karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:50:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Keskustelua eri tyyleistä
ViestiLähetetty: 2008-11-24 12:08:37 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
Eri karppaustyyleille on perustettu omat osionsa, ja toive olisi, että kussakin osiossa neuvotaan karppausta kyseisen tyylin mukaan. Eli ketokarppaukseen on turha mennä kertomaan, että on olemassa parempiakin tapoja. Samoin Kwasniewskiosiossa ei kannata itkeä proteiinien perään.

Karppaustyyleistä voi keskustella yleisemmin tässä osiossa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-23 03:18:38 
Poissa
Psychokarppi
Psychokarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-08 17:01:47
Viestit: 1116
Paikkakunta: Porvoo
Onkos täällä ollu juttua tuosta Zero Carbista?
Onkos kukaan kokeillut?

_________________
Psychobilly is our Life
Let´s wreck, let´s drink
Let´s have dirty nights
We are addicted bone for bone
To the Darkside of Rock n Roll


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-22 14:55:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-19 21:07:59
Viestit: 63
No miä ny länttään tänne mun aatokseni kun en muuta paikkaa keksi. Mie alotin atkinssilla ja induktion oon suorittanu enemmän kun yks mut vähemmän kun neljä kertaa tän puolen vuoden aikana mitä oon viettänyt tän viehättävän ruokavalion parissa. Nyt sit syön vähän rennommin. En jaksa laskea vihkolle mitään vaikka syönkin kaks kertaa päivässä, mut pidän huolen et aina tulee proteiinia, kasviksia ja rasvaa. Hiilareita en laske mut katon kuiteski mitä suuhuni laitan. Että pidin induktiota mutta en varsinaisesti jatka atkinssin ruokavaliota orjallisesti. Olen karppi :smt049
Tää on varmaan mun loppuelämän ruokavalio, tuntuu hyvältä ja oikealta, ei mitään stressiä eikä himoja muuhun. Nih. =D>

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-24 13:03:26 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-01-30 20:29:00
Viestit: 29
Paikkakunta: Oulu
Lainaa:
Tää on varmaan mun loppuelämän ruokavalio, tuntuu hyvältä ja oikealta, ei mitään stressiä eikä himoja muuhun.

Kuulostipa harvinaisen tutulta. Minäkään en jaksa grammalleen mitata jokaista proteiinin ja rasvan lähdettä ruokavaliostani, mutta silti rajoitan hiilareita ja erittäin hyvin on toiminut ainakin tähän asti. Ainoa ongelma on ollut, että joskus yksinkertaisesti unohtaa syödä, jos on paljon menoa ja ohjelmaa koko päivälle. Muutaman kerran olen vasta illalla muistanut että ai niin, pitäisi syödäkin jotain. Nälän tunteen muistan viimeksi tunteneeni pari viikkoa sitten :lol:

_________________
Hymyile, niin maailma hymyilee kanssasi. Naura, niin maailma ihmettelee mitä olet tehnyt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 11:35:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-12 10:47:52
Viestit: 5
Syön pääsääntöisesti protskuja ja hiilaria vältän. Kasvipainotteinen karppaus nostaa hiilaritasoa liikaan joten yritän pysytellä siinä protskussa :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:30:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
puka80 kirjoitti:
Onkos täällä ollu juttua tuosta Zero Carbista?
Onkos kukaan kokeillut?


Kolme päivää kestin 0 g / hh, sitten oli jo sen luokan päänsärky, heikotus, huimaus ja yleinen huono olo, että suosiolla siirryin normaaliin 20-30 g / hh, jolloin olo parani melkein heti toisen syöntikerran jälkeen :)

Ennen tuota kokeilua, olin ollut aika pitkään 20-30 g / hh:lla.

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-10 20:57:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Zero carbista olisi mukava keskustella. Itse olen ollut karnivoorina noin 8 kk. Nykyäänhän siitä puhutaan paljonkin ja matskua löytyy.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-10 21:38:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Siis mitä toi ny tarkottaa?

