karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:49:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-03-20 23:06:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-17 21:35:18
Viestit: 15
En löytäny South Beach dieetille omaa keskustelualuetta, edes karppaustyyliosiosta. Elikkä onko kenelläkään kokemuksia ko. dieettityylistä? Toimiiko oikeesti? Kamalan skeptinen olo kaikkia dieettejä kohtaan nyt kun Atkinssi epäonnistui.. Täällä viewtopic.php?f=1&t=52869 enemmän taustoista. Loppunu tässä melkein 2 kuukauden aikana mielenkiinto täysin kun tuloksia ei ole näkynyt.

Nyt toiveikkaana oottelen vastauksia South Beach kokemuksista :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-18 21:41:18 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-12-21 00:18:22
Viestit: 14
Mua kiinnostais kanssa, ite menossa vasta ekaa päivää noilla ohjeilla kun sai taas ittensä vihdoinkin ruotuun... Melko kasvispainosesti ois tarkotus tolla vedellä ja raportoin heti jos tuloksia alkaa tipahdella :)

_________________
Kuva
updates


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-18 21:45:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-27 12:16:55
Viestit: 256
Paikkakunta: Jyväskylä
Laita tuohon forumin ETSI-kohtaan hakusanaksi se south beach, löytyy kokemuksia. Itse kävin kanssa tutustumassa, en vakuuttunut. Eihän se ole vars. karppaamista minun mielestä, korjatkaa taas viisaammat, jos olen väärässä. :oops:
Itsestä tuntuis ehkä jopa helpommalta dietiltä se, mutta terveellisyydestä en tiedä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-19 06:15:29 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Miksei south beach oo sun mielestä karppaamista?

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-19 06:29:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-27 12:16:55
Viestit: 256
Paikkakunta: Jyväskylä
Saa syödä enemmänkin hiilareita, paitsi alkumetreillä, vältellään rasvaa???
Olisin ollut itsekin kiinnostunut tästä ruokavaliosta, koska siinä syödään juuri sellaisia ruoka-aineita, joita mieluiten söisinkin, mutta muiden kokemukset eivät vakuuttaneet.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-20 16:55:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-27 12:16:55
Viestit: 256
Paikkakunta: Jyväskylä
Nostan tämän ketjun uudelleen, koska kiinnostaisi kovasti kuulla, mitä mieltä täällä ollaan tästä S.B.:sta? Onko hyviä kokemuksia kenelläkään?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-20 18:57:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
New-Selena kirjoitti:
Saa syödä enemmänkin hiilareita, paitsi alkumetreillä, vältellään rasvaa???
Olisin ollut itsekin kiinnostunut tästä ruokavaliosta, koska siinä syödään juuri sellaisia ruoka-aineita, joita mieluiten söisinkin, mutta muiden kokemukset eivät vakuuttaneet.



Eiköhän se hiilariraja kuitenkin ole vielä vähähiilarisen rajoissa. Lähteistä riippuen kai vhh:na pidetään vielä 100-150g hh. Ei kai se rasvan välttäminen haittaa jos saa käyntiin omien rasvojen mobilisoinninheti alussa mutta jos se ei onnistu niin sit on huononpi juttu. En siis tosiaankaan tunne tätä suuntausta yhtään niin vaikea sanoa mitään. Kuitenkin karppikirjallisuudessa se luetaan vähähiilihydrattiseksi ruokavalioksi. Näin ainakin muistelisin Tavi-Salmenkaita kirjan mukaan.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-22 20:27:00 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Siinähän se menee, kuin zone ja pellinkiki... aika paljonhan niitä siinä kirjas on...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-07-25 15:37:12 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-12-21 00:18:22
Viestit: 14
Ekaa viikkoa SBD:llä ja täytyy sanoa että tähän mennessä oon tyytyväinen! Mullatulee syötyä nyt paljon vähemmän hiilareita, kun muita karppaussuuntauksia kokeillessani (dunno why), oon ollut kylläinen ja jo ensimmäisen kolmen päivän aikana katoaa noi hillittömät hiilarihimotukset! Ekaan viikkoon tipahti kolme kiloa ja lähti vyötäröstä pari senttiä, mutta toisaalta kun alotuspaino on näin korkeella niin onko se mikään ihmekään :roll:

_________________
Kuva
updates


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-08-04 06:44:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-06-14 12:10:00
Viestit: 1627
Paikkakunta: East-Helsinski
Itse aloitin aikoinaan karppauksen SB:llä ja hävitin ensimmäiset 16 kiloa sillä. Sittemmin olen vaan ollut tavan karppaaja, kokeillut sitä sun tätä, välillä ilman mitään tiettyä suuntausta, ainoastaan välttämällä hiilareita.
Äitini pudotti painoaan myös tuolla kymmenisen kiloa, eikä ole millään muulla tyylillä onnistunut.
Joten itsellä ainoastaan hyviä kokemuksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2011-10-05 15:01:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-05 15:55:14
Viestit: 91
Olin 4 kuukautta Cambridge kuurilla ja laihduin 14kg. Sitä ennen karppasin vähän liian innokkaasti koska painoni vain nousi ja nousi. Talven aikana 10kg, tuli syötyä ehkä liikaa pitzoja tonnikalapiirakkaa ja mantelileipiä :shock:
Mutta nyt aloitan taas SB:llä siksi että pudotin silla pari vuotta sitten 10kg kuukaudessa ja se tomi erittäin hyvin. Olin koko ajan kylläinen ja energinen.
Jollekin ei vaan sovi rasva ja piste sille 8)
Koska Ruotsista tuli tieto pari vuotta sitten että ihmisiä kuolee vhhlla minäkin hädissäni lopetin sen, mutta nyt sitten uudelleen siis viittaus siihen miksi lopetin SB:llä olemisen.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-02-01 11:23:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-30 10:37:30
Viestit: 10
Ekaa viikkoa (taas) South Beachilla...onko täällä ketään muita samaa ohjelmaa seuraavia enää?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-02-14 23:52:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-02-10 20:34:19
Viestit: 5
Ite alotan SBD vähintää parin viikon kuluttua, ensin oon atkinsin induktiolla pari viikkoa tai kunnes paino jonkun verran pudonnu. :D Tuun tänne sit ilmotteleen vaik.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-02-16 12:02:56 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
susannez kirjoitti:
Ite alotan SBD vähintää parin viikon kuluttua, ensin oon atkinsin induktiolla pari viikkoa tai kunnes paino jonkun verran pudonnu. :D Tuun tänne sit ilmotteleen vaik.


BMI 17,6 on tavoite?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-02-16 13:05:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
mites muuten South Beachilla toteutetaan painon ylläpito?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-02-19 11:17:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-30 10:37:30
Viestit: 10
kekexxx kirjoitti:
mites muuten South Beachilla toteutetaan painon ylläpito?


En ole päässyt niin pitkälle, mutta käsittääkseni lisäämällä hyviä hiilareita - eli tarkoitus on tehdä hyvähiilarisesta ruokavaliosta elämäntapa. (Että mä muuten inhoan tuota South Beach -nimeä, se saa tän kuulostamaan ihan joltain greippi-valkoviinidieetiltä tai muulta hömpältä. Kehittäjä on kuitenkin sydän- ja verisuonitautien kirurgi, joka kehitti tämän diabeteksen hoitoon.)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-03-16 15:58:27 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-16 15:52:22
Viestit: 1
Täällä myös ekaa viikkoa south beach dietillä ja olo mainio! Ajattelin nyt tällä kokeilla, kun vaikutti mulle sopivalta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-09-06 10:09:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-09-06 09:45:01
Viestit: 1
Kokemusta on mutta täytyy myöntää että takapakkia on tullut vaikka luvattiin että kestää.. Oishan se varmaan kestänytkin jos ois ollu valtava itsekuri :D

8-9 kiloa lähti parissa kuukaudessa.

Eli ekat 2 viikkoa olin ihan 0-1g hiilaria / 100g (ja ei pelkästään sokeri vaan kaikki hiilarit) käytännössä söin kananmunia, parsa-,kukka- ja tavan kaalia, lihoja, juustoa, kalaa yms.. yms.. Chiliä käytin myös paljon maustamaan ruokia, aineenvaihdunnan tehostamiseksi. Join vettä normaalia enemmän ja kahvi, viina paheet pois..

