karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:20:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-05 20:00:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 17:28:22
Viestit: 3091
Paikkakunta: Tuusula
DameEdna kirjoitti:
Mä taidan tunkea itteni tänne rentoilemaan :D

Samat on aatteet :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-09 19:19:22 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-02-21 00:22:57
Viestit: 27
Paikkakunta: Satakunta
Meikäläinen änkeää myös tänne mukaan, jos vaan huolitaan... Olen kasvispainotteinen vonkale, joka on lisäksi siis rento & hyvä :mrgreen: . Toivottavasti löytyis kohtalo"tovereita" :wink: .

_________________
Rento ja hyvä kasvisvonkale ;)

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-10 06:18:33 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Täällä oli tämmönenkin! Olen ehdottomasti rentokarppi. En ole jaksanut mitään mikroja tai makroja laskea - tärkeintä on että rasvaa tulee tarpeeksi. Olo on mainia (suurimman osan aikaa) ja korkkareissa sipsuttelen pitkästä aikaa :mrgreen: Musta parempaa liikuntaa saa hakea! Ainakin omat jalat on niin hapoilla niiten kanssa. Pikkuhiljaa totuttelen korkeampiin korkoihin. Tässä siis on mun liikunta :lol:

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-10 08:05:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Tänne mukaan ehdottomasti.
Satunnaisesti laskeskelen syömisiäni. Olen kai joskus laskenut niin, että osaan käyttämäni ruoka-aineet tasan ulkoa :roll:
Liikuntoja ynnäilen nyt taas kun on firman kevätkuntoilu menossa.

Tänään onkin voimatreenit vuorossa. Muuttoavuksi olen itseni tuupannut tyttärelle. Täytyy vissiin ne korkokengät (normijalkineet) vaihtaa rennompaan ja turvallisempaan vaihtoehtoon.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-15 08:59:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Minä luulisin kuuluvani tähän porukkaan, jos vaan huolitaan =).
En ole missään vaiheessa laskenut makroja tai muita, edes hydyköitä. Ainoastaan katson pussinkyljestä, mitä pakkaus pitää sisällään.. ja jos hh:t on alle 10, on se minun ruokaani :).
Karppasin muutama vuosi sitten jotakin Atkinsin tyyliin, mutta minua alkoi yököttämään rasvan paljous ja ruuan "tunkkaisuus", joten lopetin. Silloin pudotetut viisi kiloa tuli takaisin alta aikayksikön!
Nyt olen tämän vuoden alusta noudatellut sellaista tapaa, että syön kaupan valmiita karppileipiä, perunaa en ole tainnut ottaa kuin pari lohkoa tälle vuodelle, riisiä ja pastaakin minimaalisesti. Mutta hedelmiä, marjoja, kasviksia siitäkin edestä. Ja saunajuomaksi Lidlin kevytlokeroa ;). Painoa on pudonnut noin viisi kiloa, olo on hyvä, makeaa ei tee mieli ja muutoinkin ruokahommat tuntuu hyvältä.. että näillä mennään!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-15 21:17:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Katiinan meininki tuntuu ihan järkevältä, koska tämähän EI OLE kuuri vaan elämäntapa.
Mulla on tullut viime viikoina tavaks syödä aamupala vasta illansuussa, vaikka herään jo viideltä töihin. Päivät kuluu parilla mukilla kahvilla ja vettä kuluu huomattavasti reilummin. Ei edes tuu nälkä, vaikka kuljen ja vaellan koko päivän, joten energiaa kuluu. Nyt on ollut pelkkää aamuvuoroa, joten aamusyönti on jäänyt senkin takia. Alussa kannoin eväät töihin, mutta lopetin, koska en viitti kantaa ruokaa töihin roskiin heitettäväks. Kotona vedän karppileipää, kasviksia, lihaa yms. kunnes nälkä lähtee. Iltapalaks saatan juoda muutaman normioluen, mutta ne tuntuu sopivan mun elimistölle ( kropalle ja varsinkin mielelle :) ). Turha stressi ja kyttääminen herättää mieliteot ja ruoka on koko ajan mielessä. Jos haluan vetää paketin palvikylkee telkkaa katsoessa niin vedän sen ilman sen suurempia omantunnontuskia, eipähän heti tuu nälkä.

