karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:08:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-04-01 20:52:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Itsellä menee raakana kaikki jos ei ole joku karppi perhe illallinen

http://zerocarbzen.com/

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 06:37:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Eikös nollahiilarimeininki ole vaarallista, saa sydärin kaliuminpuutteesta tai jotain?

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 09:12:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Jopa eskimot taisivat keräillä niitä vähiä marjoja ja kasveja, joita lyhyen arktisen kesän aikana oli tarjolla...
Eli tuo ei ole oikein 'lajinmukainen' ruokavalio, sillä en usko että yksikään luonnonkansa jättäisi käyttämättä esim. marjoja satokauden aikana tai villivihanneksia.

Mutta mikäs tuossa, jos vain syö niitä sisäelimiä raakana niin paljon, että saa niistä sen tarvitun melko vähäisen (kun nollahiilareilla ei sitä C-vitamiinia pissitä pois kai senkään vertaa kuin VHH:lla) C-vitamiinin. Eikös se ollut niin, että C-vitskunkin saa raa'asta maksasta. Tämä nainen ei tykkää maksasta, mutta syö sydäntä. Kaiken muun paitsi sen C-vitamiinin kyllä saa eläinkunnan tuotteista ja lihassa/kalassa on 20% liukoista kuitua, eli sekään ei ole ongelma.

Meikäläinen kun ei tykkää maksasta (hemoglobiini pyörii muutenkin 150-tienoilla), niin syön sitten mieluummin mansikoita ja mustikoita, sekä hapankaalia saadakseni ne C-vitamiinit.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 10:24:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
^ C-vitamiinia saa kyllä muistakin sisäelimistä kuin vain maksasta.
http://www.foodinfo.us/SourcesUnabridge ... utr_No=401
Tuolta kun valitsee Beef Products niin löytyy lukemia. Korkeimpana tällä hetkellä spleen joka muistaakseni suomeksi perna, 50.3 mg C-vitamiinia per 100 g.

Itse en pysty syömään merkittäviä määriä sisäelimiä ja olen lopettanut yrittämisen, joten otan C-vitamiinit suosiolla kasviksista. Monessa niistäkin on kyllä C-vitamiinia surkean vähän, kuten vaikka lehtisalaatissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 10:31:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Aika hurjaltahan tuo kuulostaa, olen sitä nyt jonkin aikaa kokeillut mutta en 100% karnivorina, emäntä kun on innostunut karppikokkaamaan viikon loppuna niin saan vihreitä ainakinkerran viikossa.

Lihasta todella saa liian vähän C vitamiinia ja maksaa ei kannata niin paljoa syödä että sen siitä saisi, Tuntuu olevan C vitamiini aika kuuma peruna niiden keskuudessa jotka näin syövät 100%, kovasti spekulointia. Yhtään hyvää teoriaa en ole löytännyt vähäisellä C vitamiinilla pärjäämisellä. Jospa ne salasyö jotain? Toisalta paljoako sitä todella tarvitaan jos ei syö mitään joka estäisi sen käyttöä elimistössä.

Mielenkiintoista on että ennen munoin syötiin tämän mukaan enemmän C vitamiinia kun nykyisin
Eaton et al. 1997 Paleolithic nutrition revisited: A twelve-year retrospective on its nature and implications
"Paleolithic humans are likely to have averaged about 600 mg of vitamin C" http://www.direct-ms.org/pdf/EvolutionP ... 20EJCN.pdf

