karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:30:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-02-25 19:15:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Tervehdys kaikille kawailijoille! :smt006 Olen täällä kurkkinut ja on ollut inspiroivaa lukea muiden saamista hyvistä tuloksista ja eritoten terveysvaikutuksista. Joskus syksyllä lukemieni juttujen innostamana tutustuin homo diet sivuihin, tuolloin aloin jo vähentelemään prodemääriä -> 50g ja pidin huolen että rasvaa tuli yli 150g, mutta ei se ihan kwasnievskia ollut kun hh:t jäi liian alas ja olin aina ketoosissa. Joulun kieppeillä aloin laskeskelemaan tarkemmin, ja alkuvuodesta latasin calculuksenkin ja siitä asti olen ollut täsmällisemmin kawamakroilla, tosin tärkkelystä en ole uskaltanut syyä kun lääkäri epäili monien taaksejääneiden vaivojeni johtuneen tärkkelyksestä... olen siis (vastoin jk:n oppeja) ottanut lisähiiluja mm. porkkanasta, banaanista ja marjoista ja valtavista rehumääristä.

Mutta olo on ollut oikein jees, paino pysyny paikallaan mikä mulle sopii sekin (mulle karppaus on oikeastaan terveydenhoitoa ja hyvän olon ylläpitoa, ennen olin alipainoinen mikä ei ollut hyväksi vaivoilleni mm. osteoporoosi. Mutta toki en valtavasti halua lihoakaan nyt kun paino on terveellinen joten siksi ihan hyvä noudattaa täsmälllisemmin jotain systeemiä, viime vuodet olen ollut ja pysynyt 63-65kg 170cm)

Mutta mutta, nyt sitten raskauduin, ja tuntuisi oikein luontevalta jatkaa kwasniewskillä, olen vakuuttunut tämän tyylin terveellisyydestä joten ei varmasti huono ajatus jatkaa - tässähän saa hyvin ravintoaineita eikä ihan ketoosissa tarvitse keikkua. Sisäelinten syöntiä olen tosin vähän harventanu a-vitamiinipelottelupropagandan takia mutta läskiä ja verta ja välillä munuaisia ja sen sellaista mukavaa menee (ja ukon kauhuksi syön välillä maksaakin kun en ihan usko noita pelotteluja mutta se ottaa sen niin rankasti etten kovin usein ilkeä :oops: ). Olo on ollut loistava, energiaa piisaa aamusta iltaan eikä pahoinvoinnista ole tietoakaan. Mutta mitenköhän makrot, suosittaako JK mitään erityistä makrosuhdetta raskautuneelle? Pitäisiköhän proteiinia vähän lisätä kun siirryin jo siihen yli 3kk:n määriin kun ajattelin että olen kumminkin melko lähellä KW-makroja ollut jo syksystä asti (paitsi se hh vasta joulusta)... Mutta nuo pidemmän tähtäimen prodemääräthän on melko matalia ja huomaan että nyt raskaana ollessa tunnen kovasti vetoa lihaan :D

Onkos kukaan lukenut / kuullut mitään raskaudesta ja kw:sta? Kaikki vinkit kiinnostaa, ja onkos täällä muita tiineitä? :D

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-03-04 08:34:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-04 08:09:56
Viestit: 939
Paikkakunta: saksa
Hei

Kwasniewskin kirjassa "Optimal essen" on oma kappaleensa raskaana olevien ja lasten syömisestä.

Sen mukaan;
optimaalisesti syövän naisen ei ole tarvetta radikaalisti muuttaa diettiään raskauden aikana.
Hän voi korkeintaan lisätä 1-2 kananmunankeltuaista sekä voin ja kerman määrää.
Hänen ei pidä unohtaa syödä sylttyjä ja muita ruokia joissa on porsaan rustoja ja kamaraa, koska ne mahdollistavat lapsen kasvattaa itselleen vahvan luuston.
3-4 viikkoa ennen synnytystä tulisi nostaa päivittäin nautitun hiilihydraatin määrä 100-150 grammaan, siis enemmän leipomuksia ja perunaa. Lapsi käyttää nämä hiilihydraatit ja varastoi ne glykogenina. Siitä lapsi voi valmistaa suuria määriä happea synnytyksen aikana. 100g glykogenista lapsi voi saada 38 l happea, muuttamalla glykogenin kolesteroliksi. Synnytyksen jälkeen kolesteroli poistuu nopeasti ihon ja ruuansulatuskanavan kautta.