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-17 13:00:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
Tämä taitaa olla minun ketjuni. :) Aloitin karppauksen vasta reilu kuukausi sitten, eikä ole tullut mieleenikään laskeskella mitään. Tarkoitus ei ole laihduttaa, vaan voida hyvin. Jätin leivän, perunan ja sokerin pois ja lisäsin reilusti rasvaa, ja syönyt olen ihan sillä periaatteella, että niin usein ja niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Mikä ihanuus muutaman vuoden lautasmallilla niukistelun ja "syö vähemmän, liiku enemmän"-kituuttamisen jälkeen!!! Ei enää nälkää, sitä en halua sietää enää IKINÄ! Ja jos pullat, leivät ja muut entiset herkut ovatkin jääneet, herkuttelen toisaalta kermalla sitäkin enemmän... [-o< Vaa'alla olen käynyt kuukauden aikana pari kertaa, ja paino on jostain syystä pudonnut parisen kiloa, vaikka olin ihan tyytyväinen lähtöpainoonkin (lähtö 58 kg, pituuteni 168).

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-21 13:22:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Näinkin jäykkä mies voisi luonnehtia olevansa aika rento karppi.
Laskeminen ei oikein ole minun juttu, ja nostamaan ei pysty edes rahaa automaatista :wink:
Terveyttä vaalien saisi painokin pudota...
Siitä lähdetään, että tähän on tultu.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-30 11:17:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Mä oon sellainen rentokarppi puolestani, että en tiukistele paljoa hiilarien suhteen. Välttelen toki huonoja ja sokerisia vaihtoehtoja. Joudun laskemaan edelleenkin syömisiäni koska en osaa arvioida annoksiani muuten.
Laskemisen hoitaa kalorilaskuri ja vaaka, mä vain annostelen tarvitsemani mukaan.
Tuntuu turvallisimmalta tällä tavalla edetä niin tuloksiakin tulee.
Tavoite on jotain max. 150 g hiilareita päivässä, hyviä hiilareita suosien ei kyllä sinne päinkään nouse.
Oon aika huono syömään kasviksia joten vaatii kovasti työtä sen suhteen että tulis syötyä.
Valmissalaattiannokset ovat silloin tällöin pelastus.
Aikanaan olin tosi nipo ja menin max. 30 gramman hiilareilla päivässä, mutta enhän mä sitä kyennyt edes vuotta toteuttamaan.
Silloinkin tarvitsin kalorilaskuria avuksi kuitenkin ja kalorirajoituksia. Niinkuin nytkin.
Tällä tavalla mä tuun toimeen parhaiten ja edessä on loppuelämän kestävä työ pysyä sit joskus normaalipainossa kun sinne pääsen. Nimimerkillä viimeks normaalipainossa 16 v. sitten...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-30 14:51:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-30 14:02:45
Viestit: 2
Hei!

Olen lukenut tätä keskustelufoorumia epäsäännöllisen säännöllisesti vuodesta 2005, mutta nyt oli ihan pakko lopulta kirjautua ja tulla hehkuttamaan.

Olen siis aikaisemmin ns. kokeillut karppausta useampaan otteeseen ja vaikka koinkin sen sopivan itselleni hyvin, se vain aina jotenkin jäi. Hyvää siinä oli kuitenkin se, että kasvisten syönti lisääntyi aina tuolloin ja ne pysyivät lautasella paremmin hiilareita lisättäessäkin.

Mulla todettiin PCOS (monirakkulaiset munasarjat -oireyhtymä) 2010 ja sitä oireyhtymää enemmän tutkiessani ymmärsin, että ruokavaliolla voisi olla suuri vaikutus terveyteeni. Karppaaminen ei kuitenkaan heti jäänyt tavaksi ja minulla oli mm. hieman epäselvyyttä siitä, että voiko esim. metformiini-lääkityksen kanssa karpata. Ja ehkä se jotenkin tuntui liian hankalalta kuitenkin...