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-10 22:33:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Vältellään kaikkia hiilihydraatteja. Helpoin toteuttaa lihansyöjänä, mutta rehurasvan puputtajanakin voi onnistua.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-10 23:07:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Eiköhän sitä öljyä pulputeta ennemmin kuin puputeta. Voiskohan onnistua? Minä kehtaan vähän epäillä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 05:51:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Ois kiva saada vähän konkretiaa. "Vältellä" kuulostaa aika laimealta. Ei niitä tarvitse "vältellä", eiväthän ne kimppuun hyökkää. Joko syö tai ei syö. Mä oon ainakin sen verran autisti että tykkään kun sanotaan selvä määrä ja sillä mennään sitten. Eli onko se 0 g/pv, 1-5 g/pv, 0 useimpina päivinä ja joinain päivinä enempi, maksimissaan mitä?

Joskus puhuttiin atkinssilla sydärin saaneista ja sitten lohduttauduttiin että jos ei liioittele niin silleen ei käy. Eli pitää syödä vähän hh kuitenkin ja sitten kaliumia ja magnesiumia pitää saada jostain. Ja pitää syödä määrällisesti tarpeeksi.

Sen kerran ku meikäautisti kokeili atkinssia ni sehän oli just sit sitä et liian vähän ruokaa, nollahiilarit kun kerran vähempi parempi ja melkein kuolema korjas. Hullu lihassärky kehossa, pumppu hakkas jne. Sillonen poikaystävä ryntäs kauppaan ja toi mulle karkkia. Mikä taivaallinen tunne se olikaan kun sokeri ja samalla kivuttomuus levisi kehoon ja viikatemies väistyi samaa tahtia.

Jos mulla hh painuu alle 20g/pv niin ajattelen hiilareita koko ajan. Alkaa tehdä mieli karkkia, suklaata, jätskiä, hedelmiä, tattaria, mitä vaan. Sitten se ajataus alkaa piinaamaan niin ettei mistään tule mitään ja päivän tahdonvoimavarasto kuluu pelkkään hiilarin syömisen ajattelun torjumiseen, mikä on tyhmää, kun karppaamisen pitäs nimenomaan tehdä syöminen helpoksi ja vähän tahdonvoimaa vaativaksi hommaksi. Sitten alkaa myös ruoka tökkiä, ei tee yhtään mieli syödä, vajoan tilaan jossa lihaksille tapahtuu jotain todella pahaa, niihin sattuu enkä pian pysty liikkumaan.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 09:03:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Suomessa aika moni alun atkinssonilainen kaatui kaloripulaan - eli rasvanpuutteeseen ja kitukaloreihin.

Nollahiilarillisella karnivoorilla (vai pitäisikö ehkä sanoa, että sapuskalla, jossa hiilareita on vain mausteeksi) näyttää silti pärjäävän, kunhan rasvaa on riittävästi. Esimerkkejä googlaten etsittäväksi:
. Ruotsissa monivuotinen kokeilu, kehittäjänä Skaldeman http://www.skaldeman.se/aboutme.html
... ja sitä seuraava blogi Tommy tappar (hiilarit alle 10g). Käyttää myös majoneesia eläinperäisten rasvojen lisäksi.
. Jenkeissä se on jo muoti-ilmiö, mutta suurin osa on kokeillut niin lyhyen aikaa, ettei sieltä vielä löydy isoja referaatteja. Toisaalta, joillekin se on antanut elämän takaisin, esimerkkinä vaikkapa lähtiään kroonikko Mikhaila Petersson (blogi täällä: http://mikhailapeterson.com/about-me/ ), joka on ollut karnivoorina jo yli vuoden, hämmästyttävän hienoin tuloksin.

