karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:26:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-05-03 20:41:27 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Hermeliini kirjoitti:
Kuinka teillä kolesteroliarvot ? Mulla kokonaiskolesteroli ollut ainakin viimeiset 20 vuotta 5,1 ja nyt kolmen kuukauden "Heikkilän" jälkeen olikin pompsahtanut 5,6 :evil: Puolen vuoden päästä kontrollikäynti, kun olen vaihtanut kovat rasvat pehmeisiin, sanoi terveydenhoitaja :?:
Tosin viimeisen vuoden aikana liikunta on ollut huomattavasti vähäisempää ja ehkä tupakkaa menee vähän enemmän, kun täällä kotosalla etupäässä olen ja päivät nenä kiinni opiskelukirjoissa tai koneella..


Kokonaiskolesterolilla ei ole mitään merkitystä. Miten sulla on HDL ja LDL sekä triglyt muuttuneet karppauksen myötä? HDL kun tuppaa nousemaan karppauksen myötä ja se on hyvä asia mutta jos sitä on runsaasti niin se nostaa myös kokonaiskolesterolia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-05-04 12:15:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4871
suopursu kirjoitti:
Kyllä minullekkin kookosöljyä myytiin ja kehuttiin sen terveysvaikuktusia kovasti!
Tuntui kuin olisi ollut oikein myyntikampanja menossa, noin kaksi viikkoa sitten Lifessä.

Olisikohan siis joku yksittäinen epäilijä tuo sinun kauppias?

P.s. Minulla jo yli kaksovuotta Heikkilän tyyppistä karppailua takana ja hyvin menee.
Olen saanut diabeteksen tällä kuriin, joten jänskättää milloinkahan se romahdus tulee.


Olisiko tämä syynä: Suomalaisasiantuntijat tyrmäävät kookosöljyn

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-05-09 19:26:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Kiitos vaan linkistä Kasari, tuo voi hyvin olla syy jonkun kauppiaan pelkoon myydä kookosöljyä.
Mutta olipa veikeät jutut näillä suomalaisasiantuntijoilla, ihan hymyilyttää! :lol:

Juu ja tyrmättyä kookosöljyä kans'! :smt044


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-05-12 16:11:26 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kannattaa sitä kolesteroliketjua lukea ja älä nyt missään nimessä vaihda rasvoja yhtään mihinkään. Tuo nousu ei näytä mun silmissä miltään, pitäisi olla tarkempi data niistä arvoista. Jos vielä olet laihduttamassa/laihdut niin ihan sama mitä näyttävät. Vasta kun painonputoaminen on pysähtynyt ja muutamia kuukausia on kulunut, niitä voi tarkastella uudelleen.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-07-25 07:09:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-07-21 19:00:34
Viestit: 505
jokunen vuosi sitten äitini oli zonella laihduttanut sitkeässä istuneet ylimääräiset kilonsa. Tutustuin noihin aikoihin myös nykyiseen mieheeni, joka on itseoppinut hyväkarppi (ei todellakaan noudata jämptisti mitään ruokavaliota, mutta ei syö pottua, leipää jne). Kiinnostuin lukemaan ensimmäisen vhh:sta kertovan kirjan (Varpu Tavin kirja). Se ei vielä kolahtanut. Nyt tämän kesän alussa tilasin Heikkilän ekan keittokirjan, sitten toisen, ja jotenkin se alkoikin kuulostaa järkeenkäyvältä! Nyt heinäkuun puolivälistä pikkuhiljaa kokeillen olen tätä ruokavaliota noudattunut. Yhden vkl:n hiilarisekoilut oli välissä, mutta nyt kokonainen viikko mennyt. Alussa tuntui vieroitusoireita sokerista ilmeisesti (päänsärkyä, väsymystä lihaksissa??), nyt olo on hyvä. Ylimäärisiä kiloja ei omasta mielestäni minulla ole montaa, mutta nekin on jo tässä viikossa sulaneet yhdellä alaspäin! Luomu ja luonnonmukaisuus vakuuttavat myös Heikkilän dieetissä. Siksi kai se istuu jotenkin parhaiten minun ajatusmaailmaani (kuin esim. alkuperäinen atkins).