Lapsettomuuden tuskasta kärsiessäni kiinnostuin kuitenkin "kaikki keinot käyttöön" -ajatuksesta ja aloin karpata vuoden 2011 alusta. Tällä kertaa tosin olen vihdoin oivaltanut, että tämä ei ole minulle mikään kuuri eikä oikeastaan mikään erikoisruokavaliokaan vaan minä vaan valitsen lautaselleni sellaista ruokaa, josta tulee hyvä olo. Tämä rentokarpit-ketju toimi mulla todella hyvänä inspiraation lähteenä tuota kokonaisvaltaista, loppuelämän kestävää mallia hakiessa.

En siis ole karpannut kuin 3 kk, mutta en usko, että paluuta entiseen on. Olen lähtenyt tähän rennoin mielin oma hyvinvointi pääosassa. En tunnista sellaista asiaa kuin repsahtaminen, vaan välillä vaan valitsen syödä jotain hiilihydraattipitoisempaa. Siitä ei seuraa mitään niin dramaattista pahaa oloa, että sitä kannattaisi surra vaan ennemmin voi keskittyä miettimään, että mitäs hyvää sitä sitten söis. Ja se hyvä on sitten yleensä sitä hyvää, josta tulee hyvä olo. (Niin ja tietysti nauttia ne hiilarit ensin hyvillä mielin.) Luulen, että karppaus jäi mulla aina juuri sen aikaisemman ehdottomuuden / tiettyjen asioiden kieltämisen takia. Nyt ajattelen, että voin syödä ja juoda ihan mitä haluan, mutta useimmiten oman hyvän oloni vuoksi haluan syödä ja juoda jotain karppia. Tämän "kaikki on sallittua" ajattelun myötä ei myöskään ole tullut mitään hiilarihimoja vaan on jotenkin helppo elää ja syödä tasapainoisesti. Alkuun ajattelin sellaista ohjenuoraa, että jos kerran viikossa söis hiilareita enemmän. Mutta koin sen ihan tarpeettomaksi, kun ei joka viikko ole tehnyt mieli hiilareita ja koko sääntö tuntui, kas, liian säännöltä. Menen ennemmin ihan tilanteen mukaan vaan.

Ja sitten sitä hehkutusta. Lähtötilanne oli se, että olin normaalipainoinen, mutta pöhöttynyt. n. 65 kg/169,5 cm. Minua piinasi jatkuva nälkä ja ihan mieletön ruokahalu. Mm. mieheni koki siitä suurta hämmennystä, että miten jollain voi olla tuollainen ruokahalu. Ja sen jatkuvan nälän seurauksena painon kurissapitäminen oli tietty haasteellista, vaikkakin suht. samoissa mitoissa itseni sainkin pidettyä yli 10 vuotta.

PCOS:äänhän kuuluu insuliiniresistenssi, joka tuota jatkuvaa nälkää aiheutta. Minun sokeriarvoni ovat kuitenkin aina olleet erinomaiset enkä ole varma olenko ihan insuliiniresistentti. Jotain tekemistä sillä kuitenkin varmasti on, sillä ruokavalio vaikuttaa oloon niin suuresti.

Nyt n. 3 kk:n rentokarppailun jälkeen kiloja on tippunut n. 4-5, mikä ihan normaalipainoiselle ihmiselle on aika paljon. Senteissä muutos on varmaan ollut dramaattisempi (vaikka en ole niitä mitannut), sillä olen yllättäen pienentynyt yhdellä housukoolla! Olen viimeiset 12 vuotta käyttänyt koon 38 housuja painon vaihdellessa 62-65 välillä. Nyt koon 36 vaatteet tuntuu olevan sopivimpia (myös yläosista) ja välillä jopa isoja. Se tuntuu itsestä jotenkin käsittämättömältä ja olenkin epäillyt jotain vaatevalmistajien huijausta. Mutta samoilta merkeiltä kyllä olen edelleen sovitellut. Olen ottanut valokuvia ja kyllä niistäkin huomaa aika ison eron.