Kaliumia pitäisi saada tarpeeksi

Jos menee raakaliha puolelle yksi suuri vaje on lompakossa kun 5€/kg halppis lihat maksavatkin sitten helposti 10 Euroa/ Kg tuonti liha, iso pakkauskoko, huono laatu tai päälle 25 Eur Kilo jos kunnon kotimaisen pihvin haluaa jopa 35 € Kilo, jauhelihaksi kelpaavaa kotimaista saa tietty halvemalla jos semmoisesta tykkää.
Taitaa olla aika harvassa ne jotka kokonaan raalla lihalla elävät eikä se ole tuon "Zero-Carb Living" tarkoituskaan mutta hyvältä raakana maistuu, maksakin. Vissin kuorin tuosta kermat päältä niinkuin tähän asti olen kaikista suuntauksista tehnyt ja syön tulevaisuudessa raakana kun saa laatu tavaraa, ehkä kerran pari viikossa, saas nähä.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 10:38:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ainoa 'sisäelin' jota pystyn syömään on kieli. Rauta on kropassa ongelmallinen jos sitä on liikaa - on kova hapettaja. En yhtään ihmettele että kroppani ei halua mitään sisäelimiä, kun minulla on ilmeisesti tuo raudan talteenotto erinomaisen hyväm kun jopa takavuosien muuten nälkiinnyttävällä elävällä ravinnolla hemoglobiini pysytteli koko ajan siellä 150-170 välillä. Äitini jolla on myös luonnostaan korkea hemoglobiini inhoaa hänkin sisäelimiä.

Minua lohdutti kovasti tuossa taannoin kuulla että sitä C-vitamiinia ei pissi pois VHH:lla yhtään niin paljon kuin hiilarimätöllä, eli tarve pienenee. Pakastemustikoita desi-puolitoista päivässä ja hapankaalia, sekä pätkä kurkkua tai muutama salaatinlehti riittävät hyvin päivittäiseksi annokseksi tuoretta. Ja kroppa osaa pyytää ihan itse myös C-vitamiinia: Tammikuussa löysin itseni kuolaamassa pakastealtaan mansikkasorbettia ja tajusin että nyt on kyllä ihan jonkin muun tarve, siirryin pakastemarjojen luo ja kotimainen pakastemansikka herätti saman kuolausilmiön - yleensä syön mansikoita vain tuoreena satokaudella - joten söin niitä muutaman viikon semmoiset litran viikossa ja lisäsin vähän myös hapankaalin käyttöä, niin meni sekin himotus ohi.

Mitkäköhän olisivat kaikkein vähiten rautapitoisia sisäelimiä? Semmoiset ehkä voisivat maistua.

Minulla ovat alkaneet tökkiä kypsennetyt kananmunat, niinpä olen alkanut nauttia niitä raakana, rikon lasiin ja hulautan kurkkuun semmoisenaan, joko pikaruokana jos on kiire tai sitten aterian yhteydessä. Maistuu paljon paremmin kuin kypsänä tätä nykyä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 10:56:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Toisinsyöjä kirjoitti:
Ainoa 'sisäelin' jota pystyn syömään on kieli. Rauta on kropassa ongelmallinen jos sitä on liikaa - on kova hapettaja. En yhtään ihmettele että kroppani ei halua mitään sisäelimiä, kun minulla on ilmeisesti tuo raudan talteenotto erinomaisen hyväm kun jopa takavuosien muuten nälkiinnyttävällä elävällä ravinnolla hemoglobiini pysytteli koko ajan siellä 150-170 välillä. Äitini jolla on myös luonnostaan korkea hemoglobiini inhoaa hänkin sisäelimiä.

Teillä rauta voi olla selitys, mutta minulla todennäköisesti ei. Minulta mittailtiin raskausaikana hemoglobiinia ja se oli alussa 138 ja lopussa 98. Sisäelin- ja veriruuat tuntuivat koko ajan yhtä vastenmielisiltä, myös kieli. Raskausajan ulkopuolellakin ovat tökkineet yhtä paljon, silloin hemoglobiinia ei ole mitattu mutta oletettavasti samaa luokkaa kuin raskauden alussa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 11:03:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Niistä sisäelimistähän löytyy kai loistavasti kaikenlaisia ravinteita, se voi tosiaan olla jokin muu kuin rauta, jota sinun kroppasi kokee saavansa liikaa jos syöt sisäelimiä. Tai sitten kyse oli tästä:

