karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:27:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-17 22:04:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-02 20:39:08
Viestit: 19
Haluaisin kuulla kahvakuulalla treenaavien kokemuksia/mielipiteitä siitä, riittääkö kuulaharjoittelu voimatreeniksi jos tarkoituksena on saada kasvatettua lihasmassaa? Pystyykö kuulan kanssa treenaamaan riittävän monipuolisesti? Vai onko kyseessä "vain" saliharjoittelua tukeva kotikuntoilumuoto? Olen aiemmin tykännyt käydä salilla, mutta nyt suunnittelen josko korvaisin punttitreenin kuulalla, silloin aikaa riittäisi enemmän muuhun kuten tanssiin ja juoksuun :)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w053J6C/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-17 22:25:04 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Varmasti jos vastusta säännönmukaisesti lisäät niin lihaskin kasvaa, mutta samanlaista vaikutusta ei kuulatreenillä ole kuin perusteellisella, tavoitteellisella ja loppuun asti suoritetulla punttamisella.
Monipuolisuudessa kuula hakkaa puntin mennen tullen 6-0, ja kuulaa voi tietty halutessaan käyttää myös kohdennettuun lihastreeniin.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-01 22:31:22 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Kahvakuula on käytännössä vaan omanmallisensa käsipaino. Sen muoto ja hallittavuus soveltuu mainiosti lihaskestävyys-, nopeusvoima- yms. harjoitteluun ja hauskanpitoon varsinkin heittojen muodossa. Ihan totista vastusharjoittelua teen mieluummin juuri niillä oikeilla käsipainoilla, taljoilla ja levytangolla. Kuulat ovat loistava väline siihen mihin ne on tarkoitettu. Aika moni RKC ohjaaja suosittaa leuanvetoja selkätreeniin. Kuulan ja kehonpainon yhdistelmällä saa aikaiseksi ihan mimmoisen vastuksen haluaa lähes joka tilanteeseen. Lähinnä kyse on mieltymyksistä ja mahdollisuuksista ajankäytön ja paikan suhteen. Sen taisi jopa herra Pavel tunnustaa, että pelkästään kahvakuulalla ei hirveen leveitä siipiä selkään rakenneta, jos sellaiset nyt haluaa. Mä haluan ja siksi kuula yksinään ei riitä.

Vastaus otsikkoon. Riittää ja varsinkin, jos saat järjestettyä itsellesi rekkitangon johonkin oven väliin. Niitä on tosi monenlaisia, eivätkä jätä mitään jälkiä, kun palautat sen kaappiin, jos niin haluaa tehä. Mulla on ovesta sisään tullessa ekana rekkitanko, josta usein roikkuu voimistelurenkaat :mrgreen: Jos ei leukoja mee tarpeeksi heti alussa niin vastuskumilla on helppo keventää niin, että alkaa sujumaan. Hinnaltaan investoinnit ovat maltillisia verrattuna salimaksuihin.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-09 22:02:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Kyllä riittää mutta toi Hailin lisäys leuanvedot on kyllä hyvä lisä.Ja jos haluaa oikein kovaa treeniä niin kun hankkii tarpeeksi painavat kuulat niin eiköhän voimaakin ja lihasta tartu aikas hyvin.50 kilosiakin saa tilaamalla :D

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-08 20:02:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-04-04 22:21:19
Viestit: 205
Reenailin yli vuoden pelkkien kahvakuulien (8 ja 12 kg) ja käsipainojen kanssa ja siltä pohjalta: Riittää :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-08 22:45:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-16 21:11:20
Viestit: 218
Tän kysymyksen vois varmaan tänne heittää kun aika läheltä liippaa aihetta.

Voiko kuulalla treenata vastaavia lihaksia kun ylätaljalla? Hokasin tuossa että kiipeilyn tueksi tarvisin ehkä pientä käsilihastreeniä ja just nuo lihakset on mulla heikot ja tarviisivat vahvistusta. Kuulakurssin kävin keväällä ja kotoo löytyy 8kg ja 12kg mutten yhtäkkiä keksi miten koevaisin ylätaljan. Rekkitanko on mut en saa leukojakaan vedettyä :D

