karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-06 01:13:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 2023 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-03-04 11:49:02 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Musta kun taas tuntuu, että nimenomaan tärkkelykset ovat pihvi tässä jutussa.
Siis... tarkoitan, että olen karpannut ennenkin syöden ~50g hh päivässä mutta eri lähteistä ja olo on ollut aivan erilainen.

Mä en ole juurikaan syönyt jauhoja, olen yrittänyt valita sellaisia ruoka-aineita joissa olisi lektiinejä mahdollisimman vähän. Eli siis käytännössä perunaa ja banaania.

ViestiLähetetty: 2009-03-04 12:59:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Thimari ja els Kuva

Rasva vie ruokahalun vähän liiankin hyvin, joten tuo 60g proteiinia on ihan sopiva. Tämä on oikeastaan aivan ihanteellinen juttu ajatellen tuota mun leikkaustakin. Vatsa vetää n. 1/3 siitä mitä joskus ennen, mutta kokonaismäärä saattaa helposti kivuta entisiin lukemiin kun syömisen tarve on ollut useammin... Näillä makroilla saan juuri sopivasti vatsan täytettyä kolmasti tai neljästi päivässä eikä sitä ylimääräistä pupellusta tarvitse edes enää miettiä.

Eli pähkinät sitten vähemmälle... no pari parapähkinää olkoot sitten seleenin vuoksi se mikä saa jäädä ja cashewit satunnaisesti mausteena. Hyvä sitten ettei tuosta lantustakaan tosiaan tarvitse luopua, kun sitä tulee tosiaan haudutettua takassa tunti tolkulla jonkun hyvän läskinpalan seurana.

Ainut ongelma on sitten enää sisäelimet... niitä en ole ikinä pystynyt syömään enkä syö :oops: snelmannin ruohosipulimaksapasteija on ehkä ainut, mitä pystyn kuvittelemaan suuhuni laittavani, mutta se ei ehkä aja samaa asiaa kuin maksapihvit :roll:

ViestiLähetetty: 2009-03-04 13:33:03 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Pakko myöntää että minulla oli ja on vieläkin samanlaisia ongelmia sisäelinten kanssa; opettelen vasta.
Itse asiassa edes liha ei tahdo aina maistua (vaan vain se rasva)
Mutta jos alkaa sieltä mistä aita on matalin, niin löytyyhän noita piilosisuksia meille aloittelijoillekin:

- Munankeltuaiset on namia ja niissä on runsaasti samoja hyvia aineita ja hiveniä kuin sisäelimissä. Niitä siis joka päivä.
- Luista on yllättävän helppoa keitellä liemiä, ja sieltäkin saa samoja aineita sekä maukkaassa että kropan helposti hyväksikäyttämässä muodossa. Jo grillibroilerin tai kylkirimpsun jämistä saa hyvän liemen (varsinkin jos pitkän keittämisen jälkeen bamixoi kaiken mahdollisen mukaan). Ja pelkkä keltuaisella ja kermatilkalla vasta kupissa suurustettu liemi on itse asiassa hyvää jopa päivällisjuomana (silleen itämaisittain), jos ei tule tehtyä keittoja.

... joo ja maksamakkara sentään menee, ja nykyisin jo maksapihvitkin. Eikä kunnon aladoobi aitoine kollageeneineen ole enää hassumpaa. Ja tapolan mustamakkara maistuu nykyisin paremmalta kuin useimmat tavismakkarat, kumma kyllä (siis voissa paistettuna ja voi- ja puolukkahillosilmän kanssa - vähän niinkuin veriletut)

ViestiLähetetty: 2009-03-04 14:43:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
^^ Jos energian kulutus on suuri, niin kyllä tuo on ihan normaalia kawaa.
Tai ainakin tuota JK suosittelee urheilijoille ja ruumiillisen työn tekijöille.
Ja liikuntapäiväkirjastaan päätellen pienettärellä on hyvinkin tarvetta tällaiseen?