Hemoglobiinin kuuluu normaalisti laskea raskauden aikana! Se on asiaankuuluva ja hyödyllinen ilmiö. Mahdollinen/todennäköinen selitys voi olla vaikkapa se, että kroppa pyrkii siten estämään vahingollisten mikrobien menestystä raskausaikana, sehän laskee tahallaan hemoglobiinia myös tulehdustautien yhteydessä ihan vain tehdäkseen mikrobien elämän vaikeammaksi. Tuberkkelipotilaita on tapettu vahingossa antamalla rautalisää kun on huomattu anemia - siitä ne bakteerit vain villiintyvät...
(Lähteenä näihin molempiin on tämä erinomainen kirja: http://www.amazon.com/Evolution-Healing ... 1857995066)

Se että hemoglobiini ei laske raskauden aikana on usein yksi asia joka kulkee yhdessä pre-eklampsian eli raskausmyrkytyksen kanssa. En tarkoita että se olisi seuraus siitä että hemoglobiini ei laske, vaan että jotain on nurvallaan joka tapauksessa jos kroppa ei tipauta hemoglobiinimäärää raskauden aikana. Näin kävi äidilleni molempien raskauksien aikana: Loistavat veriarvot ja vakavanpuoleinen raskausmyrkytys.

Että ei mikään ihme ettei kroppasi raskaana ollessakaan halunnut sisäelimiä, sehän oli tahallaan sikiötä mikrobeilta suojatakseen tiputtanut sitä hemoglobiiinia.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 11:43:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Erfis kirjoitti:
Eikös nollahiilarimeininki ole vaarallista, saa sydärin kaliuminpuutteesta tai jotain?

Miksi ihmeessä?
Ei alla olevilla eväillä pitäisi tulla puutetta mistään:
Lainaa:
My daily intake consists of mostly ground beef, ribeye, tri tip steak, salmon, lots of eggs, small amounts of cheese/lard/chicken and LOADS of butter and occasionally bacon.

I drink only water, and I will occasionally mix gelatin with hot water to make a warm drink.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 16:55:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Tossahan on vaan lihaa lihan perään, vielä aika rasvatonta lihaa, ei mitään luuliemiä tms. Lihaa, kalaa, munia, voita. Oikeastiko saa kaiken tarpeellisen?

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 17:06:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Luuliemi tosiaan manittiin vain toipumis/alkuvaiheessa nyt syö näin:

My daily intake consists of mostly ground beef, ribeye, tri tip steak, salmon, lots of eggs, small amounts of cheese/lard/chicken and LOADS of butter and occasionally "bacon."

Ja:
" Do you consume bone broth? If so, how often?

No, just Geletin powder now."

Vähän hämmentävä tuo jälkimmäinen, on olevinaan niin luonnonmukaista ja raakaruokaa jne. mutta sitten luuliemen sijaan liivatejauhetta. :shock:
Muutenkin kun luki noita vastauksia, tuli semmoinen tunne että aika prodepitoista peruskarppaajan rasvavetoiseen meininkiin verrattuna, eli sokerilla mennään varmaan aika paljon, kun kroppa muuttaa ylimääräiset prodet glukoosiksi. Mutta varmuutta tuohon ei saa ellei saa tietää makrosuhteita.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 20:53:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Toisinsyöjä kirjoitti:
Niistä sisäelimistähän löytyy kai loistavasti kaikenlaisia ravinteita, se voi tosiaan olla jokin muu kuin rauta, jota sinun kroppasi kokee saavansa liikaa jos syöt sisäelimiä. Tai sitten kyse oli tästä:

Hemoglobiinin kuuluu normaalisti laskea raskauden aikana! Se on asiaankuuluva ja hyödyllinen ilmiö. Mahdollinen/todennäköinen selitys voi olla vaikkapa se, että kroppa pyrkii siten estämään vahingollisten mikrobien menestystä raskausaikana, sehän laskee tahallaan hemoglobiinia myös tulehdustautien yhteydessä ihan vain tehdäkseen mikrobien elämän vaikeammaksi. Tuberkkelipotilaita on tapettu vahingossa antamalla rautalisää kun on huomattu anemia - siitä ne bakteerit vain villiintyvät...
(Lähteenä näihin molempiin on tämä erinomainen kirja: http://www.amazon.com/Evolution-Healing ... 1857995066)

Se että hemoglobiini ei laske raskauden aikana on usein yksi asia joka kulkee yhdessä pre-eklampsian eli raskausmyrkytyksen kanssa. En tarkoita että se olisi seuraus siitä että hemoglobiini ei laske, vaan että jotain on nurvallaan joka tapauksessa jos kroppa ei tipauta hemoglobiinimäärää raskauden aikana. Näin kävi äidilleni molempien raskauksien aikana: Loistavat veriarvot ja vakavanpuoleinen raskausmyrkytys.

Että ei mikään ihme ettei kroppasi raskaana ollessakaan halunnut sisäelimiä, sehän oli tahallaan sikiötä mikrobeilta suojatakseen tiputtanut sitä hemoglobiiinia.

Kiitos tästä! Kuulostaa hyvinkin järkeenkäypältä, koska 1) omassa olossa ei ollut mitään vikaa vaikka hemoglobiini 98 ja 2) hemoglobiini laski, vaikka yritin syödä tavalla, joka optimoisi raudan imeytymisen, eikä se tapa ollut ollenkaan sellainen, mitä teki mieli syödä. Ajattelinkin että kroppani ehkä ei vain halunnut korkeampaa hemoglobiinia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 20:56:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Erfis kirjoitti:
Tossahan on vaan lihaa lihan perään, vielä aika rasvatonta lihaa, ei mitään luuliemiä tms. Lihaa, kalaa, munia, voita. Oikeastiko saa kaiken tarpeellisen?

Minä en näe tuossa yhtään C-vitamiinin lähdettä, ellei tuo "salmon" sisällä lohen elimetkin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-02 21:13:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Ei tuo niin raaka ruokaa ole, samaa tuotettua lihaa kun muutkin syö, uskoisin että 80% ZC ei syö lihaa raakana ollenkaan.

Eikä tuo niin rasvatontakaan ole, ohjeiden mukaan ensiksi syödään rasvaa, talia tai ihraa sen verran ettei ole enään nälkä ja tämän jälkeen proteinia tarpellinen määrä.

Itse suosin raakaa entrekottea josta saan helposti 200 g rasvaa päivässä jos en rajoita sitä eli trimmaile siitä rasvoja pois jotta jää voille tilaa, miten sitä kahvia voisi juoda ilman voita.

Rasvapoltoisuus on miten siinä mennään, ketoosissa oleminen ei ole tavoite vaikka toiset pyrkii siihen, vähän niinkun hiukka pidemmälle viety vähä hiilarinen dietti.

Koko proteini syönti rajoitukset vaatisi karpauksessa aika rankaa seulontaa.

Paljon lukee tääläkin diabettes littojen sivulta ym ihme blogien sovellettua täysin perustettomia väittämiä ettei pääse ketoosiin jos syö yli niin ja niin paljon protenia tai että se nostaisi veren glukoosi pitoisuuden yli ns. hyvän rajan.

On hyvin harhaanjotava ajatus että koska glukoneogeneesin kautta proteinista saadaan glukoosia kaikki ns. ylimääräine proteini muuttusi glukoosiksi eli "sokereilla menään" on aika tuulesta temmattu. Ymmärtääkseni reipaskaan proteinin syönti ei paljon verensokereita nostele jos ollenkaan, hiukka jos ollaan ketoosissa (siitä tulee varmaan keto blogien juttu).