Makean jätin tietoisesti kokonaan pois (patsi laitti limsat) en yrittänytkään syödä keinomakeutettuja karkkeja, pastilleja yms. josta seuras että 3-5 päivän kohdalla tuli ihan JUMALATON makian himo.. Kestin sen ja loppu oli aika iisiä kunnes tuli thaimaan matka eteen ja senpä jälkeen se koko dietti unohtu.. 2 viikkoa reissussa teki tehtävänsä. Painoa on takasin tullu valehtelematta 4 kiloa alimmasta minimistä mihin pääsin.

Tosi paljon autto laihduttamista se että pidin ruokapäiväkirjaa.. Kaiken paitsi juomat (vesi ja laitti limsat, joissa ei hiilareita ollu yhtään) eli ihan pienenkin murun minkä suuhun laitoin kirjasin ylös. Aamulla vessassa käynnin jälkeen ensimmäisenä puntarille ja numero ylös. Se autto jaksamaan kun aamulla jo huomas että eilisestä paino oli tippunu 0,5 kiloa :!: :D

Ja uskokaa tai älkää mutta mitä enemmän söin sen enemmän paino tippui, kun muisti vaan pitää ne hiilarit kokonaan pois listalta sen ekan 2 viikkoa. Aamupala oli tärkee, ku söi iiiiison aamupalan (3 munaa, purjoa, juustoa, pekonia, salaattia, kurkkua) ja annos koko vastasin illallista, niin jakso monta monta tuntia ilman että tunsi nälkää lainkaan ja ku pikkusen söi välissä niin semmosta jääkaapin tuijottamista ei ollu ollenkaan..

2 viikon jälkeen lisäsin vuoron perään kaikenlaista, karppileipä toimi mulla kun taas puuro pisti heti painon nousemaan. tomaattia laitoin listalle ja leseitä, raejuusto toimi kans. salaatin kastiketta tuli ikävä rupesin mittaamaan ruokalusikalla ettei lähe käsistä. 2 lusikkaa riitti hyvin isoon salaattiin, majoneesi pohjainen oli hyvä (3g/100g hiilareita).

Voita en käyttänyt kun pihvin paistamiseen. Pyrin pärjäämään öljyllä ja hyvin toimi. Ihan perus rypsi on hyvää, moni oliiviöljy on liian kitkerää mun makuun.

Mitähän vielä?? Eihän tää mun dietti oo ihan suoraan South Beach-normien mukaan, mutta siitä otin paljon vaikutteita, ja siitä idea alunperin lähti..

Laittakaa vaan kysymyksiä, nyt on taas kuuri menossa, ei niin tarkkaa kun alussa, mutta hiilarit on alle 2g tällähetkellä. Siis tarkoitan tolla etten syö mitään missä on 100g raaka-ainetta kohti enemmän kuin 2g hiilareita.

Sori typoista.. :?

Ai nii ja vielä täytyy lisätä sen verran että kaikkein suurin pysyvä etu on ollut se että makean himo on lopullisesti kaikonnut, (ainoa pahe on noi laitti limsat jotai tulee juotua millon 0,5 litraa per 2 viikkoa, millon 1,5 litraa per 3 päivää.. vaihtelee paljon, yleensä kuitenkin janoon eikä niinkään makean takia).. mutta takaisin asiaan. Eli siinä missä ennen aloitusta söin päivittäin karkkia, jäätelöä, jogurttia ja muuta makeaa, nyt sitä ei edes tee mieli.. joskus ihmettelen näitä "karppajaan helvetinpahanmakuinensuklaankorvike" juttuja, kun kerralla vaan jättäis pois niin ei tee edes mieli :roll: HUOM! ei edes menkkojen aikaan!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: South Beach dieetti
ViestiLähetetty: 2012-12-28 15:00:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-05 15:55:14
Viestit: 91
Hei urbaaniapina
Vieläkö olet SB:llä. Onko paino vielä tippunut.

Minäkin aion aloittaa uudellen sen ruokailutavan.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)