_________________
uuma(ma)n metsästystä
Oot nuori ja rauhaton sydän.
Kun maltat mielesi pääset maailmaan kyllä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-27 22:03:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-28 01:34:08
Viestit: 8
Jos niitä leukoja ei jaksa vetää, voi vaikka koittaa ihan sitä että hyppää ylös ja laskee negatiivisen vaiheen mahdollisimman hitaasti alas. Toista tätä vaikka ens alkuun ja kyllä niitä leukoja alkaa meneen. Itse hylkäsin ylätaljan tilanteessa jossa leukoja meni vissiin kaksi. Siitä sitten tein alkuun 2,1,1 sarjat. Kohta se olikin sit jo 5,4,3 jne.. Nykyään taitaa olla jotakuinkin reilu 20 maksimi. Handstand-punnerrusten kanssa en yläkeholle mitään muuta yhtä hyvää liikettä voi suositella kuin leukoja. Aluksi vain perus vastaotteella harjoitellen ja siitä kun toistoja tulee niin sopivasti variaatiota kehiin eri otteissa, toistoissa, lisäpainoissa jne.. Lyhyesti vielä, aloittaa siitä mitä pystyy ja tekee vaikka sit alkuun hyppäämällä yläasentoon josta laskee alas hitaasti, ja tätä toistetaan sitten niin kauan kun yksi leuka menee. Ja sellainen vinkki, että jos haluaa saada leukojen maksimitoistomäärän isommaksi, tee välipäivinä yksi sarja jossa maksimimäärätoistoja, ainakin itselläni ja tutuilla nostanut mukavasti tuota kokonaismäärää. Ja ponyo, täällä tosiaan itsekin kiipeilyä harrastava yksilö, joten siinä vaiheessa kun se yksi leuka menee niin ei muutakuin tän sortin ohjeilla tekeen ja kohta niitä meneekin jo sit useita, ja kyllä muuten auttaa kiipeilyssä :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-28 16:52:24 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Minen kanssa jaksa vielä vetää leukoja kunnolla, mutta teen niitä tuolilta. Polvilleen siis jakkaralle, jolloin on jo puolimatkassa.
Näppiotetta saa parannettua raskailla heilautuksilla. Niin raskas kuula vaan kehiin kun löytyy, samalla treenaantuu syvät vatsalihaksetkin.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 17:25:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-12 12:43:51
Viestit: 133
Jos tuloksia tahdot pysy neljässässä perusliikkeessä. Muu on turhaa ylimäärästä hifistelyä ja ajankäyttöä.

Kyykky
Maastaveto
Leuanveto
Penkkipunnerrus

Sarjat sen mukaan miten tahdot kehittyä.

_________________
Vhh kriittinen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-20 23:34:09 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Kyykyn voi korvata pistooleilla ja jos alkaa tuntuu helpolta niin kuula syliin ja homma jatkuu. Mavea ei suoraan korvaa mikään, mutta huonoselkääselle tempaus ja heilautus kuulalla antaa kivan vasteen. Leuanvetoa ei korvaa mikään, paitti leuanveto lisäpainolla tai yhellä kädellä. Penkin voi korvata tekemällä etunojapunnerruksia renkailla. Yhellä kädellä, jos on suhteellinen voima kondiksessa. Renkaat lasketaan noin 5cm irti maasta/lattiasta ja aletaan punnertaa. Parhain pumppi mitä ikinä oon saanu rintalihaksiin tapahtui ekassa rengastreenissä, kun joutuu jäkittään suunnat kohilleen. Ojentajat toki vahvistuu enempi, jos lataa tankoon 300kg. Ei kyse ole koskaan ollut, eikä tule olemaan paremmuudesta vaan tarkoituksenmukaisuudesta.

Itse kilpa-aikoina tein lajinomaisia harjoitteita korkeintaan puolet ajasta ja loput jotain muuta hauskaa ja hyödyllistä, mutta ei myöskään tullut kyllästymistä eikä kankeutta tai toispuoleisuutta. Vaan tasapainoinen urheilija. Menkää salille ja ostakaa kotiin pari kuulaa, tai menkää salille kuulailemaan. Mitä tahansa, kunhan perse nousee sohvalta ja se valitus loppuu. Kirveellä kun hakkaa halkoja pari tuntii tai tuuppii nuoskalunta kolalla, niin ei huono.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-21 19:19:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
OuGEE kirjoitti:
Jos niitä leukoja ei jaksa vetää, voi vaikka koittaa ihan sitä että hyppää ylös ja laskee negatiivisen vaiheen mahdollisimman hitaasti alas.
Itse olen neuvonut lapsille jumppakuminauhakikan, eli kuminauha solmuun lenkille tangon ympäri, ja nauha venytetään toisen polven alle. Mitä pienemmän lenkin tekee, sen enemmän nauha venyy ja sen isompi apu.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-26 16:32:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-16 21:11:20
Viestit: 218
Taidankin laittaa nuo kaikki leuanvetovinkit käytäntöön. Kiitos! Sunnuntaina koklasin tuolin kanssa mut mulla ei riitä siihenkään vielä voima. Toistaseks mennään siis metodilla ylös tankoon ja hitaasti alas. Kunhan kesään mennessä olis plakkarissa ees yks leuka niin olisin tyytyväinen ja voittaisin vedon. :lol: (no ei, kyllä mun päämotivaatio on silti se, että ko. liike on aika kunkku ja mun mielestä osottaa jonkinlaista munaa naiselta, jos niihin pystyy)