Glukagoni säätelee hyvin tarkasti glukoneogeneesia ja siten veren "sokeripitoisuutta" taaten aivoille sen vaatiman polttoaineen jos hiilareita ei ole ravinnossa.

Luuliemi vaikka on terveellistä ei ole kovinkaa suosittua ZC piireissä jos olen ymmärtänyt oikein, kaiken tarvittavan mm collageenin saa lihasta, myös luu ydin on kuulema raakana tai paistettuna hyvää, vähän niinkun paleotyyliin, kaivetaan se sieltä ulos, ei tarvi keitellä, pitää kokeilla joskus.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-03 07:12:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Itse asiassa mun omakin ruokavalio menisi tohon, jos haluaisin noudattaa sekä ketogeenistä että FODMAP-ruokavaliota + autoimmuunipaleota sekä huomioida allergiani. Senpä takia olenkin jättänyt FODMAPin huomiotta, se veisi kaikki loput ruuat lihaa, kalaa ja luulientä lukuunottamatta.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-03 07:19:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Kun mietin tarkemmin, niin mustikat ja puolukat jäisivät. Mä luulen, että noi ihmiset ovat olleet niin tajuttoman sairaita - kuten toi nainen joka tarvitsi kaupassa sähköajoneuvoa - että he eivät ole kestäneet pieniäkään määriä kasvien puolustusmekanismeja tai mitään huonosti sulavaa, kuten FODMAPpeja. Ehkä he eivät enää viitsi kokeilla, voisiko syödä vaikka mustikoita, vaan ovat kerta kaikkiaan jättäneet kaikki rehut pois.

Mutta loogisesti ajatellen, mustikat haluavat että ne syödään ja sitten siemenet kakitaan uudelle kasvupaikalle. Mustikat eivät onneksi tiedä meidän (älyvapaista) vesivessoista ja viemäröinneistä mitään. Eli ehkä on vain harvoja kasvikunnan aineita, joita kannattaisi syödä.

Pitäisikö kokeilla?

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-03 13:06:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tämänkaltaisesta ruokavaliostahan voi olla aivan erinomainen apu juurikin ärtyvästä suolesta tms. kärsviälle joka ei ole ihan varma siitä mistä ruuansulatuselimistö tykkää ja mistä ei. Tuollainen runsasrasvainen eläinperäinen ruoka voisi varmaan saada suolen toipumaan nopeasti, minkä jälkeen voi sitten ruveta kokeilemaan ihan yksi kerrallaan niitä kasvikunnan ruokia, jotta näkee mikä sopii ja mikä ei.

Juuri niille jotka ovat hyvin huonossa kunnossa eivätkä tiedä mikä se vatsan huonon kunnon aiheuttaa, tuo voi olla erinomainen apuväline. Mutta sitä en ymmärrä, miksi ei voi kokeilla vaikka jotain mustikoita tms. sitten yksi kerrallaan, kun vatsa/kunto on paremmassa kuosissa.

Käytän itse aika rajoitetusti kasvikunnan tuotteita ihan vain sen vuoksi että niitä kroppa tuntuu haluavan, enkä muihin tunne vetoa: Kypsennettynä menee kaaleja, sipuleja, purjoa, valkosipulia ja mausteita, kuumentamatta kotimaisia pakastemustikoita ja -mansikoita (kesällä tuoreita), sekä päivässä ehkä pätkä kurkkua tai muutama salaatinlehti ja hapankaalia. Kun äidin kasvimaalta tulee Blue Kongo perunaa, niin pieniä määriä sitä. Joskus tekee mieli sieniä, jolloin syön niitä, joskus taas ei.

Että sikäli en koe kyllä valtavaa tarvetta saada päivittäisiin syömisiini mahtumaan mitenkään suurensuurta kirjoa erilaisia kasvikunnan tuotteita.

Liivatejauhetta en silti kyllä ruokavaliooni sisällyttäisi, minä mieluummin keittelen luuliemiä ja rouskuttelen rustoja. :lol:

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)