No niinpä näkyy:) Mieletöntä suoritusta varsinkin näillä keleillä. VAU Pienetär! Vähän oon kade.....

Itse fillaroin vaan kuivalla, suht lämpimällä ja lumettomalla kaudella :oops:

Ja kiitos elsille tuosta mustamakkara- maininnasta, olin unohtanut koko tavaran...

ViestiLähetetty: 2009-03-04 18:41:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Morrigan, jippii!!! :smt038

Kokeilen vähärasvaista Kwasniewskia huomisesta lähtien eli niukennan kerman kahteen desilitraan ja katson kuinka ämmän käy.

H:54
P:54
R:189
E: 2,13 miljoonaa

Olen syönyt munaa vuosikaudet joka päivä. Ei paljon haittaa jos jätän munan pois ruokavaliosta vähäksi aikaa. Pois on jäänyt myös kala, jota olen syönyt omega-kolmosen vuoksi joka päivä vuosikaudet. Liikaa proteiinia.

ViestiLähetetty: 2009-03-04 18:53:27 
Poissa
Leijona
Leijona

http://www.reklaamikari.fi/musta/aito.html

Eihän toi mustis gluteeniton kuitenkaan. Taitaa olla vilja kuitenkin parhaimmillaan juuri noin. Pitänee itsekin palauttaa herkku ruokavalioon. Verta menee muutenkin ja sama täällä noitten sisusten kans. Jos joku muu valmista niin kyllä syön ...ja helposti. Itse en vaan osaa tai halua ...tiedä häntä. Alkaa se hailinkin ruokavalio kovasti näyttää OD:lta vaikka kiertoteitse sinne suuntaan olenkin menossa.

ViestiLähetetty: 2009-03-04 19:05:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ellin00ra kirjoitti:
els kirjoitti:
^^ Jos energian kulutus on suuri, niin kyllä tuo on ihan normaalia kawaa.
Tai ainakin tuota JK suosittelee urheilijoille ja ruumiillisen työn tekijöille.
Ja liikuntapäiväkirjastaan päätellen pienettärellä on hyvinkin tarvetta tällaiseen?

No niinpä näkyy:) Mieletöntä suoritusta varsinkin näillä keleillä. VAU Pienetär! Vähän oon kade.....

Itse fillaroin vaan kuivalla, suht lämpimällä ja lumettomalla kaudella :oops:

Sitä varten on kallis pyörä, että sitä poljetaan. Tänään keli oli lähes siedettävä ja pyörätiet kohtalaisesti kunnossapidettyjä, paikoin jopa lumesta paljaat. Kun lämpötila on prognoosin mukaan yli nollan jatkuvasti, ajo-olosuhteet ovat jatkossakin erinomaiset. Poljen aika raskailla vaihteilla, koska haluan kehittää lihaksia.

Pöperökelissä levarit, nyt kun sain vihdoinkin toimivat, osoittavat teränsä.

Hyvin palaa syöty rasva, niin kuin proteiini ennen. Prode oli vain rasvan proteesi. Vielä en ole hyytynyt mäkeen, vain tavanomaista velttoutta.

ViestiLähetetty: 2009-03-04 20:40:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pienetär darling :hug:

Oottelen mielenkiinnolla tämän lentsun loppua, että pääsee taas salille ja altaaseen... 45 min kuntopiirityyppisesti toteutettu punttaaminen ja siihen päälle 45 min vesijuoksua on kyllä luonnistanut aamuisin ilman syömistäkin, joten miksei se menisi entistä paremmin näilläkin eväillä. Alkaa olla pulkassa ensimmäinen päivä säntillistä makrojen laskua ja tyytyväisyys senkun kasvaa :smt040 Jos nyt vielä niin hullusti kävisi, että painokin lähtisi alaspäin ja kurjaksi nihistinyt aineenvaihduntani alkaisi pelittää, niin lupaan kokeilla jopa sitä voissa paistettua maksaa ja sipulia, mitä isäntä kehuu...

