karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:32:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-11-12 17:24:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
els kirjoitti:
Hetkellinen apu kerta toisensa jälkeen riittää vaikka hautaan asti.

Oletko koskaan nähnyt tilastoja, miten Suomi ja Ruotsi eroavat
a) elinikien osalta
b) terveiden elinvuosien osalta?
Satuin kaivelemaan luvut esiin viime perjantaina. Ärsytyskynnys ylittyi. Moninkertaisesti

kyllähän meille joskus "lähtö valkiaa".
en ole, mutta kerro.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-12 17:32:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tämän nimenä voisi olla vaikka "kiltin ja suosituksia noudattavan kansan syndrooma"
Mitä tapahtuu kuin lähtiään köyhä kansa korvaa yökkäämistä aiheuttavat paikalliset köyhäilyruoat äitien tekemillä eineksillä?

ks täältä http://karppaus.info/kultakalat/kuva.php?id=1142
Ja vastaus (tietysti): Joku hyötyy ja rutkasti. Meidän ja läheistemme kipujen kustannuksella.

(Lähde: http://ec.europa.eu/health/indicators/h ... #fragment2 )
(Huom: kuva näkyy vain rekkautuneille)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-20 00:51:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Valtz0r kirjoitti:
Nyt tuolta on yks ilmainen eBook myös ladattavissa..

=D>
olet päässyt Matt Stonen blogiin
http://180degreehealth.com/2013/08/thyroid-hormones-heart-disease

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-20 05:54:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Valtzorko?
Hän on referoinut niitä jo vuosia, eikä taida enää hänkään uskoa kaikkea mitä siellä lukee :)

Jos ollaan oikein kohteliaita, voidaan sanoa että Matt kirjoittaa paljon.
Ja kunh kirjoittaa kaikeseta ja on vuorotellen jokaista mieltä, sieltä löytyy välillä ihan hyvääkin.

Olisi ihan kiva, jos tämä ketju siirrettäisiin Kwasniewskin osiosta jonnekin ihan muualle, koska tänne tämä ei kuulu.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-29 12:28:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
taas "meidän valtsu" on päässyt matt stonen blogiin =D>
http://180degreehealth.com/2013/09/circadian-rhythms-modern-life

matin sivulla UUSI hyvä juttu kokojyvä viljoista/leivistä ja kuitujen haitoista.
tutkimusten valossa.
By Anthony Colpo
http://180degreehealth.com/2013/09/healthy-grains-part-ii

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-15 22:36:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Nyt pääsin jo kolmatta kertaa Mattin blogiin: Red Light and Near-Infrared Radiation: Powerful Healing Tools You’ve Never Heard of 8)

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-01 07:35:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
Matin blogi ei ole enää "niin avoin" kuin ennen.
ei sitten mennä enää.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-02 00:39:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Joo, myös mun kirjoitukset palasivat nyt mun omaan enkkublogiini (Valtsu's).

Matt siis kokeilee nyt vähän uusia keinoja lukijoiden kerryttämiseksi.

Keskeinen keino on se, että hän koittaa saada e-kirjojaan mahdollisimman laajalle, eli hän jakaa niitä välillä ilmaiseksi saadakseen Amazon-verkkokaupan listasijoitukset hyviksi, ja sitten kampanjan jälkeen myy niitä taas rahaa vastaan. On kuulemma saanut tosi ison kasan uusia lukijoita tällä keinolla.

Blogi on nyt poissa, mutta Matt julkaisee nettisivullaan uutiskirjeitä ja muuta matskua joita pääsee lukemaan jos liittyy sähköpostilistalle. Sähköpostilista on sitten hänelle keskeinen keino myös noiden Amazon-kampanjoiden mainostamiseen.

Musta tossa on ainakin yksi aika hyvä puoli. Ne viime aikojen blogikirjoitukset oli aika sekalaisia eikä niistä aina tajunnut Mattin ideoita kunnolla, niin nyt toi on just hyvä systeemi että laitetaan ihmiset lukemaan niitä parhaiten mietittyjä materiaaleja, esim e-kirjoja. Ne vanhemmat e-kirjatkin on kyllä vähän vaikeaselkoisia, mutta Diet Recovery 2 on selkeä teos jota voin kyllä suositella.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-18 08:11:41 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
els kirjoitti:
^^ Valtzorko?
Hän on referoinut niitä jo vuosia, eikä taida enää hänkään uskoa kaikkea mitä siellä lukee :)

Jos ollaan oikein kohteliaita, voidaan sanoa että Matt kirjoittaa paljon.
Ja kunh kirjoittaa kaikeseta ja on vuorotellen jokaista mieltä, sieltä löytyy välillä ihan hyvääkin.