_________________
viewtopic.php?f=11&t=52427


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-10-20 18:34:11 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Antti Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla olen lukenut. Siitä jäi erityisesti mieleen omega3 ja omega6 sisältävät elintarvikkeet ja sitten tuo monityydyttymättömien kasviöljyjen karttaminen. Eli mua harmittaa, kun nykyään menee kauppaan ja katselee sianlihapaketteja, niin niissä mainostetaan viljapossua. Kun kuulemma kaikki viljalla ruokitut elukat sisältää tuota omega6. Samoin kaikki viljellyt rasvaiset kalat, jotka muuten olisivat terveellisiä ja suositeltavia, sisältävätkin omega6. Siis esim. kirjolohi, norjanlohi ja useimmiten siika. Mitähän rasvaista villiä kalaa sieltä kaupan kalatiskiltä sitten löytyisi. Silakka, pallas ja makrilli tulivat mieleen ja lahna. Ne siis omega3 sisältäviä villikaloja. Sinipallas ja makrilli myydään yleensä savustettuna. Kalasäilykkeissä pitäisi ottaa oliiviöljyyn säilöttyä, muut kasviöljyt eivät monityydyttymättöminä käy. Ite Heikkilä ei kuulemma ole syönyt sianlihaa vuosiin varmaankin tuon omega6 härdelin takia. Nauta käy, mutta siinäkin se rajoitus, että se on syönyt ruohoa. Sekään ei nykytehotuotannossa ole mitenkään itsestäänselvää. Siksi siis luomu. Kananmunissa sama juttu. Tarjousmunat saattavatkin sisältää omega6. On niissä munien mauissa eroa, tämä ihan omana kokemuksena. Ihan mitä vaan ei todellakaan ole varaa ostaa, mutta virikemunia ollaan viimeaikoina käytetty ja ovat ainakin maukkaita josko se korreloisi ravintoaineisiin. Sitten olin just ostanut pellavaöljyä, minkä Heikkilä haukkui, eläinperäisiä pitäis kolmosomegoiden olla. Sianlihaa meillä kyllä syödään, mutta tiedon myötä tuska lisääntynyt tietty. Muutenkin on nyt ruokakeskustelu pinnassa ja suren sitä, että hyviä raaka-aineita haaskataan ja pilataan elintarviketeollisuuden ja tuottajien taholta. Siihen ei olisi varaa tässä nälänhädän maailmassa. Jos ruoka ei sisällä tarpeeksi ravintoaineita, sitä tarvitaan paljon enemmän kylläisyyden saavuttamiseksi. minulla vasta keho hiljalleen toipuu n. 40 vuoden virallisterveellisestä vähärasvaisesta ruokailusta. Tällä hetkellä tuntuu kamalan kalliilta tämä karppaaminen näin, mutta ajattelin säästöä syntyvän, kunhan laihtuminen alkaa. Ruuan määrät ovat vähentyneet eli siinä jo näkyy säästö. Mies ei tarvitse diabeteslääkitystään, vaan saattoi sen lopettaa, minun ei tarvinut edes alkaa vaan sokerit alkoivat laskea. Säästöä sekin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-12-02 15:39:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Löysinpä mielenkiintoisen sivun!!! Tattista!!! =D> =D>

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-12-02 20:47:41 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla on kyllä sellainen kokemus että kun ostaa kunnon raaka-aineita niin ne riittävät pitempään, tulee valmistettuakin huolella kun on "kallista".
Heikkilän kirjoitustyylistä ei kaikki tykkää, minulle riittää että ohjeet toimivat, diabetes2 on jo yli kaksi vuotta pysynyt poissa. Eli lääkkeissä ja lääkärikäynnissä ym kyllä säästää myös, ainakin niin kauan kuin arvot pysyvät hyvinä. Samassa tilanteessa kaksi ja puoli vuotta sitten olleet tutut jotka noudattavat virallisterveellistä ovat jo siirtyneet metformiinista insuliiniin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2012-01-06 15:31:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-05 06:58:42
Viestit: 90
Loppiaisen Ilta-Sanomissa on hyvä juttu elokuvaohjaaja Pekka Karjalaisesta, joka laihtui ja parantui diabeteksestä
Pellinkidieetillä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2012-11-19 14:45:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2012-10-31 13:11:47
Viestit: 215
Paikkakunta: Turku
Periaatteessa pellinkihän on aika tiukka VHH-, mutta hiilareita ei sinällään lasketa. Ne pysyvät matalina kun vältellään viljatuotteita ja prosessoituja tuotteita. Lihaa monessa muodossa ja paljon kasviksia (hapantuotteita). Itsekään en juuri hiilareita laske, sillä niitä tulee vain maitotuotteista yleesä vähän laktoosista.