Paino on tosiaan tuntunut tippuvan kuin itsestään, mutta kaikkein suurin ihanuus on kyllä ollut tuon jatkuvan nälän loppuminen. Nykyään näläntunne taitaa toimia niin kuin normaali-ihmisillä ja syön ihan kroppaa kuuntelemalla laskematta yhtään mitään. Ja nälkä ei myöskään aiheuta enää kiukunpuuskia, mikä sekin on oikein kiva muutos.

Nykyisen ruokavalion sopivuuden huomaa kokonaisvaltaisessa hyvässä olossa sekä myös muutamissa yksityiskohdissa, esim. vatsan toiminnassa. Aikaisemmin kuvittelin, että mulla nyt vaan on huono aineenvaihdunta ja mahan toiminta, mutta eihän se pidä ollenkaan paikkaansa. Ihan kiinni siitä vaan, että mitä sinne mahaansa syö.

Olen toki harrastanut karppauksen aikana myös liikuntaa, mutta niin olen harrastanut myös aikaisemminkin. Hiilarit eivät ole ainoa asia, joka on vähentynyt, vaan kyllä tuon näläntunteen normalisoitumisen myötä myös annoskoot on pienentyneet huomattavasti. Se varmasti vaikuttaa myös siihen, että hiilarimäärillä ei ole niin suurta merkitystä.

Vielä on aikaista sanoa, että mitä muita vaikutuksia PCOS:n kannalta karppauksella on. Toivon tietenkin, että lisäis hedelmällisyyttä eikä haittais, jos muutkin oireet vähenis.

En tiedä tuliko tähän listattua kaikkia hyväksi muuttuneita asioita tai onko tästä kenellekään inspiraatiota, mutta halusin kuitenkin jakaa tämän teidän muiden kanssanne. Pahoittelut pitkästä tekstistä.

TIIVISTELMÄ:
rentokarppausta 3 kk, seuraukset:
> laihtunut 4-5 kg normaalipainon sisällä
> pienentynyt koosta 38 kokoon 36 (tai 34) oltuaan kokoa 38 viimeiset 12 vuotta
> jatkuva nälkä ja mieletön ruokahalu hävinnyt pois poikkeen
> maha toimii kuin unelma, ennen sai vain unelmoida
> vaikuttaisi olevan positiivisia vaikutuksia myös kuukautiskiertoon, tosin liian aikaista todeta ja myös lääkkeet vaikuttanee
> kokonaisvaltainen hyvä olo ja syömisen tasapaino


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-30 16:46:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
hei happy star!

Teksti oli loistavaa, kertoi hyvin missä mennään.
Tunnnistin monta kohtaa itseäni koskien, mutta toivottavasti minulta jää tuo raskaus pois, olen nääs kolmen ison lapsen ISÄ :roll:

Toivotaan että auttaa, hyvää kevättä.

Ja osta vyö, ettei huosut putoa väärässä paikassa, ja jos haluat olla varma niin kauppalistalle viilekkeet eli henkselit myös :wink:

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-03-30 20:11:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-19 14:10:20
Viestit: 513
Paikkakunta: Helsinki
Happy-Star kirjoitti:
Tällä kertaa tosin olen vihdoin oivaltanut, että tämä ei ole minulle mikään kuuri eikä oikeastaan mikään erikoisruokavaliokaan vaan minä vaan valitsen lautaselleni sellaista ruokaa, josta tulee hyvä olo. Tämä rentokarpit-ketju toimi mulla todella hyvänä inspiraation lähteenä tuota kokonaisvaltaista, loppuelämän kestävää mallia hakiessa.
---
Olen lähtenyt tähän rennoin mielin oma hyvinvointi pääosassa. En tunnista sellaista asiaa kuin repsahtaminen, vaan välillä vaan valitsen syödä jotain hiilihydraattipitoisempaa.
---
Luulen, että karppaus jäi mulla aina juuri sen aikaisemman ehdottomuuden / tiettyjen asioiden kieltämisen takia.
---
... kaikkein suurin ihanuus on kyllä ollut tuon jatkuvan nälän loppuminen. Nykyään näläntunne taitaa toimia niin kuin normaali-ihmisillä ja syön ihan kroppaa kuuntelemalla laskematta yhtään mitään. Ja nälkä ei myöskään aiheuta enää kiukunpuuskia, mikä sekin on oikein kiva muutos.