Tuossa käännöksessäni on jokseenkin kaikki mitä kirjassa on raskaana olevan ravinnosta.

terveisin Elina
entinen "säännllisesti vieraileva"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-03-04 09:04:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Suurkiitokset Elina todella hyödyksi tulevasta vastauksesta ja vaivannöstä kääntämisen kanssa! :) Harkitsin jo kirjan tilaamista mutta nyt selviän ilmankin näillä ohjeilla.

Jostakin olinkin lukenut että hiilareita tarvitsis enemmän ennen synnytystä, mutta hienoa että JK antaa näin selkeät ohjeet ja järkevt perustelut. Tässä täytyykin ajoissa alkaa pohtia mistä nuo lisähiilarit hankkii, ehkä pakko opetella perunaa tai bataattia syömään vaikka olenkin epävarma tärkkelyksen sopivuudesta... mutta kuukausi on lyhyt aika ja lapsen paras on tärkeintä.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-04-29 10:56:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Hmm onpas taas päätä sekottavaa kun löysin homodiet-sivustolta tällaisen kun luin proteiineista sieltä:

The daily requirements for total protein and essential amino acids in humans are calculated on the basis of body weight, the extra growth needs of infants and children are clearly evident. Pregnancy, lactation, tissues repair after injury, recoveries from illness, and increased physical activity are other conditions requiring more dietary protein. For most situations, a diet in which 12% of the energy is supplied as protein is adequate.

http://homodiet.netfirms.com/diet/proteins.htm

Eipä JK tätä ainakaan helpoksi tee kun kirjoissa neuvoo yhtä ja nettisivuillaan toista. Olen laskeskellut syömisiäni calculuksella ja syönyt maksimimäärän sen suosittamasta proteeinivaihteluvälistä (eli mulla 52g/pvä, olen 170cm) mutta joinain päivinä on iskenyt kamala prodenhimo ja olen välillä taipunut kuuntelemaan kroppaa ja vähän syönyt ylimääräistä, max 70g/pvä mutta pääsääntöisesti pysyn ruodussa. Nyt vaan mietityttää että pitäisköhän mun nyt oikeasti nostaa vähän tota prodemäärää ihan joka päivä, esim 60g:aan ? :-k

Olen nyt vaihtanut hedelmät bataattiin, perunaan ja mansikoihin jotta saisin hiilareita niin ettei koko ajan olis ketoosissa ilman hillitöntä fruktoosikuormaa mutta se ikävä tärkkelyksissä (ja tietysti myös hedelmissä) on että olen saanu sammasta suuhun ja hammaskiveä näyttää taas syntyvän. Mulla oli ennen karppausta kamala suolistohiiva vuoskaudet ja tärkkelyksen ja kaiken makean hylkäämällä pääsin siitä, toivottavasti se ei nyt iske taas. Ennen oli myös hammaskiveä vaikka kuinka ja sitäkään ei enää matalammilla hiilareilla syntynyt mutta nyt näemmä taas.
Mutta nyt kun marisin niin pakko kehaista että muutoin tykkään kyllä ja paljon Kvasniwskin systeemistä, olo on loistava ja olen todella nauttinut raskaudestani, pahoinvointia ei ole ollut eikä tullut ja virtaa piisaa :D Ja rasvainen ruoka on hyvää ja pitää olon hyvänä! Ja ehkä noi sammakset sun muut voi osin johtua hormonaalisista muutoksista joita varmasti raskaana ollessa tulee vaikka kuinka optimoisi.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-04-29 12:38:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-11 20:51:26
Viestit: 349
Paikkakunta: Tampere
Moikka,