_________________
Virallisia ravitsemussuosituksia vastustava Ruokakapina on alkanut facebookissa. Löytyy osoitteesta: http://www.facebook.com/pages/Ruokakapi ... 36?fref=ts

(Tarkoitus ei ole mainostaa. Kyseessä on voittoa tavoittelematon liike.)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2012-12-18 22:48:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-11-21 20:41:43
Viestit: 48
Paikkakunta: Pohjoinen pallonpuolisko
suopursu kirjoitti:
Kiitos vaan linkistä Kasari, tuo voi hyvin olla syy jonkun kauppiaan pelkoon myydä kookosöljyä.
Mutta olipa veikeät jutut näillä suomalaisasiantuntijoilla, ihan hymyilyttää! :lol:

Juu ja tyrmättyä kookosöljyä kans'! :smt044


Vanha keskustelu, mutta samaa mieltä olen. Kookosöljyä voi käyttää myös ihon-ja hiustenhoitoon eli myös ulkoisesti :D Näin ainakin meillä. Kookosöljy on monipuolinen tuote ja kannattaa pitää kaupan valikoimissa :wink:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2013-01-03 06:42:05 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Cosmic Latte kirjoitti:
Kookosöljyä voi käyttää myös ihon-ja hiustenhoitoon eli myös ulkoisesti :D Näin ainakin meillä. Kookosöljy on monipuolinen tuote ja kannattaa pitää kaupan valikoimissa :wink:


Ja kookosöljy on kaikkein parasta liukuvoidetta, ken sellaista tarvitsee!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2014-02-21 11:03:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-02-14 08:16:16
Viestit: 14
Nitoja ryhtyi Antti Heikkilän Hyvän olon ruokakirjan innoittamana dieetille ja karsin ruokavaliostani käytännöss pois siis sokerin, ylimääräiset hiilarit ja ne vähäiset lisäaineet mitä siellä oli. Muutos tähän ruokavalioon on tapahtunut melko kivuttomasti ja mitään suurempia muutoksia se ei vaatinut kun söin alunperinkin melko terveellisesti. Lopetin kuitenkin vilja- ja maitotuotteiden käytön, koska kärsin haavaisesta paksusuolen tulehduksesta ja minulla on hyvin usein erilaisia flunssasairauksia ja hengitystieinfektioita ja ajattelin että vilja- ja maito saattaisivat niille herkistää.

Se mikä minua ihmetyttää tässä ruokavaliossa on tuo Heikkilän suhde maitotuotteisiin. Mitä maitotuotteita hän siis suosittelikaan "aidon ja käsittelemättömän" lehmän maidon lisäksi? Kuohukermaa ainakin ja raakajuustoja myös. Olikos rahkat tai raejuustot sallittuja? Käsittääkseni ei kun ne tehtiin pastöroiduista maidoista. Niin tehdään kuitenkin moni juustokin joita marketin hyllystä löytyy, mutta niiden suhteen Heikkilä oli mielestäni sallivampi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2014-03-06 23:21:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-12-20 20:05:31
Viestit: 46
Paikkakunta: Helsinki
A Heikkilä suhtautuu maitotuotteisiin yleesä varovaisesti, lukuunottamatta raakamaitoa tai siitä tehtyjä täysrasvaisia juustoja. Maidossa on hiilareita n. 5 gr/dl (lajista riippumatta), joten kannattaa vhh-ruokavaliolla olla sinut puhtaan juomaveden kanssa. Se on minullakin ollut juomana siitä lähtien kun siirryin Pellinki-dieetille 10/2010. Rahka ja raejuustot ovat niin rasvattomia/prosessoituja, että ne voi jättää kauppaan. Proteiineja niissä kyllä on, mutta niitähän me saamme tällä ruokavaliolla riittävästi mm. lihasta, kalasta ja kananmunista.

_________________
"Ei riitä että pysyy asiassa, täytyy pysyä ihmisessä"
- Stanislaw Jersey Lec -

"Tyhmyydellä ja neroudella on se ero, että neroudella on rajansa"
- Albert Einstein -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2015-12-14 09:25:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-12-14 09:08:18
Viestit: 2
Paikkakunta: Helsinki
Onko joku testannut tätä niin, että syö noin 60-70 hiilaria päivässä?
Miten vaikuttaa painoon? Mun mielestä tuo hiilarimäärä kuulostaa aika korkealta siihen nähden, että pitäis kropan hyvässä tikissä.