Olisi ihan kiva, jos tämä ketju siirrettäisiin Kwasniewskin osiosta jonnekin ihan muualle, koska tänne tämä ei kuulu.


Mä vissiin ketjun aloittajana voin ottaa kantaa. Täähän lähti liikkeelle toisella otsikolla, joka koski puolalaisyhteisön rasvankäyttöä...muistaakseni. Hölmöyksissäni vaihdoin otsikon. No, sitä ei olisi pitänyt tehdä, niin tämä olisi jäänyt oman aikansa viestittelyksi ja todellakin oli tismallisesti kwasniewskia.

Matt stone on toki mielenkiintoinen henkilö, bloggaaja ja on kannuksensa ansainnut ravinnosta keskustelijana. Sitähän mekin. Joten modet...splitatkaa tää ja jättäkää tosta alusta muutama postaus tänne alkuperäisellä nimellään. Jos siis jaksatte..ei tää nyt niin jäsenneltyä ajatusten virtaa muutenkaan....ainakaan joka hetki.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-05 21:44:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
180DegreeHealth -blogi palasi.

Mä tein vieraskirjoituksen sinne taas: Thyroid, Inflammation, and Metabolic Syndrome: The Surprising Power of Context

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-17 08:49:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Stonen ideoista eniten ihmetyttää tuo "syömällä paljon laihtuu ja tervehtyy" -tematiikka. Eli kaikkea saa ja pitää syödä, ja paljon. Tuntuu, että jos tuo ohje toimisi sellaisenaan niin pohjoismaissa ei ylipainoisia edes olisi? Vai syövätkö raskaasti ylipainoiset liian vähän ja ovat muka siksi ylipainoisia? :-k

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-17 09:18:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Hän itse ainakin lihoi sillä 8) Kai se alkoi myöhemmin nähdä sen ensisijaisesti keinona saavuttaa vähän miellyttävämpi elämäntapa, jos on joutunut ongelmiin syömällä liian vähän tai pakkomielteisesti.

Itse syön lähtökohtaisesti aika "puhtaasti", mutta aina välillä saatan vetää stressiin vaikka pizzan. Ainakin tepsii nopeasti.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-17 13:48:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Ehkä sitä syömällä paljon -aspektia voisi ajatella niin, että jos ja kun tulee ravinteellisesti aliravitusta sokeri-vilja-pufa-länkkäridieetistä puhtaiden rasvojen, lihan ja vihannesten ääreen - todennäköisesti kaloreita on vältelty varsinkin dieettivalveutuneiden naisten osalta - on hyvä antaa keholle signaali, että ravinteita on vihdoin saatavilla. Näin aloitusmahdollisuutena varmaan hyvinkin varteenotettava vaihtoehto mutta jatkossa kehon hormonitoiminnan parantuessa syödyt määrät vähenevät näläntunteen toimiessa paremmin.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-17 17:16:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Shemhamforash kirjoitti:
Ehkä sitä syömällä paljon -aspektia voisi ajatella niin, että jos ja kun tulee ravinteellisesti aliravitusta sokeri-vilja-pufa-länkkäridieetistä puhtaiden rasvojen, lihan ja vihannesten ääreen - todennäköisesti kaloreita on vältelty varsinkin dieettivalveutuneiden naisten osalta - on hyvä antaa keholle signaali, että ravinteita on vihdoin saatavilla. Näin aloitusmahdollisuutena varmaan hyvinkin varteenotettava vaihtoehto mutta jatkossa kehon hormonitoiminnan parantuessa syödyt määrät vähenevät näläntunteen toimiessa paremmin.


Mutta, korjatkaa jos olen väärässä, minusta Stonen filosofiaan ei varsinaisesti kuulu vähähiilihydraattisuus. Eikös tuo suunnilleen kehota juomaan sokerilitkuja ja syömään munkkeja, että kehon lämpötila nousisi?

