karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 01:07:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Morrin OD
ViestiLähetetty: 2009-03-10 12:51:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
Paikkakunta: Turku vm-77
Mä aloitan nyt tämän oman päiväkirjan tähän, kun on niin paljon ihmeteltävää ja säädettävääkin...

Lähtötilanne on siis ollut se, että 1,5v takaperin tehdyn vatsalaukun osapoiston jälkeen paino on pudonnut 40kg ja ennen leikkausta normaalisti karppaamalla 15kg. Yhteensä siis parin vuoden aikana paino on pudonnut 185kg -> tämän aamun 129.7kg Leikkauksen jälkeen olen syönyt tiukasti karppaillen proteiineja suosien. Rasvan määrä on hiipunut koko ajan alemmas kun paino ei ole enää suostunut laskemaan tasaisesti ja vastaavasti proteiinit on kivunneet ylemmäs. Laihtuminen on ollut silkkaa tervassa tarpomista ja viimeisen vuoden aikana on pudonnut vain 14kg. Viime keväänä kilppariarvoissa oli häikkää ja erinäisten kommervenkkien kautta sain hankittua koelääkityksen jota olen itse sujuvasti nostanut omaa oloani tarkkaillen. Nyt siis tyroksiinin annos 0,125mg/vrk.

Rasva on lähtenyt lääkityksen jälkeen hitaasti palamaan, mutta vasta nyt parin viikon tehokkaan rasvan lisäyksen ja proteiinien karsimisen jälkeen on alkanut tapahtua. Vaaka näyttää nyt yli 2kg vähemmän mitä pari viikkoa takaperin ja voinette uskoa miten tyytyväiseksi se tekee tämän kaiken epätoivoisen pinnistelyn jälkeen.

Mietin tuossa, että olisi kiva saada ne laskurilla lasketut raja-arvot... jos joku ystävällinen viitseis...
Lueskelin Mesimumman erittäin valaisevaa päikkyä ja jäin miettimään sitä ohjeistusta oikeasti lihavien kohdalla eli rasva 1,5-2g ja hiilarit 0,5g per proteiini gramma... Eli jos syön 60g proteiinia niin rasvan määrä olisi 90-120g ja hiilarit 30g. Alunperin ajatus oli P60g / R150g / H50h... Rasva menee helposti tuohon, mutta hiilarit ja proteiinit jää luonnostaan vähän alemmas. Pitäisikö hommaa sorvata enempi tuohon vähärasvaisemman suuntaan vai pidänkö proteiinit ja hiilarit alkuperäistä suunnitelmaa alempana ja rasvat sen mukaisena, kun se nyt tuntuu toimivan, vai tähtäänkö tarkalleen vaan tuohon alkuperäiseen!?

Mikä kalassa mättää? Mulla on kauheat kasat omega-3 kapseleitakin... voiko niitä napsia silloin tällöin vai lahjoitanko eteenpäin? Kasviöljyjen ja omega-6 ongelmat olen ehkä ymmärtänyt, mutta jotenkin mulle on iskostunut kovin vahvana mieleen näiden vuosien aikana ajatus siitä, että elimistö tarvitsee kaikkia rasvoja oikeassa suhteessa.... Voisko joku antaa sellasen pienen kansantajuisen priiffin, kun noita juupas eipäs ketjuja lukiessa menee suurin osa ihan yli hilseen ja sitä pääpointtia kokonaisuudesta on vaikea poimia :roll:

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Morrin OD
ViestiLähetetty: 2009-03-10 12:57:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56075
Paikkakunta: Kerava
Kyllä mä ainakin oon kalaöljykapseleita syönyt koko ajan kawaillessa. En sit tiedä kuinka oikeaoppista se on. Siihen saa tietävämmät vastata.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Morrin OD
ViestiLähetetty: 2009-03-10 13:14:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kwasniewski ei hirmuisesti selittele mitään, sanoo vaan :) Hänen mukaansa kala on ruokana ok, mutta maaeläimen liha ja rasva on koostumukseltaan lähempänä omaamme ja siksi parempaa. Ja hän erityisesti suosii noita synnytyspaketteja eläinlajista riippumatta, jonkinlaisina elämän rautaisannoksina. Niin että mäti olisi varmaan tosi kova sana tässäkin - siinä missä munat ja maitorasvakin?

Eikä hän harrasta lisäravinteita ylipäätään. Ehkä siksi että tuolla luuydin-munankeltuainen-maitorasva-eläinrasva-sisäelimet pläjäyksellä näemmä helposti saa jo jokseenkin kaiken tarvitsemansa, ja silloin se on ainakin tuoretta (eli pilaantumatonta, vaikka hapettumalla) oikeassa muodossa (eli helposti imeytyvinä yhdisteinä) ja vielä oikeissa suhteissakin (sekä hiventen että vaikka rasva- tai aminohappoprofiilin osalta).

Mutta omegoista ollaan montaa mieltä, joten mikä estää kokeilemasta - kun niitä kerran on talossakin?
Minä söisin ne ainakin loppuun, jos niistä ei tulisi ongelmia (kuten itselleni tulee).
Vanha hyvä tapa on syödä kahden viikon ajan, pitää kahden viikon paussi ja alkaa sitten uudestaan... ja tuota tehdessään miettiä tai suorastaan pitää kirjaa olosta ja mielialasta; siis tiitä miltä muutokset tuntuivat vaiko tuntuivatko ollenkaan?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Morrin OD
ViestiLähetetty: 2009-03-10 17:50:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-13 18:49:51
Viestit: 288
Morrigan, voit ladata 30 päivän kokeiluversion tuosta "kawailu"-ohjelmasta (Calculus Victus). Sillä ehtii sopivasti saada tuntuman mitä pitää ja saa syödä ja kuinka paljon. Laske sitten samalla jo tulevaisuudessakin tarvittavat arvot. Toivottavasti englanti taittuu, sillä enkuksihan tuo ohjelma on ja ohjeet kans.

http://homodiet.netfirms.com/misc/calculus.htm

_________________
"mikä laulaen tulee, se treenaten lähtee..."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Morrin OD
ViestiLähetetty: 2009-03-23 12:51:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
Paikkakunta: Turku vm-77
Jäätävät turvotukset keltarauhashormoonin, viikonlopun ryypiskelyn ja holtittoman syömisen johdosta... kiva kiva! No nyt taas sitten saa homma ottaa tuulta alleen ja laskuvihko lähtee töihin mukaan. Töissä on niin hemmetin hullua tän touhun kanssa, kun kakarat kattoo naama pitkänä, kun täti lappaa voita porkkanaraasteen joukkoon ja lämmittää sen mikrossa :lol:

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Morrin OD
ViestiLähetetty: 2009-05-23 23:46:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
Paikkakunta: Turku vm-77
Jotain on sitten ilmeisesti oikein tehty: LDL vuodessa 2,9 -> 2,8 ja HDL 0,93 -> 1,59 =D> Kawailuvaikutteinen linjaus jatkuu edelleen joskin ilman tarkempia laskuja. Proteiinit pyrin pitämään 60g tietämillä ja rasvaa menee kursailematta välillä jopa lähemmäs sen 150g ja hiilarit pyörii alle 50g. Vielä kun sais vaa´an mukaan yhteistyöhön...

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)