Olen soveltanut Kwasniewskiä näemmä hyvinkin samaan tyyliin kuin sinä, eli hiilarit (n. 70g / päivä) otan rehuista, satunnaisesta bataatista ja perunasta sekä mm. banaania olen taas syönyt välillä. Ihan saman huomion tein tässä päivänä eräänä, että kielen päälle ja hampaisiin kertyy enemmän möhnää, kuin karppauksen alkuaikoina. Tosin tuo peruna on mullekin edelleen vähän peikko, koska nimenomaan tärkkelykset aiheutti ikäviä vatsaoireita aikanaan. Mutta tsemppiä odotukseen, kiva kuulla kokemuksia. Jos vaikka joskus saisi tuota miestä ylipuhuttua... 8)

_________________
Matkalla jonnekin

lukutoukan mietteitä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-04-29 13:25:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Tuo on hassu juttu mutta mullakin on selkeästi perunakammoa edelleen - useimmiten tulee ostettua bataattia vaikka varmaan käytännössä aika vastaavaa ku peruna, bataatissa jopa enemmän hiilareita :D Mutta oon niin tottunut ajattelemaan että peruna on pahapaha... ehkä kylässä voisin sitä vähän maistella runsaan voin kera 8)
Mullakin muuten on pohjalla ollut jonkinlainen tärkkelysyliherkkyys suolistovaivoineen, ehkä siksi tulee sitten herkemmin tuota töhnää suuhun kun sullakin sama juttu? Nyt ei kuitenkaan vatsavaivoja sentään ole ollut joten viljat taisi siinä olla se pahin.

Tsemppiä miehen ylipuhumiseen ja kiitos myös tsempityksistä!

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-04-29 13:55:10 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
S.J. kirjoitti:
Tuo on hassu juttu mutta mullakin on selkeästi perunakammoa edelleen - useimmiten tulee ostettua bataattia vaikka varmaan käytännössä aika vastaavaa ku peruna, bataatissa jopa enemmän hiilareita :D Mutta oon niin tottunut ajattelemaan että peruna on pahapaha... ehkä kylässä voisin sitä vähän maistella runsaan voin kera 8)
Mullakin muuten on pohjalla ollut jonkinlainen tärkkelysyliherkkyys suolistovaivoineen, ehkä siksi tulee sitten herkemmin tuota töhnää suuhun kun sullakin sama juttu? Nyt ei kuitenkaan vatsavaivoja sentään ole ollut joten viljat taisi siinä olla se pahin.

Tsemppiä miehen ylipuhumiseen ja kiitos myös tsempityksistä!

Pahaperuna on lähes kymmenen :roll: vuoden tauon jälkeen löytänyt tiensä mun kwarppailuun.
Alkuun hävetti kaupassa ostaa pottupussia, mutta nyt jo ihan sujuvasti.
Valmistuksessa käytän...silavaa...kermaa, voita valkosipulia.
Eilisen (Miehen mielestä niin hyvän) ohjeen laitan tähän.

Kuullota sipuli voissa ja lisää siihen 2 kuutioiksi silputtua keskikokoista (tai isohkoa?) pottua raakana, 400g "kuutiojuuria" (pakastejuureskuutioita) ja miltei kokonainen valkosipuli silputtuna, tsiliä ja yrttimaustetta ..rakuna ehdoton potun kanssa, lisää kermaa kaksi-kolme desiä. Anna kiehahtaa pannulla ja kumoa uunivuokaan...päälle voita lastuina.
Pidä uunissa 170 asteessa, kunnes kypsää (vajaa tunti :?: )...en älynny tsekata.

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-04-29 14:35:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Oi tuo resepti sai perunan kuulostamaan jo paljon houkuttelevammalta, kiitti vinkistä! Kaikki missä on kermaa ja voita on =P~

Hatunnosto vielä rohkeasta perunakammon selätyksestä! Olen muuten joskus salaa kurkkinut päikkyjäsi ja tutustunut blogiisi mumma, hienosti olet selättänyt kilpparivaivaasi!

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-06-28 19:35:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Laitanpa tänne nyt huvikseni kuulumisiani!

