlqvist jolla on myös LCHF-meininki niinkuin A.Heikkilälläkin sanoo rasvasta,että minimi on 70-80g,että ei missään tapauksessa ainakaan sen alle saa mennä vaikka miten säätäisi .Painon mukaan proteiinit,hiilarit sallitussa ja loppu rasvaa.Voisula on oivallinen lisä lämpimille ruuille kunhan muistaa sen lipoa ettei jää lautaselle :mrgreen:Valitse rasvaisia lihoja(possun lapaa,pekonia,kylkeä,broilerinkoipia,sika-nautaa) ja juustoja,kuten teetkin ja katso miten helposti sitä saa oikeasta ruuasta(fineli tai joku muu laskuri).Ei tarvitse sitten pelkästään lisätä niin paljoa jos se tuntuu pahalta. Syötävä on niin,että nälkä todella lähtee ja pysyy poissa muutaman tunnin, muttei ähkyyn asti.Mulla oli alussa vaikea käsittää koko hommaa.Painokin nousi ensin,mutta hiljalleen se laskee.Eipä tässä kiirettä,pääasia,että suunta pysyy suurinpiirtein alas päin.Tsemppiä :smt023 Kokeile erilaisia kokoonpanoja,ollaan niin yksilöllisiäkin ettei kaikki aina toimi kaikilla.

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-13 07:20:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-13 06:32:36
Viestit: 1
Ajattelin rohkaista aloittelevaa (mies)karppaajaa kokemuksillani 6 kk ajalta.

Luin pari Heikkilän kirjaa ja innostuin. En ole laskenut mitään kalori- enkä hiilihydraattimääriä. Alussa arvioin summittaisesti, missä luokassa hiilihydraatit liikkuu. Olivat 100 g molemmin puolin. En siis yrittänytkään sen 72 g alle.

Käytännössä sokeri, sokerituotteet(karkit, pulla, leivokset), vaalea leipä ja limut jäivät kokonaan pois. Perunoita syön silloin tällöin esim sillin ja graavilohen kanssa. Ruisleipä maistuu myöskin edelleen. Hedelmiä syön myöskin .
Tilalle tuli turkkilainen jogurtti ja marjat, kananmunat eri muodoissa, kala paistettuna ja graavattuna, lihaa enemmän, vihannekset, ym Heikkilän kirjojen ideoimina. Hyvältä on maistuneet uudet pöperötkin...

Mies kun olen, olut ja makkara maistuvat erityisesti kesällä. Oluen olen muista syistä vaihtanut alkoholittomaan. Ruokaoluena vaalea Nikolai (jäähdytettynä) on ihan hyvää, hhta siinä on vain 10 g/purkki ja kaloreitakin kohtuullisesti. 'vaaleata' leipää (Adam's Brot) paistan nykyisin itsekkin ja syön sitä normaalisti.

Lähtöpaino oli 95-96 kg. Nyt liikutaan 87 -88 kg:ssa ja painoindeksi on juuri 25 alle. Vautsi, ja miten helposti. Makean nälkä on poistunut kokonaan ja markettien karkkihyllyjen ohi liikun hymy suupielessä.

Seuraava tavoite on vyötärönympärys 94 cm, kun se nyt on 99 cm. Tämä edellyttänee jo hieman lisättyä lihasharjoittelua.

Eikun zemppiä ja liikkeelle!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 13:52:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-04 10:47:06
Viestit: 23
Maitotuotteista on puhuttu paljon, että saattavat jumittaa ja mä oon kyllä huomannut.
Jos vedän aamulla rahkaa tai partajugua esim just kerman ja marjojen kanssa, niin paino tuntuu jumivan tai nousevan. Jos taas syön munaa ja vaikka pekonia pari siivua (ei tarvii enempää) niin paino alkaa laskea.
Oon myös koko ajan laskenut kaloreita ja makroja tässä samalla, ihan jotta saan jotain mihin verrata.
Mulla koomakulutus on 1455kcal ja jos syön 1500-1700kcal päivässä, laihdun. Heti kun kalorit nousi 2500-2700kcal /pv, paino nousi, vaikka kuinka kalorit tuli rasvoista. Päivässä menee vaihtelevasti 36-61g hiilareita, kaikki kasviksista ja maitotuotteista.
Paistan kaiken voissa ja kasviksiin lisään voisulaa. Joskus välipalaksi kääräsen kinkun rullalle majon kanssa. Muutoin syön 3 ateriaa päivässä (aamupala munalla, lounas ja päivällinen kaaleja, kasviksia ja lihaa voissa paistettuna). Pyrin jättämään välipalat väliin. Jos söisin mantelileipää, en usko että painonpudotustahti olisi sama.
Nyt siis 3,2kg lähtenyt 4 vkossa.
Aikaisempi karppi-kerta meni puihin varmaan just sen takia, etten laskenut kaloreita ja söin paljon pekonia, juustoa ja mantelileipiä. Silloin pudotusta oli 2kg 2 kuukaudessa. Nyt syön juustoa tosi vähän päivässä (vaikka onkin mun herkkua), samoin rahkaa yms muuta maitotuotetta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-02 22:43:58 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-02-02 22:04:58
Viestit: 4
Paikkakunta: Jkl
Kalorit on päivisin n.2500kcal, prode n.100g, hiilarit n.70g ja rasvat vaihtelee aterioiden mukaan.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)