ViestiLähetetty: 2009-03-05 14:14:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Meidänkin k-kaupasta löysin tässä viikko takaperin savustettuja possunluita... Tuli älyhyvää kaalisoppaa, joka maistui voin ja ranskankerman kanssa. Enpä olisi pari vuotta sitten moista kuvitellut syöväni :lol:

lukutoukan mietteitä

ViestiLähetetty: 2009-03-07 00:10:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kysymyksiä....

mitenkä tuon makeutuksen suhteen olisi järkevintä toimia? Yleensä oon käyttänyt steviaa ja jotain hermesetasta sekaisin. Älkää nyt kuitenkaan sanoko, että makeutukset pitää jättää kokonaan, kun oon just uudelleen rakastunut partaäijään ja pakastimessa on kauhee läjä "riisisuklaata" .

Sitten mietiskelen kuinka paljon mun Diformin lääkityksestä on mahtaa olla haittaa vai voiskohan se olla jopa ihan ok...
Lainaa:
Vasta-aiheet: Munuaisten vajaatoiminta, kohtalainen tai vaikea maksan vajaatoiminta, alkoholismi, vaikea sydämen tai keuhkojen vajaatoiminta, aliravitsemus, tilat, joihin liittyy kudoshypoksia, ketoositaipumus, yliherkkyys metformiinille tai apuaineille.

Metformiini pienentää veren sokeripitoisuutta usean eri mekanismin avulla. Metformiinin pääasiallinen vaikutusmekanismi on insuliiniherkkyyden lisääminen maksassa ja lihaksessa. Sen lisäksi metformiinin arvellaan pienentävän veren sokeripitoisuutta epäsuorasti. Metformiini sekä pienentää vapaiden rasvahappojen pitoisuutta plasmassa että vähentää rasvahappojen hapettumista, mikä saattaa lisätä glukoosin aineenvaihduntaa. Kliinisesti merkittävämpää kuitenkin on, että metformiini estää painonnousua ja eräillä potilailla paino saattaa jopa laskea. Se vähentää glukoosin tuotantoa maksassa estämällä glukoneogeneesiä. Lisäksi on mahdollista, että metformiini vähentää maksan glukoosin tuotantoa estämällä glykogenolyysiä. Toisin kuin sulfonyyliureajohdokset, metformiini ei lisää insuliinin eritystä, mikä pienentää hypoglykemiariskiä. Metformiinihoidon aikana plasman insuliinipitoisuus itse asiassa usein pienenee merkkinä perifeerisen kudoksen insuliiniherkkyyden lisääntymisestä. Metformiinin vaikutus seerumin glukoosipitoisuuteen riippuu lähtötasosta – mitä suurempi seerumin glukoosipitoisuus, sitä voimakkaampi pieneneminen.

Metformiinilla on todettu olevan myös edullinen vaikutus seerumin lipideihin. Se pienentää seerumin kokonaiskolesteroli-, LDL-kolesteroli- ja triglyseridipitoisuuksia. Metformiini voi myös lisätä fibrinolyyttistä aktiivisuutta veressä.

Mulla ei ole siis juurikaan ollut noiden sokereiden kanssa ongelmia eikä varsinkaan viimeisten parin vuoden aikana, vaan pitkäaikais- ja paastosokeri on ollut kuin oppikirjasta. Metformiinia oon syönyt nyt jotakuinkin 3-4kk osana lapsettomuushoitoja (ongelmana PCOS).

3. päivä tarkasti laskien takana ja vähän meinaa noi hiilarit aiheuttaa ongelmaa, mutta pitänee käydä ostamassa mandariineja ja oikein bataattia tai jotain.. Rasvaa saan näköjään ihan helposti sen 150g, mutta tänäkin iltana kun rasvat oli täynnä niin hiilareita oli syömättä 30g ja proteiinia 20g edestä. Tulipahan muuten testattua tänään herkullinen salaatinkastike eli mascarpone juusto, maustettuna, suolalla, limepippurilla ja kuivatulla sipulilla :lol:

ViestiLähetetty: 2009-03-07 06:46:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Morrigan kirjoitti:
kysymyksiä....