Kawaillen on menty ja hyvin on voitu, energinen olo on ollut koko raskauden ajan ja edelleenkään en ole kertaakaan pahoin voinut. Paino on noussut yllättävän paljon (7-10kg, mulla ei ole kotona vaakaa ja tuon viimeisimmän lukeman eli 10kg kohdalla taisi olla turvotusta vissyn juonnista johtuen - huomaan etten tarvi enää suolaa kovin paljoa ja liika turvottaa heti), ja masu on toooosi iso. Kuitenkin ystävät ja sukulaiset hokee että sinä et oo ainakaan lihonu raskauden aikana pätkääkään ja vauva (vilkas tytöntyllerö :D) oli 4D-tutkimuksissa ihanteellisen keskikokoinen, eli meidän suvun sokerivauvoihin verraten jopa pieni. Mikähän ihme tuota painoa sitten on nostanut, masun koko taitaa johtua rakenteellisista seikoista (lyhyt selkä)? No ensi viikolla on taas neuvolassa punnitus edessä joten jännä nähdä mitä sitä nyt painaa...

Tässä välillä koitin hankkia hiilarit uusista perunoista mikä oli ihan miellyttävä tapa - epäluuloistani perunaa kohtaan huolimatta - kun laitoin roppakaupalla voita kyytipojiksi. Huomasin sitten kieleni vaan ruskistuvan entisestään, taitaa olla sammasta, joka on kiusannu mua raskauden alusta asti kun ensin mätin hedelmiä lisähiilareina... Sen vuoksi olen nyt kuukauden päivät ottanut lisähiilarini potun sijaan runsaista marjoista ja tomaatista ja tuoreista sipulinvarsista ja kieli alkaa jo näyttää freesimmältä... ison salaatin lisäksi mulla siis menee n.200g mansikkaa, 100g vadelmaa ja 100g mustikkaa päivässä (toki vähän vaihdellen) eli varmaan JK:n oppien mukaan liikaa marjaa mutta tämä näyttäisi sopivan tällaiselle suolistohiivaherkälle pottua paremmin. ja kai noissa marjoissa hyviä ravintoaineita kummiskin on :) Ja syödäänhän ne tietysti runsaan kerman kera!

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-07-02 20:42:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
No niin oli se kuukausi siten punnittu 10kg painon nousu alkupainosta vissyn juonnista osin aiheutunutta, ei tarvi kawailija suolaa niin paljoa! :D

Nyt kun olen vissyä ja suolapähkinöitä vältellyt painoin neuvolassa enää alkupainoa 8 kg enemmän joten hyvässä painonnousutahdissa mennään :) Tosin makkaroista, juustoista ym. tulee aina vähän suolaa mutta kai sitä vähän saa tulla kumminkin, varsinki kun on hellettä.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-07-30 22:28:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Lisään tähän mielenkiintoisen keskusteluketjun optimi dietistä ja raskaudesta siltä varalta että joku raskautunut joskus kaipailisi lisää tietoa aiheesta http://forum.lowcarber.org/showthread.p ... ge=1&pp=15

Hyvältä vaikuttaa, ilmeisesti ainut ongelma saattaisi olla mahdollinen vauvan koon jääminen pieneksi - meidän suvun valtaviin vauvoihin verraten oman masuasukkini tämänhetkinen syntymäpainoennuste 3,5kg on tosiaan pieni, mutta lääkärin mukaan oikein ihanteellinen koko tyttövauvalle. En erityisemmin haaveile ensisynnyttäjänä yli 4-kiloisesta joten olen tämänhetkiseen ennusteeseen oikein tyytyväinen.