Olet aivan asioiden ytimessä, Happy-Star. =D>

Ei rentokarppaus ole muita tapoja vähäarvoisempi. Kunhan kukin pyrkii tekemään omaan arkeensa sopivia hyviä valintoja. Valintoja ne juuri ovat; eivät määräyksiä tai kieltoja ja rajoituksia.

On helpompi noudattaa sellaista elämäntapaa, jossa saa päivittäin tehdä hyviä valintoja. Eikä ole enää sitä viheliäistä jatkuvaa nälkää. :D

Onnea hyvin alkaneelle taipaleellesi! :smt038

_________________
Kasvissyöjästä on kehkeytynyt kalansyöjä - kalansyöjästä on kehkeytymässä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-04-03 06:25:42 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-09-16 16:09:22
Viestit: 7727
Heippa :D Enpä oo koskaan hoksannu että karppaustyyleissä vois mullekki olla oma ketju. Oon ohittanu koko alueen kun oon aatellu etten jaksa kkun en noudata mitään 8)

Mutta siis näköjään olin väärässä. Oon myös rentokarppi, gluteeniton sellanen :mrgreen:

En oo selannu ketjua alusta, mutta jospa tästä eteenpäin nyt pysyis kyytissä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-04-03 07:40:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Tämä rentokarppaus sopii minuun, mutta voisi se olla renttukarppaustakin... :wink:

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-04-04 16:30:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
iso isä kirjoitti:
Tämä rentokarppaus sopii minuun, mutta voisi se olla renttukarppaustakin... :wink:


Niinpä :smt045 , ainakin kun pitkät pyhät tulossa ja jos ei tarvii olla töissä.

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-04-20 18:26:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-27 12:06:55
Viestit: 275
Paikkakunta: Tampere
Täälläkin yksi entinen ja tuleva rentokarppi :) Tällä hetkellä ketokarppaan että saisi turvotuksia ja viimeiset "ylimääräiset" kilot pois. Sitten taas siirryn alakarpin myötä hyväkarpiksi. Välillä "repsahtelen" (en tosin pidä niitä sellaisina edes, haluan nauttia elämästä ja hyvästä ruuasta, jota karppiruoka pääosin on mutta jos käyn vaikka Roomassa niin haluan kyllä nauttia paikallista sapuskaa) mutta pääosin menen karppilinjalla. Herkuissa pyrin vähähiilihydraattisimpia vaihtoehtoja nautiskelemaan jos on ihan pakko saada jotain "ei-karppia" (jätski, suklaa jne). Mieli on hyvä ja olo myös :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-05-01 19:48:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-10 13:43:52
Viestit: 31
Millaisilla eväillä rentokarpit on vappua juhlineet? :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-05-01 21:11:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Munkkeja ja simoja en ole nähnyt, mutta grilliin on mennyt kaikkea laskematta. Vihannesta ja lihaa. Jälkiruuaksi ananasta ja kermakaakaota. Kuohujuomaa nautittu kolme lasillista. Ei kummoset juhlat.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-05-02 07:10:16 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-09-16 16:09:22
Viestit: 7727
Kaikkee mahollista paitsi viljoja ja alkoholia :D Rennosti ilman morkkista ja vappukiloja tuli 0kpl :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-05-02 07:13:39 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Lihapullia ja fetasalaattia aattona, päivänä possua kermakastikkeessa + paaaaaaaljon sipulia ja sekalaisia vihanneksia pakkasesta.

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)