mitenkä tuon makeutuksen suhteen olisi järkevintä toimia? Yleensä oon käyttänyt steviaa ja jotain hermesetasta sekaisin. Älkää nyt kuitenkaan sanoko, että makeutukset pitää jättää kokonaan

Kwasniewski on ehdottoman jyrkkä keinomakeutuksen suhteen, niin kuin vähän kaiken muunkin, onhan kysymys sentään maailmanrauhasta.
Mutta hän ei kyllä mainitse steviaa. :wink:

Minä olen huomannut, etten oikeasti välitä partiksesta enkä eridanouksesta, vaan niiden oleellisimmasta raaka-aineesta, kermasta. Kermalla on sitä paitsi parempi koostumus kuin kummallakaan noista.

Eilen vähän nipisteli vatsaa. Olo on vähän epäkylläinen, mutta ei ole tullut haittaavaa halua repsahdella. Homodieettini sallii kaikkien ravintoaineiden pienen lisäämisen.

Homoilusta on paino vähän tipahtanut, mutta se näyttäytyy vielä merkityksettömältä vaihtelulta. On kuitenkin niin taas kerran, että kun kaloreita tulee lisää, paino ei kasva, vaan (jopa) vähenee. Olo ainakin tuntuu keventyneeltä. Kwasniewski on mys tyhjän vatsalaukun ystävä.

ViestiLähetetty: 2009-03-14 11:59:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> vihdoinkin olen oppinut juomaan kahvini ilman sokeria, tosin stevialla, mutta sehän on kasvis :mrgreen: . Pillerinpuolittajalla naksuttelin steviatabletit osasiin ja nyt pystyn sitä kahvissani käyttämään. Jos joku ruoka ehdottomasti tarvitsee sokeria olen laittanut inkkarisokeria, mutta yleensä vähemmän kuin ohjeessa. Partikset ja marjat menee ihan ilman makeutustakin.
Eilisilta oli kyllä hämärä tapaus. Aamusokeri oli tänä aamuna 18,6, hyvä etten pudonnut tuolilta, piti oikein mitata uudestaan, kun en tulosta ensin uskonut. Sitten piti mennä tarkastamaan juomisten määrä, kaksi pientä lasillista Lord Calvertia ja yksi viinilasillinen Chateau de Viviers Chablisia. Mutta matkalla huomasin että joku törkymöykky oli syönyt Liiterin äklömakeasta suklaatäytekakusta kolme neljäsosaa. Ukko oli töissä, joten epäilen vahvasti itseäni. Enkä ollut sitä eilisen päivän kohdalle calculiinkaan merkinnyt.
Nyt on pitkä lenkki umpihankipotkukelkka tekniikalla Nälänhädän kanssa ja insuliini korjanneet tilanteen. 5,3 alkaa olla jo ihan normaalia. Tästä lähtien ukko saa kyllä piilottaa kakkunsa kassakaappiin.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2009-03-14 12:26:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä repsuin eilen neljän kanelipullan verran odottaessani piinallisen pitkään pääsenkö kartoituksesta jatkamaan lähihoitajakoulutukseen. Sanoin, että jos en muuta tästä laitoksesta saa, niin kanelipullat ainakin. Niinhän siinä sitten kävikin. Voi suiddu! :smt093
Huomisesta lähtien on sitten kurinpalautus, vaihdan bataatti-perunamuusin kaalimuusiin.

ViestiLähetetty: 2009-03-14 16:25:46 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