... Ja sitä ON harrastettu vuosikausia terveenä ja hyvävointisena pysyen, yyberrasvaisena versiona, esimerkkeinä vaikkapa
. inuiiteilta oppinut Vilhjalmur Stefansson http://highsteaks.com/carnivores-creed/ ... tefansson/ , joka pääsi koekaniiniksi kliiniseen kokeeseen ja joka lopulta vanhana palasi täysrasvakarnivooriksi takaisin, ja hoiti sillä vanhuuden kremppojaan loppuun asti.
. ja edelliseltä tuon hoidoksi jatkojalostanut Blake Donaldson, jonka kirjasta Stron Medicine on juttua kirjaosiossa. Hän käytti puhdasta karnivooria hoitona monelle (vaan ei suinkaan kaikille) potilailleen. Ja suositteli osalle näistä karnivoorilla hoidetuista noin 95% karnivooria pysyvästikin.

Ja joo, laitoin esimerkkejä vain neljä eikun viisi, ja moni varmaan tulee laittamaan lisää mutta ihan kuten vegaani- tai vtt-puolellakin, propagandaakin löytyy. Joskus homman vaan vesittää se "halu nähdä oikein" täälläkin.

(Huom: En itse näe syytä vaihtaa tuonne, mutta saatan joskus kyllä kokeilla. Monessa suhteessa meikäläiselle hyvin sopiva kawailu tai siis tämä erkki on hyvin, hyvin samankaltaista kuin noista rasvaisimmat, vaikka peruna ja vaikkapa punaviini pysyykin käytössä. Jos tai kun noin 80% sapuskasta on pääasiassa elukkaperäistä rasvaa, sen lopun tärkkelys/prode suhde on aika lailla pikkujuttuja. Ja joo, meikäläiselläkin prode tulee eläinkunnasta.)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 09:32:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Itse olen ymmärtänyt sen niin, että syödään vain eläinkunnan tuotteita, eli pikemminkin on kyse nollakasviksista kuin nollahiilareista. (Tosin kahvia, teetä ja mausteita monet käyttävät pieniä määriä, eika sitä "lasketa"). Tätä on noissa englanninkielisissa artikkeleissa kyllä hyvin selvitetty. Tässä yksi infosivu, jonka on laatinut Charles Washington, joka on itse ollut tällä ruokavaliolla jotain 10 vuotta, harrastaa mm. maratonin juoksemista. Vettää yhtä FB-ryhmää, joka on niitä tiukimpia. https://www.reddit.com/r/zerocarb/wiki/faq Lisää löytää googlaamalla.
Kasvisten eliminointi perustuu siihen, että monille kasvien kemikaalit (lektiinit, oksalaatit jne.) aiheuttavat ongelmia, samoin kuidut, jotka estävät ravinteiden imeytymistä. Eläinkunnasta saatavat ravinteet imeytyvät hyvin ja niissä on kaikki ihmisen tarvitsemat ravinteet. Tämä näin lyhyesti.

Itselläni ovat hiilarit välillä lähellä nollaa, mutta esim, eilen, kun söin sekä maksaa että kermaviiliä nousivat hiilarit jonnekin neljääntoista. Maksa on niin ravinteikasta, että syön sitä noin kerran viikossa ja minusta se on hyvää.

On selvää että siirtyminen vhh:ltakin tälle ruokavaliolle vaatii sopeutumisjakson, joka on yksilöllinen. Itselläni oli parina päivänä paha ripuli ja huono olo, mutta sen mentyä ohi, alkoi tosi mainio olotila. Tosin sanoisin, että vasta parin kuukauden kuluttua totuin siihen todella hyvin. Viikon kokeilu ei siis vielä kerro paljon, sanoisin että ainakin kuukausi olisi hyvä aika, jonka jälkeen moni ei sitten haluakaan palata vanhaan, :-)

Jos olette Facebookissa, kannattaa liittyä FB-ryhmiin, koska niissä on jatkuvasti tosi paljon infoa sekä kuulee ihmisten kokemuksista. Suomalaisiakin näyttää sinne ilmestyvän yhä enemmän. Niitä löytää hakusanoilla zero carb tai carnivore. Ruotsalaisillakin on jo ainakin kaksi omaa FB-ryhmää, norjalaisilla ja islantilaisillakin omansa. Paikallisilla ryhmillä on etunsa, koska saa hyviä vinkkejä hyvistä ruoan hankintapaikoista ja ravintoloista jne. Hamittaa kun liha on Suomessa niin kallista ja valikoima suppea.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 09:51:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Kiitos tässä oli konkretiaa enemmän. Sanoit edellä Zero Carb ja sehän sitten eri asia.