Jos on kokemuksia, niin kertokaa pliis! :)

_________________
Aamulla duunissa töissä, illalla aina salilla. Keep working, keep working!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2015-12-15 20:00:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tälle on Suomessa jo tuhansia onnellisia testaajia.
Vitsinä on se, että muutkin asiat valitaan oikein (niin laadussa kuin määrässä) eikä vain noita hiialreita.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2019-03-22 18:25:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
Minnes on Pellinkiläiset kadonneet vai onko jo porukka Karnivaareissa kaikki? :D

Päätin aloittaa enempi tämän linjan kuin tuon jatkuvan ketoilun. Se kyllä pitää sokerit D2:ssa kurissa mutta annetaas tällekkin mahdollisuus. Aloitinhan homman kuitenkin Diabeteksen hoito ruokavalio kirjalla.

M@rkku kirjoitti:
A Heikkilä suhtautuu maitotuotteisiin yleesä varovaisesti, lukuunottamatta raakamaitoa tai siitä tehtyjä täysrasvaisia juustoja.

Tätä ei painota lukemassani kirjassa. Pääasia että syö sopivissa rajoissa maitotuotteita paitsi kevyt- ja tuorejuustot. Kuitenkin hetken päästä antaa rajoituksilla nauttia kaikkia maitoja, rasvatonta piimää ja mascarponea(tuorejuusto). Ota nyt sitten selvää :roll:

lillamaria kirjoitti:
Cosmic Latte kirjoitti:
Kookosöljyä voi käyttää myös ihon-ja hiustenhoitoon eli myös ulkoisesti :D Näin ainakin meillä. Kookosöljy on monipuolinen tuote ja kannattaa pitää kaupan valikoimissa :wink:


Ja kookosöljy on kaikkein parasta liukuvoidetta, ken sellaista tarvitsee!


Liukkaat on kelit myönnetään :lol:

Greda Carpo kirjoitti:
Antti Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla olen lukenut. Siitä jäi erityisesti mieleen omega3 ja omega6 sisältävät elintarvikkeet ja sitten tuo monityydyttymättömien kasviöljyjen karttaminen. Eli mua harmittaa, kun nykyään menee kauppaan ja katselee sianlihapaketteja, niin niissä mainostetaan viljapossua. Kun kuulemma kaikki viljalla ruokitut elukat sisältää tuota omega6. Kananmunissa sama juttu. Tarjousmunat saattavatkin sisältää omega6. On niissä munien mauissa eroa, tämä ihan omana kokemuksena. Ihan mitä vaan ei todellakaan ole varaa ostaa, mutta virikemunia ollaan viimeaikoina käytetty ja ovat ainakin maukkaita josko se korreloisi ravintoaineisiin.


Vieläköhän Antti on sikakielteinen? Muistan joskus tämän häneltä TV:ssä kuulleen sanovan ja ajattelin, et nyt tuli karppauksesta kova laji. Jos nautaan olisi kokonaan siirryttävä niin huh huh :oops:

Mitenköhän Greda munien laita? Mikähän lie nykyään se markettien valinnoista fiksuimpia? On niin moneen lähtöön tarjolla..

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2019-03-23 22:18:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Vanhoja kaivelet, nykyään ostan vapaan kanan munia. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2019-03-24 07:14:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
Greda Carpo kirjoitti:
Vanhoja kaivelet, nykyään ostan vapaan kanan munia. :D

No niitä kyllä löytyy ja eilen bongasin jo onnellisen possun lihaakin :lol: tiiä sit millä sen onnellisuus saatu aikaan..
Toisessa ketjussa kerroin irakin kaverista ja etikasta. No samainen kaveri kun pääsi kauppakierrokselle kyydissäni ja haisteli eri kananmunia päätä pyöritellen, olin ihmeissäni. Sitten kun eksyttiin Jyväskylän erääseen iranilaisen puotiin haistoi siellä ja tuumasi, et nyt hyvä. Kysyin myyjältä mistä nää tulee ja sanoi Latviasta. Kokeeksi ostin kennon irtoja niinkuin niitä ennen irtona Suomessakin myytiin. Hajua en eroittanut mut oli ne hyviä!! Keltuaisetkin kunnolla värikkäitä mitä näihin S-marketin halpis muniin vertaa. Pitää alkaa taas vähän kokeilemaan erilaisia.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)