Painonnousuni on muuten pysynyt mukavasti kurissa, edelleen +8kg alkupainoon (nyt r.viikko 30) :D Ja selvisi että neuvolatätini on ottanut SF-mitan masustani väärin, se tulisi ottaa polvet koukussa mutta tätini on aina ehdottanut että jättäisin jalat roikkumaan alas enkä nostaisi niitä telineisiin -> maha pullistuu ulos valtavasti ja mittaustulos vääristyy usealla sentillä. Eli masuni ei olekaan iso vaikka näin luulin pitkään kun neuvolatätitini siitä motkotti (muiden mittaajien mukaan masu on keskikokoinen)... eli oikein keskikokoisina ja hyvinvoivina mennään molemmat runsaasti rasvaa nauttien... sekä minä että pikkutiitiäinen.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-09-16 20:03:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Nyt alkaa olla viimeiset viikot käsillä ja hyvin on mennyt! Olo on loistava ja kävelen ueamman kerran viikossa lenkkejä ja lisäksi sienestän ja touhuan muuta mukavaa ja virtaa piisaa, töissäkin vielä pyörin vaikka kovasti hätistelevät pois :lol: Vauvan koko on pysyny sopivana, syntymäpainoennuste edelleen siinä 3,5-3,6kg eli meidän suvun pienin vauva, ei mikään sokerimukelo.
Se on jännä että paino on noussu lähtöpainosta 14kg (toki tässä vaatteiden paino mukana kun neuvolassa eivät niitä vähennä), mutta se ei näy missään, ei vauvassa eikä mussa :shock: Ihmiset kehuu kun olen niin hoikkana pysyny ja vauvakin kuulemma rakenteeltaan hoikka. Mihinhän nuo kilot on menny, oliskohan alavartalon lihakset taas kasvanu kävellessä, pohkeet ja reidet tuntuu aika kovilta?
Nostin nyt hiilarit 80-100g päivässä eikä tunnu missään, ei nälätä eikä väsytä joten kai ne vauvalle menee. Voisihan niitä vielä vähän nostaa jos kerran sillä varmistaa vauvan hapensaannin synnytyksessä kun ei näemmä aiheuta mitään "oireita". Tosin suurehko osa hh:sta tulee mulla viljavamman takia hedelmistä (pihapuiden luumuista ja omenista) ja huomaan että niiden päälle tulee välillä muutama happamahko röyhtäsy mutta ei kumminkaan mitään valittamista, pientähän tuo on.
Perhevalmennuksessa kuuntelin muiden närästyskertomuksia, lonkkasärkyjä ym vaivoja ihmeissäni, vähällä oon siis päässyt.

Prodet ylittyy nyt hitusen calculuksen mukaan, kun hedelmissä ja potuissakin on prodea enkä viitsi eläinperäistä prodea vähentää hiilarilisien takia. Kaipa sekin vauvalle menee tarpeeseen. Ja rasvaa toki syödään entiseen malliin ja välillä sitäkin vähän yli. Suosittelen lämpimästi kawailua raskautuneille!

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-09-16 20:24:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-04 08:09:56
Viestit: 939
Paikkakunta: saksa
Kiva kuulla kuulumisia!
Hyviä viimeisiä viikkoja odotukseen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-09-16 20:42:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hieno homma, onnea loppumetreille ja uuteen alkuun o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-09-17 13:48:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Kiitoksia kovasti!

Sitä vielä jännäilen miten tuo synnytys menee kun J.K. lupailee miltei kivutonta synnytystä optimal dietiä noudatteleville, saas nähdä! Uskon kyllä että tasapainoinen hormoonitoiminta varmasti vaikuttaa synnytyksen aikaisiin tuntemuksiin mutta miten paljon, se jää nähtäväksi.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-09-17 18:14:12 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
S.J. kirjoitti:
Sitä vielä jännäilen miten tuo synnytys menee kun J.K. lupailee miltei kivutonta synnytystä optimal dietiä noudatteleville, saas nähdä! Uskon kyllä että tasapainoinen hormoonitoiminta varmasti vaikuttaa synnytyksen aikaisiin tuntemuksiin mutta miten paljon, se jää nähtäväksi.

Omien kokemusten mukaan kivuttomuus liittyi taitoon kuunnella omaa kroppaan ja voi toimia jopa hiilariaikana - mutta ehkä karppaus opettaa juuri sitä kropan kuuntelemista. Ekalla en vielä osannut, mutta toinen synnytys oli todellinen huippujuttu ja yksi parhaista muistoista koskaan. Siinä supistuksia kuunnellessa oppi aaltoilemaan niiden mukana tietoisesta rentoutuksesta ponnistukseen muutaman tunnin... ja kuopus syntyi puolessa tunnissa kun vihdoin pääsimme sairaalaan (yli tunnin kuutamoisen ajomatkan takaa).


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-09-19 20:28:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta, olen tosiaan oppinut kuuntelemaan kroppaa ihan uudella tavalla karppailun myötä, ja olen myös viime vuosina ollut hyvin innostunut liikuntalajeista joita harrastellaan keskittyneenä ja omassa tahdissa, mm. pilates ja callanetics... niissä kroppa toimii parhaiten omilla ehdoillaan, väkisin reuhtoen ei tuu mistään mitään. Täytynee siis tähdätä samantyyppiseen mielentilaan, "omaan maailmaan" mihin niitä harrastellessa usein vajoan.. Onneksi en enää pelkää synnytystä vaan mulla on luottavainen "valmis" olo, paniikissa vois olla täysin mahdotonta keskittyä.