diesel kirjoitti:
=D> vihdoinkin olen oppinut juomaan kahvini ilman sokeria, tosin stevialla, mutta sehän on kasvis :mrgreen: . Pillerinpuolittajalla naksuttelin steviatabletit osasiin ja nyt pystyn sitä kahvissani käyttämään. Jos joku ruoka ehdottomasti tarvitsee sokeria olen laittanut inkkarisokeria, mutta yleensä vähemmän kuin ohjeessa. Partikset ja marjat menee ihan ilman makeutustakin.
Eilisilta oli kyllä hämärä tapaus. Aamusokeri oli tänä aamuna 18,6, hyvä etten pudonnut tuolilta, piti oikein mitata uudestaan, kun en tulosta ensin uskonut. Sitten piti mennä tarkastamaan juomisten määrä, kaksi pientä lasillista Lord Calvertia ja yksi viinilasillinen Chateau de Viviers Chablisia. Mutta matkalla huomasin että joku törkymöykky oli syönyt Liiterin äklömakeasta suklaatäytekakusta kolme neljäsosaa. Ukko oli töissä, joten epäilen vahvasti itseäni. Enkä ollut sitä eilisen päivän kohdalle calculiinkaan merkinnyt.
Nyt on pitkä lenkki umpihankipotkukelkka tekniikalla Nälänhädän kanssa ja insuliini korjanneet tilanteen. 5,3 alkaa olla jo ihan normaalia. Tästä lähtien ukko saa kyllä piilottaa kakkunsa kassakaappiin.

Siis saako niitä myös pillereinä? Mistä? :shock:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-14 18:53:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://www.luonnonkeskus.fi
http://www.luonnonkeskus.fi/stevia.php
siis tuo alempi

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2009-03-15 10:22:38 
Poissa
paleokatti
paleokatti

diesel kirjoitti:
Eilisilta oli kyllä hämärä tapaus. Aamusokeri oli tänä aamuna 18,6, hyvä etten pudonnut tuolilta, piti oikein mitata uudestaan, kun en tulosta ensin uskonut.
...

Kuinka sulla kwasniewski on vaikuttanut noihin arvoihin, verrattuna peruskarppaukseen siis?

ViestiLähetetty: 2009-03-15 11:05:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Peruuna/bataattimuusi :arrow: kaalimuusi

Nyt on taas välillä hiilarit alhaalla:
P: 68g Calculus victuksen mukaan on 11g varaa herkutella lisää
H: 26g Calculus victuksen mukaan olisi suotavaa maistua 13g enemmän, mutta ei yli 37 grammaa.
R: 224g
E: 2392 kCal

1:3,3:0,38

ViestiLähetetty: 2009-03-15 11:32:43 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

diesel kirjoitti:
http://www.luonnonkeskus.fi
http://www.luonnonkeskus.fi/stevia.php
siis tuo alempi

Kiitos! ja huomenta... :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-15 21:17:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

misukisu kirjoitti:
diesel kirjoitti:
Eilisilta oli kyllä hämärä tapaus. Aamusokeri oli tänä aamuna 18,6, hyvä etten pudonnut tuolilta, piti oikein mitata uudestaan, kun en tulosta ensin uskonut.
...

Kuinka sulla kwasniewski on vaikuttanut noihin arvoihin, verrattuna peruskarppaukseen siis?

Nyt sairaalasta pääsyn jälkeen, kun calculin ihan ittelle ostin ja muutenkin olen ollut tarkempana (paitsi tuo halvatun kakku) sokerit ovat olleet koko ajan alle kymmenen. Hiilareita calculi suosittaa 33-53 päivässä ja insuliinin avustuksella on päästy pitkän sokerin arvoon 7,2. Sitä ennen lukema olikin ihan muuta. Tulehdustila vatsanpuolella ja hiipatin moinen väsymys eivät ihan houkutelleet edes miettimään syömisiään. Yritän sitkeästi päästä joko irti insuliinista tai huomattavaan vähennykseen. ...Kunhan nyt saan vatsan kuntoon. Calculi on siitä ihana että siitä näkee joka ruoan hiilarit, kunhan vain muistaa kirjata.

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2009-03-19 11:52:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Haksahdin sisäelimiin ja ostin maksaa. Sen tuloksena prode pomppasi äärimmäisen liialliseen lukemaan 137g. Seuraavan kerran ostan maksani lihatiskiltä niin ei tarvitse ostaa koko pakkausta. Jatkossa ajattelin korvata pekonin kananmunilla ainakin joksikin aikaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 2023 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00