karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:06:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kiertäjäkalvosinvaiva
ViestiLähetetty: 2012-04-26 19:06:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-17 11:35:56
Viestit: 27
Paikkakunta: pk-seutu
Kyseinen oireyhtymä vaivaa molempia olkapäitä, mutta kahvakuulailu kiinnostaisi kovasti! Mahtaneeko laji sopia ollenkaan? Pitäisikö ensin vaan sitkeästi jumpata paikat oireettomiksi ja sitten vasta kokeilla kuulia?? Pari vuotta on vaivaa ollut.

Kertakaikkiaan, ei se voi tähän kaatua? :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiertäjäkalvosinvaiva
ViestiLähetetty: 2012-04-26 19:50:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Kai se kipu kertoo voiko tehdä.

Minulla vaiva ainakin äkäisemmässä vaiheessa kyllä tasan estää kahvakuulailun, mutta suvantovaiheessa olen kyllä heilunut pienillä (6kg) painolla ilman ongelmia. Minulla vaivaa vain toisessa olkapäässä. Hurjaa varmaan kun molemmissa!
Lisäksi olen saanut jotakin jännerepeämää varmaan vanhuuttani siihen oireilevaan olkapäähän. Varovasti ja kipua kohden olen jumppaillut ja onhan se kieltämättä auttanut paljon. Saan jo otettua ja laitettua autossakin turvavyön kiinni :smt041 Iloja ne on pienetkin ilot.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiertäjäkalvosinvaiva
ViestiLähetetty: 2012-04-26 20:07:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-17 11:35:56
Viestit: 27
Paikkakunta: pk-seutu
Pari vuotta sitten toinen olka kipeytyi niin, etten kahta senttiä enempää pystynyt kättä nostamaan. Lääkekuurilla ja parin kk:n sairauslomalla helpotti. Vuoden kuluttua kokeilin sulkapalloa, ja haa, annoin mennä, kun ei tuntunut missään! Paitsi että muutaman tunnin kuluttua alkoi kevyt särky - viikko lepoa, niin hyvä tuli.

Ryhdissä on parantamisen varaa ja lienen perinyt ahtautta olkapäässä, kun on perheessä parilla muullakin ilmeisesti samaa vaivaa ollut.

Silloin tervehtymisen alkuvaiheessa jumppasin fysioterapeutin ohjeiden mukaisesti säännöllisesti. Nyt on vähän jäänyt kevyemmän työn myötä, mutta kun tuo toinen olka oirehtii nyt enemmän.

Kuntosalilla en jaksa käydä, tai siis viitsi. Kuulailu vaikuttaa minulle sopivalta, siis jos keho suostuu mukaan :? Jokin alkeiskurssi kiinnostaa, jos vaan :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiertäjäkalvosinvaiva
ViestiLähetetty: 2012-04-26 21:18:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Täällä on joukossa kuulailijoita. Osaavat varmaan opastaa paremmin.
Alkeiskurssi tms voisi olla paikallaan, sillä oikein tehdyt liikkeet ja liikeradat on tärkeitä. Kuntoutus-coutsini joka perehdytti lajiin joku vuosi sitten oli sitä mieltä, että kuulalla saa myös rikottua itsensä jos ei tiedä mitä tekee. Kuntosalilla (en ole expertti siinäkään enkä muukaan tietäjä) laitteet ohjaavat tottumattomammankin liikkujan liikettä paremmin kuin irtopainot.
Joten riittävästi alkuun oppia ja sopivia kuulia, niin harjoitukset sujuvat loistavasti myös kotioloissa.

Olkavaivaa olen valitellut ja vaivastellut palstallakin jo pitkään. Nyt parempi ja tänään heiluin levypainon kanssa ohjatusti jumpassakin. Hyvältä tuntui vaikka pään yli tai vartalon taakse ei käsi vielä kykenekkään. Jopa punnersin - no jaa, olin punnerrusasennossa enimmäkseen :roll: - tänään ensimmäistä kertaa sitten viime syksyn. Vähän hyvä minä.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiertäjäkalvosinvaiva
ViestiLähetetty: 2012-04-27 07:46:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
kalahari kirjoitti:
Pitäisikö ensin vaan sitkeästi jumpata paikat oireettomiksi


kalahari kirjoitti:

Ryhdissä on parantamisen varaa

Silloin tervehtymisen alkuvaiheessa jumppasin fysioterapeutin ohjeiden mukaisesti säännöllisesti.


tässähän ne onkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiertäjäkalvosinvaiva
ViestiLähetetty: 2012-04-28 22:20:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-17 11:35:56
Viestit: 27
Paikkakunta: pk-seutu
Tuota minä vähän pelkäsinkin #-o

:idea: Noh, jostain on aina aloitettava.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)