Meiläkin tunnin ajomatka edessä sillä haluan ehdottomasti Tammisaareen synnyttämään koska niiden ideologia tuntuu hyvältä, ja on jotenkin turvallinen fiilis kun ajattelee sinne menemistä.

Kiitos els kommentistasi, toivottavasti koen samanlaisen huippukokemuksen kun toinen synnytyksesi!

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-11-06 19:09:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
On vauvan kanssa niin kiireitä pidellyt etten ole foorumeille ennättänyt :D

....mutta tällainen ihanuus sieltä pullahti maailmaan raskausviikolla 39+1

Kuva

Pituutta tytöllä oli 47 cm ja paino 2920g, todellakin sukumme pienin vauva on mutta hyvin jäntevä, tyytyväinen ja ihana lapsi kertakaikkiaan.

Synnytin luomusti ilman kemikaaleja ja hyvin meni, ei synnytys täysin kivuton ollut mutta vähintään siedettäviä olivat tuntemukset ja oli se kaikenkaikkiaan hieno elämys jonka olisin valmis kokemaan toistamiseenkin. Kivut selätin rentoutumallal hengittelemällä ja omaan maailmaan vajoamalla, hyvin meni. Ukkokin sanoi että oletti synnytyksen olevan hurjaa karjumista ja itkemistä mutta meillä oli aika rauhallista ja seesteistä.

Kaikki siis mennyt todella hyvin mutta maito on harmikseni tiukassa, osittaisimetyksellä siis mennään ja harmittaa kun pitää lisäksi antaa korviketta. Kwasnievskillä ei varmaan tähän mitään vinkkejä ole kirjoissaan ollut? Olen maidon määrää onneksi saanut lisättyä pumppaamalla ja tiheällä imetyksellä mutta aika niukkaa on vieläkin.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-11-06 19:35:51 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Ensinnäkin onnea ja siunausta ihanaisen tytöntyllerön syntymän johdosta... Kuva
Pitää noi Kw:n vinkit tsekata kirjasta...
Jos ei omaa maitoo tuu, sillä oli kyllä korvikeohje.
Mulla ei maitoo tullu (5 lasta)

Koljalla (vanhempi tytär) maitoo piisais vaikka jaettavaks, nuorempi Rinsessa kahen tunnin konelypsyn jälkeen Tammisaaren sairaalassa herutti 20g :roll:

Kunhan sujuu ja äiti ja lapsi voivat hyvin

Tsemppiä

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Raskaana olevan kawailu
ViestiLähetetty: 2009-11-07 18:28:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-04 08:09:56
Viestit: 939
Paikkakunta: saksa
Onneksi olkoon ihanan, uuden, pienen prinsessan syntymän johdosta! :smt055
Synnytys kuullostaa menneen oikein hyvin, hieno juttu!

Kwasniewski kovasti puhuu imetyksen puolesta tuossa kirjassa, joka minulla on saksannettuna.
Raskausajan ravinnosta oli vajaa 1 sivu, imetyksestä ja sen hyvistä hyvistä puolista noin 7 sivua!
Näkyy olevan yksi korvikkeen reseptikin. Kunhan paneudun siihen, voin laittaa tänne käännöksen jonain tulevana päivänä.

Itselleni oli hiukan hankaluuksia keskimmäisen kanssa aluksi maidontulossa, koska hän syntyi keskosena eikä jaksanut itse imeä 2,5 viikkoon. Ainoa mitä minä osaan tuohon sanoa, ettei maitoa oikein tule; antaa vauvan imeä paljon ja usein. Muistelen tehneeni niin, että imetin ihan parin tunnin välein ja kauan kerrallaan, parin vuorokauden kuluttua minulla alkoi tällainen "tehokuuri" vaikuttamaan ja maitoa alkoi tulla enemmän.
Pidän peukkoja, että alkaisi maitoa hiukan enemmän tulemaan :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)