Lueskelin vähän kirjallisuutta (kiipeily/girya) ja ajattelin että keskittyisin enempi kahvakuulaan. Salilla kävisin kerta viikkoon treenaamassa niitä lihaksia, jotka jää kuulan kans heikommalle (yläselkä) ja kuulaa käyttäsin 1-2 kertaa viikossa kiipeilyn lämppänä. Kait se yks salikerta on parempi ku ei mitään, enempään ei tällä hetkellä aika riitä... Yleisesti hyvinä liikkeinä ottasin myös maven ja punnerrukset matkaan, yhdessä muutaman soutuliikkeen kanssa. Ja noita leuanvetoyrityksiä sit pari kertaa viikkoon ihan kotona. Mulle jää jopa 2 lepopäivää viikkoon tällä tahdilla. Wow.

Nyt pitäs vaa kirjallisuuden ja youtuben avulla lähtee koostaa kiipeilijälle sopivaa kahvakuulaohjelmaa.

_________________
uuma(ma)n metsästystä
Oot nuori ja rauhaton sydän.
Kun maltat mielesi pääset maailmaan kyllä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-10 11:50:03 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Eilen testiryhmästä tullut palaute valmiista 10 viikon kahvakuulaohjelmasta, ryhmä aloitti lokakuussa.
(Jos haluat tietää lisää, niin klikkaa tota punaista linkkiä mun allekirjoituksessa!)

Lainaa:
Edistystä on tullut silminnähden eikä haasteet ole olleet liian pahoja missään vaiheessa. Oon tykännyt tosi paljon, vaikka hermot olikin mennä jossain vaiheessa jatkuvien sairasteluiden takia. Otin alkuun itestäni huvikseen mitat, kun kropan uudelleenmuotoutumisesta olin lukenut ja muutama päivä sitten tuli tehtyä vertailu. Täytyy sanoa, että vaikka jotain tietysti oli tullut huomattua niin en olisi eroja niin suuriksi uskonut eli vyötäröltä katosi 10 senttiä ja lantiolta 7. Siihen nähden, että paino putosi vain kaksi kiloa ja liikunta määrällisesti ja teholtaan pysyi suunnilleen samanlaisena niin ei voi kuin ihmetellä.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-11 15:56:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-21 16:01:35
Viestit: 232
Paikkakunta: Vantaa
Saako kahvakuulalla treenattua esim. pohkeita? Haluaisin lisää voimaa/lihaksikkuutta käsivarsiin ja pohkeisiin :)

Nyt voisi aloittaa kahvakuulailun, kun voisi treenata omalla pihalla...

_________________
Enemmän tai vähemmän karppina 9.9.05 alkaen.
-Anna ruuan olla lääkkeesi ja lääkkeen ruokasi- Lääketieteen isä Hippocrates


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-14 15:27:02 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Mulla on ainakin lauantain kisasta myös pohkeet ihan p*****een kipeet, joten luulis saavan.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 14:39:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-17 16:09:09
Viestit: 49
Pohkeita on helppo harjoitella kotona jos löytyy joko portaat tai sitten joku lankun pätkä. Toisella jalalla lankun päälle ja toistoja kehiin, kannattaa muuttaa jalan asentoa että tulee harjoitettua sisä-, keski- ja ulko-osaa. Lisää vastusta saa ottamalla kahvakuulan tms. käteen. Kannattaa muistaa nostaa mahdollisimman korkealle jalkaa, ei niinkään lattiaa kohti.

Mitä tulee tulee kahvakuulalla saliharjoittelun korvaamiseksi.. riippuu mitkä ovat tavoitteet. Kyllähän parilla erikokoisella kahvakuulalla ja leuanveto tangolla takuulla hyvään kuntoon pääsee mutta ei ihan kaikkea korvaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-15 17:55:18 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
15 kk takana kuulan nostamista (ja joulukuusta oon vetänyt leukoja. Niitä menee nyt muutama omalla painolla vapaasta riipunnasta.) Oon treenannut joskus painoilla kaikkee sitä perinteistä perusliikettä ja eristävää +aerobista +tiesmitä tuntikaudet (2-6) päivässä, mutten kahdessa vuodessa päässyt läheskään niin hyvään kuntoon kuin olen nyt -millään mittarilla. Ajallisesti olen käyttänyt murto-osan tuosta johon tilannetta vertaan -tällä hetkellä noin kuusi tuntia viikossa. Lisäksi olen toistakymmentä vuotta vanhempi nyt.

Että joo, kyllä kuulilla ja oheistreenillä kuntoon pääsee -jos tahtoo.
Ohessa voi sitten käydä vaikka voittamassa mestaruuksiakin. Jos tahtoo.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)