Itselleni se maaginen raja tuntuu olevan 20 g hh/pv enkä tiedä onnistuisiko tiputtaminen. Eikö kellään muulla ole vastaavaa rajaa?

Pelkällä elukalla sais hh kermasta. Jos eläisin pelkällä kermalla saisin nippis nappis tarpeeksi hh :D

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 09:53:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Ja siis toi mainio olotila on se eldorado jota tavottelen. Paino on ok mutta vointi ei lähellekään.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 10:10:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Erfis kirjoitti:
Ja siis toi mainio olotila on se eldorado jota tavottelen. Paino on ok mutta vointi ei lähellekään.

Se selviäisi ehkä kokeilemalla. En mitenkään halua tuputtaa pelkkää eläinperäistä ravintoa, koska varmaan monille käyvät myös ainakin jotkut kasviksetkin ( ja marjat), mutta maitotuotteetkin aiheuttavat joillekin ongelmia, samoin eri lihalajit voivat aiheuttaa erilaisia reaktioita, jotkut eivät kestä kananmunia hyvin jne. Monet käyttävät tätä lihadieettiä eliminaatioruokavaliona, eli syövät vain lihaa ( useimmat voivat parhaiten naudanlihalla, jossa on tarpeeksi rasvaa) ja juovat vettä, ei muuta. ( Toiset eivät voi hyvin possulla tai kanalla. Niissä ei myöskään ole yhtä paljon ravinteita monen lähteen mukaan) Jos sopeutumisjakson jälkeen tämä antaa hyvän olon, voi sitten pikkuhiljaa lisätä jotain muuta hitaasti ja kuunnella itseään. Ja mikä liha sitten on tarpeeksi rasvaista, sekin selviää kokeilemalla. Liian rasvainen aiheuttaa helposti ripuliaa ja liian laiha taas ummetusta. Syödä pitää aina kun on nälkä, eli ei saa pihdata, ja vettä juotava aina kun on jano. Kunnon karnivoorit eivät laske makroja/kaloreita. Itse näitä kyllä jonkin verran seurailen ihan uteliaisuudesta. Omat nivelvaivana ovat melkeinpä kadonneet, se oli syy miksi itse tähän rupesin. Samoin noin 6 kiloa on sulanut pikkuhiljaa pois, jotka viime talven aikana pikku hiljaa olivat kertyneet.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 10:14:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
(edit: karppis ehtikin väliin)

Ihmiselle välttämättömät ravintoaineet on rasvainen liha ja vesi. Tähän se perustuu. Siinä on kaikki tarvittava. Sillä me olemme ihmisiksi kehittyneet. Lihalla tarkoitan tässä kaikkea eläinperäistä. Kesien lopulla on tietysti herkuteltu ja ahmittu marjoja ja mehiläispesiä, jonka taidan jättää väliin. Syö vasta kun on nälkä, lopeta kun olet kylläinen. Ei mitään kalori-, makro-, mikro-, vitamiini- tai muutakaan hivenainelaskentaa.

Yksi linkki lisää: https://meat.health/
täältä löysin myös selkeän oppaan karnivoorin toteuttamiseen (vaatii rekisteröinnin): https://meat.health/knowledge-base/the- ... carnivore/

Monille riittää karppaus, joillekin ketokarppaus ja nyt täytyy tämäkin kokeilla, kun paino ei putoa. Alku vaikuttaa lupaavalta kuuden päivän jälkeen. Fyysisesti vähän voimaton olo vielä, mutta se liittyy kaikkiin ruokavaliomuutoksiin, joten tästä en vielä vedä mitään johtopäätöksiä. Nyt siis mennään rasvaisella nautajauhelihalla ja päivän ensimmäistä nälkää odotellaan...