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-17 19:36:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
<ehkä juuri tuossa vaiheessa sitä täyttä 2 x 18 astetta.
Muitakin ehdotuksia hänellä on ollut viimeisen 10v aikana : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-19 10:39:38 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
Valtz0r kirjoitti:
Kai se alkoi myöhemmin nähdä sen ensisijaisesti keinona saavuttaa vähän miellyttävämpi elämäntapa, jos on joutunut ongelmiin syömällä liian vähän tai pakkomielteisesti.

Itse syön lähtökohtaisesti aika "puhtaasti", mutta aina välillä saatan vetää stressiin vaikka pizzan. Ainakin tepsii nopeasti.


Minä näen tämän juurikin näin, eli ensisijaisena keinona palauttaa normaalihko aineenvaihdunta. En itse ihan tarkkaan muista kauanko pistelin naamariin ihan mitä sattuu, kunhan sitä meni paljon. Vajaa puoli vuotta, ehkä. Sen jälkeen tunsin että nyt on syytä rajoittaa. Paino ei noussut yhtään. Sokeria välttelin, mutta kaikki muu kelpasi kyllä. Kyllä joskus meni sokerinen jälkiruokakin, jos sellainen oli saatavilla. Hiilarit pyrin pitämään siinä sadan kieppeillä, aina ei kuitenkaan onnistunut. Tämän jälkeen sitten paino on laskenut aina tarvittaessa. Vuoden 2011 huipuista tultiin alas liki 30 kiloa, joista osa katosi ihan itsestään ja osa vähän viilaamalla. Toki painoa on nyt taas tullut melkein kymppi kokonaisuudessaan takaisin, mutta niille on ihan syynsä: muutama kierto hormonihoitoja ja kaksi raskautta joista toinen meni kesken ja toinen on vielä pahasti kesken :mrgreen: Mutta esim. peruslämpö on nykyään pysyvästi normaali, enkä tunne enää olevani kilpirauhasongelmainen. Yksittäinen kilpparitesti viime vuodelta osoitti liikatoimintaa, tosin uusintatesti näytti sitten täysin normaalia. Tänään otettiin taas tsh ja t4v, ihan kontrollin vuoksi.

Juurikin stressiin tai itsestä riippumattomista syistä sattuneeseen paastopäivään vedän kalorikorvauksena joko pizzan tai pasta carbonaran, tai jotain vastaavaa helvetillistä mättöä. Mä pidän aineenvaihdunnan kannalta paljon pahempana jopa yksittäistä vähäkalorista päivää kuin älytöntä 5000 kalorin mättöpäivää. Varsinkin sellaiselle joka on kituuttanut elämässään todella pitkiä aikoja, niin kuin minä itse.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-16 10:48:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Nyt kun Don Matesz on tehnyt seuraavan täyskäännön (ensin meni paleosta vegaaniksi, nyt vegaanista karnivooriksi) tuli kaiveltua hiven netistä mitä jokapaikanjojolle Matt Stonelle kuuluu (kummatkin ovat btwe myös näitä valdemarin aikoinaan referoimia) ja kohtuullista tuuliviiriä on tainnut olla hänenkin väitteensä. Isoja sanoja paljon ja joka kerta uuteen suuntaan, muttei kuulemma enää vuonna 2016 ehdota hampurilaisia ja pitsaa kaiken korjukseen... Eikä netissä näy tuoreita postauksia, joten voinemme olettaa, ettei kaikki mennyt ihan putkeen hänelläkään?

Tämä löytyi Ray Peatin blogista v 2016
https://raypeatforum.com/community/thre ... 180.11426/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-17 11:22:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
els kirjoitti:
Eikä netissä näy tuoreita postauksia, joten voinemme olettaa, ettei kaikki mennyt ihan putkeen hänelläkään?

kyllä matti edelleen vastailee viimeksi viikko sitten.
http://180degreehealth.com/vitamin-depletion-discussion-dr-garrett-smith/
mm. kertoo miten nykyään syö, Matt Stone 31. tammikuuta 2019 klo 9.20

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-17 14:52:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Löysin ja laitoin eilen sadonkorjuuketjuun reilun tunnin haastattelun (aika tuore, olisiko viime vai edellisvuodelta).
Ari voisi olla vaikka kiinnostunut siitä?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)