Puputtamisella tarkoitin avocadonsyöntiä... (joita itsekin olen nautiskellut). Jostain lukaisin, että zerocarbin voi toteuttaa myös kasvisruokavaliolla. Siksi se oli mukana kommentissani.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 10:31:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-07-16 21:29:16
Viestit: 220
Mulla on 5 kuukautta takana karnivooria tai sen tapaista. Tällä ajalla on tullut kokeiltua monenlaista. Välillä olen yrittänyt lisätä kasviksia, mutta ei näytä sopivan mulle, jotenka jätänpähän ne nyt taas kauppaan. Facebook ryhmissä tosiaankin ihmiset toteuttavat karnivooria hyvin eri tavoilla. Kokeilemalla löytynee se itselle sopivin. Itselläni tällä hetkellä proteiinirajoitus (Paul Mabry, zero carb doc), päivän energiasta suurin osa tulee siten rasvasta. Maitotuotteita on mennyt välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tällä hetkellä minimissä, vain tilkkanen kermaa kahviin, mutta voita sitten taas reilusti.

Olikohan täällä puhetta, että Georgia Ede on myös karnivoori tätä nykyä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 10:41:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-07-16 21:29:16
Viestit: 220
Ai niin, ja itsekin lähdin tähän nivelvaivojen takia (nivelreuma ja nivelrikko). Vaikutus niveliin oli lähes välitön. Lisäbonuksena refluksi kadonnut ja muita positiivisia vaikutuksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-11 11:05:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
VAikea ymmärtää miten tätä voisi soveltaa kasvisruokavaliolla, kun siinä on aina niin paljon hiilareita. Pelkällä rasvallakaan kun ei voi elää. Mistäs ne proteeinit sitten tulevat, entä energia?
Itse en rajoita proteiineja ollenkaan. Katselin juuri omia tilastojani, kun olen taas viimeaikoina laittanut jotain muistiin (fatsecret). Proteiinit vaihtelevat noin 90 grammasta noin 170+ grammaan. Paino tällä hetekllä noin 60 kiloa.) En ole kokenut ongelmalliseksi. Kroppa toivottavasti ja nähtävästi säätelee tarvetta. Noista faceryhmistä selviää, että jotkut syövät jopa 300 grammaa ongelmitta ( tosin kuntoilevat ehkä meikäläistä enemmän). Lisäksi joidenkin tutkimusten mukaan ( ei ole linkkejä tai artikkeleita, kun en niitä jaksa oikein keräillä) eivät noinkaan suuret proteiinimärät ole aiheuttaneet ongelmia. Yleensä varoitetaan munuaiskivistä, mutta se ei pitäne paikkaansa ollenkaan. Päinvastoin, esim. Phil Escott on kertonut että nähnen valtava munuaiskivensä syntyi kasvisruokavaliolla ja hän pääsi ongelmista eroon karnivoorina.

Tuo meat.health -linkki on varmaan ihan hyvä, itse en mennyt sen mukaan, siellä oli muistaakseni jotain outoja tasojuttuja, joita en jälkeenpäin ole oikein ymmärtänyt, mutta ehkä ihan hyvä aloittelijalle.

Juu, tuo Georgia Ede tosiaan kokeilee karnivoorina olemista, kun hänellä ilmeni joitain mentallisia ongelmia. Muistaakseni laitoin tästä yhden podcastinkin johonkin.

Nämä karnivooreja koskevat ketjut ovat melko hajallaan. Siksipä mietin kannattaisiko perustaa oma karnivoorikarppaustyylirhymä, eli uusi sisäjaosto? USAssa tämä alkaa jo melkeinopä räjähtää käsiin ja on kovasti tulollaan tännekin päin, vaikkei sinänsä mitään uutta olekaan.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)